Izdvojeno

Intervju: Bernie Ecclestone i Max Verstappen – sraz godina

Piše: Luka Maloić

Prije 7 godina, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 6 minuta

Max Verstappen, Toro Rosso

U smislu godina, ovaj razgovor predstavlja suprotnost svjetova. No, Bernie Ecclestone (84), i Max Verstappen (17) dijele mnogo toga zajedničkog – ne samo činjenicu da ni jedan ne misli usporiti u dogledno vrijeme. CEO F1 grupe i mladić koji je srušio rekorde (barem one vezane uz mladost) sjeli su zajedno u Austriji i odgovarali na zanimljiva pitanja službenim novinarima F1 stranice.

Pitanje: Bernie, da li bi opet htjeli imati 17?
Bernie Ecclestone: Oh ne! Nije bilo baš lako kada sam odrastao, ali je bilo bolje ljudski – realistično. Danas se sve odvija prebrzo, sve je površno. Tehničke inovacije imaju preveliki utjecaj na svakodnevni život. Prije, riječ je bila riječ – danas imate ugovore sa stotinama stranica. Pre-regulacija je ime igre – kako u životu tako i u F1. Vjerojatno najbolja stvar koju bi mogao napraviti kada bi opet imao 17 je naći 18-godišnju djevojku! (smijeh)

Intervjui:

P: Možete li opisati život u 17-oj?
BE: Ne sjećam se! Bilo je to poprilično davno… Ne… Utrkivao sam se motorima. Uvijek sam se nečime utrkivao: biciklima, motorima, automobilima – što god mi je došlo u ruku.
Max Verstappen: Živim svoj san! Imam samo 17 i već obavljam svoj posao iz snova: vozač sam u F1! Nevjerojatno!
BE: Zaslužio si. Ti si “racer”!

P: Bernie, govori se mnogo o prošlim vremenima kada su vozači bili “pravi muškarci” – sada imamo mladiće u automobilima. Da li je 17-godišnjak kao F1 vozač bila moguća pojava prije nekoliko desetljeća.
BE: Ja sam se utrkivao kao tinejdžer. Mislim da ne postoji nešto kao što je – faktor godina – mnogo više ovisi o tome jesi li kompetitivan ili ne. Više ovisi o tome koliko si dugo u sportu. Ako startaš sa 20, možda ćeš sa 30 dostići razinu koja je potrebna za promjenu. Što kasnije startaš, kasnije te pogodi – kasnije si spreman.

P: Kada smo već na tome, vi ste zaustavili svoju karijeru veoma rano. Je li iza toga bio kakav dramatičan događaj?
BE: Imao sam neke incidente kada sam bio u 20-ima. Imao sam i dobar posao u isto vrijeme. Umjesto da riskiram odlučio sam proširiti posao. Možda negdje duboko u sebi sam znao da nisam bio dovoljno dobar…
MV: Imam veliko poštovanje za svakoga tko ima hrabrosti odustati. Za sve koji se utrkujemo – to je posao iz snova. To te drži živim. Kada odustaneš od nečega jer misliš da nisi dovoljno dobar – to je trijumf mozga nad strašću. Tada imaš šansu biti uspješan negdje drugdje. Toliko je mnogo ljudi koji predugo vise na nečemu – na kraju nemaju ništa.
BE: Utrkivanje je posao iz snova ako pobjeđuješ. Koji je smisao ustrajati ako gubiš?

P: Max, kojim atributima pripisujete činjenicu da ste tako mladi uspjeli ući u F1?
MV: Jednostavno nisam imao šansu ne uspjeti! Kod kuće sve se vrti oko utrka. Mama i tata su trkači – jabuka ne pada daleko od stabla, pretpostavljam!

P: Biti uspješan i kompetitivan u mladim godinama je prijetnja da se vinete previsoko. Što ste naučili od svojih očeva?
BE: Ništa.
MV: Odrastao sam u utrkama zaluđenoj obitelji. Moj otac mi je pokazao sve. Što učiniti, još važnije što ne učiniti! F1 karijera je vrlo krhka stvar…
BE:…i možeš startati mladi koliko god je to moguće i biti brži od svih ostalih – ali trebaš također sreću na svojoj strani da bi postao svjetski prvak!
MV: Točno! Pogledajte što se dogodilo Fernandu Alonsu. On je i dalje jedan od najboljih vozača, ali nije uspio osvojiti naslov u 5 godina sa Ferrarijem i sada sa McLarenom izgleda lošije nego ikada. Biti najbolji vozač nije dovoljno: moraš sjediti u najboljem automobilu – inače te prati nesreća.
BE: Sve je u tajmingu: biti na pravom mjestu u pravo vrijeme!
MV: Možda mi možete pomoći s tim, Bernie? Iako moram reći da sam jako sretan sa svojom ekipom Toro Rossa!

P: Bernie, kakav savjet možete dati dečku od 17 godina?
BE: Nemoj slušati previše ljudi. Postavi svoje ciljeve. Čini samo ono što misliš da je dobro za tebe. Ja sam radio upravo to. Jedan drugačiji savjet: čuvaj svoj novac i nemoj njime spekulirati…
MV: To i radim! Ne trebam sve te “jet-set gadgete”. Potpuno sam koncentriran na svoju karijeru.

P: Dakle vjerojatno bi radije izašli na večeru sa Bernieom nego sa prekrasnom ženom?
MV: 100%. Jako puno možete naučiti od Bernieja. On je izgradio ovaj sport i jedan je od najuspješnijih poslovnih ljudi na svijetu. Moja karijera je važnija od cura. Imate samo jednu priliku ovdje – i neću je prokockati!
BE: Veoma racionalna mlada osoba!

P: Max, imate kakav savjet za Berniea?
MV: Možete li učiniti išta da ovi automobili budu ponovno glasniji i brži?
BE: Iznenađen sam da čujem takvo što od tako mlade osobe! Da budem iskren: najgluplja stvar koja se mogla dogoditi F1 su ovi motori. To ustvari nisu više ni motori. To su baterije i hibridi – to više nije F1 motor. Svo to ćaskanje sa “pit-wallom” i instrukcije inženjera vozačima moraju prestati! Vozač mora biti u centru zbivanja – moraju odraditi svoju utrku i pokazati prave boje. Obećajem ti Max da će se to dogoditi!
MV: To bi bilo sjajno! Čak i za nas mlađe vozače količina tehnikalija je pre-ogromna. Mogu reći da je sada samo 20% pažnje usmjereno na utrkivanje, dok je 80% usmjereno na kontrolu i nadzor tehničkih detalja. Da li znate kako pobjegnem od toga?
BE: Kako?
MV: Odgovorim svojim inženjerima da me ne pretrpaju informacijama. Dobivamo previše informacija u kokpit. Ponekad isključim “display” u mom autu! Želim se osloniti isključivo na vlastite osjećaje. Nije li to ono što stvara prave vozače na kraju?
BE: Super! Nadam se da će nas nove regulacije za 2017. dovesti do toga!

P: Bernie, biste li se pridružili Maxu na brzom krugu u Spa-u?
BE: Naravno!

Komentiraj

6 komentara

  1. Clay Regazzoni
    HeatBlast44 Prikaži

    Ništa posebno nisu pričali, osim što mi je zanimljivo da je Max u potpunosti predan F1 te se ne obazire toliko na cure :D
    daj bože da Bernie izvrši što je obećao malcu, bolide koji imaju zvuk i za koje trebaju cohones, te manje obasipanja nepotrebnim informacijama :)
    a ono “Oh ne!” na početku me i ne čudi za starkelju :chill:


    0

    0
  2. Šta ste naučili od svojih očeva?
    Bernard: Ništa!
    LOL :-)


    0

    0
  3. Naravno najzanimljivija je ona Bernijeva konstatacija: “Vozač mora biti u centru zbivanja – moraju odraditi svoju utrku i pokazati prave boje. Obećajem ti Max da će se to dogoditi!”

    Sjetimo se onog Bernijevog lupanjem o stol pred Wolfom (u onom snimljenoj diskusiji Berni-Horner-Wolf) kad je izjavio prijetnju da neće dopustiti njemu da uništi sport.. te da će sigurno nagovoriti J.Todta (s kojom je na ratnoj nozi) da mu se prikloni u svrhu spašavanja F1.

    Danas smo dobili i odgovor J.Todta “Todt pristaje preuzeti kontrolu (zajedno sa Bernijem) nad regulacijama u F1” – što znači da je ipak nemogući koncenzus postignut između njih dvojice (Berni-Todt)

    Izvor:
    http://www.crash.net/f1/news/220610/1/todt-willing-to-take-control-of-f1-regulation-changes.html

    ..uskoro slijedi daljnji razvoj situacije. Kako će to izvesti, dali će uzeti neovisne savjetnike tipa Brawna.. ili nešto treće?


    0

    0
    • Više utrka manje inženjeringa! Uglavnom, Bernie i njegovi šefovi (dioničari) žele novac, žele profit – kada nešto stvara novac na konstantnoj bazi moguća su opuštanja i eksperimentiranja sa svim i svačim.
      Kada financijski pokazatelji počinju pokazivati tendenciju pada – TADA! Zvona za uzbunu se oglašena i mora se hitno djelovati.
      Pogotovo ako želite ostati čelni čovjek…


      0

      0
      • Berni pokriva Medijski dio kolača koji naravno unosi veliki profit za sve sudionike.. no i za FIA-u. No Berni nebi sam mogao ništa protiv ove situacije da se FIA-a nije počela češat po svom džepu. U ovom slučaju je Todt jedina karika koja je usrala motku, da je i očisti. I to je vrijeme izgleda došlo.


        0

        0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni