Lociranje

Pogled u budućnost – 3. dio: Alpine, Williams i Sauber

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 mjesec, 0 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 15 minuta

Posljednji dio serijala o juniorima donosi kratke biografije mladih vozača iz Alpinea, Williamsa i Saubera.

Alpine

Alpineova akademija pod raznim nazivima postoji još od 2002. godine, a radi se o istim promjenama naziva koje su pratile momčad iz Enstonea, što znači da su dosad djelovali kao Renaultova, Lotusova i zatim ponovo Renaultova akademija.

Do njihove glavne ekipe probila su se samo dvojica vozača – Heikki Kovalainen koji je 2007. debitirao za Renault i Romain Grosjean koji je tamo stigao dvije godine kasnije. Od trenutnih vozača na gridu samo je Guanyu Zhou bio član njihove akademije, i to nakon što je napustio Ferrarijevu. Zhou je raskinuo sve veze s Alpineom kako bi potpisao ugovor s Alfom Romeo, a nedavno je izjavio kako mu je drago zbog toga, jer s njima ne bi dobio trkaće mjesto i zaglavio bi kao Oscar Piastri.

Piastri je mogao postati treći vozač koji će stići do glavne momčadi, no bez Alonsovog napuštanja Alpinea ni za njega tamo ne bi bilo mjesta i bio bi posuđen Williamsu. Australac je zato odlučio krenuti u potragu za boljim mjestom i pronašao ga je u McLarenu, no kraj te sage koja je obilježila početak ljetne stanke još uvijek čekamo – Alpine tvrdi da će voziti za njih dogodine, Piastri tvrdi suprotno. Bez obzira na to, Piastri se već svojim rezultatima u juniorskim kategorijama (uzastopnim titulama u Formuli Renault Eurocup te F3 i F2, u kojima je to napravio kao debitant) nametnuo kao vruća tema u svijetu F1 i trebao je biti prava velika zvijezda Alpinea. Čini se da će Alpine svoju vlastitu zvijezdu sada morati probati pronaći među mlađima.

Jack Doohan

Rođen: 20. siječnja 2003. (19 godina), Australija; trenutno prvenstvo: Formula 2

Sin motociklističke legende, peterostrukog svjetskog prvaka Micka Doohana pronašao se na dvostruko većem broju kotača. Svoj put u formulama započeo je 2018., vozeći Britansku Formulu 4. Već 2017. postao je član Red Bullove juniorske ekipe. U Britaniji je završio ukupno peti s tri pobjede, a vozio je i na nekoliko utrka Talijanske i Njemačke F4 te u prvenstvu MRF Challenge Formula 2000.

Prvi značajniji rezultat ostvario je 2019. u Azijskom prvenstvu F3, kada je završio drugi iza danas vozača Super Formule, Ukyja Sasahare, no mora se primijetiti da su samo prva petorica vozila punu sezonu i da na gridu nije bilo velikih talenata. Iste je godine u Euroformuli Open bio tek 11.

U sezoni 2019./20. Azijske F3 ponovo je bio drugi, ispred prošlogodišnjeg F1 vozača Nikite Mazepina, a kasnije u godini 2020. debitirao je u Formuli 3. Bila je to njegova najgora sezona u karijeri – nije uspio osvojiti nijedan bod. Ostao je u F3 i 2021., no promijenio je momčad i prešao iz HWA u Trident. Iskupio se za 2020. osvajanjem četiriju pobjeda i ukupno drugim mjestom, 26 bodova iza prvaka Dennisa Haugera. Krajem godine dobio je priliku da vozi na zadnjim dvjema rundama Formule 2 za MP, što je uključivalo šest utrka. Briljirao je u kvalifikacijama na drugoj rundi u Abu Dhabiju postavljanjem drugog najbržeg vremena, a najbolji rezultat bilo mu je peto mjesto. Ove sezone vozi za Virtuosi u F2, a ukupno je deveti s dvjema pobjedama u sprint utrkama i jednim drugim mjestom u glavnoj utrci.

Oliver Caldwell

Rođen: 11. lipnja 2002. (20 godina), UK; trenutno prvenstvo: Formula 2

Prvo iskustvo Ollija Caldwella izvan kartinga bilo je 2016. u Ginetta Junior Championshipu, prvenstvu sportskih automobila. Nakon toga je vozio četiri različita prvenstva F4, pri čemu je do pobjede, odnosno njih čak tri, stigao samo u prvenstvu Ujedinjenih Arapskih Emirata. Godine 2018. osvojio je treće mjesto u Talijanskoj F4 i pobijedio na Gulf 12 Hours utrci u GT4 klasi.

Od tada Caldwell nema zapaženih rezultata – jedna pobjeda u Formula Regional European Championshipu 2019. i jedna pobjeda u dvije sezone F3 nakon toga njegovi su highlightsi. Ove sezone vozi F2, ima jedno šesto mjesto kao jedini plasman u bodove, a najviše se istaknuo dobivanjem zabrane nastupa na idućim utrkama u Belgiji zbog skupljanja 12 kaznenih bodova raznim manjim prekršajima poput konstantnog kršenja granica staze, ometanja vozača u kvalifikacijama, krive pozicije u formacijskom krugu i jednog incidenta uoči utrke u kojem je zamalo naletio na DAMS-ovog mehaničara. Sve ovo jasno govori da tu definitivno nije riječ o materijalu za F1 vozača.

Victor Martins

Rođen: 16. lipnja 2001. (21 godina), Francuska; trenutno prvenstvo: Formula 3

Ovaj mladi Francuz portugalskih korijena po očevoj strani prvotno se bavio gimnastikom i u tome je čak bio državni prvak, a onda je isprobao karting i preusmjerio se na trkaću karijeru. Zamalo je osvojio naslov u prvoj punoj sezoni Francuske F4 – samo četiri boda nedostajala su mu do prvaka Arthura Rougiera.

Unatoč solidnim rezultatima, nakon toga je proveo čak tri sezone u Formula Renault Eurocupu. Kao debitant je završio peti, iza još dvojice debitanata, Christiana Lundgaarda i Logana Sargeanta, ali ispred Oscara Piastrija koji je bio tek osmi. Dogodine je Piastri bio prvak, a Martins drugi, samo 7.5 bodova iza njega. U trećoj sezoni Eurocupa Francuz je uvjerljivo osvojio prvenstvo ispred trenutnih konkurenata u F3, Caija Colleta i Franca Colapinta. Napokon je napravio idući korak u karijeri 2021., kada je debitirao u F3 – završio je peti s jednom pobjedom i još pet podija, čime je bio najbolji debitant. S obzirom na to da je nekoliko njegovih rivala iz ovosezonske F3 već spomenuto u serijalu, spomenut je i Martins, no vrijedi ponoviti njegov trenutno status: šest utrka prije kraja drži drugo mjesto s istim brojem bodova kao vodeći Isack Hadjar, s jednom pobjedom manje.

Zanimljivo, Martins je postao član akademije momčadi iz Enstonea 2018., a mjesto je izgubio nakon godinu dana, kada je bio drugi u Eurocupu. U program je vraćen nakon osvajanja istog prvenstva.

Caio Collet

Rođen: 3. travnja 2002. (20 godina), Brazil; trenutno prvenstvo: Formula 3

Brazilac je na odličan način započeo karijeru u formulama. Odvozio je pet utrka F4 UAE prvenstva početkom 2018. i osvojio jednu pobjedu, tri druga, jedno treće te jedno četvrto mjesto. Iste godine osvojio je Francusku F4 ispred imena poput Thea Pourchairea i Arthura Leclerca, a onda je 2019. bio najbolji debitant Formula Renault Eurocupa petim mjestom. Kao što je spomenuto kod Martinsa, nastavio je kopirati njegovu Eurocup karijeru drugim mjestom u drugoj sezoni – kopiranju je tu bio kraj jer Collet nije ostao za treću sezonu. Prije toga je početkom 2020. završio sedmi u Toyota Racing Seriesu, a 2021. je prešao u F3.

Tu je započeo silazni trend njegovih rezultata – dva treća mjesta bila su najbolje što je uspio i završio je ukupno deveti, a ove sezone je tek osmi. Uspio je doći do prve pobjede na sprint utrci u Mađarskoj, a prije toga je imao jedno drugo i treće mjesto.

Collet je u akademiji još od 2019., a moguće je da ga se neki sjećaju od tada zbog njegove neslavne prve vožnje u F1 bolidu, kada je na demonstracijskoj vožnji Lotusa E20 obojanog u Renaultove boje na brazilskim ulicama neuspješno pokušao izvesti burnout i završio u zidu, ali ajde – i aktualnom F1 prvaku se to dogodilo na prvoj demonstracijskoj vožnji.

Slijeva nadesno: Martins, Collet, Caldwell i Doohan

Hadrien David

Rođen: 26. veljače 2004. (18 godina), Francuska; trenutno prvenstvo: FRECA

Alpine je ove godine proširio svoju akademiju osnivanjem Alpine Affiliates programa, u kojem imaju petero vozača. Program povezanih vozača služi za pružanje pomoći vozačima u smislu vozačkih savjeta, treninga i PR obuke. U tom programu nalazi se još jedan prvak Francuske F4, Francuz Hadrien David. David je titulu osvojio kao debitant i nakon toga je postao član Renaultove akademije. Vozio je Formulu Renault Eurocup 2020. i završio tek deseti, a prošle godine je bio drugi u FRECA prvenstvu. I ove godine vozi istu seriju, a šest utrka prije kraja drži četvrto mjesto.

Abbi Pulling

Rođena: 21. ožujka 2003. (19 godina), UK; trenutno prvenstvo: W Serija

Jedina dama povezana s Alpineovom akademijom okušala se u formulama u Britanskoj F4 prije dvije godine i završila na pristojnom šestom mjestu. I 2021. vozila je isto prvenstvo, no ovog puta samo 17 od 30 utrka. Bila je 14. na kraju sezone, ponovo s tri treća mjesta kao najboljim rezultatima. Odvozila je četiri utrke u ženskom prvenstvu, W Seriji i uspjela doći do podija drugim mjestom na kraju sezone, a ove godine vozi punu sezonu i trenutno je četvrta.

Hadrien David i Abbi Pulling

Nikola Tsolov

Rođen: 21. prosinca 2006. (15 godina), Bugarska; trenutno prvenstvo: Španjolska F4

Nikola Tsolov

Nikad u povijesti Balkan nije iznjedrio F1 vozača, a ovaj mladi Bugarin mogao bi to promijeniti za nekoliko godina. Tek je ove godine započeo prvu sezonu u formulama i u potpunosti dominira Španjolskom F4. U prvim trima utrkama na Algarveu osvojio je 14., prvo i peto mjesto, a zatim je u prvoj utrci u Jerezu bio drugi. Nakon svake od idućih osam utrka stajao je na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja i devet utrka prije kraja ima dvostruko više bodova od drugoplasiranog Hugha Bartera (236 vs 118). Osim što je povezan s Alpineom, ima podršku Fernanda Alonsa preko njegovog A14 Managementa koji je osnovan ove godine i zasad surađuje još samo s F2 vozačem Clementom Novalakom.

Osim Davida, Pulling i Tsolova, s Alpineom su povezani još dvojica kartingaša, Japanac Kean Nakamura Berta i Brazilac Matheus Ferreira.

Williams

Williamsov juniorski program pokrenut je 2016., kada je u njega smješten Lance Stroll. Kanađanin je godinu kasnije postao prvi koji je i došao do njihove F1 momčadi, a tim putem stigao je i Nicholas Latifi. Williams trenutno podupire četiri vozača i jednu vozačicu.

Logan Sargeant

Rođen: 31. prosinca 2000. (21 godina), SAD; trenutno prvenstvo: Formula 2

Većina F1 svijeta gleda na Coltona Hertu kao idućeg Amerikanca koji će doći do mjesta u najvišoj kategoriji motosporta, no u F2 se pojavio jedan pomalo pritajeni kandidat koji bi mu mogao oduzeti tu “titulu”. Sargeant je zasad uvjerljivo najbolji debitant – drži treće mjesto u prvenstvu i ima dvije pobjede te dva podija. Zasad nema juniorskih naslova, a pozicijski je najbliže bio u F4 UAE u sezoni 2016./17., gdje je bio viceprvak. Nakon toga je bio treći u Britanskoj F4 2017. i treći u svojoj drugoj sezoni F3 2020., kada je bio bodovno najbliže naslovu, samo četiri boda iza prvaka Piastrija. Lani je odradio još jednu sezonu u F3, no bio je tek sedmi.

Williams ga je doveo u akademiju tijekom prošlogodišnje Velike nagrade SAD-a, a prvu vožnju u F1 bolidu imao je na testiranju u Abu Dhabiju na kraju sezone. Ove će godine voziti na prvom slobodnom treningu za domaću utrku umjesto Nicholasa Latifija, a s obzirom na to da je Williams očito ostao bez prvotne opcije za Latifijevu zamjenu iduće sezone, Piastrija, i nedavnu izjavu šefa Josta Capita u kojoj je rekao da je uvjeren da će Sargeant voziti F1 u budućnosti, Amerikanac bi uz dobar ostatak F2 sezone mogao stići do F1 već dogodine.

Roy Nissany

Rođen: 30. studenog 1994. (27 godina), Izrael; trenutno prvenstvo: Formula 2

Izraelski poduzetnik Chanoch Nissany upisao se u povijest sporta kao jedan od najgorih koji je ikad sjeo za volan F1 bolida na treningu za VN Mađarske 2005., kada je bio 6.8 sekundi sporiji od timskog kolege iz Minardija Christijana Albersa, izvrtio se u šljunak i nije uspio izvući volan pa je ostao u bolidu dok ga je dizalica micala. Jabuka zvana Roy nažalost nije pala daleko od stabla. Malo je stvari kojima se Roy može pohvaliti u svojoj karijeri koja je započela još 2010. godine. Nećemo trošiti previše riječi na njega, samo ćemo reći da mu je ovo četvrta sezona u F2, pobjede još uvijek nema, a trenutno je 17. u prvenstvu. U ovom slučaju možemo biti sretni što su kriteriji za superlicencu od 2017. stroži od testiranja bolida na 300 km jer bi inače Roy bio na pole positionu za mjesto u Williamsu.

Zak O’Sullivan

Rođen: 6. veljače 2005. (17 godina), UK; trenutno prvenstvo: Formula 3

O’Sullivan je za četiri boda izgubio titulu u debitantskoj sezoni u Britanskoj F4 2020., a zatim je 2021. uvjerljivo osvojio naslov u GB3 prvenstvu, odnosno nekadašnjoj Britanskoj F3. Uspjeh na domaćoj sceni koji ga je doveo do Williamsa zasad nije uspio prenijeti na međunarodnu – u F3 je tek 11. s jednim drugim mjestom i još tri plasmana u bodove.

Jamie Chadwick

Rođena: 20. svibnja 1998. (24 godine), UK; trenutno prvenstvo: W Serija

Chadwick je trenutno najbolja mlada vozačica na svijetu, no pitanje je li to dovoljno dobro za F1. Osvojila je oba dosadašnja prvenstva W Serije, a ove godine dominira – ima pet pobjeda i jedno drugo mjesto iz šest utrka. Britanka ima i titulu u juniorskoj kategoriji otvorenoj svim spolovima, iz MRF Challenge Formule 2000 u sezoni 2018./19., no kao i kod W Serije, upitna je kvaliteta konkurencije. U Formula Regional European Championshipu 2020., gdje su vozili vozači poput Gianluce Petecofa, Arthura Leclerca, Dennisa Haugera i Jurija Vipsa, završila je tek deveta s jednim podijem.

Želi li napredovati u karijeri, morat će se odmaknuti od W Serije i krenuti u novi izazov – s 24 godine krajnje joj je vrijeme. I sama je toga svjesna te je nedavno izjavila da cilja na prelazak u F3, F2 ili čak Indy Lights. Tek nakon toga moći ćemo vidjeti za što je Chadwick zapravo spremna.

Oliver Gray

Rođen: 28. travnja 2005. (17 godina), UK; trenutno prvenstvo: Britanska F4

Najmlađi i najnoviji član Williamsove akademije nalazi se na drugom mjestu Britanske F4 u svojoj debitantskoj sezoni u formulama. Ima velik zaostatak za vodećim Ircem Alexom Dunneom, ali i ugodnu prednost ispred McLarenovog juniora, Amerikanca Uga Ugochukwua.

Sauber

Iako se od 2019. momčad natječe pod imenom Alfa Romeo, talijanski proizvođač samo je naslovni sponzor i iza nje i dalje stoji Sauber Motorsport. Njihov juniorski program pokrenut je tek prije tri godine pa ne čudi da još nisu uveli nijednog vozača u F1. U programu imaju trojicu vozača formula i dvojicu kartingaša – Brazilca Miguela Costu i Filipinca Zacharyja Davida.

Theo Pourchaire

Rođen: 20. kolovoza 2003. (18 godina), Francuska; trenutno prvenstvo: Formula 2

Upravo bi Pourchaire mogao postati prvi vozač iz Sauberove akademije koji će stići do F1. Debitirao je 2018. u Francuskoj F4 i osvojio treće mjesto, a zatim je 2019. postao prvak Njemačke F4 ispred Dennisa Haugera i Arthura Leclerca. Samo tri boda kasnio je za prvakom F3 Piastrijem 2020., a onda je stigao u F2, gdje se nije uspio toliko brzo snaći. Ipak, uspio je osvojiti pole position i pobjedu na glavnoj utrci u Monaku, čime je postao najmlađi osvajač pole positiona i pobjednik u povijesti F2 – titulu najmlađeg pobjednika ostvario je i godinu ranije u F3. Sezonu je završio na petom mjestu, a ove je godine u borbi za naslov F2 s Felipeom Drugovichem. Do kraja je ostalo još osam utrka, a Pourchaire kasni 21 bod za vodećim Brazilcem.

Šef Sauberove F1 ekipe Frederic Vasseur nerijetko je hvalio Francuza i nije nemoguće da već dogodine preuzme mjesto Guanyua Zhoua, pogotovo uspije li osvojiti F2. Pourchaire je potvrdio da će mu ovo u svakom slučaju biti posljednja sezona u F2 i da nema plan za slučaj u kojem neće dobiti mjesto u F1.

Juan Manuel Correa

Rođen: 9. kolovoza 1999. (22 godine), Ekvador; trenutno prvenstvo: Formula 3

Za ovog Ekvadorca koji se natječe pod američkom zastavom čudesno je da je uopće živ, a kamoli da vozi utrke. Njegovu karijeru nažalost je obilježilo sudjelovanje u tragičnoj nesreći na utrci F2 u Belgiji 2019. u kojoj je život izgubio Anthoine Hubert, a zamalo ga je izgubio i Correa. Dva tjedna proveo je u induciranoj komi, a prijetila mu je i amputacija stopala. Liječnici su uspjeli spasiti njegovo stopalo, a nakon dugog oporavka od operacije, gotovo dvije godine kasnije, Correa se vratio utrkivanju s ART-om u F3. U povratničkoj sezoni uspio je pet puta završiti u bodovima, sa šestim mjestom kao najboljim rezultatom. Ove sezone vozio je 10 od 12 utrka zbog ozljede noge koja ga je spriječila da nastupi u Imoli, a u bodove je uspio ući u šest utrka, uz četvrto mjesto kao najbolji plasman.

Correa je u program vraćen 2021., a bio je njegov dio i prije nesreće, upravo od 2019., kada je bio Alfin razvojni vozač i dobio je priliku isprobati Sauberov C32 iz 2013. godine. Rezultati dotad nisu bili impresivni – od tri prvenstva koja je vozio u cijelosti, samo je u jednom bio u ukupnih top 10, u Toyota Racing Seriesu 2018., kada je bio četvrti.

Roberto Faria

Rođen: 15. siječnja 2004. (18 godina), Brazil; trenutno prvenstvo: GB3

Najmlađi vozač formula u Sauberovoj akademiji zasad se nema baš čime pohvaliti. Cijelu karijeru koja traje od 2019., izuzev prošlogodišnjeg izleta u Azijsku F3, proveo je u Velikoj Britaniji, vozeći Britansku F4 i F3, odnosno današnji GB3. Najbolji ukupni rezultat mu je peto mjesto iz prošle sezone GB3 prvenstva, a ove sezone drži jedno mjesto iznad, s time da ima još šest utrka do kraja.

Ovime smo prošli sve vozače juniorskih formula koji su pod pokroviteljstvom F1 momčadi. Većina ih neće dogurati do F1, no među njima se zasigurno nalazi nekoliko onih koji hoće i koji će za desetak ili nešto manje godina biti protagonisti najbržeg svjetskog cirkusa.

Komentiraj

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni