Intervju: Bernie Ecclestone i Max Verstappen – sraz godina

Luka Maloić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Intervju: Bernie Ecclestone i Max Verstappen – sraz godina

Luka Maloić

Max Verstappen, Toro Rosso

U smislu godina, ovaj razgovor predstavlja suprotnost svjetova. No, Bernie Ecclestone (84), i Max Verstappen (17) dijele mnogo toga zajedničkog – ne samo činjenicu da ni jedan ne misli usporiti u dogledno vrijeme. CEO F1 grupe i mladić koji je srušio rekorde (barem one vezane uz mladost) sjeli su zajedno u Austriji i odgovarali na zanimljiva pitanja službenim novinarima F1 stranice.

Pitanje: Bernie, da li bi opet htjeli imati 17?
Bernie Ecclestone: Oh ne! Nije bilo baš lako kada sam odrastao, ali je bilo bolje ljudski – realistično. Danas se sve odvija prebrzo, sve je površno. Tehničke inovacije imaju preveliki utjecaj na svakodnevni život. Prije, riječ je bila riječ – danas imate ugovore sa stotinama stranica. Pre-regulacija je ime igre – kako u životu tako i u F1. Vjerojatno najbolja stvar koju bi mogao napraviti kada bi opet imao 17 je naći 18-godišnju djevojku! (smijeh)

P: Možete li opisati život u 17-oj?
BE: Ne sjećam se! Bilo je to poprilično davno… Ne… Utrkivao sam se motorima. Uvijek sam se nečime utrkivao: biciklima, motorima, automobilima – što god mi je došlo u ruku.
Max Verstappen: Živim svoj san! Imam samo 17 i već obavljam svoj posao iz snova: vozač sam u F1! Nevjerojatno!
BE: Zaslužio si. Ti si “racer”!

P: Bernie, govori se mnogo o prošlim vremenima kada su vozači bili “pravi muškarci” – sada imamo mladiće u automobilima. Da li je 17-godišnjak kao F1 vozač bila moguća pojava prije nekoliko desetljeća.
BE: Ja sam se utrkivao kao tinejdžer. Mislim da ne postoji nešto kao što je – faktor godina – mnogo više ovisi o tome jesi li kompetitivan ili ne. Više ovisi o tome koliko si dugo u sportu. Ako startaš sa 20, možda ćeš sa 30 dostići razinu koja je potrebna za promjenu. Što kasnije startaš, kasnije te pogodi – kasnije si spreman.

P: Kada smo već na tome, vi ste zaustavili svoju karijeru veoma rano. Je li iza toga bio kakav dramatičan događaj?
BE: Imao sam neke incidente kada sam bio u 20-ima. Imao sam i dobar posao u isto vrijeme. Umjesto da riskiram odlučio sam proširiti posao. Možda negdje duboko u sebi sam znao da nisam bio dovoljno dobar…
MV: Imam veliko poštovanje za svakoga tko ima hrabrosti odustati. Za sve koji se utrkujemo – to je posao iz snova. To te drži živim. Kada odustaneš od nečega jer misliš da nisi dovoljno dobar – to je trijumf mozga nad strašću. Tada imaš šansu biti uspješan negdje drugdje. Toliko je mnogo ljudi koji predugo vise na nečemu – na kraju nemaju ništa.
BE: Utrkivanje je posao iz snova ako pobjeđuješ. Koji je smisao ustrajati ako gubiš?

P: Max, kojim atributima pripisujete činjenicu da ste tako mladi uspjeli ući u F1?
MV: Jednostavno nisam imao šansu ne uspjeti! Kod kuće sve se vrti oko utrka. Mama i tata su trkači – jabuka ne pada daleko od stabla, pretpostavljam!

P: Biti uspješan i kompetitivan u mladim godinama je prijetnja da se vinete previsoko. Što ste naučili od svojih očeva?
BE: Ništa.
MV: Odrastao sam u utrkama zaluđenoj obitelji. Moj otac mi je pokazao sve. Što učiniti, još važnije što ne učiniti! F1 karijera je vrlo krhka stvar…
BE:…i možeš startati mladi koliko god je to moguće i biti brži od svih ostalih – ali trebaš također sreću na svojoj strani da bi postao svjetski prvak!
MV: Točno! Pogledajte što se dogodilo Fernandu Alonsu. On je i dalje jedan od najboljih vozača, ali nije uspio osvojiti naslov u 5 godina sa Ferrarijem i sada sa McLarenom izgleda lošije nego ikada. Biti najbolji vozač nije dovoljno: moraš sjediti u najboljem automobilu – inače te prati nesreća.
BE: Sve je u tajmingu: biti na pravom mjestu u pravo vrijeme!
MV: Možda mi možete pomoći s tim, Bernie? Iako moram reći da sam jako sretan sa svojom ekipom Toro Rossa!

P: Bernie, kakav savjet možete dati dečku od 17 godina?
BE: Nemoj slušati previše ljudi. Postavi svoje ciljeve. Čini samo ono što misliš da je dobro za tebe. Ja sam radio upravo to. Jedan drugačiji savjet: čuvaj svoj novac i nemoj njime spekulirati…
MV: To i radim! Ne trebam sve te “jet-set gadgete”. Potpuno sam koncentriran na svoju karijeru.

P: Dakle vjerojatno bi radije izašli na večeru sa Bernieom nego sa prekrasnom ženom?
MV: 100%. Jako puno možete naučiti od Bernieja. On je izgradio ovaj sport i jedan je od najuspješnijih poslovnih ljudi na svijetu. Moja karijera je važnija od cura. Imate samo jednu priliku ovdje – i neću je prokockati!
BE: Veoma racionalna mlada osoba!

P: Max, imate kakav savjet za Berniea?
MV: Možete li učiniti išta da ovi automobili budu ponovno glasniji i brži?
BE: Iznenađen sam da čujem takvo što od tako mlade osobe! Da budem iskren: najgluplja stvar koja se mogla dogoditi F1 su ovi motori. To ustvari nisu više ni motori. To su baterije i hibridi – to više nije F1 motor. Svo to ćaskanje sa “pit-wallom” i instrukcije inženjera vozačima moraju prestati! Vozač mora biti u centru zbivanja – moraju odraditi svoju utrku i pokazati prave boje. Obećajem ti Max da će se to dogoditi!
MV: To bi bilo sjajno! Čak i za nas mlađe vozače količina tehnikalija je pre-ogromna. Mogu reći da je sada samo 20% pažnje usmjereno na utrkivanje, dok je 80% usmjereno na kontrolu i nadzor tehničkih detalja. Da li znate kako pobjegnem od toga?
BE: Kako?
MV: Odgovorim svojim inženjerima da me ne pretrpaju informacijama. Dobivamo previše informacija u kokpit. Ponekad isključim “display” u mom autu! Želim se osloniti isključivo na vlastite osjećaje. Nije li to ono što stvara prave vozače na kraju?
BE: Super! Nadam se da će nas nove regulacije za 2017. dovesti do toga!

P: Bernie, biste li se pridružili Maxu na brzom krugu u Spa-u?
BE: Naravno!

Podrži nas

Zadnji donatori:
fortmer
zekohonda

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

F1puls autori su dosad napisali 9405 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

6 komentara

  1. Clay Regazzoni HeatBlast44 Prikaži

    Ništa posebno nisu pričali, osim što mi je zanimljivo da je Max u potpunosti predan F1 te se ne obazire toliko na cure :D
    daj bože da Bernie izvrši što je obećao malcu, bolide koji imaju zvuk i za koje trebaju cohones, te manje obasipanja nepotrebnim informacijama :)
    a ono “Oh ne!” na početku me i ne čudi za starkelju :chill:


    0

    0
  2. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Šta ste naučili od svojih očeva?
    Bernard: Ništa!
    LOL :-)


    0

    0
  3. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    Naravno najzanimljivija je ona Bernijeva konstatacija: “Vozač mora biti u centru zbivanja – moraju odraditi svoju utrku i pokazati prave boje. Obećajem ti Max da će se to dogoditi!”

    Sjetimo se onog Bernijevog lupanjem o stol pred Wolfom (u onom snimljenoj diskusiji Berni-Horner-Wolf) kad je izjavio prijetnju da neće dopustiti njemu da uništi sport.. te da će sigurno nagovoriti J.Todta (s kojom je na ratnoj nozi) da mu se prikloni u svrhu spašavanja F1.

    Danas smo dobili i odgovor J.Todta “Todt pristaje preuzeti kontrolu (zajedno sa Bernijem) nad regulacijama u F1” – što znači da je ipak nemogući koncenzus postignut između njih dvojice (Berni-Todt)

    Izvor:
    http://www.crash.net/f1/news/220610/1/todt-willing-to-take-control-of-f1-regulation-changes.html

    ..uskoro slijedi daljnji razvoj situacije. Kako će to izvesti, dali će uzeti neovisne savjetnike tipa Brawna.. ili nešto treće?


    0

    0
    • Više utrka manje inženjeringa! Uglavnom, Bernie i njegovi šefovi (dioničari) žele novac, žele profit – kada nešto stvara novac na konstantnoj bazi moguća su opuštanja i eksperimentiranja sa svim i svačim.
      Kada financijski pokazatelji počinju pokazivati tendenciju pada – TADA! Zvona za uzbunu se oglašena i mora se hitno djelovati.
      Pogotovo ako želite ostati čelni čovjek…


      0

      0
      • Chase Carey hattrick Donator Prikaži

        Berni pokriva Medijski dio kolača koji naravno unosi veliki profit za sve sudionike.. no i za FIA-u. No Berni nebi sam mogao ništa protiv ove situacije da se FIA-a nije počela češat po svom džepu. U ovom slučaju je Todt jedina karika koja je usrala motku, da je i očisti. I to je vrijeme izgleda došlo.


        0

        0