Upravo smo primili vijest da je FIA prihvatila Renaultov protest, te je kaznila Racing Point s 15 konstruktorskih bodova s VN Štajerske (od 42 koliko su ukupno dosad osvojili) i 400 tisuća eura kazne! Za VN Mađarske i VN Velike Britanije su dobili “upozorenje”.
Ako je bolid ilegalan kao što to ova kazna sugerira, nije jasno kolike će preinake Racing Point morati napraviti u ovih sat vremena koliko je ostalo do prvog slobodnog treninga u Silverstoneu.
“Racing Point je imao prilike tijekom 2019. godine kontaktirati FIA-u i objasniti svoje namjere oko sustava kočnica, što bi razjasnilo potencijalnu sivu zonu. Te komponente su se mogle kupiti od drugih ekipa 2019., ali od 2020. moraju biti dizajnirane i izrađene od strane ekipe. Racing Point je odlučio da neće kontaktirati FIA-u iako se radi o poznatom procesu kojeg često koriste F1 ekipe.”
“Sportski pravilnik nalaže da ta komponenta bude dizajnirana od strane ekipe. Racing Point je izložio argument da proces dizajna započinje s neke startne pozicije u bilo kojem obliku, a onda se nastavlja sve do dijela kad se nacrti kreću izrađivati. Suci su nakon preslušavanja različitih mišljenja zaključili da proces ima širu bazu od one koju je Racing Point predstavio, te da ta početna startna pozicija dizajna mora biti zabilježena kao odgovor na pitanje – tko je dizajnirao taj dio.”
Drugim riječima, Racing Pointov argument je bio da su kočioni sustav kupili 2019. jer se tada to smjelo, te da su na tom temelju nastavili razvijati svoj sustav za 2020. kad je po pravilniku bilo naloženo da svaka ekipa dizajnira taj dio sama. FIA je zaključila da se ne može zanemariti to što je početni dizajn kupljen, te da alteracije očigledno nisu dovoljno velike da bi se kočioni sustav sad smatrao kao njihovo djelo.
“S obzirom da suci smatraju kako dizajnerski rad Racing Pointa na ovoj komponenti nema ni približno utjecaja kao originalni dizajn Mercedesa – zaključujemo da je osnovni dizajner bio Mercedes, a ne Racing Point.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
au…nisam ovo očekivao. posipam se pepelom.
a što je s mercom?
edit: zašto samo 15 bodova? upozorenje? koja glupost.
17
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mercedes je prodao taj dio 2019. godine, što je bilo legalno. Racing Point ga je nastavio koristiti 2020. uz manje promjene. Suci procijenili da se radi o “kozmetičkim” promjenama i da je osnovni dizajn i dalje Mercedesov, što je ilegalno. Mercedes nije napravio ništa ilegalno, Racing Point jest.
Simpatično je što su dobili kaznu od 15 bodova za Štajersku iako su isti sustav koristili i na iduće dvije utrke, ali je za te utrke samo upozorenje. :)
18
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
fala ante na pojašnjenju.
sad mogu nastavit s radom.
jučer je toto izjavio nešto u stilu ‘ kako god da ovaj slučaj završi’. to je očito bio hint da je merc čist.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ante ima smisla sto su za iduce utrke dobili upozorenje, da je protest bio uvazen za VN Stajerske tko zna bi li koristili taj dio za iduce trke… ako je samo sporan taj jedan mali dio onda je kazna koliko toliko “OK”
1
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Bio to 1 sarafic ili dio od 250 kg. Nebitno. Bolid kao skup komponenti je bio ilegalan
11
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nije, jer je bio u skladu s tehnickim pravilnikom. Samostalan dizajn dijelova spada u sporting pravila, zato su i kaznjeni financijski jer su stekli nepostenu prednost i mogli resurse usmjeriti na drugo.
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
cijela odluka:
https://www.fia.com/news/f1-renault-protest-decision?fbclid=IwAR3Rzb-ZH0DtaBzhYsni-pkJyjXUhLa22oUk8KHkWwJSh0U78Yba1pOAjko
wapi je bio u pravu, morali su sami napraviti, irelevantno je što su pribavili ip prije 01.01.2020.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Takodjer moram rec da je @wapi bio u pravu premda sam tada bio misljenja da nije ali smo svi bili u pravu kad smo rekli da je kocioni sustav isti ?
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@crash, @zekohonda klanjam se.
Kad pročitam odluku budem komentirao. Ovako na prvu sprdačina od regulatora….
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@zekohonda, @crash
Pročitao sam odluku i mislim da je jako dobro tehnički obrazložena što se smjelo, što se nije smjelo.
Odluka sudaca je čista sprdačina. 15 bodova i 400k€ i radite kaj hoćete do kraja sezone.
Sad kad to uđe u cost benefit analizu ostalih momčadi pa krenu kalkulirati da im se takva kazna možda i isplati….
Nevjerojatno je koje budalaštine je RP pokušao korisititi u svoju obranu. Mene bi bilo sram lupetati takve gluposti. Recimo jedan od argumenata je da su nacrte za RBD kupili prije nego su počela vrijediti pravila. A nova pravila su im bila poznata više od 8 mjeseci ranije i gotovo godinu dana prije prve planirane utrke. Pa su tvrdili da pravila nisu stupila na snagu sve do 3.7. jer se na zimskim testiranjima smije voziti i ilegalan auto.
Pa su tvrdili da su kupljeni nacrti samo jedan od ulaznih podataka pri njihovom vlastitom dizajnu i da nisu dobili proizvodnu dokumentaciju od Mercedesa nego samo dizajn.
Sve to je Tombazis rastavio na proste faktore i pokazao logičku neodrživost njihovih argumenta. Ali onda su došli suci i zasrali i šefa i stanicu.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ali zanimljivo je da su kažnjeni samo za zadnje brake ductove, jer te kupljene od Mercedesa nisu koristili prošle godine zbog drugačijeg koncepta bolida. A prednji su u redu, jer su i prošle godine korišteni, tako da su mogli dizajnirati po njima. A pošto zadnji nisu bili na njihovom bolidu prošle godine, nisu mogli po njima dizajnirati nove, jer je razlika ogromna u odnosu na prošlogodišnje. Tako da je odlučeno da su zadnji ipak pretežno Mercedesov dizajn. :mrgreen:
Jbg, da su ih koristili dok su bili legalni za kupiti (kao što su uradili sa prednjim) izvukli bi se.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mozda nisu mogli na proslogodisnjem bolidu?
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa napisao sam na početku komentara. Nisu mogli zbog drugačijeg koncepta bolida.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Šta više reći?
A i ne kontam kako su za prvu trku dobili kaznu, a za ostale tri nisu ako je bolid isti cijelu ovu polusezonu?
Edit: također zekovo pitanje, šta je s Mercedesom u cijeloj toj priči?
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Oni su svete krave i naravno da njima ništa.
13
13
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
ispravit ću se nakon objašnjenja kolege gore, Merc tu ništa nije kriv. Obični sam hejter :D
21
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Vazno pitanje je da li ce ih Renault (ili drugi teamovi) i dalje moci prijavljivati na svakoj utrci, ili im presuda omogucava da od sada nastave koristiti sporni sustav.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
i to
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
ma daj, kakva upozorenja?
Nego što je s Mercom?
7
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Vau. Izgleda da je insider dobro uputio Renault, gdje da pogleda :trep:
U svakom slučaju podržavam kaznu, mada nisam očekivao ovakav razvoj situacije.
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
ma ja mislim da je od tog Racing pointa jedino sto je racing point napravio je boja i ime bolida. Ptici na grani je jasno da je ovo tesko mogao RP iskopirat i da sve to funkcionira iz prve. Morali su dobiti nekakve naputke od Mercedesa. Uostalom ne kazu onu gdje ima dima ima i vatre za dabe?
5
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa ne funkcionira baš, na kiši su katastrofa, a ni prošli tjedan se nisu iskazali, dapače podbacili jer su očekivanja da će prijetiti RB, a na kraju jedva bili u bodovima.
Po tome bi rekao da su iskopirali, ali nemaju pojma kako izvući maksimum iz paketa.
2
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zaboravljas jos jednu stvar, nije ham strol i perez. Vozaci ji momcad nije iskoristila potencijal bolida. U austriji su stigli jedan rb a drugi je bio ispred mclarena ferrarija itd a onda su usrali motku i prosuli puno toga. Ima rp brzine no treba znati podesiti bolid za svaku stazu kao merc i isto tako bitan je i onaj tko to vozi. Jer eto npr 2018 je bottas uspio zavrsiti peti sa mercedesom. Ne kazem da su kao Mercedes, no da imaju bolje vozace bili bez beda 3 ekipa.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Naravno da nisu MB i da je Ham klasu iznad oba vozača RP.
Poanta je bila da im je MB pomagao sigurno ne bi bili 10.na stazi kojom MB vlada već 7-8 godina. Pa nisu iz MB budale da riskiraju kaznu, a dovoljno je da jedna osoba propjeva i eto problema. Risk/reward je takav da nema šanse da bi MB riskirao sa muljanjem.
1
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
S tim da ovo nije ni blizu gotovo. Drugi Silverstone počinje za 45 minuta, a upravo je donesena relativno jasna presuda da je jedan bolid ilegalan. S čim će nastupiti ovog vikenda? Zašto je za jednu utrku skinuto 15 bodova i po 200 tisuća eura kazne, a za iduće dvije utrke upozorenje? Hoće li onda do kraja sezone dobivati upozorenja? :mrgreen:
15
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mozda ih se namjerno tek sada kaznilo da stignu napraviti preinake do danas.
Nego zasto sada ne potegnuti pitanje lwgalnosti prednjeg krila?
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mislim da je ovo poruka od FIA-e: “evo, kaznili smo ih, nećemo više o ovome pričati. Nemojte gledati koje još komponente Tracing Point ima sumnjive.”
Bojim se da je ovo gotovo osim ako se netko ne pojavi s emailovima u kojima su nacrti putovali na relaciji Mercedes>RP
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Stvarno nisam čitao službenu presudu niti ulazio u dubinu ovog slučaja, ali nikada nisam naišao na pravni slučaj koji ovako ishitreno može mijenjati situaciju. Odluka ne bi trebala stupati na snagu isti tren, trebao bi postojati neki rok za prigovor i slično. Mislim da ovaj vikend sve ostaje po starom te da će ova odluka imati reperkusije tek na nadolazeće utrke.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kažu da je prekršen sportski pravilnik, ali ne i tehnički, šta im god to značilo…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da je prekrsen tehnicki, onda taj bolid ne bi bio legalan. Sportskim, nije legalno kako su dosli do njega i zato su kaznjeni, ali nema u F1 ‘ploda zatrovane vocke’ valjda.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Dakle, opet Hulk možda izvisi.
Ili u smislu da ovi ne nastupe ili u smislu da nastupe pa budu DSQ?
Doduše, šta je sa vozačkim bodovima?
Ti bodovi ostaju vozačima?
Barem se tako da iščitati iz teksta.
Što se tiče same odluke/kazne, opet je to čudno i nedorečeno, te ostavlja nekakve repove.
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
1. Uzeli su im 15 konstruktorskih bodova s VN Štajerske, a na toj utrci je RP osvojio samo 14 bodova.
2. FIA u službenom dokumentu kaže da je RP trebao samo pitati je li ok da koriste takav kočioni sustav temeljen na kupovini od prošle godine, te da bi im u tom slučaju rekli da mogu to koristiti. Po toj logici, kazna za Štajersku je “principijelna”. Glavno pitanje je onda – čemu “upozorenja” za iduće dvije utrke?
3. Hoće li Renault sad do kraja sezone ulagati proteste na različite dijelove RP bolida?
20
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Znači li to Ante, da mogu koristiti taj isti sistem i u narednim utrkama?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
To znači da ništa ne znači. Pričamo o FIA-i…
28
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
:rofl: :rofl:
Pa jel ovo realno? :facepalm:
13
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa dobro.. Idu bodovi i u minus ?
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Naravno, česta pojava npr. u Seriji A :mrgreen:
Ali mi stvarno ne ide u glavu zašto im nisu oduzeli onoliko bodova koliko su i osvojili.
Ili zašto im nisu odrezali kaznu, lupam, od 20 bodova, npr….
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Možda su im odrezali kaznu od 15 bodova, nevezano koliko su osvojili na VN Štajerske. Možda ima točka u pravilniku: “Ako neka ekipa uloži tri protesta u tri trke protiv vas prema članku tome i tome oduzima vam se 15 bodova” :D
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mislim da zato sto nije problem samo u Austriji nego su ocijenili da je ‘nepostena’ prednost (zato i je sporting regulation, ne technical) vrijedi 15 bodova i 400,000 eura.
Ali RBD su legalni i zato nema brisanja svih bodova na svim trkama.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Po toj logici je kazna bas bzvz..
Ka doma kad dijete samo uzme cokoladu a ja kazem ne moze ali kad me fino pita smije uzet cokoladu, onda je ok.. Da fak ?
17
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@ante vetma
znam da gledate FP pa odg kada mozete…citao sam odgovor fia-e….i ovaj dio na koji se referirate da bi RP mogao koristit BDs iz prosle sezone da su to rekli fia-i….ali to ne pise tako jasno kako ste vi rekli….vjerovatno ja ne razumijem toliko “pravni” engleski….ali moje pitanje je to da i dalje BDs spadaju u proslu godinu i kako to da bi fia odobrila koristenje u ovoj sezoni da je RP to njima rekao u 3mj kada je fia bila kod njih….hvala
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ako se ne varam, pročitao sam upravo suprotno. Da su pitali na vrijeme, rekli bi im da to ne mogu koristiti. Sporno je to što su prednji kočioni sistem koristili i prošle godine, pa im je bilo dozvoljeno modifikovati ga za ovi godinu kao da je njihov. Dok zadnji nisu koristili (zbog drugačijeg koncepta bolida), pa po njemu nisu mogli raditi ovogodišnji.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Koliko sam shvatio FIA-ino objašnjenje, razlika je u prednjim i stražnjim kočnicama. Evo na temelju čega sam napisao to pod (2) –
“If the FIA had been asked at that point if the change in status of BDs from non-LPs to LPs meant that Racing Point had to rip out their 2019 FBDs and start again (…) – the FIA would have said no they did not.”
Detaljniji opis je – ako su koristili te kočnice 2019. i ovo je evolucija kupljenog materijala – FIA bi rekla da je sve u redu. Drukčija je situacija sa stražnjim koje su “kompletno drukčije komponente” u usporedbi s onim što su koristili 2019., pa su na temelju njih i dobili kaznu.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ok, vidim da se to odnosilo na prednje kočnice. Ali mislim da su za zadnje rekli da bi ih obavijestili da ih ne mogu koristiti da su ih upitali. Iz očiglednih razloga.
Ispade da je ovo obična rupa koju će zakrpit za sljedeću godinu. A da su iste zadnje kočnice koristili i prošle godine, nebi ni za njih bili kažnjeni. Jer kako kažeš, evolucija kupljenog materijala, kojeg su mogli legalno kupiti prošle godine…
Zanima me hoće li biti govora o ostalim detaljima, mislim na aerodinamičke dijelove koji su očigledna kopija. Nešto je Seidl natuknuo svojom izjavom… I ako se rupe zakrpe tek za sljedeću godinu, hoće li do kraja ove godine Red Bull iskoristiti te rupe da unaprijede Alpha Tauri.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zanimljivo je da su kažnjeni za Štajersku bolidi 11 i 18. Za Mađarsku su upozoreni bolidi 11 i 18, dok je za prošlosedmični Silverstone upozoren samo bolid sa brojem 18. Nigdje se ne spomine broj 27. :mrgreen:
Možda zato što je Renault radio copy-paste tužbe pa se nisu ni žalili na bolid broj 27. :rofl:
Ili možda što 27 nije ni nastupio na utrci…
Ma mislim da neće biti problema za Hulka. Ako se budu opet žalili samo će dobiti upozorenje. :D
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
protest je išao nakon utrke, znači nisu trebali trošit pare na hulka.
da, svaki protest košta. ;)
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kaznili su jedinu “zanimljivost” ove sezone, mercedes i da ga kazne toliko je bogat i dominantan da nece niti osjetiti to… Palac dolje
2
18
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Opet traljavo…
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Opet FIA sama po sebi, kako da se pristojno izrazim, sere. Dokazali su da Merđa nije ništa ilegalno napravila ok, rekli su da je Kopija ilegalno koristila sustav ok, ali ova kazna pokazuju da se tu nezna ko koga. Ili su im trebali oduzet sve bodove i naplatit novčanu kaznu te naravno zabraniti naredne trke s ilegalnim bolidom ili dati upozorenje za odrađene trke a za svaku ostalu trku s ilegalnim bolidom isti taj diskvalificirati i novčano kazniti.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Dijelovi nisu ilegalni. Prekrsen je sporting pravilnik, ne technical. Zato nema diskvalifikacije
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Vidiš to nisam znao. Ali ako su im skinuli bodove u prvoj utrci tako su mogli u sve tri pa ti dođe na isto kao diskvalifikacija. U svakom slučaju ovo kako je FIA izvela mi je smiješno.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Dijelovi nisu ilegalni. Ali nacin na koji si dosli do njih je. Bar sam tako shvatio. Ovo drugo ne izgleda nista ljepse od prvoga
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ma to te ja pitam. Sad ce stroll malo kesirat. Mislio sam da nece proc te zalbs ali eto dobro sam rekao da bit ilegalan bolid. A da pretpostavim Mercedes prolazi kako bi se reklo liso?
3
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zola..daj se barem potrudi pročitati članak i onda dođi i reci kaj je tu Mercedes kriv…
3
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Evo jesam. Znaci Mercedes prosao liso?
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zola…ajde sad pročitaj članak još jedanput ali POLAKO,uzmi vremena ipak je to pun kufer informacija,i onda slobodno pročitaj post od Ante ..???
I da nisu objasnio kaj je tu Merc kriv da je prošao ” lišo”,jer time nameces stav da su nest krivi…
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Imas pravo previse je to informacija za moj nakuren mozak. Negoooo Mercedes prosao liso a
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Je
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ee pk. Ja samo pitam ????
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Potpisali Alonsa i vec im je pokazao kako se to radi ??????
10
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
???
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Sad ce Merc poslat diskove iz 2021 jer ionako mogu pobjedivat sa ovogodisnjim bolidom dogodine, a zauzvrat ce FIA pravilnik za 2022 radit tako da se ravnaju po Mercu 2022… Quod licet Iovi non licet Bovi…mislim da trebaju tu izreku preko pola bolida
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Logika je da logike baš nema. Zaključak da FIA-i nije u interesu nužno sankcionirat ekipe jer im donose zaradu osim kada se veća prašina diže..Viđeno xy puta
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
zamisli Hulkenberg osvoji podij a bolid bude ilegalan…
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Renault, RP bolid nije legalan
FIA nije ali je
Ovi iz FIA da se udruzu sa stratezima iz Ferraria to bi bila vrhunska stvar
18
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
U ova teška vremena, FIA je na nivou više od svih. Uz organiziranje prvenstva, ljubiteljima f1 utrka priredila je i cirkus na visokom nivou. Za svaku pohvalu..
19
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Eto lijeka za Ferrarijevu krizu. Po noci pokradu ovogodisnje Mercedesove nacrte. Konstruktorske bodove im nabiju na minus 500 a vozacima se sve pise. Jedino ostaje problem stratega. A nista, one iz Mercedesa zavezat na golom otoku .
Salu na stranu, ako su ovi iz RP ilegalni svi bodovi su trebali biti brisani i kazna daleko veca. Ako su na prvoj utrci kaznjeni nema smisla djelit za iduce utrke opomene. Smjesno , no sto se Fie tice nista novo u njezinim smjesnim odlukama.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Cijeli bolid je Carbon-Copy od Merca i kao takav je ilegalan :) :)
Po meni Merc bi trebao biti teze kaznjen nego Tracing Point jer da im nisu ustupili bolid sa nacrtima nista od ovg nebi bilo sad.
7
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ti znaš da im je Mercedes ustupio nacrte?
Jesi i ti bio dodan u cc maila? ?
4
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zar stvarno vjerujes da je RP napravio bolid po slikama?
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mogli bi kao prvo nauciti razliku izmedju Sporting regulations i Technical regulations. Dakle, po technical je sve cisto, ducts su legalni zato nema diskvalifikacije.
Problem je u tome sto po Sportingu, ducts su sad listed parts.
Dobili su nacrte od Merca prosle godine, sve cisto.
Prednje ducts su koristili vec prosle godine i nema veze sto im je izvor Mercedes, to se moze smatrati da su oni ulozili svoj know how u to jer auto prosle godine nije bio isti.
Kaznjeni su zbog straznjih, jer njih nisu koristili prosle godine po Mercovom dizajnu.
Buduci da su dijelovi legalni, ne mogu ih traziti da naprave drugaciji dio, da ‘oduče’ ono sto su saznali iz Mercedesovih nacrta, nego su kaznjeni zato sto su za straznje ducts po ocjeni FIAe ulozili manje resursa od drugih, pa da se to iznivelira.
Kaznom je to iznivelirano i zato nema kazni za iduce utrke jer su dijelovi legalni.
7
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
S obzirom da suci smatraju kako dizajnerski rad Racing Pointa na ovoj komponenti nema ni približno utjecaja kao originalni dizajn Mercedesa – zaključujemo da je osnovni dizajner bio Mercedes, a ne Racing Point.”
Ovaj si dio preskocio?
Ako nije njihov dizajn , moraju mjenjati. A da su legalni ne bi popili kaznu. Da je sve dalje ok ne bi bilo opomena za iduce utrke. Treba malo pazljivije citati.
5
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da, straznjih brake ducts, ne prednjih.
I ne moraju mijenjati, jer je u skladu s tehnickim:
13. The Stewards acknowledge that since the RBDs are compliant with the 2020 FIA F1 Technical Regulations it is not realistic to expect Racing Point to re-design or re-engineer the BDs in a way that would effectively require them to “unlearn” what they already know.
Nemojte se sramotit
5
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Isto su tako rekli da su mogli kopirati te dijelove po slikama, samo bi im trebalo više vremena. Tako da izgleda da su kažnjeni samo za korištenje prečice do takvih brake ductova…
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Kakva sreca i euforija na F1pulsu !
2
22
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
A sta da ljudu placu jer su nepravilnosti dokazane? :)
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zadnjih deset komentara su ti trolanja s negativnim skorom ocjena, smanji malo.
13
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne idemo svi na Miss Popularnosti.
0
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nebitne su ocjene. Ali namjerno trolanje nema smisla.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
FIA u šaraf poznaje svaki bolid prije početka predsezonskih testiranja (a pretpostavit ćemo da tamo postoje i neki mulci čiji je posao provjeriti udovoljavaju li ti svi bolidi aktualnom tehničkom pravilniku), i onda njima Renault nakon pola godine mora ukazati da je kod nekog nešto ilegalno. Kakvi su to nesposobnjakovići. Nema veze što navijam Renault, nisam uopće očekivao ovu odluku i glupo mi je da FIA svoj nemar ispravlja ovako. Ne znam, žao mi Racing Pointa jer se zadnjih nekoliko godina s ograničenim budžetom stvarno svakako snalaze, i svaka im čast na tome i na vrlo dobrim rezultatima.
6
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovo je zapravo najbitnije:
11. The method of creating the RP20 RBDs accrued a potential sporting advantage to Racing Point by allowing it to allocate a wide range of design resources to other design efforts as opposed to executing the detailed design effort on the RBDs that would have been necessary to replicate the equivalent effort from Mercedes in the original W10 design.
dakle, umjesto design resursa koje bi sami trebali potrositi na RBD, dat ce 400,000 eura i 15 bodova i mirna bosna.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
A da su ductove montirali na jednoj utrci prosle godine, ne bi ni to morali.
Sve u svemu Stroll se nema sto zalit, ali drugi hoce.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Lijepo treba sad prijavit sve ostale dijelove pa nek FIA cacka po Mercu i RP i uspoređuje. Lijepo ce informacije curit, kao sto su curile sve informacije za Ferrarijeve inovacije kod motora i baterije.
6
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pročitao sam neke najbitnije dijelove službene presude i očito je isključivo FIA-jin šlamperaj izazvao cijelu ovu situaciju. Mislim da se to najbolje vidi u ovom dijelu:
Ukratko, RP je prekršio sportski pravilnik načinom na koji su došli do stražnjih kočionih diskova, ali sami diskovi nisu ilegalni prema tehničkom pravilniku. Odlučili su ih kazniti za taj prekršaj sportskog pravilnika s ovih 15 bodova i 400 000 eura za VN Štajerske, dok za ostale utrke smatraju da su dovoljna upozorenja (za koja nisam uspio pronaći donose li ikakvu kaznu ako ih se skupi X po sezoni, pronašao sam samo za vozače, a ovdje se vozače i konstruktora gleda odvojeno).
Dakle, prema svim tim divnim pravilnicima, RP je na ilegalan način došao do legalnog dizajna stražnjih kočionih diskova koje će sasvim normalno smjeti koristiti do kraja sezone (jer su legalni) – zaista cirkus kakav rijetki mogu izvesti. Živjela FIA :fakjea:
12
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
I dodatak – pravilnik će biti stegnut za iduću godinu tako da nitko drugi ne može iskoristiti ovu praksu.
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zar nije to ionako nemoguće, osim ako netko ne drži tuđe kočione sustave na lageru od prošle godine?
I što će biti s ovim kočionim diskovima 2021.? Hoće li način na koji su došli do njih i dalje bili ilegalan ili će onda postati legalan?
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mislim da je nemoguće za ovaj konkretan slučaj. Ali će vjerojatno zakrpati to za 2022/2023 ili bilo koje druge pokušaja muljanja “slikali smo pa napravili po slikama”. Iako me zanima kako će to procijeniti, možda netko ima jednostavno jako dobar fotoaparat…
Za ovo drugo, pa jasno, davat će im upozorenja.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
I mene zanima kako će točno regulirati ovo prvo jer ima jedna zanimljiva rečenica iz ove odluke vezana uz to:
Ovo drugo, da, bolidi ostaju praktički isti pa će valjda vrijediti ista “logika”, bilo bi zanimljivo da su zadržali trenutna pravila za 2021., ali omogućili razvoj novih bolida, bi li onda RP mogao u taj novih bolid staviti te diskove, tj. bi li dizajn novih diskova na temelju ovih iz RP20 bio smatran legalnim procesom dizajniranja.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
FIA treba sebe kazniti, koji skup debila. Kak su uopće smjeli voziti ako je bolid ilegalan. Dali neko pregleda te bolide prije početka sezone ILI…… I sad do kraja sezone svaka trka prigovor.. Sve su upropastili, nema više trka, nikakva pravila, kazne za bilo kaj itd, UŽAS.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Bitno da Lanceu nisu dirali bodove ;)
go Lance all the way !
0
1