Izdvojeno

Objavljena kazna za Red Bull: 7 milijuna dolara i 10% manji koeficijent aerodinamičkih testiranja

Piše: Lovro Andraka

Prije 5 mjeseci, 69 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

FIA je potvrdila jučerašnje informacije o Red Bullovom kršenju financijskog pravilnika – austrijska momčad priznala je krivnju i za to dobila novčanu kaznu u iznosu od 7 milijuna dolara te manju sportsku kaznu u obliku 10% manjeg koeficijenta za dozvoljene CFD testove i testove u zračnom tunelu.

Red Bull je prekoračio prošlogodišnji limit budžeta koji je iznosio 118 036 000 funti za 1 864 000 funti, odnosno za 1.6%, što je ispod granice manjeg prekršaja koja iznosi 5%.

“Administracija za ograničenje budžeta uzela je u obzir kako je RBR [Red Bull Racing] djelovao kooperativno tijekom procesa revizije i nastojao pravovremeno omogućiti dodatne informacije i dokaze kada je to bilo zatraženo, kako je ovo prva godina pune primjene financijskog pravilnika koji je vrlo kompleksan set pravila kojima su se natjecatelji morali prilagoditi i kako nema optužbe ni dokaza da je RBR u bilo kojem trenutku nastojao djelovati u lošoj vjeri, nepošteno ili na prijevaran način niti je namjerno skrivao bilo kakve informacije od Administracije za ograničenje budžeta.”

“Administracija za ograničenje budžeta smatra da je u ovim uvjetima bilo primjereno ponuditi RBR-u dogovor o priznatom prekršaju kako bi se slučaj mogao riješiti uz navedene uvjete, s obzirom na ograničenu prirodu proceduralnog prekršaja u slučaju i činjenice da to manje prekoračenje budžeta pada u niži dio raspona manjeg od 5% kojeg podrazumijeva manje prekoračenje te RBR-ovu voljnost da prizna prekršaje i surađuje s Administracijom za ograničenje budžeta. RBR je prihvatio tu ponudu.”

službeno priopćenje FIA-je

Red Bull je pogrešno interpretirao 13 točaka financijskog izvješća, među kojima su ranije posprdno spominjani catering, neiskorišteni dijelovi i pogonske jedinice, a da je porezni kredit bio ispravno primijenjen, prekršaj bi iznosio samo 432 652 funte (0.37%).

Momčad novčanu kaznu mora platiti u roku od 30 dana od postignutog dogovora, a ograničenja testiranja nametnuta su za period od 12 mjeseci. Red Bull bi kao ovogodišnji konstruktorski prvak trebao imati najmanje vremena za testiranje 2023., točnije 70%, stoga će sada imati 63% prema formuli koja kaže da je novi C (koeficijent) = 70% x (1.0-10) = 63.0%.

Komentiraj

69 komentara

  1. Znaci samo 10 % na kraju.
    Mislim da nije neka kazna koja ce ostale ekipe odvratiti i krsenju pravilnika istom mjerom.
    Tako da sljedece sezone mozemo ocekivati cirkus sa budetima



    15

    1
    • F1puls Portal
      Sarma Donator Prikaži

      Ma kaj ti je…
      Namjerno kršenje je brutalna kazna, to čak ima u pravilima mislim…

      Accepted Breach Agreement states: “There is no accusation or evidence that RBR has sought at any time to act in bad faith, dishonestly or in a fraudulent manner, nor has it wilfully concealed any information from the Cost Cap Administration.”



      2

      2
      • Osobno sam u zivotu svasta znao namjestat da ispadne “slucajno”. Tako da sumnjam da masinerija tipa Mercedes to nece znati.
        Ali vidjeti cemo ajde.
        Idealno bi bilo da su svi unutar pravila pa da nebude nikakvih repova.



        5

        2
        • Kako znaš da Mercedes to već ne radi? Ipak su momčad koja je najviše napredovala ove sezone…



          2

          6
        • Pa tko to moze znati. Sve je moguce.
          Mozda i Ferrari radi. Ali poznavajuci njih , oni bi i prekoracenje budeta koristili u krivom smjeru :D.



          8

          0
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Nije istina da je MB najviše napredovao, pokazali su grafiku na zadnjoj ili predzadnjoj utrci i nije bio MB ni u top 3.
          McL i Aston su napredovali najviše, onda mislim Alpine pa MB tako nešto



          1

          0
  2. Hajde barem su im ograničili aero testove, jedino sam mislio da će biti malo žešća kazna, pogotovo novčana kazna, 7 miliona za njih je kao meni baciti marku na listić



    11

    0
  3. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Bolje nikakva kazna, nego svkakva.



    4

    0
  4. kako sada priznala krivnju?!
    zar nisu stalno govorili da nisu prekoračili



    10

    0
  5. Michael Schumacher
    HuMS32 Pretplatnik Prikaži

    Preblage kazne. Sve ispod 20 milijuna i 25% aero ogranicenja je kikiriki. Ali nista drugo nije bilo za ocekivat kad su kruzile price da “FIA nudi” i pregovara kazne sa RB. Nema se tu sta nuditi, jesi u prekrsaju, jesi, kazna je to i to, hvala dovidenja.



    11

    8
    • Kud jos manje, prvaci su, dakle vec tak imaju najmanje vremena u tunelu, plus jos ovo… To će se sigurno osjetit



      1

      9
      • Michael Schumacher
        HuMS32 Pretplatnik Prikaži

        Prvaci i jesu jer su radili i nedozvoljene radnje kao i one dozvoljne pravilnikom. Ocemo im traziti olakotne okolnosti ko u RH? Inace se dobro vladaju, iz ugledne su obitelji, bivsi branitelji, itd.



        12

        2
        • Prvaci su prvo i osnovno jer je Ferrari nesposoban. Taj milion sigurno nije stvorio razliku toliko osobito kad uzmes u obzir da je to od budžeta od prosle sezone tak, a na početku je Ferrari bio lagano brži.



          6

          11
        • Michael Schumacher
          HuMS32 Pretplatnik Prikaži

          Pricamo o prosloj sezoni i nepravilnostima iz prosle sezone. A sto se tice ove sezone, nitko nemoze reci da RB nesto lose ili krivo radi i zasluzeno su prvaci, barem dok ne dode financijsko izvjesce za ovu sezonu.
          A sto se tice nesposobnosti Ferrarija, volio bi da zavrse treci u poretku. Onda bi se Binottu mozda pocela tresti stolica.



          1

          3
        • Pa da su se u Mercedesu odlučili bili utrkivat a ne kuglat u nekim utrkama onda ne bi bilo kršenja budžeta, samo ono sto su za sudare morali platiti da maknes eto ih ispod budžeta, a što se nadogradnji tiče tu postoji dugoročni plan za koji su puno prije kraja sezone vec resurse raspodjelili tako da ta prica za nadogradnje ne stoji.



          8

          4
        • Ferrari
          nelinjo Prikaži

          Za ovu sezonu očekujem još vece prekoracenje! FIA je za proslu sezonu kasno reagovala, a oni su ove donosili nadogradnje skoro svaku trku! Mislim da su sad još jace zakucali prekoracenje, jer su mislili da im je proslo. 😀 mada… nije ovo još gotovo! Očekujem još veci pritisak Ferrarija na odluku, a naročito Mercedesa!


          0

          1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Nude zato što i Red Bull ima svoje argumente. I nudili su i gore kazne, a na ovakvoj su se našli na kraju, samo da nebi ovo razvlačili po sudovima, gdje bi Red Bull imao dobre šanse da ih dobije.



      1

      0
  6. Nisam upućen opće u količinu vremena koje ekipe dobiju za testiranja.
    Zar nije neko pravilo da najbolje rangirana ekipa dobija najmanje vremena u zračnom tunelu, a najlošija najvise?
    Ako je tako, RB vec sada ima najmanje vremena – 10% jos ove kazne, sto je ono, udar…



    4

    0
  7. Lulu fanovi na aparatima.
    Potonula i zadnja šansa da mu poklone naslov od 2021. 🤣

    Kada Mercedes pronađe rupu u pravilniku onda je to legalno za tekući sezonu, a za ostale kazna…

    Bilo bi gore da su Neweyu oduzeli olovke i papir za crtanje.



    14

    6
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Rupa u pravilniku je nešto nedfeinirano pravilima, la je ostala siva zona. Ovdje su rekli da je u pitanju kriva interpelacija članka 13. dakle nečeg već napisanog.
      Ja bi im lupio više, bar još 10% na budget za sljedeću godinu. Ovo neće obeshrabriti druge ekipe da idu preko.



      4

      3
  8. ako nisu poštivali budget cap, zašto bi poštivali ograničenja po pitanju testiranja aerodinamike? tko to uopće kontrolira?



    5

    0
    • Isto ko i kod drugih timova



      2

      3
      • ne znam čemu onda uopće ikakva ograničenja? pusti ih da rade najbolje kako znaju pa tko napravi bolji posao…ko fol se radi na smanjenju razlika između timova, da manji imaju veće šanse, a isti k… rekli bi mnogi “pravila su tu da se krše”…



        3

        0
        • Zapravo ograničenja ne služe zbližavanju grida jer ovi mali i dalje nemaju mogućnost potrosit toliko novaca, niti dovest toliko osoblja i strucnih radnika ko veliki timovi. Tako da cak i da timovi od recimo 8og na niže imaju neograničeno sve, ne bi vjerojatno radilo preveliku razliku.



          4

          0
        • Vi bi sad da se to vidi nakon jedne sezone. Kad sam prije neku godinu radio onu analizu budžeta timova iz javno dostupnih podataka ispalo je nitko ne troši na bolid više od 110 milijuna vlastitih novaca (to je bio Renault). Ovi najuspješniji troše i manje. Dakle, jaku puno im je u tim uvjetima pokrivalo sponzorstvo i Liberty nagrade. S time da su tada ukupni budžeti bili puno veći nego ovi ograničeni. Stoga danas ne bi trebalo biti tako napeto potrošiti ograničenje. Mogao bi u zimskoj pauzi možda se pozabaviti time….



          7

          0
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      Ko to uopce kontrolira? Svako malo je FiA u obilasku tvornica to prvo, a vjerujem da se i bilježi kompjuterski vrijeme provedeno
      To se strogo kontrolira.



      2

      0
  9. Tko god je pisao FIA priopćenje nije pročitao odluku do kraja…. a ima samo tri strane.

    Tko voli znati više:
    https://www.fia.com/sites/default/files/rbr_public_summary_aba_-_article_6.32_1.pdf

    Prvi odlomak na zadnjoj strani dokumenta je posebno zanimljiv:

    The FIA acknowledges that had RBR applied the correct treatment within its Full Year Reporting
    Documentation of RBR’s Notional Tax Credit within its 2021 submission of a value of £1,431,348, it would
    have been considered by the Cost Cap Administration to be in compliance with Article 4.1(b) of the
    Regulations and therefore RBR’s Relevant Costs for the 2021 Reporting Period would have in fact
    exceeded the 2021 Cost Cap by £432,652 (0.37%)

    Ako ja to dobro prevodim RB je krivo reportao FIA plaćanje poreza, jer to im ne bi bio rashod unutar CAPa, pa je onda breach zapravo 432652 funte ili 0.37%.



    7

    1
    • Michael Schumacher
      toky13 Donator Prikaži

      Točno.

      Bitno da su Toto ,najveci otrov f1 i Matija , iznosili brojke od 10 mil.
      Izgleda da se Ann Rao zajebala i sama dok je prenosila Totu informacije.



      9

      4
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      To je samo iz te jedne tačke. A pošto je ovo već procurilo u javnost, onda su i one druga tačke vjerovatno istinite. Dan Fallows, rezervni dijelovi, plaća bolesnim. FIA je tu još toga zajebala, i našli su se na ovakvoj kazni samo da ne idu na sud.



      1

      1
      • Nije ništa procurilo. Stavio sam ti link na FIAin dokument. To piše u službenoj objavi.


        0

        1
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Ne, već smo imali članak prije FIA-ine objave da je taj porez sporan. Što se ovim i potvrdilo. A ako je to bilo tačno, onda su vjerovatno i ostale stvari iz tog članka… Ne mora ni u ovom izvještaju sve biti transparentno. Samo ono što su se dogovorili da iznesu u javnost… Marko kaže da su potrošili milion na operaciju srca jednog zaposlenika. A ne znam zašto bi lagao. Imaju račune za sve to. Apsurdno je da FIA to uvrsti u budžet. Isto kao i plate Dana Fallowsa, ako ga je Red Bull maknuo u neki drugi odjel nevezan za F1 kada je ovaj odlučio otići…


          0

          0
  10. Drugo čitanje:

    Proceduralno RB je krivo klasificirao neke troškove (neke u svoju korist, a jedan na svoju štetu).
    Troškovi klasificirani krivo na korist RBa se odnose uglavnom na:
    1. troškove za mirovinsko osoblja (valjda neobavezni dio) i bonuse (FIA misli da bonusi nisu isključeni)
    2. prihod od prodaje trajne imovine
    3. podcijenjeni troškovi nabave motora.
    4. troškovi cateringa za momčad su trebali biti ubrojeni
    5. FIA se ne slaže da se nešto ubroji u putne troškove osoblja za putovanje na utrke i testiranja trenutnog bolida
    6. FIA se ne slaže da nešto spada u HR, financije ili pravne poslove
    UKUPNO 1.8 mil GBP
    Trošak koji si je RB pribrojio, a nije trebao:
    – porez 1.4 mil GBP

    Saldo probijanja budžeta 400k GBP.

    Ja bi rekao kazna je puno preoštra za prekoračenje u razini od oko trećine postotka.



    10

    3
  11. Malo je 10%. Mada opet ja sam na početku očekivao da će proći sa opomenom tako da …
    Bar su javno objavili nagodbu …



    2

    2
    • Ako pročitaš sve ispada da je prekoračenje 400k funti, a za to je 7mil + 10% aero puno….. Ali opet i to je značajna kazna. Glavni problem s ovim financijama je da je to jako teško na vrijeme kontrolirati jer je to sve skupa puno prekomplicirano. Evo financijska pravila za 2022 su objavljena 30.9.2022 tri mjeseca prije isteka godine. Siguran sam da pravila nisu dramatično mijenjana, ali sigurno su pojašnjavana s iskustvom ovogodišnje kontrole. Dakle, to sve skupa još uvijek nije stabilno. U tim uvjetima kazniti RB dramatično bi čak i za mene velikog navijača Ferrarija bilo cruel and unusual punishment. I zato, nek je ovo gotovo. Ajmo dalje gledat formulu.



      15

      1
      • Max Verstappen 1
        TheDutchLion Donator Prikaži

        0.37%

        Prema Totu i Hamiltonu to je jedno 2sec po krugu 10 utrka zaredom..
        Cca



        9

        2
        • Prema Totu, Rosbergu su falila jedno 3 kotača, ali on je herojski uspio…
          Toto je političar, to govori sve o njegovim izjavama. Tvrdio je i da je major breach financijskog pravilnika, ali…..



          9

          2
      • Znači nije im pomoglo što su potrošili više?



        3

        0
      • Ključna dio rečenice je: da su u Red Bullu ispravno knjižili … S obzirom da nisu prekoračili su budžet za 1.8 mil.
        Nemamo dokaza da li su ostale ekipe ispravno knjižili poreske kredite.
        U izvještaju koji je FIA objavila za AMR piše:

        “there is no accusation or evidence that AMR has sought or obtained any undue advantage as a result of the breach,”

        Ove rečenice nema u izvještaju za RB.

        Uglavnom, bilo prošlo … Slažem se da se treba okrenuti gledanju F1.


        0

        0
  12. Sad treba vidjeti kad Ferrari 2023. prekorači i dobije prvenstvo hoće li biti samo 7 milijuna.



    1

    0
  13. Marlboro
    F1bodul Prikaži

    Primjerena kazna, bili su na kraju transparentni, mi bi sve odmah, npr kad traje policijska istraga dobijes informacije tek po završetku iste.

    Uvijek će netko biti nezadovoljan, govoriti da je pre malo, al za 0.37% sasvim solidna kazna. I najbitnije da nisu skrivali ili pokušali sakriti prekomjerno trošenje, u tom slučaju bi vjerojatno ostali bez prvenstva. Ovako, realno i pošteno. Pravila još treba razjasniti svakako.



    2

    2
  14. Za radiš 100 vratiš 7.recept za Mercedes i konjića za 2023.



    2

    0
  15. Dobro smo prošli. Moglo je to i žešće.



    3

    0
  16. Ayrton Senna
    FIAT 128 3p Prikaži

    Sve 5 , pogriješili su i kažnjeni su … Prestrogo ili ne , ali sad ostaje upitnik nad budućim manipulacijama sa budžetom bilo koje ekipe , slučajnim naravno …
    Osobno bi drugačije formulirao kaznu – ne plaćaj 7 milki , radije ti umanjim iznos idućeg ili aktualnog budžeta za 7 milki plus tih 10% tunela , to bi bila veća packa … 7 milki keša njima vjerojatno nije strašno …
    Usput rečeno , FIA ima sreće što Newey ne radi i u računovostvu , našao bi on sivu zonu i tamo ;)



    6

    0
  17. Trebali su im dat ipak malo vecu kaznu,jedno 20 mil i 20 posto manje zracnog tunela, mislim da ce se ova kazna osijetit tek 2024,ili krajem druge polovice 2023, jer RB18 je vec dobra baza( i iduce godine da voze s njim bi bio opet top 3 barem),RB19 je vec pri kraju dizajna,i sumnjam da ce bit ista sporiji nego ove godine….



    1

    1
  18. Pitanje (nije sarkazam): dali je Red Bull s ovih 1.8 (i kusur) miljuna funti mogao napraviti neka značajnija poboljšanja na bolidu? Odnosno – jeli mu to moglo (ili pomoglo) donijeti toliku prednost ove sezone da osvoje naslov? Jer bi se nekima moglo isplatiti kršenje pravila….


    0

    1
  19. Williams
    Montoya Prikaži

    Kako se u NBA i ostalim serijama u USA kontrolira salary cup ? Svi imaju npr. 100 mikiona USD za sezonu, što sve tu ide ?
    Da, znam da nisu sportovi za usporedbu


    0

    0
    • Koje troškove ima Utah Jazz? Što još mogu raditi Utah Jazz osim igrati NBA?
      To je dva reda veličine jednostavnije od Williamsa, a kamoli RBa ili Mercedesa ili Ferrarija (vjerojatno najkompleksniji slučaj):


      0

      0
    • Carlos Sainz 55
      Tudum Donator Prikaži

      Mislim da u NBA pod salary cap spadaju samo plaće igrača.



      2

      0
    • Nelson Piquet
      Frantic Donator Prikaži

      Imaš salary cup, koji iznosi XX milja $.
      Pod to spadaju samo samo plate igrača.
      Imaju neke plate koje, mislim, ne idu pod salary cup (veteranski izuzeci), ali neka me neko ispravi ako griješimu vezi ovoga.
      E sad, taj salary cup se može prekucati, nije sporno, ali na svaki $ preko salary cupa, plaća se 1$ luxury taxa (baram je bilo $ za $, možda je sad i više, ne znam).


      0

      0
  20. neka su varali i prekoračili taj budžet, bitno da je mercedes svrgnut s trona višegodišnje vladavine… :) (jer oni su kao legitimno došli do svih naslova ,moš mislit)… hey, don’t hate the player, hate the game!



    3

    3
  21. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Zanimljivo koliko je FIA zadnju deceniju postala nesposobna. Sada ispada da su zadnjih 10 godina, 3 glavne ekipe , sve 3 varale. Ferrari sa motorom, Mercedes sa svim i svačim i sada RB sa budžetom.

    S obzirom kolika je količina novca u opticaju u Formuli 1 i da sve to vode najveći smećari Amerikanci , čovjek ne može da se ne zapita da li ta nesposobnost FIA dolazi iz činjenice da ih sve 3 vodeće ekipe podmićuju , pa otuda dolazi prvo sva ta pometnja prilikom donošenja odluka na trkama pa sve do kontrole i kažnjava istih.

    Mislim sada je vise manje dokazano da su sve tri ekipe u nekom periodu otvoreno varale ali nijedna nije kažnjena na adekvatan način , sa svima je bio “dogovor” 😂



    1

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni