07 Francuska – live chat
07 Francuska – live chat

Intervju: Allan McNish o svom životu i karijeri, VN Britanije, Formuli 1 i siru

Luka Maloić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Intervju: Allan McNish o svom životu i karijeri, VN Britanije, Formuli 1 i siru

Luka Maloić

Allan McNish

Allan McNish

16 F1 utrka; 3 Le Mans pobjede, WEC titula – summa summarum karijere Allana McNisha kojeg su intervjuirali novinari Badger GP-a uoči Britanskog GP-a. Sada radi za BBC-u na prijenosu utrka. Intervju je održan u Monaku.

Pitanje: Bok Alllan, fantastično je što možemo pričati s tobom! Kako ste?
Allan McNish: Veoma dobro, hvala. Vi?

P: Dakle, idemo direktno na pitanje – sljedeće u kalendaru je, naravno, Britanski GP. Pošto si ti Britanac, da li više uživaš kada radiš na prijenosu iz Britanije ili na mjestima poput Monaca?
AM: Pa, svakako je lakše ovdje u Monacu – mogu odšetati kući sa “pit-lanea”! Ali zaista uživam na Britanskom GP-u. Smiješno je, znate, da kao Britanac, odrastaš zajedno s tim. Moja prva utrka u automobilu je bila na Silverstoneu 1987. godine. Vratite se na neki način i vidite lica koja niste vidjeli godinama – dečki u sigurnosnim markerima, ljudi iz BRDC-a (Britanski trkaći klub vozača), suci – to je na neki način povratak kući. Britanska baza fanova je oživjela posljednjih 4-5 godina i brojevi se kreću do točke usijanja. Stvarno je prava atmosfera oko Silverstonea u ovom trenutku. Ima mnogo događanja i oko same staze – raznih aktivnosti. Mjesto vibrira!

To je zaista pozitivna stvar zbog toga jer me podsjeća na 80-e kada je Nigel (Mansell) vozio i borio se za pobjede, tada je isto bila sjajna atmosfera. Sada je drugačije – ipak je svijet veoma drugačiji nego što je bio 80-ih.
Iz točke gledišta BBC-a to je masivan događaj, to je naša domaća utrka, to je Silverstone – dom Britanskog motorsporta i dom BBC-a i zaista se osjećamo ponosno. Imao sam čudan osjećaj prošle godine – to je poput Wimbledona, to je svojevrsna institucija i zaista je poseban osjećaj stajati tamo i biti dio svega toga.

P: Pa, nadamo se da ćemo vam se pridružiti tamo jednog dana!
Spomenuli ste atmosferu i aktivnosti na Britanskom GP-u – BBC je u prošlosti znao spustiti se s kamerama do kamping zona da ostvari interakciju s fanovima – da li imate ikakve planove da napravite nešto slično i ove godine?

AM: Zapravo smo imali rasprave o tome. Velik dio toga je upravo to što ste rekli – interakcija sa kamperima i svima okolo. Morate izaći van i vidjeti sve te ljude ako želite puno iskustvo i povezati se sa svima kod kuće, zbog toga jer na kraju dana – ono što svaka TV kuća ili mediji pokušavaju učiniti je uživo pokriti i povezati se s običnim ljudima. Moramo, zaista, biti i na tim mjestima. Siguran sa da će i to biti dio prijenosa, ali ne znam u kojem točno formatu. Nešto ćemo izmisliti.

P: Mislim da znam odgovor na ovo pitanje, ali da li je bolje raditi prijenos utrke u Northamptonshireu (pokrajina u kojoj je Silverstone) ili bi se radije vozio okolo?
AM: Ne, zaista bih radije sada radio na prijenosu.

P: Oh, zaista?
AM: Vidim, niste očekivali ovo? ( Smije se)
P: Mislio sam da će biti obrnuto!
AM: Haha, pa, utrkivao sam se 32 godine – 26 profesionalno – isprobao sam sve nivoe utrkivanja i volio sam to raditi. Odustao sam iz razloga jer se nisam želio više baviti time. Objesio sam kacigu o klin u vikendu kada smo osvojili svjetsko prvenstvo 2013. u WEC-u sa Audijem. To je bilo posljednji puta kada sam vozio trkaći automobil u nekom natjecanju.
Od tada sam vozio Clarkov Lotus iz 1965. koji je osvojio prvenstvo i Prostov Renault turbo iz 1983. koji je pobijedio na Britanskom GP-u. Uživao sam voziti ih, ali volim biti izvan kokpita, gledati ih i sretan sam sa mikrofonom sada kao što sam bio i sa kacigom nekada.

P: Drago mi je da napredak karijere funkcionira u tvome slučaju!
AM: U jednom trenutku, bez obzira što radiš, dođeš do točke u kojoj pomisliš: “Ne želim više ovo raditi.” Bio sam veoma sretan što sam bio u mogućnosti nastaviti moj život u suradnji sa sportom, preko BBC-a. Sretan sam, s druge strane, što mogu razvijati drugu stranu moje karijere i dalje uživati s istom strašću.

P: Spomenuli ste WEC prije nekoliko trenutaka; kao vozač iz raznih serija, da li mislite da postoji koja lekcija koju bi F1 mogla naučiti od serija poput WEC-a?
AM: Da, mislim da svako prvenstvo ili serija može nešto naučiti od druge serije. Svaki vozač također. Nico Hulkenberg, znam sigurno, mogao je naučiti mnogo toga u Le Mansu i to će moći primijeniti kroz karijeru. To je tako – ako si otvoren možeš naučiti, ako si zatvoren i misliš da si najbolji na svijetu, onda nećeš ništa naučiti nikada. Mislim da F1 može bez ikakvih sumnji pogledati ostale sportove, ne samo motorsport i pokupiti razne ideje. Sada smo u točki u kojoj svi preispituju F1 i spuštaju je na zemlju, ali mislim da to nije potrebno. Mislim da i dalje ima mnogo dobrih stvari okolo, ali je potrebno neke preispitati. Ne treba sve ugasiti i krenuti ispočetka, to zaista ni ne trebamo.

Potreban je jasan proces za budućnost – za sljedećih 5-10 godina, ne samo 5-10 tjedana. To bi bila moja sugestija – pogledati što je potrebno u sljedećoj dekadi; gledati dugoročno. Ne raditi kratkoročne impulzivne promjene koje samo rješavaju goruće probleme. U pogledu na buduće regulacije, promjene moraju biti dugoročnog tipa. Naglasak mora biti na tome što je najbolje za sport, ne na tome što je najbolje za individualce u sportu.

P: Kada smo kod promjena u F1, da možete osobno odabrati pravilo koje bi promijenili, koje bi to bilo?
AM: Mislim da je sve jako ograničeno u ovom formatu. Ja bi otvorio malo “kutiju” tako da ima više prostora za genijalnost, tako da se automobili malo razlikuju. Na primjer, imate kutiju i ispod nje generalni okvir na kojem možete raditi što vas je volja! Ako vam dam primjer, svi automobili su ograničeni na 4 megadžula u ovim hibridnim sistemima. U sportskim utrkama automobila imate dva, četiri, šest i osam megadžula dozvoljena – vaš balans i performanse ovise o tome na koliko megadžula vozite, to je filozofija koja nije loša.

P: U redu, posljednje pitanje glasi: Koji je vaš omiljeni sir?
AM: Sir?! Lockerbie Cheddar! Odrastao sam na njemu. Kada sam se vratio kući u Škotsku uvijek sam uzeo jednu ploču sa sobom.

P: Da li imate koji sa sobom ovdje u kneževini?
AM: Da! Zaista imam, uzeo sam veliku ploču i donio je ovdje – kada kažem ploču mislim na krvavo veliku ploču! Najbolji sir koji možete tostirati je Lockerbie.

P: Moramo pokušati pronaći jednog! Ja sam iz Westcountrya tako da mi nije stran “cheddar”.
AM: Pa, što vi znate o cheddaru? Nemate ništa vi tamo dolje!

P: Imamo dobar cider (jabukovaču), ipak!
AM: Hej, 1983. u Yeovilu, utrkivao sam se na Clay Pigeon Circuitu u karting prvenstvu Britanije. To je bila prva na kojoj sam pobijedio zapravo. Naš mali motorhome koji smo imali je bio zatrpan i pun sve do doma sa raznim uzorcima Westcountrya. Siguran sam da je bilo ilegalno imati to sve u to vrijeme, ali smo zaista uživali!

P: Zvuči dobro. Dakle, to nas je primaklo kraju, zaista se veselim vašem prijenosu utrke.
AM: Hvala vam, čuvajte se!

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho i Jhkuiz5

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #intervju#McNish

Komentiraj