Lociranje

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci, 4 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 15 minuta

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije. Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere.

Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve momčadi imaju svoj program za njihovu podršku – iznimke su jedino Aston Martin i Haas. O važnosti juniorskih programa dovoljno govori činjenica da od 20 redovnih ovosezonskih vozača samo trojica nikad formalno nisu bila dio neke akademije – to su Valtteri Bottas, Fernando Alonso i Nicholas Latifi.

U prvom nastavku Pogleda u budućnost saznat ćete na koga računaju dvije najbolje momčadi prošlogodišnjeg prvenstva, Mercedes i Red Bull.

Mercedes

Mercedes je svoj juniorski program osnovao 2016. godine, a prvi članovi te godine postali su Pascal Wehrlein i Esteban Ocon. Obojica su već te godine debitirali u F1 s Manorom, a godinu kasnije u program se uključio George Russell koji je ove godine postao prvi Mercedesov junior koji se probio do glavne momčadi. Njemačka momčad pod svojim ugovorom trenutno ima četvoricu vozača juniorskih formula te dvojicu kartingaša i jednu kartingašicu.

Frederik Vesti

Rođen: 13. siječnja 2002. (20 godina), Danska; trenutno prvenstvo: Formula 2

Vesti je postao član Mercedesa tek početkom prošle godine, a u formulama se počeo natjecati još 2016. godine. Krenuo je s domaćim, danskim prvenstvom Formule Ford i u prvoj sezoni završio četvrti. Dogodine je vozio dansko i njemačko prvenstvo Formule 4, a bolji uspjeh postigao je u domaćem prvenstvu, gdje je unatoč propuštanju šest od 21 utrke uzeo titulu viceprvaka, 48 bodova iza Daniela Lundgaarda, starijeg brata trenutnog IndyCar vozača Christiana, pri čemu je sustav bodovanja identičan onom iz F1. S obzirom na to da je samo jednom završio izvan podija, Vesti bi punom sezonom sigurno zaprijetio, ako ne i nadmašio Lundgaarda. U Njemačkoj je bio sedmi, iza par godina starijih, danas poznatih F2 imena, Jurija Vipsa, Marcusa Armstronga i Felipea Drugovicha. I 2018. natjecao se u ADAC Formel 4 prvenstvu, a završio je ukupno četvrti, ponovo iza tada budućih F2 vozača Lirima Zendelija, Liama Lawsona i Enza Fittipaldija. Prva titula stigla je 2019. u Formula Regional European Championshipu, gdje je uvjerljivo nadmašio Fittipaldija sa 131 bodom prednosti.

Idući korak bila je Formula 3, a tamo se susreo s opasnom konkurencijom. Oscar Piastri bio je prvak te sezone sa samo tri boda ispred Thea Pourchairea i četiri ispred Logana Sargeanta, momaka o kojima će također biti priče u ovom serijalu. Vesti je završio odmah iza njih, 17.5 bodova iza Piastrija, inače timskog kolege te sezone u Premi, kao što mu je bio i Sargeant, jedini od vodeće četvorice koji je već imao sezonu iskustva. Vesti je ostao u F3, no prešao je Pourchaireov tim iz ranije sezone, ART. Ponovo je bio četvrti, ovog puta s puno većim zaostatkom za prvakom Dennisom Haugerom od 67 bodova. Također, osvojio je samo jednu pobjedu, a u debitantskoj sezoni je imao tri. Ove je godine prešao u F2 i također vozi za ART. Timski kolega mu je Pourchaire koji je drugi i bori se za naslov protiv Drugovicha, a Vesti je zasad šesti s jednom pobjedom u sprint utrci i još dva podija.

Paul Aron

Rođen: 4. veljače 2004. (18 godina), Estonija; trenutno prvenstvo: FRECA

Prezime Aron moglo bi zazvučati poznato onima koji su prije par godina pratili F3, a razlog je to što je Paul mlađi brat Ralfa Arona, prvaka Talijanske F4 iz 2015. koji se 2018. prestao utrkivati. Paul je godinu kasnije tek krenuo s formulama, upravo u Talijanskoj F4 i uspio je završiti treći, dok je u Njemačkoj F4 bio sedmi. Ti rezultati bili su dovoljni da ga Mercedes sredinom godine uzme pod svoje okrilje.

Godinu najgore pogođenu koronom Aron je proveo u Formula Renault Eurocupu, gdje je završio tek 11., s jednim drugim mjestom, iza čak četvorice drugih debitanata. Eurocup se iduće godine spojio s Formula Regional European Championshipom i prvenstvo danas postoji pod nazivom Formula Regional European Championship by Alpine (FRECA). Aron je u tom prvenstvu završio treći, 80 bodova iza prvaka Gregoirea Saucyja, a na toj razini natjecanja ostao je i ove godine. Zimus je vozio Azijsko prvenstvo s istim bolidima i završio tek osmi, a u Europi je zasad ponovo treći – šest utrka prije kraja kasni 44 boda za vodećim, švedsko-bosanskim vozačem Dinom Beganovićem.

Andrea Kimi Antonelli

Rođen: 25. kolovoza 2006. (15 godina), Italija; trenutno prvenstvo: Talijanska i Njemačka F4

Lako se zaletjeti s velikim najavama mladih vozača, ali upravo ću to učiniti po pitanju ovog dečka. Ne samo da očekujem da će postati prva velika talijanska F1 zvijezda nakon dugo vremena, već ću reći da će on za nekoliko godina biti uz bok još uvijek mladim zvijezdama F1 poput Verstappena, Leclerca ili Russella.

Antonelli je tek ove godine krenuo s ozbiljnim utrkivanjem u formulama. Lani je debitirao u F4 prvenstvu Italije, odvozivši zadnjih devet utrka sezone koju je zaključio s drugim i dva treća mjesta. Krajem 2021. otišao je u Ujedinjene Arapske Emirate i osvojio pole position te treće mjesto u neprvenstvenoj utrci uoči F4 UAE sezone koja traje kroz siječanj i veljaču. Odvozio je osam od 20 utrka, od čega je dvaput pobijedio, dvaput bio drugi i jednom treći.

Sve te utrke vozio je za Premu, iznimno uspješnu talijansku juniorsku momčad, a s njima je nastavio i u Talijanskoj i Njemačkoj F4. U oba prvenstva je vodeći nakon 12 utrka, i to kako. U Italiji ima osam pobjeda i jedno drugo mjesto, dok u Njemačkoj ima sedam pobjeda, tri druga i dva četvrta mjesta. Sa zadovoljstvom pokrećem vlak hypea i prihvaćam kritike ako za par godina ne bude ništa od njega.

Daniel Guinchard

Rođen: 24. svibnja 2006. (16 godina), UK; trenutno prvenstvo: Britanska F4

Britanac Guinchard novo je lice u svijetu formula i tek je ove godine, kada ga je i Mercedes potpisao, debitirao u Britanskoj F4. Iako je rano za suditi, definitivno se zasad ne čini kao najjača karika u njihovom juniorskom programu – u prvenstvu je tek deveti s jednom pobjedom i dva podija nakon 21 utrke.

Osim navedene četvorke, tu su još i tri člana Srebrnih strijela koji se natječu u kartingu – Jamajčanin Alex Powell (14), Kinez Yuanpu Cui (14) te najmlađa od svih, Španjolka Luna Fluxa (12).

Red Bull

Red Bull je već godinama poznat kao momčad koja ulaže u najveći broj mladih talenata kroz velik broj kategorija. Dovoljno je reći da već 16 godina imaju juniorsku ekipu u F1 (Toro Rosso/AlphaTauri), da su sedmorica vozača na trenutnom F1 gridu prošli kroz njihov program i da su dvojica prvaci – Sebastian Vettel i Max Verstappen. Njihov juniorski tim trenutno ima čak 12 članova, a donedavno je bio i jedan više. Iz tima je zbog korištenja rasističkog izraza tijekom streamanja igrice otpušten Estonac Juri Vips koji je dotad bio testni i rezervni vozač F1 ekipa.

Liam Lawson

Rođen: 11. veljače 2002. (20 godina), Novi Zeland; trenutno prvenstvo: Formula 2

Lawson je naslijedio Vipsovu poziciju rezervnog vozača F1 ekipa i već bi na Spa-Francorchampsu trebao biti u AlphaTaurijevom bolidu na prvom treningu. Nakon titule u Novozelandskoj F1600 te titula viceprvaka u Formula First Manfeild Winter Seriesu i Australskoj F4 u prvim trima godinama svoje karijere, Lawson je prešao u Europu i kao debitant postao viceprvak Njemačke F4. Zatim je 2019. nastupao u čak tri prvenstva, a najbolje je prošao u Toyota Racing Seriesu gdje je bio prvak. U Euroformuli Open je bio drugi, iako nije vozio četiri utrke, a u F3 je bio tek 11. Dogodine je ponovo vozio TRS i završio je drugi, šest bodova iza prvaka Igora Frage, ali i dvije pozicije te 99 bodova ispred Yukija Tsunode. U F3 je bio peti s tri pobjede.

Prošle godine je vozio F2 i DTM. Dok je u F2 bio tek deveti s jednom pobjedom, u DTM-u je izgubio naslov za samo tri boda nakon kontroverzne završnice sezone na Norisringu u koju je ušao sa solidnom prednošću – glavni konkurent za naslov Kelvin van der Linde zabio se u njega u prvom zavoju finalne utrke, obojica su ostala bez bodova zbog štete nastale sudarom, a naslov je uzeo Maximilian Götz nakon što su ga pri kraju utrke propustila dvojica kolega iz Mercedesa i poklonila mu pobjedu potrebnu za naslov. Ove sezone Lawson vozi samo F2, no tek je osmi, iza dvojice kolega iz akademije.

Jehan Daruvala

Rođen: 1. listopada 1998. (23 godine), Indija; trenutno prvenstvo: Formula 2

Daruvala još uvijek nema nijednu titulu u formulama, a najbliže tome bio je u TRS-u 2016., kada je bolji od njega bio samo Lando Norris. Uspio je biti treći u prvoj sezoni jedinstvene F3 2019., nakon čega mu je Red Bull, pomalo iznenađujuće, dao mjesto u juniorskom timu. Od 2020. vozi u F2, a dosad je na kraju sezone bio 12. i sedmi. Ove godine je prešao iz Carlina u Premu i drži peto mjesto. Red Bull mu nijednom nije dao priliku u F1 bolidu, ali je zato ove godine odradio čak dva privatna testa s prošlogodišnjim McLarenom.

Ayumu Iwasa

Rođen: 22. rujna 2001. (20 godina), Japan; trenutno prvenstvo: Formula 2

Jedan od četvorice Japanaca u Red Bullovim juniorskim redovima odradio je svoju prvu punu sezonu u formulama u Francuskoj F4 2020., gdje je kao debitant pobijedio sadašnje kolege iz tima, sunarodnjaka Rena Sata i Isacka Hadjara. Uslijedila je skromna sezona s osmim mjestom u Azijskoj F3 i 12. mjestom u F3. Unatoč tome je dobio priliku u F2 s DAMS-om koju u zadnje vrijeme sve bolje iskorištava – ukupno je sedmi s jednom pobjedom i pole positionom te još tri podija.

Dennis Hauger

Rođen: 17. ožujka 2003. (19 godina), Norveška; trenutno prvenstvo: Formula 2

Najmlađi Red Bullov F2 vozač koji ima ambiciju postati prvi norveški vozač u F1 ima već dvije juniorske titule iza sebe. Bio je prvak Talijanske F4 2019. i viceprvak Njemačke F4 iste godine, a zatim je nakon teške prve sezone u F3 i 19. mjesta i tamo stigao do prilično uvjerljivog naslova. Iako je uspio doći do dvije pobjede u F2, debitantska sezona nije ga posebice mazila i trenutno je tek na 12. mjestu.

Isack Hadjar

Rođen: 28. rujna 2004. (17 godina), Francuska; trenutno prvenstvo: Formula 3

Hadjar je trenutno jedan od samo dvojice Red Bullovih juniora u borbi za naslov, i to kao debitant u F3, gdje ima blisku borbu s iskusnijim Victorom Martinsom i Arthurom Leclercom. Šest utrka prije kraja ima isti broj bodova i pobjedu više od Martinsa te devet bodova više od Leclerca. Prve dvije pune sezone, 2019. i 2020., vozio je u Francuskoj F4, gdje je bio sedmi i treći. Prošlogodišnje FRECA prvenstvo donijelo mu je peto mjesto, čime je bio najbolji debitant, a prije toga je početkom godine bio šesti u Azijskoj F3 sa samo devet od 15 odvoženih utrka – radi bolje perspektive valja spomenuti da su ispred njega bili samo vozači koji su odvozili sve utrke, prvak je bio Guanyu Zhou, treći Jehan Daruvala, a tada također već iskusni F2 vozač Roy Nissany peti sa samo četiri boda više. Nastavi li s trenutnom formom, mogao bi biti prvi kojeg će Red Bull htjeti pogurati u AlphaTauri u narednim sezonama.

Jak Crawford

Rođen: 2. svibnja 2005. (17 godina), SAD; trenutno prvenstvo: Formula 3

Amerikanac punog imena Carlton Jackston Crawford započeo je karijeru u NACAM F4 2018., prvenstvu Sjeverne i Središnje Amerike, gdje je završio drugi. Uslijedilo je sedmo mjesto u USF2000 prvenstvu i Red Bullov poziv za nastavak karijere preko bare. Popularna kombinacija Talijanske i Njemačke F4 činila je njegovu sezonu 2020., kada je za dva boda izgubio titulu u Njemačkoj od Jonnyja Edgara, dok je sa šest propuštenih utrka bio šesti u Italiji, ali opet iza Edgara s istim brojem odvoženih utrka – Britanac je bio 19 bodova i dva mjesta ispred.

Za 2021. je prešao u F3, no bio je tek 13., odmah iza Iwase. Bolji je bio u Euroformuli Open, treći bez osam utrka, a ove godine odvozio je Azijsko regionalno prvenstvo i završio šesti, dok je Hadjar tamo bio treći. U F3 je zasad četvrti, sasvim dostižna 24 boda iza Hadjara.

Jonny Edgar

Rođen: 13. veljače 2004. (18 godina), UK; trenutno prvenstvo: Formula 3

Edgarovu ovogodišnju sezonu nažalost je obilježila dijagnoza Crohnove bolesti. Zbog toga je propustio četiri utrke F3 prvenstva, no vratio se utrkivanju i zasad osvojio osam bodova. Tamo je debitirao prošle sezone i bez većih uspjeha završio na ukupno 18. mjestu. Prije toga je tijesno osvojio već spomenuto prvenstvo ADAC Formule 4 2020. ispred Crawforda, u svojoj drugoj godini u utrkama formula.

Noel Leon

Rođen: 21. prosinca 2004. (17 godina), Meksiko; trenutno prvenstvo: FRECA

Leon se nakon uspjeha u američkim serijama ove godine priključio Red Bullu. Za europski debi je odabrana FRECA, a zasad nije imao dobrih rezultata – ima tek jedno deveto i deseto mjesto. Iz Amerike je donio naslove u NACAM F4 i F4 prvenstvu SAD-a, a ima i titulu u meksičkom NASCAR Challenge Seriesu.

Souta Arao

Rođen: 18. prosinca 2005. (16 godina), Japan; trenutno prvenstvo: Francuska F4

Osim na polju pogonske jedinice, Red Bull i Honda surađuju po pitanju svojih mladih vozača. Souta Arao jedan je od vozača koji su putem suradnje Honda Formula Dream Projecta i Red Bulla postali dio juniorskog tima austrijske momčadi. Arao je ove sezone debitirao u Francuskoj Formuli 4, a zasad ima jednu pobjedu i nalazi se u borbi za naslov u kojoj ima dobre izglede – kasni samo 21 bod za vodećim Hughom Barterom koji će moći osvajati bodove samo u šest od preostalih devet utrka jer mu pravila ne dopuštaju bodove na utrkama na stazi Ricardo Tormo zbog toga što je ove godine tamo već vozio španjolsko F4 prvenstvo.

Yuto Nomura

Rođen: 12. studenog 2005. (16 godina), Japan; trenutno prvenstvo: Francuska F4

Nomura zasad ima identičnu karijeru u jednosjedima kao i Arao, no s manje uspjeha u ukupnom prvenstvu. Mjesec dana stariji Japanac ima dvije pobjede, no uspio je skupiti samo 59 bodova, dok Arao ima 140, stoga je trenutno na šestom mjestu Francuske F4.

Ren Sato

Rođen: 5. kolovoza 2001. (21 godina), Japan; trenutno prvenstvo: Super Formula

Ren Sato povezan je s Red Bullom putem suradnje koju je uoči početka ovogodišnje sezone dogovorila njegova momčad Team Goh, zbog čega njegov bolid nosi Red Bullovu livreju. Satu je ovo debitantska sezona u najjačoj japanskoj kategoriji formula, a nakon šest utrka najbolji plasman mu je šesto mjesto iz posljednje utrke u Fujiju; ukupno je tek 15. Započeo je sezonu kvalificiranjem u prvi startni red na istoj stazi, no u utrci je pao na deveto mjesto, a njegov šef Masashi Yamamoto nedavno je izjavio kako Helmut Marko nije zadovoljan Satovim rezultatima.

Sato je dosad imao solidnu karijeru – krenuo je osvajanjem Japanske F4 u svojoj drugoj sezoni 2019., a onda je u Francuskoj F4 godinu kasnije ostao drugi iza sunarodnjaka Ayumua Iwase, nakon čega se vratio u Japan. Vozio je Super Formulu Lights i završio ukupno treći, dok je u Super GT-u bio četvrti u klasi GT300, gdje će ostati neslavno upamćen kao čovjek koji je sudarom u finalnoj utrci sezone izbio naslov Hondinom vozaču Naokiju Yamamotu u klasi GT500, a da stvar bude još gora, naslov je onda pokupila Toyotina posada.

Arvid Lindblad

Rođen: 8. kolovoza 2007. (15 godina), UK; trenutno prvenstvo: nije objavljeno

Ovaj britansko-švedski vozač možda još nije debitirao u formulama, no mogao bi se pokazati jednim od najzanimljivijih klinaca iz Red Bullove škole. Lindblad je tek nedavno napunio 15 godina, minimalnu dob za nastup u F4, no već je početkom godine Red Bull obznanio da će u kolovozu, kada bude dovoljno star, voziti za Van Amersfoort Racing u nekom prvenstvu F4. Osim činjenice da ga je Red Bull uzeo pod svoje još prošle godine, indikativni su i rezultati njegovih prvih testiranja s F4 bolidom koja je odradio u svibnju, tri mjeseca nakon ozljede ruke na karting utrci. Na stazi Vallelunga bio je najbrži od 38 vozača, a isto je ponovio za par dana na Misanu u konkurenciji od 37 vozača. Njegov trkaći debi u F4 svakako će biti zanimljiv za popratiti.

Komentiraj

4 komentara

  1. Charles Leclerc 16
    CRooY3 Prikaži

    Nije li Vips ostao članom Red Bullovog juniorskog programa? Negdje sam pročitao da je nakon “incidenta” on maknut s uloge rezervnog/testnog vozača, ali da je i dalje član juniorskog programa.



    1

    0
    • Fernando Alonso
      Lovro Andraka urednik Prikaži

      Horner je rekao da će imati svojevrsnu podršku Red Bulla nakon incidenta, ali je nakon toga Marko jasno izjavio da više nemaju veze s njim:

      “I want to be clear,” Marko told Austrian broadcaster ORF Tirol, quoted by SportsMole.

      “Juri Vips no longer receives any support from Red Bull. You need to be responsible for your actions and as a result, our cooperation has ended.”

      Također, na službenoj stranici Red Bulla ga nema na popisu juniora.


      0

      0
  2. Andrea Kimi Antonelli

    Zna se za koga je njegov tata navijao 😄



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni