F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Intervju: Maurizio Arrivabene

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Maurizio Arrivabene

S pobjedom i četiri podija u prvih sedam utrka, Sebastian Vettel proživljava uspješnu prvu sezonu u Ferrariju. Kimi Raikkonen ne uspijeva, za sada, pratiti visoki tempo momčadskog kolege zbog raznoraznih razloga na koje, ponekad, nije mogao utjecati. Kontrast rezultata dovoljan je za pokretanje glasina o Kimijevoj smjeni. Što o svemu tome misli njegov šef? Koje su opcije Ferrarija za 2016.? Pročitajte intervju s Mauriziom Arrivabeneom kojeg su obavili novinari službene F1 stranice.

P: Maurizio, govore da bez obzira tko sjedi u stolici Ferrarijevog šefa sjedi na “vrućoj stolici”. Kakva su vaša iskustva do sada? Koliko je zapravo “vruća”?
Maurizio Arrivabene: Drugačije je. U tom smislu da sve oko vas govori o strasti, povijesti, o crvenoj boji i najboljem brendu na svijetu. Kada si koncentriran na svoj posao stolica je samo stolica. Može biti ugodna ili neugodna – ovisi o načinu na koji radiš – i kako sjediš! (smijeh)

P: Dakle, ne osjećate pritisak na svojim leđima?
MA: Ne – ili recimo to ovako: naravno da osjećam odgovornost. To sigurno! Ako na sekundu odvojite pritisak koji stvaraju mediji, ovo je izvrstan posao. Moj san je godinama bio da se jednog dana vratim u Italiju i napravim nešto za svoju domovinu. Imao sam sreće što sam pronašao najbolji posao koji Italija može ponuditi. Zbog toga sam veoma sretan. Da, okružen sam pritiskom, ali sam isto okružen dobrim ljudima, to zaista pomaže. Pokušavam ih voditi na pravi način bez da mijenjam sebe. Mnogo slušam našeg predsjednika – gospodina Marchionnea – koji nam daje sugestije, podršku i koji ima mnogo toga za ponuditi što se tiče poslovne strane.

P: Koje su najvažnije vještine potrebne za vraćanje Ferrarija na pobjedničke staze?
MA: Raditi naporno i biti dobar sa ljudima – zaslužili su!

P: Da li ste prošli brzinski tečaj stjecanja tehničkog znanja o F1? Koliko potkovan mora biti šef momčadi “tehničkim znanjem” i razmišljanjem ovih dana?
MA: Šef momčadi nije inženjer. Možda je bio prije mnogo godina, ali kada mislim na Jean Todta, Flavio Briatorea, Christian Hornera ili Tota Wolffa, svi su oni osvojili mnogo i nitko od njih nije inženjer. Morate imati pristup od 360 stupnjeva, morate imati jasnu sliku onoga što se događa i pronaći dobar balans između inženjerske strane i budžeta! (smijeh) Ako dozvolite inženjerima da se razmašu uskoro ćete se naći u bankrotu. Možda je za ovu poziciju bolje ne biti inženjer!

P: Ali upravo sada F1 je vođena inženjerima. Da li se treba sport više prebaciti na stranu “zabave” jer fanovi teško razumiju njihove stvari na koje su fokusirani…
MA: Ako pogledate druge sportove – na primjer NFL, NHL, NBA – svi imaju pravila i regulacije, ali su fokusirani prvenstveno na komercijalni aspekt sporta. U budućnosti moramo naći balans između komercijalnih interesa F1 i tehničkih regulacija.

P: Govoreći o tehničkim regulacijama, Vi ste novo lice u strateškoj grupi. Kakve su vaše prve impresije?
MA: Pa, poznajem većinu jer sam u F1 godinama. Nikada nisam bio tamo sam. Gosp. Marchionne je predstavljao Ferrari i ja sam sjedio tamo i slušao – i učio. Način na koji je repozicionirao Ferrari ponovno na mjesto velikog igrača – tome je bilo dobro svjedočiti. Kao što sam rekao: sada slušam i učim od njega. Moje osobne impresije? Ponekad moramo više misliti na komercijalni aspekt umjesto tehničkog. Trenutno tehnički aspekt je glavna tema većine sastanaka. Mislim, ipak, da su svi postali malo svjesniji problema i da se približavamo dobrim stvarima.

P: Koliko je gosp. Marchionne umiješan u dnevni posao momčadi?
MA: U prvih šest mjeseci mojeg angažmana – znajući odgovornost koju on ima – uvijek je bio dostupan za savjet. To pokazuje koliku strast posjeduje za sport.

P: Kako izgleda rutina između vas dvoje? Da li mu šaljete izvještaje na dnevnoj bazi?
MA: Naravno da ga držim informiranim o svemu što se događa. On je moj šef, zapravo. Koliko je intenzivna komunikacija, ovisi o situaciji. Ponekad ne razgovaramo 3-4 dana, ponekad razgovaramo 3-4 puta na dan.

P: Da li ste ikada sanjali, čak i u najluđim snovima, da ćete držati čelnu poziciju Ferrarija jednog dana?
MA: Kada sam bio mnogo mlađi, vjerojatno da. U stvari uvijek sam bio jako povezan sa Ferrarijem – kada mi je prošle godine postavljeno pitanje odmah sam rekao da, bez ikakvih diskusija oko financijskog aspekta. Istog trena sam rekao: “DA!” Bez sekunde razmišljanja.

P: Ferrari je ponovno drugi u poretku. Nedavno ste govorili da niste fokusirani na podije, nego smanjenje razlike za Mercedesom. To izgleda kao dugoročan projekt. Kakav vam je vremenski okvir?
MA: Bio sam vrlo jasan na početku sezone da je naš doseg pobjeda na 3 utrke, a sljedeće sezone konkurirati za naslov. Nema sumnje u mojoj glavi da ćemo biti tamo – radimo naporno za taj cilj.

P: Kada ste čuli Fernanda Alonsa koji govori kako je napustio Ferrari jer ne želi biti vječno drugi – što mislite o tome?
MA: Mislim na Vettela i Kimija i momčad. Momčad je iznad svih. Ljudi mogu govoriti što žele. Znam da to što je rekao nije pristojno, ali me nije briga.

P: Izreka kaže da nova metla čisti bolje. To ne ide samo vas nego i Sebastiana. Da li je njegovo potpisivanje bila značajna razlika? Da li je on presudan za tim?
MA: Svi su ključni. Sebastian je jedan od ključnih igrača, da, činjenica da je bio sposoban integrirati se na jedan jednostavan i lijep način je pomogla. Da, ključno je da se vozač ponaša tako. Za njega je bilo jednostavno pridružiti se Ferrariju jer je na taj način ostvario san koji ima još od djetinjstva. Činjenica je da svatko mora dati svoj maksimum – Sebastian, ja – svi u ekipi.

P: Nakon preuzimanja palice pogledali ste ispod svakog kamena da pronađete razloge gubitka kompetitivnosti Ferrarija u prošlim godinama. Koji su bili ključni razlozi?
MA: Momčadski duh! Kada sam prvi puta došao, vidio sam podijeljenu momčad – većina ljudi je bila vrlo defanzivna i pomislio sam: to nije momčad koju poznajem. Moj prvi zadatak je bio spojiti ih ponovno zajedno.

P: Da li je vaša opaska da Kimijev ugovor za 2016. ovisi o njegovim performansama – da li je to bio poziv za buđenje? Možete li zamisliti istu vozačku postavku za 2016.?
MA: Kao što sam rekao: ovisi o rezultatima. Ako ostvari postavljene ciljeve koje sam mu dao – zašto ne?

P: Kakvi su to ciljevi?
MA: Dobre performanse. Dodavanje bodova na konto. Radim za momčad sa strogom tradicijom i Enzo Ferrari je diktirao tradiciju. Za Enza konstruktorsko prvenstvo je uvijek bilo vrijednije od vozačkog. Za nas je konstruktorsko prvenstvo izuzetno važno. Da bi to osvojili trebamo doprinos oba vozača. Razgovarao sam s Kimijem direktno, on zna vrlo dobro: što više bodova dostavi, to su mu veće šanse za ostanak!

P: Da li sagledavate i druge vozačke opcije?
MA: Koncentriran sam na ova dva dečka koji trenutno voze i znam da postoje mnogi vozači koji su spremni uskočiti u Ferrari iste minute. To nije problem. Problem je raditi sa vozačem kojeg imamo i uvjeriti se da daje najbolje performanse.

P: Više od trećine sezone je iza nas. Ako možete postaviti cilj – gdje želite biti nakon druge trećine – a gdje na kraju?
MA: Ha, nisam ovdje da bi poletio u nebesa sa velikim planovima za budućnost, ali naravno ne volim gubiti i ekipa također ne voli gubiti – želimo pobjeđivati, naravno. Mercedes je napravio sjajan posao, oni zaslužuju prvenstvo od prošle godine i poziciju koju sada imaju. Moramo biti realistični, ali sa snažnom predanošću moramo se truditi napraviti ih što više nesretnima. (smijeh)

P: Da li se probudite svakog jutra i dalje misleći: to je fantastičan posao kojeg imam?
MA: Obično se budim rano ujutro jer ne mogu spavati tako dobro…

P: Zbog posla?
MA: Ne,ne. To je posao. Život je veći. Kada vidim loše vijesti diljem svijeta – to je što mi upropasti dan. Velika je razlika između posla i života.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    “Kada si koncentriran na svoj posao stolica je samo stolica. Može biti ugodna ili neugodna – ovisi o načinu na koji radiš – i kako sjediš! (smijeh)” :D

    Odličan intervju.. stvarno je lik na mjestu, nešto što Ferrari možda nije nikad imao.


    0

    0
  2. Car ništa više ni manje ne treba!


    0

    0
  3. .ovaj covjek je impresivno realan. Clanak vrijedi procitati.


    0

    0