F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Intervju: Allan McNish o svom životu i karijeri, VN Britanije, Formuli 1 i siru

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Allan McNish

Allan McNish

16 F1 utrka; 3 Le Mans pobjede, WEC titula – summa summarum karijere Allana McNisha kojeg su intervjuirali novinari Badger GP-a uoči Britanskog GP-a. Sada radi za BBC-u na prijenosu utrka. Intervju je održan u Monaku.

Pitanje: Bok Alllan, fantastično je što možemo pričati s tobom! Kako ste?
Allan McNish: Veoma dobro, hvala. Vi?

P: Dakle, idemo direktno na pitanje – sljedeće u kalendaru je, naravno, Britanski GP. Pošto si ti Britanac, da li više uživaš kada radiš na prijenosu iz Britanije ili na mjestima poput Monaca?
AM: Pa, svakako je lakše ovdje u Monacu – mogu odšetati kući sa “pit-lanea”! Ali zaista uživam na Britanskom GP-u. Smiješno je, znate, da kao Britanac, odrastaš zajedno s tim. Moja prva utrka u automobilu je bila na Silverstoneu 1987. godine. Vratite se na neki način i vidite lica koja niste vidjeli godinama – dečki u sigurnosnim markerima, ljudi iz BRDC-a (Britanski trkaći klub vozača), suci – to je na neki način povratak kući. Britanska baza fanova je oživjela posljednjih 4-5 godina i brojevi se kreću do točke usijanja. Stvarno je prava atmosfera oko Silverstonea u ovom trenutku. Ima mnogo događanja i oko same staze – raznih aktivnosti. Mjesto vibrira!

To je zaista pozitivna stvar zbog toga jer me podsjeća na 80-e kada je Nigel (Mansell) vozio i borio se za pobjede, tada je isto bila sjajna atmosfera. Sada je drugačije – ipak je svijet veoma drugačiji nego što je bio 80-ih.
Iz točke gledišta BBC-a to je masivan događaj, to je naša domaća utrka, to je Silverstone – dom Britanskog motorsporta i dom BBC-a i zaista se osjećamo ponosno. Imao sam čudan osjećaj prošle godine – to je poput Wimbledona, to je svojevrsna institucija i zaista je poseban osjećaj stajati tamo i biti dio svega toga.

P: Pa, nadamo se da ćemo vam se pridružiti tamo jednog dana!
Spomenuli ste atmosferu i aktivnosti na Britanskom GP-u – BBC je u prošlosti znao spustiti se s kamerama do kamping zona da ostvari interakciju s fanovima – da li imate ikakve planove da napravite nešto slično i ove godine?

AM: Zapravo smo imali rasprave o tome. Velik dio toga je upravo to što ste rekli – interakcija sa kamperima i svima okolo. Morate izaći van i vidjeti sve te ljude ako želite puno iskustvo i povezati se sa svima kod kuće, zbog toga jer na kraju dana – ono što svaka TV kuća ili mediji pokušavaju učiniti je uživo pokriti i povezati se s običnim ljudima. Moramo, zaista, biti i na tim mjestima. Siguran sa da će i to biti dio prijenosa, ali ne znam u kojem točno formatu. Nešto ćemo izmisliti.

P: Mislim da znam odgovor na ovo pitanje, ali da li je bolje raditi prijenos utrke u Northamptonshireu (pokrajina u kojoj je Silverstone) ili bi se radije vozio okolo?
AM: Ne, zaista bih radije sada radio na prijenosu.

P: Oh, zaista?
AM: Vidim, niste očekivali ovo? ( Smije se)
P: Mislio sam da će biti obrnuto!
AM: Haha, pa, utrkivao sam se 32 godine – 26 profesionalno – isprobao sam sve nivoe utrkivanja i volio sam to raditi. Odustao sam iz razloga jer se nisam želio više baviti time. Objesio sam kacigu o klin u vikendu kada smo osvojili svjetsko prvenstvo 2013. u WEC-u sa Audijem. To je bilo posljednji puta kada sam vozio trkaći automobil u nekom natjecanju.
Od tada sam vozio Clarkov Lotus iz 1965. koji je osvojio prvenstvo i Prostov Renault turbo iz 1983. koji je pobijedio na Britanskom GP-u. Uživao sam voziti ih, ali volim biti izvan kokpita, gledati ih i sretan sam sa mikrofonom sada kao što sam bio i sa kacigom nekada.

P: Drago mi je da napredak karijere funkcionira u tvome slučaju!
AM: U jednom trenutku, bez obzira što radiš, dođeš do točke u kojoj pomisliš: “Ne želim više ovo raditi.” Bio sam veoma sretan što sam bio u mogućnosti nastaviti moj život u suradnji sa sportom, preko BBC-a. Sretan sam, s druge strane, što mogu razvijati drugu stranu moje karijere i dalje uživati s istom strašću.

P: Spomenuli ste WEC prije nekoliko trenutaka; kao vozač iz raznih serija, da li mislite da postoji koja lekcija koju bi F1 mogla naučiti od serija poput WEC-a?
AM: Da, mislim da svako prvenstvo ili serija može nešto naučiti od druge serije. Svaki vozač također. Nico Hulkenberg, znam sigurno, mogao je naučiti mnogo toga u Le Mansu i to će moći primijeniti kroz karijeru. To je tako – ako si otvoren možeš naučiti, ako si zatvoren i misliš da si najbolji na svijetu, onda nećeš ništa naučiti nikada. Mislim da F1 može bez ikakvih sumnji pogledati ostale sportove, ne samo motorsport i pokupiti razne ideje. Sada smo u točki u kojoj svi preispituju F1 i spuštaju je na zemlju, ali mislim da to nije potrebno. Mislim da i dalje ima mnogo dobrih stvari okolo, ali je potrebno neke preispitati. Ne treba sve ugasiti i krenuti ispočetka, to zaista ni ne trebamo.

Potreban je jasan proces za budućnost – za sljedećih 5-10 godina, ne samo 5-10 tjedana. To bi bila moja sugestija – pogledati što je potrebno u sljedećoj dekadi; gledati dugoročno. Ne raditi kratkoročne impulzivne promjene koje samo rješavaju goruće probleme. U pogledu na buduće regulacije, promjene moraju biti dugoročnog tipa. Naglasak mora biti na tome što je najbolje za sport, ne na tome što je najbolje za individualce u sportu.

P: Kada smo kod promjena u F1, da možete osobno odabrati pravilo koje bi promijenili, koje bi to bilo?
AM: Mislim da je sve jako ograničeno u ovom formatu. Ja bi otvorio malo “kutiju” tako da ima više prostora za genijalnost, tako da se automobili malo razlikuju. Na primjer, imate kutiju i ispod nje generalni okvir na kojem možete raditi što vas je volja! Ako vam dam primjer, svi automobili su ograničeni na 4 megadžula u ovim hibridnim sistemima. U sportskim utrkama automobila imate dva, četiri, šest i osam megadžula dozvoljena – vaš balans i performanse ovise o tome na koliko megadžula vozite, to je filozofija koja nije loša.

P: U redu, posljednje pitanje glasi: Koji je vaš omiljeni sir?
AM: Sir?! Lockerbie Cheddar! Odrastao sam na njemu. Kada sam se vratio kući u Škotsku uvijek sam uzeo jednu ploču sa sobom.

P: Da li imate koji sa sobom ovdje u kneževini?
AM: Da! Zaista imam, uzeo sam veliku ploču i donio je ovdje – kada kažem ploču mislim na krvavo veliku ploču! Najbolji sir koji možete tostirati je Lockerbie.

P: Moramo pokušati pronaći jednog! Ja sam iz Westcountrya tako da mi nije stran “cheddar”.
AM: Pa, što vi znate o cheddaru? Nemate ništa vi tamo dolje!

P: Imamo dobar cider (jabukovaču), ipak!
AM: Hej, 1983. u Yeovilu, utrkivao sam se na Clay Pigeon Circuitu u karting prvenstvu Britanije. To je bila prva na kojoj sam pobijedio zapravo. Naš mali motorhome koji smo imali je bio zatrpan i pun sve do doma sa raznim uzorcima Westcountrya. Siguran sam da je bilo ilegalno imati to sve u to vrijeme, ali smo zaista uživali!

P: Zvuči dobro. Dakle, to nas je primaklo kraju, zaista se veselim vašem prijenosu utrke.
AM: Hvala vam, čuvajte se!

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj