F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Intervju: Vijay Mallya

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Vijay Mallya

Force India suočila se sa skromnim startom u sezonu, osvojivši bodove u samo dvije utrke nakon dobrog starta u Australiji. Svejedno, šef momčadi Vijay Mallya uvjeren je kako će se sreća promijeniti kada stignu najavljena poboljšanja. Pročitajte razgovor s Vijayom o tekućoj sezoni, planovima za 2017. godinu i što misli o svojim vozačima.

P: Vijay, uzeli ste mali predah u 2015., bili ste prisutni na samo dvije utrke do sada (Australija i Monako). Jeste li izgubili žar za Formulom 1?
Vijay Mallya: Ha, ne, definitivno ne! Zapeo sam u nekim skupštinskim obavezama, onda je na rasporedu bilo indijsko prvenstvo u kriketu, ali sada kada je oboje završilo opet sam tu gdje i pripadam. F1 se nije mnogo promijenila od prošle sezone tako da sport nije izgubio ništa od mojeg odsustva. Nekoliko momčadi iz sredine poretka se poboljšalo u performansama. Da, Mercedes je i dalje dominantan, ali Ferrari ga polako pritišće, što je dobro za sport. Moram priznati da su naše performanse ove godine malo razočarale na startu sezone, ali to je zbog promjena pravila u pogledu korištenja zračnog tunela. Prije smo koristili dva zračna tunela: Radili smo početna testiranja i modifikacije u starom tunelu pa bi tada koristili usluge novog zračnog tunela u Kolnu (Njemačka). Kada smo morali odabrati koji ćemo od ova dva tunela koristiti, odabrali smo noviji i moderniji u Kolnu. To znači da moramo preseliti cijeli aerodinamički sustav i dijelove iz Engleske do Njemačke – to zahtijeva neko vrijeme. To je razlog zašto nismo u sezonu mogli ući silovito kako smo htjeli, ali dobre vijesti su da ćemo negdje na sredini sezone – definitivno prije Silverstonea- dostići punu snagu i nadam se, biti konkurentni. Checo (Perez) je odradio sjajan vikend sa našim starim automobilom u Monacu, a kada dođe novi paket između Austrije i Silverstonea prilično sam siguran da ćemo konstantno osvajati bodove.

P: Nastavljate dakle tradiciju završetka sezone sa sjajnim performansama u odnosu na start?
VM: Svi su vidjeli što se dogodilo Williamsu prošle godine: počeli su sporo i polako postajali sve veća sila. Izgleda da će i ove sezone biti tako. Istina, pred nama je dug put do toga, ali sam optimističan. (smijeh)

P: Kako komentirate najavljene promijene pravila za 2017.?
WM: Način na koji se trenutno vodi F1- sa strateškom grupom – momčadi ustvari vode F1. Oni raspravljaju o svemu: od tehničkih regulacija do distribucije prihoda i svemu ostalome. Tako je kako je. To je jedan od rijetkih sportova gdje momčadi imaju tako velik utjecaj u vođenju. U svim drugim sportovima imate promotora – što je u ovom slučaju FOM – i imate regulatora – FIA. Između sebe oni dogovaraju pravila koja kasnije objasne ekipama. Izvolite – ovo su vam pravila. Morate se uskladiti s njima i nastaviti prvenstvo. F1 je previše demokratska. Postoje momčadi u toj strateškoj gurpi koje su iznimno nefleksibilne – takvi samo žele zaštiti svoju poziciju. Moramo, dakle, živjeti s tim što strateška grupa odluči. Mi imamo svoje ideje i jasno ih iznosimo, ali smo svi pod utjecajem velike četvorke i njihovog načina donošenja odluka.

P: Kako bi izgledao idealni F1 svijet po vašem mišljenju?
VM: Prvo, fokus na zabavi i rastu sporta. Želite više fanova, više sudionika i gledatelja. To će vam povećati prihode. Drugo, napravimo situaciju u kojoj velike i male momčadi mogu bez problema preživjeti i natjecati se. Nesreća je kada gubite tržišta – Njemačka je otišla ove godine. Imamo top vozače iz Njemačke u nekoliko momčadi zbog čega je još teže razumjeti zašto nema te Velike nagrade u kalendaru.

P: Stalno se priča o uštedi, rezanju troškova, ali tada imamo situaciju u kojoj vozači traže bajkovite čekove i iznose. Kako to funkcionira?
VM: Plaće vozača nikada nisu bile dio neke zajedničke konverzacije- sigurno ne dio razgovora u strateškoj grupi. Svaka momčad je do sada tretirala plaće vozača i troškove marketinga izvan pravila. Na kraju tko može reći da vozač koji traži 100 milijuna funti toliko bolji od onoga koji traži 5 milijuna? Ja u tome ne vidim logiku – ali nije u mojoj domeni da komentiram to! (smijeh)

P: Što je s vašim vozačima? Ako im ne nudite velike sume, hoće li ostati i u 2016.?
VM: Uvijek ističem da sam oduševljen što imam Nicu i Pereza za vozače. Oboje su iznimno nadareni i kompetitivni vozači. Ponosan sam što je Force India uvijek imala talente za volanom. Nico je osvojio bodove u skoro svim utrkama prošle sezone, a Checo je bio na pstolju u Bahreinu. Šanse da ih zadržim i sljedeće sezone su vrlo velike. Neću skrivati: volim te dečke. Respektiram ih mnogo. Nema razloga s moje strane da radim bilo kakve promjene.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Zaninljiv intervju, ovaj tip mi je uvijek bio nekako simpatičan. Uvijek nekako iz sjene djeluje. Šteta da je ova godina loša, ponajviše zbog vozača.


    0

    0