Lociranje

Pogled u budućnost – 2. dio: Ferrari i McLaren

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 mjesec, 0 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 12 minuta

U prvom dijelu serijala mogli ste se upoznati s potencijalnim budućim zvijezdama Mercedesa i Red Bulla, a sada su na redu dvije najdugovječnije, a po mnogim kriterijima i najuspješnije momčadi – Ferrari i McLaren.

Ferrari

Mladunci Propetog konjića uzgajaju se već gotovo 13 godina, a prvi član Ferrarijeve vozačke akademije bio je Jules Bianchi koji je predstavljen u prosincu 2009. godine. Bianchi je stigao do F1 u sezoni 2013. s Marussijom, a zbog tragične nesreće u Japanu 2014. nažalost nismo vidjeli njegov puni potencijal koji bi ga par godina kasnije možda doveo i do mjesta u Ferrariju. Naposljetku je njegovo kumče, Charles Leclerc postao prvi član akademije koji je 2019., tri godine nakon što joj se pridružio, postao vozač F1 ekipe.

Sergio Perez stigao je u F1 kao član FDA (Ferrari Driver Academy), a zatim je raskinuo veze s talijanskom ekipom kako bi 2013. prešao u McLaren. Od aktivnih vozača kroz njihov su program prošli i Lance Stroll te Guanyu Zhou, no oni su napustili akademiju prije nego što su došli u F1.

FDA trenutno ima pet članova i jednu članicu u juniorskim formulama, jednu članicu u kartingu, Micka Schumachera u F1, testnog vozača Roberta Švarcmana i Calluma Ilotta koji je na godini pauze.

Robert Švarcman

Rođen: 16. rujna 1999. (22 godine), Izrael; trenutno prvenstvo: nema

Rus Švarcman ove sezone nema aktivan trkaći angažman i ima ulogu test vozača u Ferrariju. S obzirom na to da je rođen u Tel Avivu, pored ruskog ima i izraelsko državljanstvo, stoga će na slobodnim treninzima koje će voziti ove sezone nastupati pod izraelskom zastavom.

Prvu punu sezonu vozio je u Talijanskoj F4 2015., gdje je završio treći, 11 bodova iza Guanyua Zhoua, a u Njemačkoj je iste godine bio četvrti. Uslijedila je nešto lošija sezona u prvenstvima Formule Renault 2.0 s osmim i šestim mjestom, a onda je 2017. u Formuli Renault Eurocup bio treći. Početkom 2018 osvojio je prvu titulu u novozelandskom Toyota Racing Seriesu, a novo treće mjesto osvojio je kasnije te godine kao debitant u posljednjoj sezoni Europske F3, iza iskusnijeg Micka Schumachera i također debitanta Dana Ticktuma.

Vrhunac dosadašnje karijere ostvario je 2019. uvjerljivom titulom u prvoj sezoni jedinstvene F3, nastaloj spajanjem Europske F3 i GP3 serije. Debitantska sezona F2 krenula je odlično i Švarcman je čak imao najviše pobjeda na kraju sezone (4), no nedostajalo mu je konzistentnosti i završio je tek četvrti, iza Schumachera, Ilotta i Tsunode. Prošle je godine napredovao u smislu pozicije i završio je drugi, no činjenica da je ispred njega uvjerljivo završio njegov timski kolega, debitant Oscar Piastri, nije mu išla u prilog.

Callum Ilott

Rođen: 11. studenog 1998. (23 godine), UK; trenutno prvenstvo: IndyCar

Ilott u ovom trenutku službeno nije član FDA – Ferrari je početkom godine objavio kako je Ilott na godini pauze jer mu FDA ne bi mogla pružiti adekvatnu podršku u IndyCaru, gdje vozi za Juncos Hollinger Racing i zasad nema bolji rezultat od osmog mjesta iz Indianapolisa. Čini se da je njegov put s Ferrarijem završio jer je potpisao novi dvogodišnji ugovor s JHR-om, što znači da bi njegova godina pauze trebala postati poput pauze Mike Hakkinena od F1.

Iako su mnogi zazivali njegov ulazak u F1, Ilott nikada nije osvojio juniorsko prvenstvo, a najbolji konačni rezultati bili su mu treće mjesto u GP3 2018. i drugo mjesto u drugoj sezoni F2 koje je dobilo velik publicitet jer je osvojeno s 14 bodova manje od Micka Schumachera.

Arthur Leclerc

Rođen: 14. listopada 2000. (21 godina), Monako; trenutno prvenstvo: Formula 3

Mlađi brat Charlesa Leclerca započeo je karijeru na poprilično neuobičajen način. Dok je Charles uz pomoć Nicolasa Todta kao menadžera imao normalnu karting karijeru, Arthur nije bio te sreće. Nakon što je osvojio državno karting prvenstvo 2014., bio je viceprvak Championnat Regional PACAC-a 2015., a zatim je ostao bez sredstava za nastavak karijere. Tek početkom 2018. vratio se u svijet utrkivanja, i to kao razvojni vozač Venturijeve Formula E momčadi, a odradio je i sezonu u Francuskoj F4 u kojoj je završio peti.

Godine 2019. dobio je podršku Sauberovog juniorskog tima koji ga je smjestio u Njemačku F4, gdje je završio treći iza Thea Pourchairea i Dennisa Haugera, a zatim je 2020. postao član Ferrarijeve akademije. Vozio je Formula Regional European Championship i za 16 bodova izgubio naslov od tadašnjeg kolege iz akademije, Gianluce Petecofa. Lani je debitirao u F3 i završio ukupno deseti s dvjema pobjedama, dok je ove sezone u gustoj borbi za naslov s Isackom Hadjarom i Victorom Martinsom za kojima kasni devet bodova šest utrka prije kraja. Osvoji li naslov, bit će mu to već drugi ove godine jer je na njezinom početku osvojio Formula Regional Asian Championship.

Oliver Bearman

Rođen: 8. svibnja 2005. (17 godina), UK; trenutno prvenstvo: Formula 3

Bearman je pridobio pažnju Ferrarija nakon prošle godine, kada je uvjerljivo osvojio titule u Njemačkoj i Talijanskoj Formuli 4, a uspio je pobijediti i stići do još tri podija u devet utrka GB3 prvenstva. Godinu prije tek je debitirao u prvim dvjema kategorijama, s time da talijansko prvenstvo nije vozio u cijelosti, a u Njemačkoj je završio sedmi.

Početkom ove godine vozio je šest utrka u Azijskom regionalnom prvenstvu, isto gdje i Leclerc, i upisao treće mjesto kao najbolji rezultat. Bilo je to zagrijavanje za prvu sezonu Formule 3, gdje trenutno drži peto mjesto s identičnim brojem bodova kao Jak Crawford, ali bez ijedne pobjede. S obzirom na to da kasni samo 24 boda za vodećim, ne treba ga isključiti iz borbe za naslov.

Dino Beganović

Rođen: 19. siječnja 2004. (18 godina), Švedska; trenutno prvenstvo: FRECA

Kao što se jasno može naslutiti iz njegovog imena i prezimena, Beganović je Šveđanin porijeklom iz Bosne i Hercegovine. Točnije, njegovi roditelji živjeli su u Zenici prije nego što su emigrirali u Švedsku, gdje se Dino rodio i živi cijeli život. Odmah nakon kartinga dobio je mjesto u Ferrarijevoj akademiji, a oni su ga za sezonu 2020. smjestili u Talijansku F4, gdje je završio na trećem mjestu. Idući korak bilo je Europsko regionalno prvenstvo (FRECA) koje se vozi s F3 bolidima, a tamo je Beganović završio tek 13., s jednim drugim mjestom kao najboljim rezultatom.

Ovu godinu započeo je u istom prvenstvu kao i Bearman, u Azijskom regionalnom prvenstvu, no on je vozio punu sezonu i završio je peti s jednom pobjedom. Nakon toga se vratio u Europu za drugu sezonu FRECA-e u kojoj šest utrka prije kraja vodi u prvenstvu s ugodnim 41 bodom ispred drugoplasiranog Gabrielea Minija.

Rafael Camara

Rođen: 5. svibnja 2005. (17 godina), Brazil; trenutno prvenstvo: Njemačka i Talijanska F4

Camara je ove godine, baš kao i Beganović, stigao u FDA izravno iz kartinga. Debi u formulama imao je početkom godine u F4 UAE prvenstvu. Unatoč propuštanju prvih četiriju utrka, Brazilac je završio prvenstvo na drugom mjestu, samo 45 bodova iza prvaka Charlieja Wurza, sina bivšeg F1 vozača Alexandera.

Glavni rival u oba F4 prvenstva koja trenutno vozi mu je Mercedesov junior Andrea Kimi Antonelli – u Njemačkoj kasni ogromnih 98 bodova za Talijanom, dok je u Italiji razmak dostižnijih 36 bodova.

James Wharton

Rođen: 8. srpnja 2006. (16 godina), Australija; trenutno prvenstvo: Njemačka i Talijanska F4

Australac Wharton krenuo je u svijet formula istim putem kao i Camara – odvozio je 16 od 20 utrka F4 UAE i završio na petom mjestu s čak četiri pobjede i jednim trećim mjestom među najboljim rezultatima. U europskim prvenstvima F4 zasad mu ne ide toliko dobro; u Italiji je četvrti s tri treća mjesta, dok je u Njemačkoj šesti, ali s jednom pobjedom, i to iz posljednje utrke održane na Nürburgringu.

Maya Weug

Rođena: 1. lipnja 2004. (18 godina), Španjolska; trenutno prvenstvo: Njemačka i Talijanska F4

Maya Martine Els Weug rođena je u Španjolskoj, majka joj je Nizozemka, a otac Belgijac, stoga ova mlada vozačica posjeduje čak tri državljanstva – u njemačkom prvenstvu nastupa pod nizozemskom zastavom, a u talijanskom pod belgijskom. Weug je prošle godine postala prva djevojka koja je ikad postala dio Ferrarijeve akademije, a vozila je iste kategorije kao i ove sezone. Mjesto je zaradila putem Girls on Track – Rising Stars natječaja kojeg organiziraju FIA-jina komisija za žene u motosportu i FDA.

U Italiji je vozila punu sezonu i završila bez bodova, dok je u Njemačkoj vozila šest utrka kao gostujući vozač, što znači da nije mogla osvajati bodove, a osvojila bi dva devetim mjestom na Red Bull Ringu. Ista priča za Njemačku F4 kod nje vrijedi i ove sezone, samo što je ovog puta deveta bila na Zandvoortu, a u Talijanskoj F4 vozi bolje i drži 12. mjesto sa šest plasmana u bodove i šestim mjestom kao dosadašnjim vrhuncem sezone.

U Ferrarijevoj akademiji od ove se godine nalazi još jedna djevojka, a radi se o 17-godišnjoj Španjolki Lauri Camps Torras koja je u program stigla putem istom natječaja kao i Weug. Zasad je još u kartingu, a dogodine bi trebala debitirati u F4.

McLaren

McLaren nikada nije imao veliku juniorsku akademiju, već su se uvijek fokusirali na jednog ili manji broj vozača. Prvi i najuspješniji primjer njihovog razvoja vozača je svakako Lewis Hamilton koji je dobio mjesto u ekipi 2007. i godinu kasnije osvojio njihov i dalje posljednji naslov. Idući junior kojeg je momčad iz Wokinga promovirala u F1, također izravno u svoju momčad, bio je Kevin Magnussen 2014., a 2017. su to napravili sa Stoffelom Vandoorneom. Posljednji proizvod njihovog juniorskog programa danas predvodi McLaren – radi se o Landu Norrisu koji je 2017. potpisan, a u F1 je stigao dvije godine kasnije.

“Mi imamo drukčiju filozofiju. Mislim da se nađete u problemu poput ostalih, kada imaju previše vozača i pokušavaju ih smjestiti u druge momčadi ili nemaju dostupno mjesto kada je njihov vozač spreman.”

“Mi razmišljamo više strateški, kakvi smo bili s Landom [Norrisom] – pronašli smo ga rano, kakvi smo bili sa Stoffelom [Vandoorneom] – to nažalost nije ispalo dobro. Ispalo je dobro s Lewisom [Hamiltonom].”

“Bolje nam je da imamo vrlo targetiran pristup.”

– Zak Brown, izvršni direktor McLaren Racinga (prosinac 2020.)

Iako su ove riječi i danas aktualne za McLarenov juniorski program, na neki su način i ironične s obzirom na nedavne situacije u IndyCaru s Alexom Palouom i u F1 s Oscarom Piastrijem (koja nije službeno objavljena kao Palouova, ali je realno javna tajna).

Odmaknemo li se od ironije, McLaren zaista ima samo jednog pravog juniora u svojim redovima.

Ugo Ugochukwu

Rođen: 23. travnja 2007. (15 godina), SAD; trenutno prvenstvo: Britanska F4

McLaren je ovog momka potpisao u ožujku prošle godine kada je imao 13 godina, u istoj dobi kada je 1998. godine za njih potpisao mladić imena Lewis Hamilton. Potonji je stigao do sedam naslova svjetskog prvaka u F1, pri čemu je prvi osvojio upravo s McLarenom, stoga se britanska momčad zasigurno nada da će i ostatak Ugove karijere biti sličan Lewisovoj.

Svoj prvi vikend u formulama otvorio je pole positionom i trećim mjestom u prvoj utrci Britanske F4 na Doningtonu. Nakon 21 utrke drži treće mjesto u prvenstvu s dvjema pobjedama, daleko ispred jednako (ne)iskusnog Mercedesovog juniora Daniela Guincharda. Tamo vozi za Carlin, a istovremeno je potpisao ugovor s Premom koja će mu do kraja godine omogućiti nastupe na utrkama Njemačke i Talijanske F4 koje se ne preklapaju s britanskim prvenstvom. U Njemačkoj je već debitirao tijekom zadnjeg vikenda na Nürburgringu, osvojivši deveto, sedmo i šesto mjesto.

Ugochukwu je jedini McLarenov junior, no kod mogućih budućih vozača te momčadi valja spomenuti i IndyCar vozače koji su trenutno povezani s njom. Trenutno se najviše ističe Colton Herta koji je prošlog mjeseca po prvi put testirao F1 bolid, iako u IndyCaru niti ne vozi za McLaren, već za Andretti. Oko 22-godišnjeg Amerikanca stvorena je već solidna priča i očito je da ima ambiciju natjecati se u F1.

Tu je još i 23-godišnji Meksikanac Patricio “Pato” O’Ward koji vozi za McLaren i testirao je njihov F1 bolid krajem prošle godine u Abu Dhabiju, a možemo spomenuti i branitelja IndyCar naslova, 25-godišnjeg Španjolca Alexa Paloua koji je potpisao ugovor s McLaren Racingom za iduću godinu, ali ga zbog toga tuži trenutni šef momčadi Chip Ganassi koji smatra da ima opciju za njegove usluge dogodine – Palouovi odvjetnici spomenuli su kako ga Ganassi ovime sputava u prilici da se natječe u F1, no testiranje s prošlogodišnjim bolidom ili slobodni trening zasigurno bi bili njegov maksimalan angažman u skorijem vremenu, kao što je i ranije spomenutim IndyCar vozačima. Prvi na redu za trkaće mjesto u McLarenu ipak je Alpineov junior.

Komentiraj

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni