F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ayrton Senna: Dan kada su muškarci plakali

Antonio Lončarević

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Ima li apstraktnijeg pojma od smrti? U jednom trenutku smo tu, među svojim najmilijima. Živimo uobičajene živote – neki ispunjenije, neki i ne baš – ne promišljajući previše o tome što nam sutra može donijeti. Premda smo svjesni da je smrt neizbježna, naš mozak nam ne dopušta da živimo u konstantnom strahu. Ako bismo svaki dan brinuli o potencijalnoj smrti, može li se onda reći da smo uopće živjeli? No mislim da ne postoji osoba koja barem jednom nije vodila monolog o smrti. Jer znate, kada nam crne misli, većinom potaknute nekim tragičnim događajem, okupiraju mozak, jako ih je teško odagnati. Prisjećamo se svih rano ugaslih života – nama bliskih ljudi ili ljudi koji su, direktno ili ne, ostavili trag i na našim životima. Žalimo njih, ali još češće, a da toga nismo ni svjesni, žalimo sebe – jer znate – teško je izgubiti nekoga bliskog.

Danas je 26. obljetnica tužne nedjelje u Imoli, kada je veliki Ayrton Senna izgubio život. Senna nije samo obilježio ovaj sport, nego se proširio i van granica istog. Oni najzagriženiji, dakako, znaju više ili manje sve bitne događaje vezane uz njegov život. No gotovo da ne postoji osoba koja nije čula za velikog Sennu, barem površno. Čak i moja majka, koja valjda nikada u životu nije pogledala neku utrku, čula je za Sennu i Prosta i upoznata je sa njihovim rivalstvom. Kako ne bi bila upoznata, krajem 80-ih i početkom 90-ih formula je bila ultimativni macho sport i gotovo da nije bilo muškarca koji nije pratio. Moj otac je svojevremeno također pratio formulu, iako vjerujem da dobrih petnaestak godina nije pogledao nikakvu utrku. Stric je nešto zagriženiji fan – i premda, kako sam kaže, današnja formula mu nije napeta – s vremena na vrijeme voli uhvatiti poneku utrku. Često sam ga znao ispitivati o tim starim vremenima kada mu je formula bila strast. Kako je bilo odrastati i gledati takve legende uživo na televiziji, tko je bio najbolji vozač, tko ti je bio najdraži vozač? Odgovor bi uvijek bio isti – Senna.

Instituto Ayrton Senna
Ayrton Senna, 1988. Instituo Ayrton Senna.

Nažalost, te godine ponosa i slave, poklopile su se s nekim ne tako veselim godinama naše povijesti. Nisam proživio ratne godine i ne znam kako je bilo živjeti sa spoznajom da ljudi oko vas svakodnevno ginu. Otac i stric kažu, ma koliko sve strašno bilo, život je jednostavno išao dalje. Nije svaki dan bio depresivan i paničan, kako mi to možda zamišljamo. Dakako, bilo je i takvih dana. Ali bilo je i onih dana kada se ništa nije događalo. Vrijeme se ubijalo uz pivu, kartanje, televiziju – i nerijetko uz Formulu 1. Jedan od takvih dana, kojeg se otac i stric dobro sjećaju, bio je Prvi Maj 1994. godine, kada su na radiju čuli vijest o smrti heroja njihove mladosti. Nije ni to znatno promijenilo njihove živote, jer kao što rekoh, kada izgubite toliko prijatelja i poznanika, smrt vam postane gotovo pa i normalna pojava. Ali vijest o Senninoj smrti je ipak ostavila gorak okus na toplu prvomajsku večer.

Tri osvojene titule i 41 pobjeda u karijeri su uistinu sjajne brojke, ali teško se oteti dojmu da je trebao i mogao imati i više. Pred početak sezone 1994., Brazilac je u dominantnom Williamsu bio izrazit favorit. Nadmoć je potvrdio pole pozicijama u prve dvije utrke sezone, ali ni jednu od utrka nije završio. Na otvaranju sezone u Brazilu, Schumacher ga prestiže nakon sporog pitstopa Williamsove momčadi. Jurio je Senna pokušavajući vratiti izgubljeno vodstvo, ali se izvrtio u prevelikoj želji za vodstvom i ostao bez bodova. U Japanu je opet startao prvi, ali ovaj put se Hakkinen zabio u njega, što je rezultiralo sudarom sa Larinijem. Opet je ostao bez bodova. Treći pole sezone uzeo je na trećoj utrci – u Imoli. To je trebala biti treća sreća za Sennu, no umjesto toga, bila je nesretnija nego ijedna.

Tragični vikend započeo je smrću austrijskog vozača Rolanda Ratzenbergera u kvalifikacijama, ali njegova smrt ostala je zasjenjena smrću trostrukog prvaka i jednog od najvećih svih vremena. Ratzenbergerova nesreća je ostavila velik trag na Sennu i nije se osjećao nimalo ugodno jer dan nakon njegove smrti mora voziti. Williams je za utrku u Imoli donio modificirani FW16, koji je trebao olakšati upravljanje. Međutim, iako je uzeo pole, Senna se žalio kako je prethodna verzija bolida bila lakša za upravljanje nego ova nova. Jutro prije utrke proveo je u razgovoru sa Alainom Prostom, koji je po završetku karijere radio kao medijski voditelj. Raspravljali su o Ratzenbergerovoj smrti i potrebi da se ponovno uspostavi asocijacija vozača, s ciljem poboljšanja sigurnosti. Još prije pet godina, Senna je izražavao svoje sumnje u Imolu i betonski zid na zavoju Tamburello, koji je bio preblizu. Svom najboljem prijatelju Gerhardu Bergeru odao je svoje strahove da bi na tom mjestu netko mogao izgubiti život.

Prost and Senna on podium
Senna, Prost and Boutsen. Montreal, Canada in 1988.

I ta kobna utrka u Imoli počela je ružno. JJ Lehto i Pedro Lamy su se sudarili na samom startu, krhotine su odletjele među publiku, ozlijedivši nekoliko gledatelja i jednog policajca. Na stazu je izašao safety car, čija će brzina kasnije biti kritizirana kao neadekvatna, jer je onemogućavala bolidima da zagriju gume. U petom krugu utrka je nastavljena, a Senna je imao vodstvo. No u sedmom krugu, iz nepoznatih razloga, Senna gubi kontrolu nad svojim bolidom i zabija se u betonski zid. Telemetrija je pokazala da je vozio 310 km/h kada je izletio sa staze, ali je uspio brzinu smanjiti na 218 km/h, prije nego se zabio u zid. Ayrton je ostao nepomičan u kokpitu u neprirodnoj poziciji tijela, tek mu se kaciga pomakla na drugu stranu kroz par sekundi, davajući nadu da je sve u redu. Doktor Sid Watkins je ubrzo stigao na mjesto nesreće i Senna je prebačen u bolnicu. Ali ništa nije bilo u redu. Te večeri je proglašen mrtvim. U njegovom kokpitu pronađena je austrijska zastava, kojom je Senna namjeravao odati počast preminulom Ratzenbergeru. Utrka je kasnije nastavljena, a pobjedu je odnio Schumacher. Kao što već znate, te godine je naslov i osvojio Nijemac, gdje se do zadnje utrke borio sa Damonom Hillom u Williamsu. Bez namjere da omalovažavam Engleza, ali ako je Hill tako blizu došao tituli, velike su vjerojatnosti da bi Senna pitanje prvaka riješio još i ranije. Nažalost, umjesto potencijalne četvrte titule, svjedočili smo smrti idola generacije. Život velikog Ayrtona Senne ugasio se u 34. godini i svijet formule zavio u crno.

Sennina smrt označila je nacionalnu tragediju u njegovoj domovini Brazilu. Proglašena su tri dana žalosti, a preko tri milijuna ljudi se sjatilo na ulice Sao Paola, odajući mu posljednju počast. Plakali su svi – i stari i mladi, i žene i muškarci. Prva asocijacija na Brazil vjerojatno je svima nogomet, ali niti jedan sportaš, pa čak ni Pele, nije bio tako voljen i popularan među Brazilcima, kao što je to bio slučaj sa Sennom. I dan danas, 26 godina kasnije, bol koju brazilski puk osjeća na sam spomen imena Ayrtona Senne je ogromna. Njegova sahrana bila je veliki događaj koji su prenosili gotovo svi svjetski televizijski kanali. Na sahrani su bili prisutni gotovo svi iz svijeta formule. Iznimka je predsjednik Max Mosley, koji je otišao Ratzenbergeru u Austriju. Gerhard Berger je unajmio privatni let kako bi stigao na obje sahrane – svom najboljem prijatelju u Brazil i sunarodnjaku u Austriji. Sennin kovčeg na sahrani je bio prekriven brazilskom zastavom. Nosili su ga ovim redoslijedom: Gerhard Berger, Emerson Fittipaldi, Alain Prost, Jackie Stewart, Rubens Barrichello, Damon Hill i Thierry Boutsen.

Mnogi će ustvrditi: najveći svih vremena. Ne mogu sa sigurnošću reći je li najveći, ali da je jedan od najvećih – to nikad nitko neće osporiti. Međutim, što uopće znači biti najveći? Egzaktne brojke? Sa toga gledišta nije najveći, ali mislim kako će se svi složiti da statistika u njegovu slučaju ne govori sve. Razumijevanje tehničkih karakteristika bolida? Bilo je puno većih znalaca od Senne. Fair play? Ni tu se ne može pohvaliti bogzna kakvim sportskim duhom (kao ni većina velikih prvaka). Imao je mane i to nikada ne smijemo zanemariti. Naravno da je imao mane – čovjek je. Ali još važnije, imao je i vrline. Vrline koje su neutralizirale svaku nesavršenost. I dok su drugi i debelo prešišali Sennine brojke, doista smatram da urođena brzina i talent koji je posjedovao Senna, nikad ranije – a ni kasnije – nisu viđeni u svijetu formule.

Senna, Gabriele
Ayrton Senna, 1989. Gabriele.

Njegova srčanost i hrabrost da vozi na limitu, ma koliko god opasno bilo, oduševljavala je mase. Možda mu je takav stil vožnje na neki način bio i kriptonit, jer nekada je uistinu pametnije stisnuti tu prokletu kočnicu, nego plesati po ivici života. Ali da je češće stiskao kočnicu, ne bi postao ono što je postao. Legenda o njemu ne bi živjela jednakim intenzitetom. Njegova ljubav prema brzini često je nadilazila zdrav razum i graničila sa ludošću. Gdje su drugi usporavali, dodavao je gas. Bila kiša ili sunce – sasvim nebitno. Primijetit ćete da nisam previše spominjao njegove poduhvate, pobjede, vožnje i utrke. Nema potrebe, o tome se već pisalo i vjerujem da već sve znate. Njegov ”krug bogova” na Donington Parku ostaje najveličanstveniji krug ikada odvožen. Njegova pobjeda u Brazilu, kada je ostao zaglavljen u šestoj brzini, gotovo da prkosi svakom zakonu fizike. Njegova hegemonija nad Monakom priča je za sebe. Mogao bih do sutra.

Smrt je tragedija, u to nema nikakve sumnje. Ali još veća tragedija od smrti je neproživljen život. A Ayrton Senna je svoj život i te kako proživio. I premda se srce hrabrog Brazilca ugasilo prerano, Ayrton je proživio više nego prosječna osoba uopće može zamisliti. Izbjegao sam nedaće rata, ali ostaje veliki žal jer nisam odrastao u tom vremenu, da gledam i divim se najvećim majstorima te fanatične ere. Ali srećom po mene i još mnoge poput mene, nasljedstvo koje je Senna ostavio ne poznaje koncept vremena. Gledajući stare utrke, gotovo da mi se javlja nostalgija za vremenom koje nikada nisam proživio. I vjerujem da nisam jedini. Onima koji su imali tu čast da prate ovo divno razdoblje najdražeg nam sporta – zavidim vam.

A ti Ayrtone, možda si tog dana napustio ovaj naš svijet smrtnika, ali sve dok legenda o tebi živi, smrt se čini tako neznatna i mala.

”Biti drugi znači samo biti prvi među gubitnicima”.

– AYRTON SENNA

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Antonio Lončarević
Pulsmedia autor
25 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

40 komentara

  1. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Nikad neprežaljeni,veliki Ayrton :(



    15

    0
  2. David Croft Frantic Donator Prikaži

    RIP
    Hvala na tekstu Antonio



    11

    0
  3. Fernando Alonso 14 alonso5 Prikaži

    Odavno ljepsi tekst nisam procitao, a ovaj Ayrtonov citat mi je najbolji koji sam ikad procitao, znaci ili si pobjednik ili nisi prakticno sve ili nista. I tako treba da bude u zivotu uvijek treba tezit za boljim i borit se do samog kraja kao sto je Senna radio.
    Rest easy Ayrton.



    13

    1
  4. Kimi Raikkonen 7 Vordas Prikaži
    Reakcija "Schumi" za legendaran komentar

    Sad kad ovo čitam sjetim se da sam gledao udes Laude, Gilla, pad Berlinskog zida, pad Vukovara, smrt Senne, Rolanda, Jules Bianchi, rušenje Twinsa.
    Senna i Jules su me stvarno pogodili. Za kraj i Schumi u komi. Svi moji “idoli” su otišli u legende. Život ide dalje uspomene ostaju, bolne ali drage.
    RIP



    24

    0
  5. Fernando Alonso 14 alonso05espana Prikaži

    Počivao u miru Ayrtone, za mene ćeš uvijek bit najveći 😢. Tradicionalno ću si pogledat Senna film danas.



    6

    0
  6. 1.5… Dan kada se priča o Senni i Domovinskom ratu…. a najmanje o radu, pravima radnika i plaći nedostojnoj čovjeka.



    3

    19
  7. ne mogu kontra subjektivnog doživljaja autora ali mogu “dopisat” svoje utiske pa i primjedbe …. npr nikad mi nije jasno zašto mnogi sa podcjenjivanjem gledaju na hilla koji je te sezone bija kolega senni ? npr ovo “Bez namjere da omalovažavam Engleza, ali ako je Hill tako blizu došao tituli, velike su vjerojatnosti da bi Senna pitanje prvaka riješio još i ranije. ” ne uzima se u obzir da je hill bez oca osta u 15oj godini i da se iz lagodnog života koji je tata graham ka 2 X prvak omogućava svojoj obitelji najednom naša u diametralno suprotnoj situaciji … život obitelji posta je težak i zbog gubitka oca/muža i zbog financija . hill je radija i ka dostavljač /kurir na motoru . da mu je uspon bija težak pokazatelj je i njegov “ulazak” u F 1 … tek u 32 vozi svoju prvu trku . komparacije radi senna sin bogatog tvorničara i zemljoposjednika podstican od tate sa 4 godine je ima svoj “kart bolid” … tata je to moga priuštit sinu . prvu F 1 trku AS je ima sa 24 , hill sa 32 . ovim ne želim niti mogu osporit talent AS ali citirana “opaska” autora me motivirala da ovo napišem . uostalom na hilla Jr niko ne obraća pažnju , niko nikad ( valjda) neće napisat nekakav osvrt , kolumnu jer … nećeš ti hilla . on je slučajni prvak zar ne ? no statatistika hilla , a s obzirom na kasni početak karijere , podosta godina da bi bija rookie ( hill je počeja karijeru sa 32 , a toliko sada ima npr seb koji ima 13 sezona iza sebe ) relativno malo odvoženih trka (115) je i više nego dobra . bolja od nekih omiljenijih vozača fanovima istih . kad spominjem seba hill sa JEDNOM titulom i 115 trka ima 19 % pobjeda , seb sa 4 titule i 240 trka 22 % pobjeda . hill ima više najbržih krugova …. 16,5 Vs 15,8 % ! u postotcima ima više pobjeda od alonsa , mansella , laude , hakkinena , kimija , ove će mo spomenut , katkad ili češće će mo ih se sitit ali hilla nečemo zar ne ? uostalom i sam AS sa svim svojim talentom , recimo beneficijama koje je ima od starta karijere u odnosu na podcjenjenog hilla ima 25,4 % pobjeda u 161 trci Vs 19,1 % u 115 trka .. hm . na ovo “vađenje” podataka me nagnala gore citirana primjedba autora kako je hill bija blizu titule te 1994. i valjda špekulacija kako su bile velike vjerovatnosti da bi AS pitanje prvaka riješija i ranije . no pri tome “zaboravlja” da je taj sitni bod prednosti MS na kraju možda i plod dsq nijemca u engleskoj ( kad bi završija 2. da nije dsq ) , zatim dsq u belgiji kad je ima pobjedu pred hillom do dsq ( Illegal skidblock) te suspenziju MS u italiji i portugalu kad ga je minja jj lehto . to su 4 trke ( od 16 ) di su MS ili oduzeti bodovi ili “zabranjen” nastup + 2 odustajanja , hill je ima 3 te sezone . znači bod prednosti sa 10 Vs 13 završenih trka hilla . kolika bi prednost bila na kraju da ovako nije bilo ? ne bi špekulira ali bi valjda bila više od boda . ne bi ni špekulira bi li AS osvojia titulu da se nije desila tragedija ali ne bi bija ni siguran da bi mada … eto 55 Vs 45 za AS kontra MS jer williams je bija stvarno bolji od benettona , AS puno iskusniji od MS .. 1994. brazilac je ima iza sebe 10 sezona , 158 trka , a nijemac 2 sezone + 6 trka iz 1991. i samo 38 trka i zato virujem da bi pobjednik 1994. na kraju bija senna ali… virujem da bi i borba bila do kraja da se nije desila tragedija . jer od samog dolaska u F 1 MS je pokaza da se pojavija jedan mladi jako talentirani lav koji nije se nije ustručava borit sa bilo kime na stazama pa makar to bija i veliki ( nije sarkazam ) senna . zato bi se složija sa autorom da je AS jedan od najvećih u povijesti F 1 ali zbog sentimenta i činjenice da je naprasno prekinuta karijera ne treba vrlinama “prikrivat” mane jer ako za AS vridi da je i on bija samo čovjek pa su zato mane sastavni dio bića onda to treba “primjenit” i na sve druge nekadašnje i sadašnje vozače F 1 . mislim da je u Q , start trke , samoj trci i neposredno posli završetka trke AS “mrzija” sve najbliže konkurente , a kad bi se krv “smirila” brazilac je bija empatičan prema kolegama i sasvim OK lik . valjda je to dio odlike šampiona …. možda će se fanovi AS ljutit na ovi komentar no nije mi bila namjera omalovažit brazilca već samo iznit svoja razmišljanja , a ako se i naljute …. i don’t care , ne “borim” se za pluseve . svaka medalja ima 2 strane pa ja nastojim vidit obje , a ne samo jednu , onu pozitivnu stranu jer postoji jing ali i jang ;)



    21

    7
    • F1puls Portal Antonio Lončarević novinar Prikaži

      Nije mi cilj bio omalovažiti Damona, ja ga cijenim. No ipak, mislim da je Senna bolji vozač i da Hill ne bi došao u situaciju da se bori za tu titulu, da je AS ostao živ. Opet, ne možemo znati, možemo samo pretpostavljati. Također, o Damonu sam želio baš pisati u skoroj budućnosti jer mi je njegova priča nevjerojatna,, znam koliko se napatio u životu i što je sve prošao i smatram da je dosta potcijenjen kao vozač. A slučajni prvak nije nipošto.

      No ovo je danas tekst o Senni, povodom obljetnice. Ranije sam pisao i o drugim vozačima, koji rijetko dobijaju medijski prostor i ubuduće ću pisati o njima također.



      9

      5
      • nakon tri utrke hill 7 bodova – senna 0
        nakon tri utke sa toliko željenim williamsom on nema ni boda a ti pričaš o nekakvom osvajanju prvenstva? alo?
        ono šta je napravio u brazilu nije ništa nego idiotarija kakvog klinje. triba je stavit 6 bodova u džep popet se na podij i kiselo se nasmijat i priko kurca štrcat šampanjcem jer je u stvari nezadovoljan drugim mistom i okrenit se sljedećoj utrci…sa 6 bodova na kontu.



        8

        11
        • Honda zekohonda Donator Prikaži
          Reakcija "Schumi" za legendaran komentar

          senna je takve komplekse nabio pojedincima da ga moraju hejtat i na obljetnicu smrti.



          12

          6
        • @zeko
          reć da bi senna ’94 ”riješio pitanje prvaka i ranije” nije ništa drugo nego sf. žešći. to može samo fan napisat a senini fanovi su diskonektirani od stvarnosti. takvo šta na fan sajtu napisat je ok, ali ovde…



          4

          8
        • Ayrton Senna Ayrton S Prikaži

          samo se žalio na bolid s kojim je btw prost osvojio prvenstvo. jeli to toliko teško pojmit?

          Ni blizu istog bolida… sva elektronska pomagala su skinuta i bolid je bio u potpunosti nepredvidid (Newey koji ga je dizajnirao kaze da bolid uopce nisu mogli razumjeti )
          @Fjaka neupucen si totalno i bolje da ne lupas svasta…



          8

          4
        • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

          @fjaka Mislio sam se ne uključit u raspravu, ali izgleda da moram. Istina je da je Senna nakon prve dvije utrke imao 0 bodova, ali tvoj pogled na to mi stvara dojam da ne znaš kako je došlo do 0 bodova. U prvoj utrci u kojoj je osvojio pole, momčad ga je zezla lošim pit stopom i zbog toga je morao pritisnuti više te je zbog toga izletio, a u drugoj utrci u kojoj je opet osvojio pile Mika Hakkinen ga je pokupio u prvom zavoju utrke pa se on zabio u Larinija. Znači, u prvoj utrci koliko toliko snosi krivnju za odustajanje, ali u drugoj utrci nije uopće ništa kriv. Uostalom, Senna nije vozač koji će odustati tek tako od pobjede i učinit će sve da dođe do nje i zbog takvog stava je postigao ono što je postigao te ćemo ga svi zbog toga pamtiti. I ne, nisam Sennin fan boy(inače mi je Schumacher najdraži), ali ga iznimno poštujem i cijenim.



          4

          3
        • David Croft Frantic Donator Prikaži

          uzmi primjer kekea koji je bio as u williamsu kad je priša u mcl nije moga prdnit…samo se žalio na bolid s kojim je btw prost osvojio prvenstvo.

          Ko ovdje pominje Sennu?
          Ovdje se priča o Kekeu, a ne Ayrtonu



          1

          0
        • @Ayrton S

          Ni blizu istog bolida… sva elektronska pomagala su skinuta i bolid je bio u potpunosti nepredvidid (Newey koji ga je dizajnirao kaze da bolid uopce nisu mogli razumjeti )
          @Fjaka neupucen si totalno i bolje da ne lupas svasta…

          stvarno si munja nebeska :rofl:
          rič je bila o bolidu mp4/2c, kakva nepredvidivost i kakav fuckin newey???
          gubiš se ayrtone…i čak takav izgubljen dobijaš lajkove, disconnection od stvarnosti štano bi joža rekel :D



          1

          3
      • Nigel Mansell _bataziv_0809 Prikaži

        Radujem se tekstu o Hillu, covjek je bukvalno prosao put preko trnja do zvijezda.



        8

        0
        • F1puls Portal Antonio Lončarević novinar Prikaži

          @fjaka, kao prvo, jasno sam napisao “vjerojatno” stoga ne znam zašto te to tako triggeralo, jer to nije neko moje proricanje nego ono što je svako sa zdravim razumom očekivao od Senne u dominantnom bolidu. Ti govoriš o Imoli kao utrci na kojoj AS nije uzeo ni boda, halo lik je poginuo!? Na sve tri utrke je uzimao pole, nema sumnje da bi prije ili kasnije stigle i pobjede. Uz dužno poštovanje prema Hillu, ali MSC je nekoliko utrka te sezone čak i propustio, i opet je uspio uzeti titulu, pa makar i na onakav način. Možda sam ja malo pretjerao s tim “uzeo bi i ranije”, ali ne vidim razlog za ovakav hejt.

          I da, navijač sam Prosta.



          8

          3
        • @fjaka, kao prvo, jasno sam napisao “vjerojatno” stoga ne znam zašto te to tako triggeralo, jer to nije neko moje proricanje nego ono što je svako sa zdravim razumom očekivao od Senne u dominantnom bolidu. Ti govoriš o Imoli kao utrci na kojoj AS nije uzeo ni boda, halo lik je poginuo!?

          ma čovječe prije sezone se moglo vračat o tome isto ko što se sad svaku sezonu vrača da će nešto napravit ferari pa red bul…dok sezona ne počme i merc ne potaraca sve redom. tako i tada, evidentno je bilo da paket senna-williams i nije baš ono šta se očekivalo. da nastupio je na toj utrci i osvojio 0 bodova, pogibija je samo posljedica izletanja koje je sastavni dio amsporta.

          Na sve tri utrke je uzimao pole

          koliko bodova mu je za to upisano?

          nema sumnje da bi prije ili kasnije stigle i pobjede.

          opet nagađanja i opet zanemaruješ ono poznato, činjenicu da paket senna-williams nije baš funkcionira.
          uzmi primjer kekea koji je bio as u williamsu kad je priša u mcl nije moga prdnit…samo se žalio na bolid s kojim je btw prost osvojio prvenstvo. jeli to toliko teško pojmit?

          Uz dužno poštovanje prema Hillu, ali MSC je nekoliko utrka te sezone čak i propustio, i opet je uspio uzeti titulu, pa makar i na onakav način. Možda sam ja malo pretjerao s tim “uzeo bi i ranije”, ali ne vidim razlog za ovakav hejt.

          pokušavam nać smisao u rečenici kako je schu propustio nekoliko utrka i svejedno osvojio prvenstvo ali mi nekako neide. i rindt je poginuo 4 utrke prije kraja i svejedno ga do kraja niko nije stiga.

          hill je to prvenstvo izgubio samo zato šta je u adeladeu zinio na gap ko dite na slatkiš. možda ne trkaćeg staža ali godina je svakako ima, s obzirom na toliki ulog, ma ne ulog nego prvenstvo koje je ima na pladnju napravio je glupost kakva se rijetko viđa u f1.



          4

          8
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      Hill je bio dobar vozač i da nije Prost vozio taj Williams , sigurno bi on bio prvak. Međutim na razini Rubensa ili Bottasa je i vjerojatno u 9 od 10 sezona bi izgubio od Senne. Njegov manjak brzine u odnosu na Sennu se fino vidio u te dvije utrke, a bogme i u kvalifikacijama.
      @fjaka pa ni Šumi-ferrari nije krenuo pobjednički . Trebalo im je poprilično utrka. Međutim svi znamo kako je završilo. Tvrdnja ti ne drži vodu, pogotovo jer se zna koliko je williams izgubio ukidanjem svih elektroničkih pomagala iz prijašnje godine.



      2

      2
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      Williams u uvodnim utrkama nije bio bolji bolid. Dapače, benneton je bio bolje pogođen. Uz ilegalan dudtan nadolijavanja goriva koji je razotkriven požarom u boksu . Prva pobjeda dolazi tek u Španjolskoj.



      1

      4
    • Fernando Alonso 14 Hyper markoni Prikaži

      Treba cijeniti skoro sve F1 vozače, jer su uspjeli nešto što vjerojatno neće uspjeti nikome od nas s ovih prostora.


      0

      0
  8. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Jedini doticaj sa Sennom imao sam preko izrazito emotinvno napravljenog filma, wikipedie i clanaka na portalima. Zasigurno legenda i covjek koji je promjenio mentalitet i nacin razmisljanja ljudi u cijelome svijetu. On je bio jedan od onih za koje iz milja znamo reci, poslan od Boga, onaj nakon koga vise nista nije bilo isto i koji ce zauvijek ostati upamcen bez obzira o kojoj generaciji ljudi govorimo. Za Sennu se znalo prije smrti, za Sennu se znalo i nakon toga. Na kraju, covjek koji je tako drzao do sebe i koji je samom pojavom budio osjecaje kod mnogih navijaca, zavrsio je kao jos jedna zrtva opasnosti tog sporta, a mnogi bi rekli cak i sudbine. Je li Senna pao u nesvijest prije zavoja, je li tehnicki problem kriv za tu bizarnu nesrecu ili je posrijedi neka treca stvar, sada vise uopce nije bitno. Taj covjek ostat ce upamcen kao Ayrton Senna. Za to ime nije bitno reci koliko naslova ima, koliko pobjeda ima, nije bitno reci gdje je vozio. Ostao je upamcen kao jedinstvena licnost koji je pored svega imao i velike uspjehe. Nazalost, nisam imao priliku gledati njegove uspjehe. Neki ce reci da je “overratean” jer je naslove osvajao u iskljucivo dobrim, rekli bismo i dominantnim bolidima i da je popularnost stekao nakon smrti, no ja to ne mogu prosuditi. Jedino sto znam da se nakon njegove smrti promjenilo vec nekoliko generacija pratitelja Formule 1, a njegovo ime i dalje nosi isti sjaj. Pocivao u miru 🇧🇷



    11

    2
  9. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    Bog uzima dobre kako bi zauvijek ostali veliki…Nikada prežaljeni,i danas mi na ovaj datum suze na oči naviru..



    7

    4
    • Mclaren AlkY Donator Prikaži

      Uf umjesto replika ja kliknuo prijava , sorry :D.
      Uglavnom , kratko , ne razumijem minuse na ovaj komentar , ali stvarno.



      4

      3
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        Uvijek ista ekipa . Nema smisla obraćati pažnju na to i njihovo liječenje frustracija.



        4

        3
      • ne razumim ja ni pluseve na ovi komentar … ali stvarno



        4

        9
        • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

          A gle, svaka budala ima svoje veselje. Pa tako i ovi hejteri.


          0

          0
        • a kako stojimo sa fanovima . zašto neko ko se recimo pristojno ne slaže sa nečim/nekim odma bude “tituliran” hejterom ? bi li ja na osnovu toga moga ovu trojicu koji su mi opalili minuse okarakterizirat ka hejtere ? moga bi ali bi ih prije “stavija u kategoriju” onih koji ne shvaćaju napisano :) jer napisat “Bog uzima dobre kako bi zauvijek ostali veliki….” je po meni , hm , recimo netočno da ne upotrebim neki drugi izraz . npr bog nije uzeja sir mossa jer on nije treba bit u “kategoriji” velikih zauvjek ? ili fangia , prosta , MS , danas LH , seba , rossia , marqueza u moto GP – u pa oni nikad zbog toga neće ostat veliki ? navedeni nisu bili ili nisu dobri toliko da bi ih bog uzeja ? moguće , znamo da su njegovi putevi nama nedokučivi zar ne ? ljudi sebi katkad ( često ? ) znaju radit “spačke” koje im katkad dođu glave i ako su bili uspješni u svojoj branši zbog sra*a koja su si sebi priuštili postaju najveći , legende … sad ne mislim konkretno na AS , mislim npr na hendrixa , joplin , morrisona . nije njih uzeja bog da bi ostali veliki nego droga koju su si furali u žile . da su ostali “čisti” zbog talenta koji su imali možda danas ne bi bili najveći ali ostali bi veliki i da su umrli od npr starosti . baš zato mislim da je rečenica koju sam citira diskutabilna . složija bi se sa Ayrton S i tobom da williams 1994. nije bija onaj iz 1993. “ukidanjem” pomagala ali bi se složija i sa fjakom kad o senni/brazilu piše “ono šta je napravio u brazilu nije ništa nego idiotarija kakvog klinje. triba je stavit 6 bodova u džep popet se na podij i kiselo se nasmijat i priko kurca štrcat šampanjcem jer je u stvari nezadovoljan drugim mistom i okrenit se sljedećoj utrci…sa 6 bodova na kontu.” kužim ja da je to bija brazil , da je senna želija donit radost navijačima na domaćem terenu ali već u 11. sezoni sa 158 trka iza sebe zna je da se prvenstvo ne dobiva u tek 2. trci kalendara i umisto dobitka ( 6 bodova) dobija je gubitak ( 0 bodova ) . je li i taština umisto razboritosti ( niko nije cijepljen od nje pa ni AS ) makar malo kumovala potezu u brazilu … ko će znat . jesmo li mogli uživat u izvedbama hendrixa , janis , morrisona da nisu posegnuli za pretjeranim dozama narkotika ? jesmo li mogli uživat u borbenosti , vještini senne bar još nekoliko sezona da se nije desila targedija . mislim da da makar više ne osvojia nijednu titulu . osta bi živ , velik , među najboljima jer npr ni alonso nije posli dvostruke krune osvojia titulu , a ipak predstavlja vrh zar ne ? šta je bilo uzrok pogibelji senne …. izuzetan kompetitivni duh koji je žudija za pobjedama , da bude najbolji , želja da se “dokaže pred smrtnin neprijateljem” prostom da i on može do titule ka šta je francuz napravija godinu ranije u ipak puno boljem williamsu ( veći izazov za sennu jer je williams FW16 bija bez pomagala TC , aktivnog ovjesa za razliku od FW15 time i teži za vožnju ? ) , produženi stup upravljača jer je senna želija više “udobnosti” u kokpitu , a zbog nedostatka vrimena ovo je bila recimo improvizacija , pogreška u aerodinamici koja je “krojena” na osnovu aktivnog ovjesa koji je zabranjen ( greška adriana ? ) nešto peto … možemo samo špekulirat . možda sam po kriterijima kompetentnih na portalu hejter no i dalje mislim ono šta sam napisa u prvom komentaru tj da će AS bez obzira na nova dostignuća nekih vozača ostat u grupi velikana F 1 . a ovo “Bog uzima dobre kako bi zauvijek ostali veliki..” pa mislim da je stereotipna floskula . oprostite mi post “ne razumim ja ni pluseve na ovi komentar … ali stvarno” jer možda sam siromašan duhom , a teolozi kažu ” blaženi oni siromašni duhom , njihovo je kraljevstvo nebesko ” i mi takvi će mo se naći u kraljevstvu nebeskom zajedno sa onima dobrima koje je bog uzeja da bi zauvjek ostali veliki i zato sa zadovoljstvom prihvatam sve minuse koji su pokazatelj da sam siromašan duhom … jer nisam shvatija dubinu citiranog….



          5

          4
  10. Kako život posloži kockice: ‘89 je senna napuknuo vazu sreće u mclarenu kada je u imoli prestigao prosta, na zavoju poslije tamburella praveci se da je dogovor o ne preticanju vrijedio za prvi start a ne za ponovljeni, i onda izgubis zivot u tamburellu, i jedna od zadnjih osoba s kojom je pricao je alain prost…nema sta zivot napravi, nemoze ni speilberg



    9

    1
  11. Pastor Maldonado pero Prikaži

    Neko je tada napisao na jednoj od zgrada Cvjetnog naselja(Zagreb)
    “BOŽE UZEO SI KRIVOG SENU”

    p.s. za mlađe: drugi Sena- odnosilo se na…..
    80tih postojao je pjevač narodnjaka “Senad od Bosne”
    koji se 90tih ponovo aktivirao
    kao Sena M pjevajući neki dance hitić



    10

    0
    • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

      Haha “Tuc tuc”. Zarazna pjesma.



      1

      0
    • Petronas robif Prikaži

      Sjecam se tog grafita….netko je bio i dodao Sena M misli da je indijanac,a gluplji je nego obican bosanac

      Inace te 94. Schumi je vozio Benetton sa starim Fordovim V8 a Hill Reno V10….95. s Renom V10 u Benettonu pomeo je sve…Osobno ga nevolim,jos kad je isao u Ferrari,jos gore….Ali kao vozac,svaka cast



      1

      0
      • Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

        Koliko se sjećam ford se bio hvalio te sezone kako je novi motor zetec r iskorak u borbi za naslov.

        By 1993, the factory HBA8 V8 engine used by Benetton was producing approximately 700 bhp (522 kW; 710 PS) at 13,000 rpm.
        The HB was developed into 3,498 cc (213.5 cu in) (100 mm x 55.7 mm) EC V8 for the 1994 season. This engine, producing about 740 bhp at 13,800rpm, was badged as Ford Zetec-R


        0

        1
  12. Imao sam 13 godina i zaplakao sam. Za mene najbolji vozač ikada.



    2

    1
  13. Fernando Alonso 14 Hyper markoni Prikaži

    Odlično napisan tekst, srce mi se smekšalo čitajući ga.
    RIP Ayrton Senna, nikad prežaljeni heroj.


    0

    0