Izdvojeno

Intervju: Helmut Marko – Austrija će biti spektakularna utrka, ali ne za Red Bull

Piše: Luka Maloić

Prije 7 godina, 0 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 6 minuta

Helmut Marko

Helmut Marko

Pročitajte zanimljiv intervju sa konzultantom Red Bulla, Helmutom Markom, koji priča o pogonskim jednicama i kaznama. Saznajte njegovo mišljenje o strategijama i budućnosti F1 u intervjuu kojeg su obavili novinari službene F1 stranice.

P: Helmut, Monako je pokazao rast forme za RBR – ali sve se to “srušilo” samo dva tjedna kasnije u Montrealu. Možete li nam reći koja je stvarna slika stanja?
Helmut Marko: Znali smo da su rezultati iz Monaka nerealni za stvarnu situaciju – staza u Monaku ne zahtijeva toliko snage od motora. Vidjeli ste prošli vikend u Montrealu: dokle god ima duge ravnine mi gubimo. Znamo da imamo hendikep sa strane motora, nedostatak konjskih snaga. Pokušavamo se adaptirati sa vrlo malo downforcea, niskim postavkama krila, ali postoji limit oko toga što se može postići s time.

P: Ali, Monako je zasigurno morao biti sjajan osjećaj – napokon, dobar rezultat i bodovi…
HM: Naravno da je to bilo fantastično za moral momčadi. Pokazatelj je također da je šasija tamo gdje mora biti. Sljedeće staze koje su slične Monaku su Budimpešta i onda tek Singapur. Ako želite samo tri staze gdje ste realno kompetitivni, to je zasigurno kraj svih snova o slavi! To je iritantno.

P: Kakva je situacija s pogonskom jedinicom? Ferrari je očigledno uspio napraviti korak naprijed; kako stoji Renault?

Intervjui:

HM: Ferrari pokazuje kako je moguće uloviti vodeće u tekućoj sezoni i Renault sada prepoznaje što mora učiniti – ali nažalost cijela jedna godina je izgubljena. Na vrhu su problemi s pouzdanošću. Da, ima nekog napretka, ali rezultati se moraju vidjeti – ako će raditi, najbolju formu ćemo imati na zadnje 3 utrke.

P: Koliko tokena za razvoj motora je preostalo Renaultu?
HM: Ne mogu reći točan broj za Renault – ali to nije problem. Problem je pouzdanost, ključno je što razvoj ne ide u pravom smjeru. Moramo biti strpljivi. U tri tjedna od sada ćemo znati da li novi projekt, koji je sada u test fazi, radi ili ne.

P: Kada ćete morati koristiti peti motor za sva 4 vozača – oba RB i TR?
HM: Samo Max vozi na petom motoru. Ali u roku 2-3 sljedeće utrke morati ćemo korisititi peti motor na oba Red Bulla. Sainz ima sreću: on je na trećem motoru, možda izdrži do Monze.

P: Zbog čega je nemoguće postići dogovor s ostalim ekipama oko “petog motora”? Ili je to irelevantno za vas, kada ćete trebati možda 7 ili 8 motora?
HM: Mercedes je odbio prijedlog zbog troškova, što mislim da je daleko od realnosti. Oni sada imaju prednost i žele je zadržati. Moje mišljenje je da je šesti motor neizbježan. Pokušati ćemo mijenjati novi motor na stazama gdje nam to ne igra toliku ulogu. Ne želimo mijenjati motor u Mađarskoj, gdje imamo šanse biti kompetitivni – to vrijedi i za Singapur. Monza, na kojoj su naše šanse mizerne, bit će staza za mijenjanje motora.

P: Neki kažu da je F1 previše pod kontrolom inženjera – i da momčadi troše sve što imaju na tehničke stvari i malo toga ostaje za “show”…
HM: Taj problem možemo riješiti vrlo lagano: inženjeri mogu potrošiti samo onaj novac koji momčadi dobiju od sponzora. To će istog trenutka razviti novi pristup trošenja novca. Show i navijači nisu u centru njihovog razmišljanja – oni žive u svojem tehničkom svijetu. Na kraju F1 je također show i moramo isporučiti ono što navijači žele vidjeti. Moja impresija je da navijači žele nešto divlje, spektakularno – ne ekstenziju restrikcija koja je normalna za svakodnevni cestovni prijevoz. Restrikcije su neophodne, da, ali navijači žele spektakularni show kada dođu na trkaću stazu.

P: Na početku, RB je imao dobar balans između tehničkog napretka i zabave. Zašto ste taj koncept značajno promijenili? Da li ste bili prisiljeni odustati zbog toga što ostale ekipe svaki novčić koji imaju ulože u inženjerske odjele?
HM: Da, razvoj ide u tom smjeru. To savršeno vidimo na tehničkim sastancima. Za vrijeme trkaćeg vikenda jedan tehnički sastanak slijedi drugi, ponekad sve do ponoći. Sve tehničke regulacije guraju u tom smjeru. Kako ćete onda održati “party”? Naravno da je naš glavni cilj biti uspješan na stazi, moramo slijediti rijeku. Mislim da i dalje imamo dobar balans.

P: Je li F1 previše regulirana od strane FIA-e? Da li je “sirovo-čisto utrkivanje” nemoguće zbog kazni na svakom zavoju?
HM: Naravno da je preregulirano – previše odbora i ljudi imaju nešto za reći. Pustite ih neka se utrkuju! Oslobodimo se strateške grupe, zbog toga što se momčadi neće nikad oko ničega dogovoriti. Dajte autoritet FOM-u i FIA-i.

P: Red Bull je dio strateške grupe. Možete li reći da je išta pozitivno izašlo iz te grupe?
HM: Nažalost ništa što bi učinilo predstavu zanimljivijom. To je sasvim logično ako imate četiri, pet ili šest ekipa – svako gleda samo svoje prednosti i nitko ne vidi dalje od svojeg nosa. Dajte vlast ljudima koji znaju svoj posao.

P: Prema navijačima, prošlogodišnja VN Austrije je bila najpopularnija u kalendaru. F1 utrka se vraća ovaj vikend. Možemo li očekivati jednako velik spektakl kao prošle godine.
HM: Da, bila je to fantastična utrka i dobili smo tone i tone pozitivnih poruka. Sastavili smo sjajnu zabavu sa predstavama navečer i imamo nekoliko bivših svjetskih prvaka – Prosta, Laudu, Piqueta, samo da otkrijem nekoliko imena – koji će voziti u svojim originalnim “turbo” autima – pravim glasnim, agresivinim trkaćim autima!

P: Što je s vašim vlastitim vozačima i nastupom?
HM: Nažalost RB Ring je prava staza za snagu motora tako da nećemo biti naprijed. Naši vozači će teško vidjeti podij ove godine, ali navijači će uživati – obećajem.

Komentiraj

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni