Izdvojeno

FIA KAZNILA RACING POINT! Izgubili 15 bodova i dobili 400 tisuća eura kazne!

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 90 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Upravo smo primili vijest da je FIA prihvatila Renaultov protest, te je kaznila Racing Point s 15 konstruktorskih bodova s VN Štajerske (od 42 koliko su ukupno dosad osvojili) i 400 tisuća eura kazne! Za VN Mađarske i VN Velike Britanije su dobili “upozorenje”.

Ako je bolid ilegalan kao što to ova kazna sugerira, nije jasno kolike će preinake Racing Point morati napraviti u ovih sat vremena koliko je ostalo do prvog slobodnog treninga u Silverstoneu.

“Racing Point je imao prilike tijekom 2019. godine kontaktirati FIA-u i objasniti svoje namjere oko sustava kočnica, što bi razjasnilo potencijalnu sivu zonu. Te komponente su se mogle kupiti od drugih ekipa 2019., ali od 2020. moraju biti dizajnirane i izrađene od strane ekipe. Racing Point je odlučio da neće kontaktirati FIA-u iako se radi o poznatom procesu kojeg često koriste F1 ekipe.”

“Sportski pravilnik nalaže da ta komponenta bude dizajnirana od strane ekipe. Racing Point je izložio argument da proces dizajna započinje s neke startne pozicije u bilo kojem obliku, a onda se nastavlja sve do dijela kad se nacrti kreću izrađivati. Suci su nakon preslušavanja različitih mišljenja zaključili da proces ima širu bazu od one koju je Racing Point predstavio, te da ta početna startna pozicija dizajna mora biti zabilježena kao odgovor na pitanje – tko je dizajnirao taj dio.”

Drugim riječima, Racing Pointov argument je bio da su kočioni sustav kupili 2019. jer se tada to smjelo, te da su na tom temelju nastavili razvijati svoj sustav za 2020. kad je po pravilniku bilo naloženo da svaka ekipa dizajnira taj dio sama. FIA je zaključila da se ne može zanemariti to što je početni dizajn kupljen, te da alteracije očigledno nisu dovoljno velike da bi se kočioni sustav sad smatrao kao njihovo djelo.

“S obzirom da suci smatraju kako dizajnerski rad Racing Pointa na ovoj komponenti nema ni približno utjecaja kao originalni dizajn Mercedesa – zaključujemo da je osnovni dizajner bio Mercedes, a ne Racing Point.”

Komentiraj

90 komentara

  1. au…nisam ovo očekivao. posipam se pepelom.
    a što je s mercom?
    edit: zašto samo 15 bodova? upozorenje? koja glupost.



    17

    2
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Mercedes je prodao taj dio 2019. godine, što je bilo legalno. Racing Point ga je nastavio koristiti 2020. uz manje promjene. Suci procijenili da se radi o “kozmetičkim” promjenama i da je osnovni dizajn i dalje Mercedesov, što je ilegalno. Mercedes nije napravio ništa ilegalno, Racing Point jest.

      Simpatično je što su dobili kaznu od 15 bodova za Štajersku iako su isti sustav koristili i na iduće dvije utrke, ali je za te utrke samo upozorenje. :)



      18

      0
    • cijela odluka:
      https://www.fia.com/news/f1-renault-protest-decision?fbclid=IwAR3Rzb-ZH0DtaBzhYsni-pkJyjXUhLa22oUk8KHkWwJSh0U78Yba1pOAjko
      wapi je bio u pravu, morali su sami napraviti, irelevantno je što su pribavili ip prije 01.01.2020.



      8

      0
      • Takodjer moram rec da je @wapi bio u pravu premda sam tada bio misljenja da nije ali smo svi bili u pravu kad smo rekli da je kocioni sustav isti ?



        1

        0
        • @crash, @zekohonda klanjam se.

          Kad pročitam odluku budem komentirao. Ovako na prvu sprdačina od regulatora….



          3

          0
        • @zekohonda, @crash

          Pročitao sam odluku i mislim da je jako dobro tehnički obrazložena što se smjelo, što se nije smjelo.
          Odluka sudaca je čista sprdačina. 15 bodova i 400k€ i radite kaj hoćete do kraja sezone.
          Sad kad to uđe u cost benefit analizu ostalih momčadi pa krenu kalkulirati da im se takva kazna možda i isplati….

          Nevjerojatno je koje budalaštine je RP pokušao korisititi u svoju obranu. Mene bi bilo sram lupetati takve gluposti. Recimo jedan od argumenata je da su nacrte za RBD kupili prije nego su počela vrijediti pravila. A nova pravila su im bila poznata više od 8 mjeseci ranije i gotovo godinu dana prije prve planirane utrke. Pa su tvrdili da pravila nisu stupila na snagu sve do 3.7. jer se na zimskim testiranjima smije voziti i ilegalan auto.
          Pa su tvrdili da su kupljeni nacrti samo jedan od ulaznih podataka pri njihovom vlastitom dizajnu i da nisu dobili proizvodnu dokumentaciju od Mercedesa nego samo dizajn.

          Sve to je Tombazis rastavio na proste faktore i pokazao logičku neodrživost njihovih argumenta. Ali onda su došli suci i zasrali i šefa i stanicu.



          1

          1
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Ali zanimljivo je da su kažnjeni samo za zadnje brake ductove, jer te kupljene od Mercedesa nisu koristili prošle godine zbog drugačijeg koncepta bolida. A prednji su u redu, jer su i prošle godine korišteni, tako da su mogli dizajnirati po njima. A pošto zadnji nisu bili na njihovom bolidu prošle godine, nisu mogli po njima dizajnirati nove, jer je razlika ogromna u odnosu na prošlogodišnje. Tako da je odlučeno da su zadnji ipak pretežno Mercedesov dizajn. :mrgreen:
        Jbg, da su ih koristili dok su bili legalni za kupiti (kao što su uradili sa prednjim) izvukli bi se.



        2

        0
  2. Ako je bolid ilegalan kao što to ova kazna sugerira, nije jasno kolike će preinake Racing Point morati napraviti u ovih sat vremena koliko je ostalo do prvog slobodnog treninga u Silverstoneu.

    Šta više reći?

    A i ne kontam kako su za prvu trku dobili kaznu, a za ostale tri nisu ako je bolid isti cijelu ovu polusezonu?

    Edit: također zekovo pitanje, šta je s Mercedesom u cijeloj toj priči?



    8

    0
  3. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    ma daj, kakva upozorenja?
    Nego što je s Mercom?



    7

    3
  4. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Vau. Izgleda da je insider dobro uputio Renault, gdje da pogleda :trep:

    U svakom slučaju podržavam kaznu, mada nisam očekivao ovakav razvoj situacije.



    8

    1
    • ma ja mislim da je od tog Racing pointa jedino sto je racing point napravio je boja i ime bolida. Ptici na grani je jasno da je ovo tesko mogao RP iskopirat i da sve to funkcionira iz prve. Morali su dobiti nekakve naputke od Mercedesa. Uostalom ne kazu onu gdje ima dima ima i vatre za dabe?



      5

      3
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Pa ne funkcionira baš, na kiši su katastrofa, a ni prošli tjedan se nisu iskazali, dapače podbacili jer su očekivanja da će prijetiti RB, a na kraju jedva bili u bodovima.
        Po tome bi rekao da su iskopirali, ali nemaju pojma kako izvući maksimum iz paketa.



        2

        5
        • Zaboravljas jos jednu stvar, nije ham strol i perez. Vozaci ji momcad nije iskoristila potencijal bolida. U austriji su stigli jedan rb a drugi je bio ispred mclarena ferrarija itd a onda su usrali motku i prosuli puno toga. Ima rp brzine no treba znati podesiti bolid za svaku stazu kao merc i isto tako bitan je i onaj tko to vozi. Jer eto npr 2018 je bottas uspio zavrsiti peti sa mercedesom. Ne kazem da su kao Mercedes, no da imaju bolje vozace bili bez beda 3 ekipa.



          5

          0
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Naravno da nisu MB i da je Ham klasu iznad oba vozača RP.
          Poanta je bila da im je MB pomagao sigurno ne bi bili 10.na stazi kojom MB vlada već 7-8 godina. Pa nisu iz MB budale da riskiraju kaznu, a dovoljno je da jedna osoba propjeva i eto problema. Risk/reward je takav da nema šanse da bi MB riskirao sa muljanjem.



          1

          3
  5. Dietrich Mateschitz
    Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    S tim da ovo nije ni blizu gotovo. Drugi Silverstone počinje za 45 minuta, a upravo je donesena relativno jasna presuda da je jedan bolid ilegalan. S čim će nastupiti ovog vikenda? Zašto je za jednu utrku skinuto 15 bodova i po 200 tisuća eura kazne, a za iduće dvije utrke upozorenje? Hoće li onda do kraja sezone dobivati upozorenja? :mrgreen:



    15

    1
    • Kimi Raikkonen 7
      Iceman Donator Prikaži

      Mozda ih se namjerno tek sada kaznilo da stignu napraviti preinake do danas.
      Nego zasto sada ne potegnuti pitanje lwgalnosti prednjeg krila?



      4

      0
    • Mislim da je ovo poruka od FIA-e: “evo, kaznili smo ih, nećemo više o ovome pričati. Nemojte gledati koje još komponente Tracing Point ima sumnjive.”
      Bojim se da je ovo gotovo osim ako se netko ne pojavi s emailovima u kojima su nacrti putovali na relaciji Mercedes>RP



      7

      1
    • Stvarno nisam čitao službenu presudu niti ulazio u dubinu ovog slučaja, ali nikada nisam naišao na pravni slučaj koji ovako ishitreno može mijenjati situaciju. Odluka ne bi trebala stupati na snagu isti tren, trebao bi postojati neki rok za prigovor i slično. Mislim da ovaj vikend sve ostaje po starom te da će ova odluka imati reperkusije tek na nadolazeće utrke.



      1

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Kažu da je prekršen sportski pravilnik, ali ne i tehnički, šta im god to značilo…



      1

      0
  6. Dakle, opet Hulk možda izvisi.
    Ili u smislu da ovi ne nastupe ili u smislu da nastupe pa budu DSQ?

    Doduše, šta je sa vozačkim bodovima?
    Ti bodovi ostaju vozačima?
    Barem se tako da iščitati iz teksta.

    Što se tiče same odluke/kazne, opet je to čudno i nedorečeno, te ostavlja nekakve repove.



    9

    1
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      1. Uzeli su im 15 konstruktorskih bodova s VN Štajerske, a na toj utrci je RP osvojio samo 14 bodova.
      2. FIA u službenom dokumentu kaže da je RP trebao samo pitati je li ok da koriste takav kočioni sustav temeljen na kupovini od prošle godine, te da bi im u tom slučaju rekli da mogu to koristiti. Po toj logici, kazna za Štajersku je “principijelna”. Glavno pitanje je onda – čemu “upozorenja” za iduće dvije utrke?
      3. Hoće li Renault sad do kraja sezone ulagati proteste na različite dijelove RP bolida?



      20

      1
      • Mattia Binotto
        Har Kl Donator Prikaži

        Znači li to Ante, da mogu koristiti taj isti sistem i u narednim utrkama?


        0

        0
      • Uzeli su im 15 konstruktorskih bodova s VN Štajerske, a na toj utrci je RP osvojio samo 14 bodova

        :rofl: :rofl:

        Pa jel ovo realno? :facepalm:



        13

        1
        • Pa dobro.. Idu bodovi i u minus ?



          7

          0
        • Naravno, česta pojava npr. u Seriji A :mrgreen:
          Ali mi stvarno ne ide u glavu zašto im nisu oduzeli onoliko bodova koliko su i osvojili.
          Ili zašto im nisu odrezali kaznu, lupam, od 20 bodova, npr….



          3

          0
        • Možda su im odrezali kaznu od 15 bodova, nevezano koliko su osvojili na VN Štajerske. Možda ima točka u pravilniku: “Ako neka ekipa uloži tri protesta u tri trke protiv vas prema članku tome i tome oduzima vam se 15 bodova” :D



          3

          0
        • Mislim da zato sto nije problem samo u Austriji nego su ocijenili da je ‘nepostena’ prednost (zato i je sporting regulation, ne technical) vrijedi 15 bodova i 400,000 eura.

          Ali RBD su legalni i zato nema brisanja svih bodova na svim trkama.



          1

          1
      • Po toj logici je kazna bas bzvz..
        Ka doma kad dijete samo uzme cokoladu a ja kazem ne moze ali kad me fino pita smije uzet cokoladu, onda je ok.. Da fak ?



        17

        0
      • Pirelli Hypersoft
        resiver11 Prikaži

        @ante vetma

        znam da gledate FP pa odg kada mozete…citao sam odgovor fia-e….i ovaj dio na koji se referirate da bi RP mogao koristit BDs iz prosle sezone da su to rekli fia-i….ali to ne pise tako jasno kako ste vi rekli….vjerovatno ja ne razumijem toliko “pravni” engleski….ali moje pitanje je to da i dalje BDs spadaju u proslu godinu i kako to da bi fia odobrila koristenje u ovoj sezoni da je RP to njima rekao u 3mj kada je fia bila kod njih….hvala



        1

        0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        2. FIA u službenom dokumentu kaže da je RP trebao samo pitati je li ok da koriste takav kočioni sustav temeljen na kupovini od prošle godine, te da bi im u tom slučaju rekli da mogu to koristiti.

        Ako se ne varam, pročitao sam upravo suprotno. Da su pitali na vrijeme, rekli bi im da to ne mogu koristiti. Sporno je to što su prednji kočioni sistem koristili i prošle godine, pa im je bilo dozvoljeno modifikovati ga za ovi godinu kao da je njihov. Dok zadnji nisu koristili (zbog drugačijeg koncepta bolida), pa po njemu nisu mogli raditi ovogodišnji.



        2

        0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Koliko sam shvatio FIA-ino objašnjenje, razlika je u prednjim i stražnjim kočnicama. Evo na temelju čega sam napisao to pod (2) –

          “If the FIA had been asked at that point if the change in status of BDs from non-LPs to LPs meant that Racing Point had to rip out their 2019 FBDs and start again (…) – the FIA would have said no they did not.”

          Detaljniji opis je – ako su koristili te kočnice 2019. i ovo je evolucija kupljenog materijala – FIA bi rekla da je sve u redu. Drukčija je situacija sa stražnjim koje su “kompletno drukčije komponente” u usporedbi s onim što su koristili 2019., pa su na temelju njih i dobili kaznu.



          1

          0
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Ok, vidim da se to odnosilo na prednje kočnice. Ali mislim da su za zadnje rekli da bi ih obavijestili da ih ne mogu koristiti da su ih upitali. Iz očiglednih razloga.
          Ispade da je ovo obična rupa koju će zakrpit za sljedeću godinu. A da su iste zadnje kočnice koristili i prošle godine, nebi ni za njih bili kažnjeni. Jer kako kažeš, evolucija kupljenog materijala, kojeg su mogli legalno kupiti prošle godine…

          Zanima me hoće li biti govora o ostalim detaljima, mislim na aerodinamičke dijelove koji su očigledna kopija. Nešto je Seidl natuknuo svojom izjavom… I ako se rupe zakrpe tek za sljedeću godinu, hoće li do kraja ove godine Red Bull iskoristiti te rupe da unaprijede Alpha Tauri.



          2

          0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Dakle, opet Hulk možda izvisi.

      Zanimljivo je da su kažnjeni za Štajersku bolidi 11 i 18. Za Mađarsku su upozoreni bolidi 11 i 18, dok je za prošlosedmični Silverstone upozoren samo bolid sa brojem 18. Nigdje se ne spomine broj 27. :mrgreen:
      Možda zato što je Renault radio copy-paste tužbe pa se nisu ni žalili na bolid broj 27. :rofl:
      Ili možda što 27 nije ni nastupio na utrci…

      Ma mislim da neće biti problema za Hulka. Ako se budu opet žalili samo će dobiti upozorenje. :D



      4

      0
  7. Kaznili su jedinu “zanimljivost” ove sezone, mercedes i da ga kazne toliko je bogat i dominantan da nece niti osjetiti to… Palac dolje



    2

    18
  8. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Opet traljavo…



    4

    0
  9. Kimi Raikkonen 7
    Kos Prikaži

    Opet FIA sama po sebi, kako da se pristojno izrazim, sere. Dokazali su da Merđa nije ništa ilegalno napravila ok, rekli su da je Kopija ilegalno koristila sustav ok, ali ova kazna pokazuju da se tu nezna ko koga. Ili su im trebali oduzet sve bodove i naplatit novčanu kaznu te naravno zabraniti naredne trke s ilegalnim bolidom ili dati upozorenje za odrađene trke a za svaku ostalu trku s ilegalnim bolidom isti taj diskvalificirati i novčano kazniti.



    7

    0
  10. Lando Norris
    Zola Prikaži

    Ma to te ja pitam. Sad ce stroll malo kesirat. Mislio sam da nece proc te zalbs ali eto dobro sam rekao da bit ilegalan bolid. A da pretpostavim Mercedes prolazi kako bi se reklo liso?



    3

    4
  11. Potpisali Alonsa i vec im je pokazao kako se to radi ??????



    10

    2
  12. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Sad ce Merc poslat diskove iz 2021 jer ionako mogu pobjedivat sa ovogodisnjim bolidom dogodine, a zauzvrat ce FIA pravilnik za 2022 radit tako da se ravnaju po Mercu 2022… Quod licet Iovi non licet Bovi…mislim da trebaju tu izreku preko pola bolida



    4

    2
  13. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Logika je da logike baš nema. Zaključak da FIA-i nije u interesu nužno sankcionirat ekipe jer im donose zaradu osim kada se veća prašina diže..Viđeno xy puta



    8

    0
  14. zamisli Hulkenberg osvoji podij a bolid bude ilegalan…



    3

    1
  15. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Renault, RP bolid nije legalan
    FIA nije ali je
    Ovi iz FIA da se udruzu sa stratezima iz Ferraria to bi bila vrhunska stvar



    18

    0
  16. Mclaren
    raca Prikaži

    U ova teška vremena, FIA je na nivou više od svih. Uz organiziranje prvenstva, ljubiteljima f1 utrka priredila je i cirkus na visokom nivou. Za svaku pohvalu..



    19

    0
  17. Eto lijeka za Ferrarijevu krizu. Po noci pokradu ovogodisnje Mercedesove nacrte. Konstruktorske bodove im nabiju na minus 500 a vozacima se sve pise. Jedino ostaje problem stratega. A nista, one iz Mercedesa zavezat na golom otoku .

    Salu na stranu, ako su ovi iz RP ilegalni svi bodovi su trebali biti brisani i kazna daleko veca. Ako su na prvoj utrci kaznjeni nema smisla djelit za iduce utrke opomene. Smjesno , no sto se Fie tice nista novo u njezinim smjesnim odlukama.



    4

    1
  18. Ferrari
    dAr1o77 Prikaži

    Cijeli bolid je Carbon-Copy od Merca i kao takav je ilegalan :) :)
    Po meni Merc bi trebao biti teze kaznjen nego Tracing Point jer da im nisu ustupili bolid sa nacrtima nista od ovg nebi bilo sad.



    7

    7
  19. Mogli bi kao prvo nauciti razliku izmedju Sporting regulations i Technical regulations. Dakle, po technical je sve cisto, ducts su legalni zato nema diskvalifikacije.

    Problem je u tome sto po Sportingu, ducts su sad listed parts.
    Dobili su nacrte od Merca prosle godine, sve cisto.

    Prednje ducts su koristili vec prosle godine i nema veze sto im je izvor Mercedes, to se moze smatrati da su oni ulozili svoj know how u to jer auto prosle godine nije bio isti.

    Kaznjeni su zbog straznjih, jer njih nisu koristili prosle godine po Mercovom dizajnu.

    Buduci da su dijelovi legalni, ne mogu ih traziti da naprave drugaciji dio, da ‘oduče’ ono sto su saznali iz Mercedesovih nacrta, nego su kaznjeni zato sto su za straznje ducts po ocjeni FIAe ulozili manje resursa od drugih, pa da se to iznivelira.

    Kaznom je to iznivelirano i zato nema kazni za iduce utrke jer su dijelovi legalni.



    7

    6
    • S obzirom da suci smatraju kako dizajnerski rad Racing Pointa na ovoj komponenti nema ni približno utjecaja kao originalni dizajn Mercedesa – zaključujemo da je osnovni dizajner bio Mercedes, a ne Racing Point.”

      Ovaj si dio preskocio?

      Ako nije njihov dizajn , moraju mjenjati. A da su legalni ne bi popili kaznu. Da je sve dalje ok ne bi bilo opomena za iduce utrke. Treba malo pazljivije citati.



      5

      3
      • Da, straznjih brake ducts, ne prednjih.

        I ne moraju mijenjati, jer je u skladu s tehnickim:

        13. The Stewards acknowledge that since the RBDs are compliant with the 2020 FIA F1 Technical Regulations it is not realistic to expect Racing Point to re-design or re-engineer the BDs in a way that would effectively require them to “unlearn” what they already know.

        Nemojte se sramotit



        5

        3
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Isto su tako rekli da su mogli kopirati te dijelove po slikama, samo bi im trebalo više vremena. Tako da izgleda da su kažnjeni samo za korištenje prečice do takvih brake ductova…



        6

        0
  20. Kakva sreca i euforija na F1pulsu !



    2

    22
  21. FIA u šaraf poznaje svaki bolid prije početka predsezonskih testiranja (a pretpostavit ćemo da tamo postoje i neki mulci čiji je posao provjeriti udovoljavaju li ti svi bolidi aktualnom tehničkom pravilniku), i onda njima Renault nakon pola godine mora ukazati da je kod nekog nešto ilegalno. Kakvi su to nesposobnjakovići. Nema veze što navijam Renault, nisam uopće očekivao ovu odluku i glupo mi je da FIA svoj nemar ispravlja ovako. Ne znam, žao mi Racing Pointa jer se zadnjih nekoliko godina s ograničenim budžetom stvarno svakako snalaze, i svaka im čast na tome i na vrlo dobrim rezultatima.



    6

    1
  22. Ovo je zapravo najbitnije:

    11. The method of creating the RP20 RBDs accrued a potential sporting advantage to Racing Point by allowing it to allocate a wide range of design resources to other design efforts as opposed to executing the detailed design effort on the RBDs that would have been necessary to replicate the equivalent effort from Mercedes in the original W10 design.

    dakle, umjesto design resursa koje bi sami trebali potrositi na RBD, dat ce 400,000 eura i 15 bodova i mirna bosna.



    2

    1
  23. Lijepo treba sad prijavit sve ostale dijelove pa nek FIA cacka po Mercu i RP i uspoređuje. Lijepo ce informacije curit, kao sto su curile sve informacije za Ferrarijeve inovacije kod motora i baterije.



    6

    3
  24. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Pročitao sam neke najbitnije dijelove službene presude i očito je isključivo FIA-jin šlamperaj izazvao cijelu ovu situaciju. Mislim da se to najbolje vidi u ovom dijelu:

    The penalty imposed for the Styrian Grand Prix is intended to penalize the potential advantage
    Racing Point may have accrued in the BD design process. Although paragraph 1 of appendix 6
    specifies, according to its wording, that a team shall not “use” LPs which are not designed by it,
    which can only be understood in such way that it does not allow such parts to be used in a car
    during a competition, the Stewards see the focus of the infringement to be in the design process
    itself, which was completed some time before the Styrian Grand Prix. However, this breach of the
    rules continues to exist through the use of the relevant BDs during following F1 events. For the
    first protests in the Styrian Grand Prix, it is therefore appropriate to impose a penalty that covers
    the entire process of (non‐)designing the BDs and making them available for use during the whole
    2020 season. The use of the BDsin further competitions, however, remains an infringement of the
    SRs, but a penalty of Reprimand seems sufficient, because the actual infringement, namely the
    improper development of the BDs, is sufficiently covered with the penalty assessed at the Styrian
    Grand Prix.

    Ukratko, RP je prekršio sportski pravilnik načinom na koji su došli do stražnjih kočionih diskova, ali sami diskovi nisu ilegalni prema tehničkom pravilniku. Odlučili su ih kazniti za taj prekršaj sportskog pravilnika s ovih 15 bodova i 400 000 eura za VN Štajerske, dok za ostale utrke smatraju da su dovoljna upozorenja (za koja nisam uspio pronaći donose li ikakvu kaznu ako ih se skupi X po sezoni, pronašao sam samo za vozače, a ovdje se vozače i konstruktora gleda odvojeno).

    Dakle, prema svim tim divnim pravilnicima, RP je na ilegalan način došao do legalnog dizajna stražnjih kočionih diskova koje će sasvim normalno smjeti koristiti do kraja sezone (jer su legalni) – zaista cirkus kakav rijetki mogu izvesti. Živjela FIA :fakjea:



    12

    1
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      I dodatak – pravilnik će biti stegnut za iduću godinu tako da nitko drugi ne može iskoristiti ovu praksu.



      10

      0
      • Fernando Alonso
        Lovro Andraka urednik Prikaži

        Zar nije to ionako nemoguće, osim ako netko ne drži tuđe kočione sustave na lageru od prošle godine?

        I što će biti s ovim kočionim diskovima 2021.? Hoće li način na koji su došli do njih i dalje bili ilegalan ili će onda postati legalan?



        3

        0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Mislim da je nemoguće za ovaj konkretan slučaj. Ali će vjerojatno zakrpati to za 2022/2023 ili bilo koje druge pokušaja muljanja “slikali smo pa napravili po slikama”. Iako me zanima kako će to procijeniti, možda netko ima jednostavno jako dobar fotoaparat…

          Za ovo drugo, pa jasno, davat će im upozorenja.



          4

          0
        • Fernando Alonso
          Lovro Andraka urednik Prikaži

          I mene zanima kako će točno regulirati ovo prvo jer ima jedna zanimljiva rečenica iz ove odluke vezana uz to:

          There is no amplifying information in the SRs as to what test must be met by a Constructor to positively demonstrate that a part has been “designed by” that Constructor.

          Ovo drugo, da, bolidi ostaju praktički isti pa će valjda vrijediti ista “logika”, bilo bi zanimljivo da su zadržali trenutna pravila za 2021., ali omogućili razvoj novih bolida, bi li onda RP mogao u taj novih bolid staviti te diskove, tj. bi li dizajn novih diskova na temelju ovih iz RP20 bio smatran legalnim procesom dizajniranja.



          1

          0
  25. FIA treba sebe kazniti, koji skup debila. Kak su uopće smjeli voziti ako je bolid ilegalan. Dali neko pregleda te bolide prije početka sezone ILI…… I sad do kraja sezone svaka trka prigovor.. Sve su upropastili, nema više trka, nikakva pravila, kazne za bilo kaj itd, UŽAS.



    2

    2
  26. Pascal Wehrlein 94
    Wehrlein94 Prikaži

    Bitno da Lanceu nisu dirali bodove ;)
    go Lance all the way !


    0

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni