Izdvojeno

Ferrari, McLaren i Renault spremaju žalbu na presudu o Racing Pointu

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 godina, 28 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Nakon što su šefovi McLarena i Renaulta izjavili kako razmatraju žalbu na presudu o legalnosti Racing Pointovog bolida, potvrđeno je kako su obje momčadi i Ferrari obavijestili suce o namjeri.

Racing Point je za jednu utrku kažnjen s 400 000 eura i oduzimanjem 15 bodova u konstruktorskom poretku zbog kršenja sportskog pravilnika u vezi kočionih kanala, dok su za druge dvije utrke na kojima je Renault uložio protest dodijeljene opomene.

Iste kočione kanale momčad će smjeti koristiti do kraja sezone.

Natjecatelji imaju pravo žalbe na odluku, o čemu moraju obavijestiti suce u roku od 24 sata nakon objave. Nakon toga imaju 96 sati da podnesu žalbu FIA-jinom Međunarodnom žalbenom sudu.

Namjeru je prvi potvrdio Ferrari, a zatim su službenoj stranici Formule 1 isto potvrdili McLaren i Renault.

Pravo na žalbu ima i Racing Point, no zasad nisu izrazili namjeru za tim. Momčad je ovom kaznom pala s petog na šesto mjesto u ukupnom poretku.

Komentiraj

28 komentara

  1. Ma treba to pokopat do kraja. A ne da RP sa sprdnjom tvrdi kako je sve u redu , kako su preko fotki sve napravili.
    Mislim ono , zar stvarno misle da su inzenjeri ostalih ekipa budale?



    19

    3
  2. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Hvala mile kitiću da se neko udružuje i da …. kevu ovoj amaterskoj A JE TO družini zvanoj FIA iako su ova dvojca kultne figure



    2

    5
  3. Fernando Alonso 14
    Lukica Prikaži

    Normalno da će se zalit, proglase kočnice ilegalnima ali ih i dalje mogu koristit, kakav je to apsurd? I sad kao tek od sljedeće godine se to ne može vise radit, glupost. Ako je ilegalno trenutno, onda je ilegalno, znaci ne smije se koristit i gotova priča. Postalo je žalosno šta ova FIA radi od sebe kao institucije…



    12

    2
  4. Mattia Binotto
    Limpskinz Prikaži

    Ja stvarno ne znam kako čak i najzagrizenijim navijacima Racing Pointa, ako postoje, ili čak mercedesovim u neku ruku, potpuno kopiranje bolida moze biti u duhu sporta.

    Golemi novci se slijevaju u F1, ali ima li smisla stvarno se toliko prodati da napravis nesto ovakvo.
    Sa stajalista tima ima nekog smisla, ali kao navijač koji nema nikakve financijske dobiti od ovoga, kako mozes podrzavati ovako nešto.

    Potpuno podrzavam i Ferrari i Renault i McLaren u njihovoj žalbi i nadam se da ce se i ostalih 5 (4) momcadi pridruziti zalbi jer ako se FIA neće pobrinuti sama da sačuva kakav takav sportski ugled ovog sporta, netko mora.

    Nitko ne moze biti na strani Racing Pointa ako mu je imalo stalo do ovog sporta.



    7

    4
    • Mattia Binotto
      Limpskinz Prikaži

      Ako mi itko dode da sam samo jadni navijac Ferrarija koji je u kurcu jer je i Ferrari u kurcu pa zeli da bar sjebe RP, mozete otici u onu stvar lagano.

      Lp



      7

      6
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Nije njima baš nikakav problem u kopiranju, dokle god se kopira njihov bolid uz njihov blagoslov…
      Problem je isključivo u tome kad netko kopira dobitni koncept i kad je eto bolji od njih koji razvijaju bolid i to specijalno kad ulupaju stotine milijuna u razvoj i ne naprave ništa…
      E tu nastaje ogroman problem jer eto Binotto, Brawn, Abitebul izgledaju krajnje nesposobni i doslovce ispadaju potpuni klauni…

      Jer eto nije bio baš nikakav problem kad je STR doslovce vozio lanjski RB bolid, nikom ništa jelte…
      Kad je eto Haas ušao u F1 sa potpunom kopijom lanjskog Ferraria, a na kraju krajeva rade to i dan danas…no stvar je u tome da loše kopiraju već ionako loš bolid pa nema veze…

      Licemjerje na najjače…
      Jer eto Ferrariu nije nikakav problem što oni prodaju dijelove Haasu i Alfi, te što ovi kopiraju njihova rješenja…
      McLarenu isto nije bio nikakav problem što su ovi iz RP-a dok su se još zvali FI kupovali njihove dijelove…
      Al sad im je to eto veliki nono…
      Sad još samo fali RB da se počnu bunit oko toga kaj je RP praktički pa postao B ekipa Mercedesa…



      8

      13
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Odličan komentar, pogodio si u sridu što bi se reklo. Lakše plaćati odvjetničke troškove nego svojim CEOima objasniti kako to da: a) si napravio bolid sporiji od prošlogodišnjeg (u slučaju Ferrarija) i b) kako to da kopija prošlogodišnjeg bolida iz kojeg ovi ne znaju ni izvući maksimum još uvijek maže sve osim MB i RB (Renault i McL) .



        5

        8
      • Fernando Alonso
        Lux Prikaži

        Brawn je “nesposobni klaun” čija je momčad u poretku ispred copy-cat (ili možda copy-CAD) ružičastih genijalaca… :chill:
        Svaka čast Brawnu što, unatoč dogovoru s Mercedesom, ide ratovat s njihovim “prijateljima.”



        8

        4
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Rekao bih da MB boli briga u principu jer su oni svoje nacrte već naplatili, tako da njims ni iz džepa ni u džep. Jedino neće moći ubuduće tako zaraditi. A to što Zak ide ratovati sa njihovim prijateljima bi mu se moglo obiti o glavu. Siguran sam da MB može još jako puno pomoći RP i to na isključivo legalan način. Samo je pitanje da li žele. Isto tako siguran sam da kod isporuke motora McL mogu to napraviti dobro ili loše. A prije skidanja 15 bodova RP su bili u 10 bodova sa McL. Bez brige da se ne osjećaju ugroženi od RP ne bi se žalili kao što se nisu žalili na Haas kad je uzeo cijeli auto od Ferrarija.
          Da su u McL sigurni u



          3

          2
        • Fernando Alonso
          Lux Prikaži

          Kako god, bit će jako zanimljivo.
          Na redditu pišu kako je CEO Mercedesa, Ola Källenius, teški korporativni monstrum, tako da se Brown ide bosti s rogatim (a Toto se ne bi onako uzvrpoljio da ih boli uho u Mercedesu za RP). Sretno mu bilo, a Renault je ionako izgleda 2. najbolji PU na gridu.



          1

          1
        • @Lux
          Korporativni monstrum bi mogao Tota baciti pod autobus, ako procijeni da je tako marketinški bolje.



          2

          2
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          @wapi
          Dok god osvajaju naslove, a to je po svemu sudeći još dvije godine barem teško da će to biti marketinški isplativo. Da ne govorim ako 2022.MB bude najbolji i po novim pravilima tko će ga imati muda maknuti?
          U tom scenariju čovjek vodi tim kroz 3-4 promjene pravila, neke veće neke manje što nikad nikome nije uspjelo.
          U svakom slučaju Toto je miran bar do 2023. osim ako sam ne odluči otići.
          A kad smo kod marketinga, 2012.je marketinška vrijednost MB u F1 bila 70 miliona, a danas je 4.5 milijardi. Rekao bi da je i sa te strane siguran od korporativnog monstruma



          2

          1
        • Ovisi, ako se zalijepi neko sranje za Mercedes iz ove RP afere, nije sigurno da će Toto preživjeti.



          1

          1
      • Onaj iz Liberyja (a prije iz Ferrarija, Honde, BGPa i Mercedesa)) je Brawn. U McLarenu je Brown.

        Kad je STR bio lanjski RB, to nije bilo zabranjeno, a i RB ima posebnu povlasticu jer je 2006. spasio jednu od rijetkih F1 momčadi koja nije iz Engleske. Zbog RBa je postalo zabranjeno jer do tada F1 momčadima nije padalo na pamet da konkurenciji daju išta više od motora jer su svi bili konkurencija. Nije bilo B momčadi. TR je bio prva takva i zbog nje su donesena pravila protiv kopiranja.

        Haas nije nikad došao s potpunom kopijom Ferrarija, kupio je djelove koje je smio kupiti. I danas mnogi kupuju razne dijelove bolida od drugih i nitko to ne problematizira jer nitko ne kupuje ono što ne smije. Kupovina aerodinamičkih dijelova je zabranjena.

        Na razini koncepata kopiranja u F1 su uobičajena i postoje odavno.
        High rake je promovirao RB u doba svoje dominacije, pa se proširio po gridu. 2009. je BGP napravio dvostruki difuzor koju svi kopirali do kraja sezone, ali na svoj način ne pomoću “Save As” u cad programu.

        Nije problem što je RP kupio motor, mjenjač, ovjes. Problem je što bolid potpuno identičan W10. Dakle, vlastiti razvoj – nula. I da, problem je što su drugi trošili novce, a ti nisi jer si kopirao tuđi trud, pa možeš novce trošiti u nešto drugo i time stičeš nefer prednost pred konkurencijom.



        17

        3
  5. Razumijem kaznu i oduzimanje bodova posto je prekrsen sportski pravilnik i da je to tò sa ekonomske situacije, resursi, bla bla bla..
    Cemu tocno sluze opomene?
    Hoce nakon 10 opomena nacin na koji su dosli do kocnica ispariti pa ce sve biti ok..
    Takodjer ne razumijem kako je OK koristiti nesto do cega nisi dosao na legalan nacin..
    Ne mogu dokuciti sto je pisac zelio reci (jednom sam potjeran iz razreda zbog odgovora na ovo pitanje u skoli)



    10

    1
    • Tehnička analiza Tombazisa je fenomenalna, ali presuda sudaca je smiješna u skladu s presudama sudaca u F1 općenito. Postoji neka šansa da će Court of appeal nešto napraviti s time, ali ne nadam se previše.



      5

      1
      • To je onaj isti koji nije htio pogledat kocioni sustav RP na vrijeme ?
        Odgovornost nalaze da dobije otkaz jer je ovo jos jedna negativna reklama za koju je on odgovoran..



        2

        0
        • Odgovoran je prvenstveno RP. Nije uloga FIA da kontrolira nacrte, nego bolide na stazi. A pravila su poznata dovoljno rano.

          Siguran sam da FIA nije izdala nikakav službeni papir je RP20 ok.

          ako nije, onda čitaj pravila i pazi što radiš.


          0

          1
        • Osobno ocekujem dovoljno znanja od odgovornih da prepoznaju isti/slican kocioni sustav u 2 razlicite ekipe i da traze klarifikaciju.. Slicnosti sigurno imaju bez pogleda u nacrte.. Dovoljno da se posumnja ali po recenom do sad, nije ih zanimalo previse pa se ostale ekipe moraju igrat policajca..
          Mozda sam zabrijo..
          Previse se ide na to da ekipe nece lovit u mutnom..
          Slazem se da je odgovoran RP..



          1

          0
        • U toj “inspekciji” u 03/2020 se nisu bavili detaljima. To je bilo gašenje vatre koja je planula nakon zimskih testova kad se pojavio potpuno isti W10. Tada je FIA otišla u posjetu RPu i tamo su im objasnili kako su oni kopirali taj W10. Vjerujem da kočnice nisu bile posebna tema, nego proces dizajna RP20.

          Naravno Izvjesni matori jarac bi to riješio na drugi način i kopiranog W10 ne bi bilo niti na testiranju, a pogotovo ne u utrkama.



          7

          2
  6. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    FIA je sama kriva kaj je uopće dozvolila nabavljanje dijelova od drugih ekipa. Počevši od tr-a do haasa i rp-a. Otvorili su pandorinu kutiju koju sada ne mogu zatvoriti.



    2

    2
  7. Jedini problem je u tome da su brži od tih ekipa koje se žale,,, Da su sporiji želbe nebi bilo . Pa kaj se nisu želili u 3 mjesecu kad su vidli bolid.,(čekali da vide brzinu pa onda). Ostali kao ne kopiraju.



    1

    2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni