Izdvojeno

Ferrari nezadovoljan kaznom za Red Bull, Mercedes smatra da se prekršaji ne bi trebali dijeliti na manje i veće

Piše: Lovro Andraka

Prije 4 tjedana, 24 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Glavna vijest trkaćeg vikenda u Meksiku nije vezana uz akciju na stazi, već uz odluku o kazni za Red Bullovo prekoračenje prošlogodišnjeg dozvoljenog budžeta, a svoje komentare dali su čelni ljudi njihovih najvećih konkurenata, Ferrarija i Mercedesa.

Red Bullov šef momčadi Christian Horner kaznu je nazvao drakonskom, dok Ferrarijev trkaći direktor Laurent Mekies ima potpuno suprotan stav.

“Proteklih tjedana puno smo razgovarali o tome što sve možete učiniti s pola milijuna više ili milijunom, dva ili tri. Dva milijuna [eura] značajna je cifra i nekoliko smo puta dali naše mišljenje o toj temi”, rekao je Mekies za Sky Italia.

“Mi u Ferrariju mislimo da ova cifra vrijedi oko par desetinki [po krugu], stoga je lako razumjeti da takve cifre mogu imati stvaran utjecaj na ishode utrka i možda čak prvenstva.”

Red Bull je za prekoračenje od 2.1 milijuna eura koje bi s pravilno obračunatim poreznim kreditom iznosilo pola milijuna eura dobio kaznu od 7 milijuna dolara (7 024 850 eura) i smanjenje koeficijenta za aerodinamička testiranja od 10%, a Mekies smatra da to nije nimalo prikladno.

“Što se tiče kazne, nismo zadovoljni njome iz dva važna razloga. Prvi je to što mi u Ferrariju ne razumijemo kako smanjenje restrikcija aerodinamičkih testiranja za 10% može odgovarati istoj količini vremena po krugu koje smo spomenuli ranije.”

“Nadalje, postoji još jedan problem. Kako nema smanjenja ograničenja budžeta u kazni, natjecatelja se samo tjera da potroši novac drugdje. Imaju potpunu slobodu da iskoriste novac koji više ne mogu trošiti na zračni tunel i CFD zbog smanjenja od 10% na smanjenje težine bolida ili tko zna što drugo.”

“Nas brine to što kombinacija ovih dvaju faktora znači da je stvaran efekt kazne vrlo ograničen”, zaključio je Mekies.

Wolff smatra da će ove kazne odbiti momčadi od kršenja pravila, ali želi da se svaki prekršaj tretira jednako

Šef Mercedesa Toto Wolff nije bio nezadovoljan poput Ferrarijevog Mekiesa u svojim prvim komentarima na ishod slučaja i Red Bullovu kaznu.

“Mislim da je, kao i sa svakom kaznom, za nas premala. Za njih [Red Bull] će uvijek biti prevelika”, izjavio je Wolff.

“Mislim da je općenito 7 milijuna dolara puno novca, ali možda u široj slici za Red Bull, s obzirom na ulaganja u odjel za pogonsku jedinicu i momčad, nije.”

Za razliku od Mekiesa smatra da su kazne dovoljne da odbiju momčadi od budućih prekršaja, a dodao je kako je šteta na ugledu momčadi možda i najveća kazna.

“Mislim da je zbroj kazni dovoljno odbojan, i sportska kazna i, u manjoj mjeri, financijska kazna.”

“Šteta na ugledu možda je najveća stvar, a nijedna momčad neće htjeti doći blizu tome jer je očito da živimo u transparentnom svijetu u kojem se poštuju pravila.”

Naglasio je kako je zadovoljan FIA-jinom provedbom cjelokupnog procesa, pri čemu “ništa nije strpano pod tepih”, a kao ono što želi da se promijeni je istaknuo podjelu na manje i veće prekršaje.

“Devet momčadi bilo je u skladu s pravilnikom i ostale su ispod ograničenja. Ovo je sport u kojem su marginalne prednosti bitne, sve drukčije [izjave o tome] su blebetanje. Nema olakotnih faktora.”

“Ono čime se moramo pozabaviti su manji i veći prekršaji. Smatram da je prekršaj prekršaj i tako bi se to trebalo tretirati.”

Komentiraj

24 komentara

  1. Očekivane izjave sa svih strana.
    Zabavno mi je gledati ljude koji su varali kako sada glume oštećenu stranu.
    Da Ferrari ima budžet od milijardu eura, opet im uzalud kada trče oko bolida s tri gume, a kad a imaju sve četiri onda stave krivu komponentu 🙄
    Jedino mi je žao Tota koji je na pošten način odradio osam uzastopnih WCD-a.



    21

    5
    • Fernando Alonso 14
      tapa-tapa Prikaži

      Kak mislis žao ti je Tota?



      3

      3
    • Najbolji argument za ovu raspravu je sigurno “kako su oni drugi”…

      Logično je da je kazna “blaga” za konkurenciju, ispadaju budale što su pazili kako troše dolare, a taj netko tko nije još pokupi jedno prvenstvo.

      Horner se još pravi blesav i priča kako je kazna blaga, nije mu zamjeriti isto bi vjerojatno pričali i drugi iako vjerojatno zadovoljno trlja ruke.

      Možda bi Red Bull pokupio isti broj bodova i bez ovog prekoračenja, naravno možda i ne bi, to nitko sa sigurnošću ne zna, ali je glupo da se ne dira u bodove sezone o kojoj se radi, kaznu će odraditi tek 2023 što je veliki apsurd, pogotovo zato što se radi o dvije različite generacije bolida!



      7

      0
    • Zabavno mi je gledati ljude koji su varali kako sada glume oštećenu stranu.

      Kad je Ferrari varao? 🤔
      Misliš na sagu i dogovor oko motora.
      Varaš se.
      To tada (2019.) nije bilo varanje.
      Zato je uvedena TD koja je stupila na snagu naredne godine.



      4

      0
      • Gle, ako se ti i ja nešto dogovorimo da bi postigli neki cilj i netko od nas primjeti i iskoristi nešto iz sive zone, to je za mene varanje. Zašto? Zato jer više ne igramo po istim pravilima. Ne držimo se onoga što je pjesnik htio reći.
        Ferrari je varao senzor protoka i time je varao 😁
        Za neke je Brawn GP priča genijalnost, za mene je to varanje u rangu kvartovske bande u kavani.

        Ali to nije ništa novo, svi u pro sportu gledaju kako prevariti pa su kao krive kapi za nos od efedrina ili terapija za ozljedu u obliku TRTa. Moš mislit… 🙄


        0

        0
      • @Frantic
        U pravu si nije bilo varanje, uopće ne znamo što je to bilo, a to je možda i veći problem…

        @zd1400rt

        Iz tvojih komentara možemo jedino shvatiti da si ti “poseban”, situacije poput Brawn GP i sivih zona (ali baš sivih u pravom smislu) su kultne stvari ovoga sporta, pratiš krivi sport ako ti je to “varanje”.



        4

        0
  2. Slazem se , ocekivane izjave.
    A i slozio bi se sa oba tabora. Tj sa sva 3.
    Red Bull se , logicno , brani. Tako bi bilo koja ekipa.
    A ostale 2 ekipe , opet logicno , nisu pretjerano zadovoljne. I slazem se s njima da u ovom sportu svakih 100k eura moze ipak nesto znaciti za perfomanse



    1

    0
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Mažu nam oči za njih kikirikijem, par milijunčića gore dole. Uostalom napravit će svoj aero tunel negdje u pustinji ABU TABU ili Ostalih “država” koje žene drže kao kanarice. Gdje su članci o tome što rade po meni najboljem vozačuz na gridu zadnjih X godina Fernandu Alonsu. Kada nisu znali kako mu slomiti živce dali sau mu 30 sekundi kazne jer mu je otpao retrovizor nakon što se iidiot zaletio u njegovu putanju. Retrovizor nikome nije smetao, otkotrljao se do reklama na rub staze. Ali zato George Russelu Mercedesovom vozaču koji je u 1. zavoju UBIO utrku najbržem bolidu na PP. Dali su mu 5 sekundi jer znaju da razlika između prvae 3 momčado mercm RM, Ferr i ostalih je za cijeli krug (ako nema žutih zastava) to klaj su “brzi” u PP da tako voze u utrci morali bi svaka 3 kruga po nove gume. ZAŠTO MRZE ALONSA ??? Nisam ga ni ja vilio (čitaj navijao za njega) ali čovjek kada sjedne u bolid. On i mašina su jedno. Usput, kada ga je manki razvalio i kada se dovukao do boksa i startao umjesto sa 7 mjesta sa 17 mjesta. Da li ste u živo vidjeli samo jedno (ne kažem sve) samo jedno Alonsovo pretjecanje. A bila su 100 puta žešća imaestralna u odnosu kada veliki Verstapem ili Lcler ili Ham pretiču HAS. Pokazali su u cijeloj utrci Alonsa 2 puta.1. puta kada ga je tenkkre razbio. Drugi puta kada nije uspio preteći bolij ispred sebe nego je previše izletio izvan staze, ali gaje 2 zavoja iliti 5-10 sekundi kasnije pretekao. To nisu pokazali. Alonso je imao 15 direktnih duela na kojima je preticao konkurenciju ispred sebe. i jo ne znam koliko gdje su ga prešli. A da to su pokazali kada Verstapen pretječe veliko Alonsa na ravnici na kojoj je bio brži 50km/h od Alonsa. Genijalno pretjecanje.
    MOJE PITANJE
    1. da li se to događa zato jer je MCL odlucio uzeti 4. mjesto u poretku konstruktora pa je potplatio onog Arapa g. i odg. za sve u F1 a čovjek nikada nije sjeo za volan. Uvijek iam svoje vozače. Spominjem Ararp Zato jer je Arap,a Arapi jaako vole iza zatrvorenih vrata dogovarati se. Pa je Arapu MCL recimo iskeširao 10 mil eu
    2. Da li se to događa zato jer SKYA sport ili fave u F1 ne podnose Alonsa i sve će učiniti da ga zakopaju?
    MOlim vas odgovorite mi jer me to muči već cijelo desetljeće iako nisam njegov navijač.
    Međutim kada vidim kako taj čovjek vozi, ve kao Verstapen ili Hamilton do jaja pa ako je bolid skup i čvrst bit će brzi. Aklo je bolid iz drugejakosne skupine padnu u depru ikukaju. Alonsko se prilagođava svim nedostacima bolida. Računalo mu u glavi stalno preračunavanabržu opciju da STIGNE DO CILJA



    2

    7
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Majko mila šta si ti sve tu nadrobio 🤣
      Ali da ti dam odgovor na pitanje: Možda ga ne vole ljudi jer je otišao u lošim odnosima od skoro svih ekipa gdje je bio (McL, Ferrari, McL opet, sad Alpine)?
      Tako da očito vještine koje ima kao vozač nisu dovoljne da bi nadoknadile “težinu” karaktera.



      6

      1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Čijeg karaktera? Alonsovog ili menađersko vlasničko financijerske lopovske bande u momčadima?


        0

        2
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Znači u svim tim momčadima su drugi bili krivi 100%, a Nando ništa? I onda svi ti šefovi momčadi nisu više imali takvih problema sa ni jednim drugim vozačem?
          S obzirom da nitko od nas nije u sobi bio s njima ne možemo znati sa sigurnošću, ali nekako mi to zvuči malo vjerojatno.


          0

          0
  4. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Kad se sjetim McLarena i 100 milijuna kazne ovo je kikiriki.



    7

    0
  5. Kako su vec mnogi napisali – ocekivano sa svih strana.
    Ali mi je ovo od Mekiesa cak logicno:

    Kako nema smanjenja ograničenja budžeta u kazni, natjecatelja se samo tjera da potroši novac drugdje. Imaju potpunu slobodu da iskoriste novac koji više ne mogu trošiti na zračni tunel i CFD zbog smanjenja od 10% na smanjenje težine bolida ili tko zna što drugo.

    U biti je kazna preraspodjela budzeta. Manje ce koristiti tunel a vise se fokusirati na sve ostalo. Trebali su im onda i budzet skresat malo.
    Mislim da ovo nece nesto posebno odvratiti ostale da ne prekorace budzet. Da su im uzeli recimo 100 bodova od prosle sezone i samim time jos dodatne novce onda bi to vec bilo nesto.
    Ovih 7 milja financijske kazne je kikiriki za bilo koju od prvih 5-6 ekipa.



    2

    1
  6. Ako FIA misli kažnjavati mora kažnjavati dok su događaji u tijeku. A ako ne mogu to pratiti radi kompleksnosti neka maknu ograničenje.



    4

    0
    • baš tako.. trebalo im je praktički godinu da pregledaju papire..onak, wtf??
      i opet kažem, muljaju sa lovom svi, to vam je valjda svima jasno 😊
      a kaj se tiče kazne, za RB ne znači ništa, sad su ispred svih drugih dosta, tak će ostat i druge godine, vjerojatno sve do promjene pravila.. a onda će bit zanimljivo..



      2

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni