Izdvojeno

Intervju: Fernando Alonso

Piše: Luka Maloić

Prije 8 godina, 17 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Fernando Alonso, McLaren

Fernando Alonso, McLaren

Iza sebe ima više od 15 godina utrkivanja u F1. Fernando Alonso je iskusio sve: slavu i nesreću, nove momčadi i momčadske kolege, gorčinu, pjenušce i naravno, borbe za naslove i slamanje srca kada nije uspio. Što o svemu misli Fernando i kakvo je njegovo gledište na svijet F1? Koje su mu rutine? Što je za njega idealan momčadski kolega? Kakav bi trebao biti idealni šef?

P: Kako izgleda vaša rutina prije utrke?
Fernando Alonso: Možda ću razočarati neke ljude kada kažem da ne činim ništa čudno!(smijeh)
Dolazim na stazu prilično rano – negdje oko 3 sata prije utrke. Onda počinju sastanci sa inženjerima na kojima prolazimo kroz strategiju, definiramo broj ulazaka u boks i sl. Nakon toga idem na paradu vozača da pozdravimo navijače na tribinama. Kada se vratim imam oko 30 minuta za sebe. Nazovem obitelj, djevojku i dajem im izvještaj – nakon toga idem do automobila. Vidite: prilično standardna procedura. Ništa smiješno.

P: Kako bi trebao izgledati savršen izlazak?
FA: Biti sa prijateljima. Ne biti prisiljen raditi sutradan – i ne morati rano ustati ujutro.
Sve na kraju ovisi o vibri kako noć prolazi.

P: Koje predmete morate obavezno imati u svojoj vozačkoj sobi/motorhomeu za vrijeme utrke?
FA: Ništa specijalno zapravo. Reći ću to na ovaj način: Prilično sam precizna osoba pa je moja soba puna papira na koje zapisujem vremena – u detalj svaku minutu – moj raspored trkaćeg vikenda. Precrtavam sve što sam odradio.
To je moja psihološka priprema za utrku. (smijeh)

P: Koje su osnovne stvari koje morate imati u svom hladnjaku kod kuće?
FA: Sa toliko mnogo putovanja – ponekad tri, četiri tjedna – moj hladnjak se prazni posljednjeg dana i ono što nije iskorišteno ide u smeće. Kada se vratim kući počinje sve ispočetka: kupovina, potrošnja, putovanje…

P: Koje su obavezne osobine koje mora imati dobar timski kolega?
FA: Brzina, lojalnost prema ekipi i dobar smisao za humor. Provodimo mnogo vremena zajedno i uvijek će biti stresnih trenutaka – ne nužno između mene i njega, ali u ekipi – tako da ne bih htio imati “plačko-bebu” nego nekoga sa dobrim smislim za humor. To mnogo pomaže.

P: Na koji način izbjegavate stres na aerodromima? Imate kakav savjet?
FA: Nemam ni jedan, žao mi je! Želim imati dosta vremena na aerodromu. Nisam jedan od onih koji se pojave u posljednjoj minuti! To je za mene nepotreban i glup stres koji pokušavam izbječi. Dakle, ako moj vozač kaže da će me pokupiti u 9:00 da krenemo prema aerodoromu uvijek mu kažem dođi u 8:30. Tih dodatnih pola sata opušta me i čini dan znatno lakšim!

P: Koje su osobine potrebne za dobrog F1 vozača?
FA: Morate biti ponekad poput glumca – ponekad. Uvijek će biti situacija u kojima morate malo glumiti. Trebate, stoga, neke kvaliteta glumca da si ne pokvarite dan. Trebate jednu dozu sebičnosti – ne arogancije, ali ponekad morate dobiti poštovanje okoline.

P: Što vam pomaže da se opustite nakon utrke?
FA: Obično ponovno pogledam utrku. Koristim to za smirenje i da sagledam moju utrku – tada mogu okrenuti novu stranicu. Ako ne bih pogledao stalno bih razmišljao: što se dogodilo u toj fazi utrke; što se dogodilo nakon toga. Kada je odgledam, to je povijest i mogu nastaviti dalje.

P: Koji su elementi potrebni za sjajnu trkaću stazu?
FA: Brzi zavoji. Samo to. Kada možeš natjerati automobil do krajnjih granica i kada te udari adrenalin. Suzuka ima sve što mi treba.

P: Koja je aplikacija na vašem mobilnom uređaju obavezna?
FA: Vjerojatno Twitter. Uživam u kontaktu sa svojim fanovima. Čitam vijesti također. Nije isto kao čitanje novina, ali na kraju dana ako pogledaš Twitter znaš više manje sve što se dogodilo.

P: Koje su obavezne kvalitete koje mora imati šef momčadi?
FA: Iskreno? Volim šefove koji imaju realna očekivanja. Mora biti svjestan razvoja i resursa koje imamo u momčadi, dobro je ako vam kaže istinu, nikad nije dobro kada vas motiviraju previše pa razočaraju. Ima šefova koji ponekad koriste tu vrstu trikova – ali to nije za mene. Volim istinu u lice.

P: Koja je utrka obavezna za svakog F1 fana? Barem jednom u životu?
FA: Prema nekom trendu i životnom stilu: Monako. Za entuzijazam i iskustvo navijanja: Monza.

Komentiraj

17 komentara

  1. Luka ti si bog svega.
    Svaka čast, i hvala. :D


    0

    0
  2. Super, super.. pohvale na izuzetnom angažmanu Luka!
    …zanimljivo je ovo predzadnje pitanje o idealnom šefu.
    Ispada da bi mu bio idealan jedino onaj koji mu nije suđen.. Arrivabene. Dok Ron uglavnom ima istu retoriku kao LdM.. na kojeg je zbog načina vjerovatno prije dobivao kožnu alergiju.


    0

    0
  3. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Odličan članak, več (ako se ne varam) treći u kratko vrijeme, samo tako naprijed.
    Di su nestale zvjezdice za ocjenjivanje članka???
    P.S. Naslovna slika je u najmanju ruku močna.


    0

    0
  4. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Pitanja su bila opustajuca, mozda po Alonsu najbolja za intervju :), vjerujem da mu je dodijalo s pitanjima ‘jel se kaje sto je otisao iz Ferrarija u McL’ i slicno. thumbs up!


    0

    0
  5. Fino. Aj lijepo da moj vozač imamo neš slično. Ev upravo kad mi je raspored u školi prenapučen odgovaranjima, ja isto papir imam napisane datume i križam jedan po jedan. Većina ima na mobitelima sve. Meni je za glavu ugodnije po starinski.


    0

    0
  6. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Dobro da ste počeli stavljat intervjue, to je svakako zanimljivo i više otkriva kakva je tko osoba.


    0

    0
  7. tko je autor ovog intervjua?


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni