F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ayrton Senna: Vladar Kneževine

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Ayrton Senna je za mnoge najbolji vozač svih vremena koji je svojim vanserijskim vožnjama priskrbio mnogobrojne fanove i titulu legende ovog sporta. Tragično poginuli Brazilac je mnoge pridobio svojom srčanošću, karizmom, nevjerojatnim vožnjama po kiši, fenomenalnim kvalifikacijama, ali po mom mišljenju je svoj puni talent i znanje pokazao u Monaku, na najzahtjevnijoj i najslavnijoj stazi u F1, na kojoj je pobjeđivao čak 6 puta, a još dva puta dospio do podija i s punim pravom nosi titulu “Kralja Monaka”. On je volio Monako, a i Monako je volio njega. U ovoj ću se kolumni dotaknuti njegovih najvećih nastupa u Monaku, a ako pogledate – gotovo svaki zaslužuje biti spomenut u kolumni, što dovoljno govori o Senni i njegovoj sposobnosti u Monaku.

Monako 1984.

U svojoj prvoj sezoni je impresionirao mnoge iznimnim talentom i vožnjama u bodovima prvih par utrka unatoč nekonkurentnom Tolemanu. No ono što se dogodilo u Monaku nitko nije mogao ni zamisliti. U kiši natopljenoj uskoj, gradskoj stazi u Monaku, gdje su poispadale tadašnje zvijezde F1 kao što su Lauda, Mansell, Senna je ganjao Prosta, jureći 4 sekunde brže po krugu u odnosu na Prosta. Iako završava utrku na 2. mjestu iza Prosta jer je utrka prekinuta u 31. krugu, svima je bilo jasno da će mladi Senna postati legenda ovog sporta. Inače, treba spomenuti i izniman nastup Stefana Bellofa u Tyrrellu koji je utrku završio na 3. mjestu, koji je čak bio brži i od Senne i Prosta.

Monako 1987.

Nakon starta sa 2. mjesta, tijekom popriličnog dijela utrke se borio s Nigelom Mansellom za vodstvo kojeg i preuzima u 30. krugu i ubrzo nakon toga Mansell odustaje zbog problema sa pritiskom turba. Sve do kraja utrke Senna nije ispuštao prednost iz svojih ruku i pobijedio sa čak 33 sekunde ispred drugoplasiranog Piqueta u Williamsu, a trećeplasirani je završio Alboreto u Ferrariju nakon što je McLaren Alaina Prosta otkazao poslušnost 3 kruga prije kraja utrke. Inače, osim što je ovo bila prva pobjeda Ayrtona Senne u Kneževini, ovo je isto tako prva uopće pobjeda bolida F1 s aktivnim ovjesom.

Monako 1988.

Uz njegov debi u Monaku, svakako njegov najpoznatiji nastup u Monaku, unatoč činjenici da je odustao od utrke. Kao i prije ove utrke, a kasnije i ostatak sezone, McLareni su dominirali u kvalifikacijama i zauzeli 1-2. Ali šokantna je činjenica da je Senna bio brži čak 1.4 sekunde od drugoplasiranog Prosta u istovjetnom bolidu! Svi su bili jednostavno šokirani time, pa i sam Senna koji je izjavio da nije vozio svjesno, osjećao se kao da je u drugoj dimenziji, zbog čega je odmah usporio čim je to stanje hipnoze završilo. U trci je dominantno vodio, čak 40 sekundi ispred Prosta i jureći brze krugove iako nije bilo potrebno, što ga je i koštalo jer se zabio u zid kod Portiera te je u utrci pobijedio njegov momčadski kolega i glavni konkurent Alain Prost.

Monako 1989.

Kvalifikacije su bile repriza prošlogodišnjih, McLaren 1-2, Ayrton Senna sa preko sekundu boljim vremenom od Alaina Prosta. I ponovno je Senna pobjegao Prostu na startu utrke i vodio cijelu utrku, a Prost ga jednostavno nije mogao pratiti, a još ga je dodatno usporio sudar Piqueta i De Cesarisa u Loews zavoju te je Senna, unatoč gubitku prve i druge brzine, odjurio do pobjede koja ga je u tom trenutku izjednačila na vrhu s Alainom Prostom. Inače, na trećem mjestu je završio Stefano Modena u Brabham-Juddu, a to je bio posljednji podij britanske momčadi koja je prestala postojati 1992. godine.

Monako 1990.

Raspored kvalifikacija identičan kao i u prošla dva izdanja Velike Nagrade Monaka, Senna u McLarenu na pole positionu, Prost na drugom mjestu, ali ovaj put za upravljačem Ferrarija, dok je ovaj put na trećem mjestu startao Jean Alesi, omaleni mladi Francuz koji nastavlja impresionirati u Tyrrellu. Start utrke je ponovljen zbog sudara Alaina Prosta i Gerharda Bergera u zavoju Mirabeau što je zaustavilo promet cijelog grida. U ponovljenom startu je sve prošlo bez incidenata i Senna je projurio ispred Prosta, Alesija, Bergera i Patresea te je počeo graditi zavidnu prednost nad ostatkom grida. Činilo se da će Senna opet dominantno pobjediti, pogotovo nakon što je njegov rival Prost odustao iz utrke zbog problema s baterijom. Ali pri kraju utrke je počeo usporavati zbog čega su se Alesi i Berger sve više približavali, ali unatoč njihovom naletu uspijeva pobijediti i ostvariti svoju 3. pobjedu u Kneževini.

Monako 1991.

Ayrton Senna je ponovno završio na pole positionu i to nikog nije iznenadilo, ali veliko iznenađenje je bilo 2. mjesto Stefana Modene u Tyrrellu koji je iskoristio sve prednosti Pirellijevih kvalifikacijskih guma i tako kvalificravši se ispred renomiranih vozača kao što su Patrese, Piquet, Mansell, Berger i Prost. Valja napomenuti da Alex Caffi nije nastupio u utrci nakon zastrašujućeg sudara pri ulasku u niz zavoja kod bazena, pri kojem se bolid od siline udarca raspao na 3 dijela, ali na sreću, Alex Caffi se izvukao bez ozljeda. U utrci obilježenoj raznim incidentima Senna je izdominirao te je utrku završio sa 18 sekundi prednosti nad drugoplasiranim Mansellom te čak sa 47 sekundi prednosti nad trećeplasiranim Alesijem, a ostali vozači su zaostali više od kruga za njim ili su odustali.

Monako 1992.

Po prvi put još 1987. Senna nije startao sa pole positiona, nego je startao tek sa 3. mjesta, a prvi red na startu su zauzeli Nigel Mansell i Ricardo Patrese u dominantnom Williamsu FW14B. Tijekom cijele utrke Senna je ganjao Mansella koji je bio u komotnom vodstvu sve do 70. kruga kad je ušao u boks po novi set guma zbog loše postavljene matice kotača i Senna uspijeva doći u vodstvo te se do kraja utrke vodila žestoka borba između Senne i Mansella koja je za mnoge jedna od najvećih dvoboja svih vremena. Unatoč silnim napadima Mansella u Williamsu FW14B koji je bio miljama ispred Senninog McLarena MP4/7, Senna uspijeva završiti utrku ispred Mansella i to za samo 2 desetinke prednosti. Mansella je ta borba toliko iscrpila da se nije mogao se popeti do postolja. Treće mjesto je osvojio Patrese nakon velike borbe sa Schumacherom u Benettonu. Osim velike borbe između Mansella i Senne, utrku je obilježio bizaran incident u kojem se zbog slomljenog nosača volana izvrtio Ferrarijev Ivan Capelli kod bazena te završio nakrivljen u zavoju Rascasse.

Monaco 1993.

Ponovno Senna starta sa 3. mjesta, ovaj put su ispred njega Alain Prost u Williamsu i Michael Schumacher u Benettonu te start protječe relativno mirno. Ubrzo Prost odlazi u boks da odradi stop go kaznu zbog jump starta, ali mu se motor gasi. Uspijeva ponovno pokrenuti bolid ali pada na 22. mjesto i zaostaje krug za vodećim vozačem u tom trenutku, Michaelom Schumacherom. Schumacher komotno vodi u utrci sve do 33. kruga kad odustaje u oblaku dima u zavoju Loews zbog hidrauličnih problema. Tada Ayrton Senna preuzima vodstvo i ne ispušta ga do kraja utrke te ostvaruje svoju 6. pobjedu u Monaku, čime je nadmašio rekord Grahama Hilla koji je ostvario 5 pobjeda u Kneževini i potvrdio status vladara Kneževine. Na podiju su mu se pridružili Damon Hill u Williamsu, sin već spomenutog Grahama Hilla te Jean Alesi u Ferrariju. Utrku je ipak obilježio veliki proboj Alaina Prosta u Williamsu koji je uspio završiti utrku na 4. mjestu pretekavši mnoge vozače unatoč velikoj teškoći pretjecanja u Monaku.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Maras
Pulsmedia autor
49 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

16 komentara

  1. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    Bog uzima dobre kako bi zauvijek ostali veliki..Nikada ga nisam prežalio..



    12

    4
  2. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Najveći



    11

    3
  3. Ayrton Senna FerrariF1 Prikaži

    Definitivno kralj Monaka a i Formule 1.



    11

    2
  4. Fernando Alonso 14 alonso05espana Prikaži

    Za mene najveći ikada 🐐



    11

    1
  5. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    walk down the memory lane…gledao sam neke od ovih utrka kao klinac.
    pohvala za super članak!



    3

    0
  6. znam da ću komentarom navuć bijes fanova AS ali jbga … to me nikad nije “diralo” , sprječavalo da napišem svoje mišljenje . 6 pobjeda je 6 pobjeda ali 3 od njih ( to je 50 % ) su bile na pomalo “guzove” ako će mo bit iskreni . 1987. mansell vodija 29 krugova , odusta zbog turba , pobjeda pripala senni . s obzirom da je willaims bija wowww bolid , MC “uzak ka djevica” da NM nije ima problem , odustajanje … hm . 1992. NM vodi 70 krugova i zbog matice 8 krugova prije kraja trke izgubi pobjedu . 1993. MS kako piše ante komodno vodi trku , odustane zbog hidraulike i …. pobjedi senna . ne znam kakav problem je AS ima sa bolidom 1990. kad je usporava , a alesi i berger su se približavali no čini mi se da ga je i tu pomazila srića makar malo … MC “uzak ka djevica” i čemu navodit npr nastupe AS u MC npe 1988. kad je pobjedu izgubija zbog udara u zid ? jer je ima prednost od 40 s do udara ? ili 1991. kad je izdominira ostavivši 2. NM 18 , a 3. alesia 47 s ? naravno , na spomen vladara kneževine mora sam pogledat rezultate “princa” kneževine MS ( moga sam i graham hilla ali njega nisam gleda … jbga , zadnu trku je odvozija 1975. ) . nijemac je ostvarija 5 pobjeda u MC , nijedna nije bila na “guzove” . iako su i odustajanja dio trka pa i srića nekako su mi valjda subjektivno “teže” pobjede kad odustajana ili srića ne odigraju ulogu u nečijoj pobjedi . ako je npr AS izdominira MC 1991. ostavivši iza sebe NM 18 , JA 47 s šta reč za pobjedu u MC 1994. kad je MS iza sebe ostavija 2. brundle – a 37 , a bergera 76 s ? MS je trku sa P 1 vodija od početka do kraja . ili 1995. kad je starta sa P 2 ( hill P 1 ) u 24. krugu preuzeja vodstvo da bi na kraju hill ka 2. završija sa 34 , a 3. berger sa 71 s zaostatka . skoro kopija zaostataka ( ogromnih ) ka iz 1994. 1997. opet start sa P 1 ( P1 frentzen 0,019 s brži od MS ) odma na startu MS preuzima vodstvo , vodi cilu trku . na kraju RB koji je završija 2. zaosta je 53 . irvin u drugom ferarriu 3. sa 82 s zaostatka . u istom krugu je još završija i panis sa 104 s zaostatka !!!! 1999. opet MS starta sa P 2 ( 0,06 s zaostatka za hakkinenon ) , opet ka i 1997. na startu preuzima P 1 i vodi cilu trku . na kraju irvine ka 2. ( u istom bolidu ) zaostaje 30 , trećeplasirani mika 37 s . u istom krugu je još završija i frentzen sa 54 s zaostatka . 2001. najbrži u Q je coulthard no ima je problema na gridu pa je MS starta sa P 1 , vodija svo vrime ( osim od 55. do 59. kad je vodija rubens ) i to je bila “najgušća” pobjeda MS u MC … tek 0,4 s isprid rubensa . nijednu pobjedu u MC michael nije ostvarija odustajanjem “opasnih” konkurenata . ipak , brojke su neumoljive pa je broj pobjeda u MC na strani airtona i po tom kriteriju je stvarno vladar kneževine no nisam moga , a da ne primjetim ali bez namjere da uzburkam duhove , fanove AS … ovo je tek samo jedna “opaska” kako je “vice vladar” bija opak , dominantan na asfaltu MC uz dužno poštovanje graham hillu kojeg nisam gleda pa nisam ni komentira njegove pobjede ….



    4

    6
    • Ayrton Senna Scuderia Prikaži

      Ako ćeš već bit iskren, kako kažeš u svom komentaru, i komentirat ayrtonove pobjede “na guzove”, onda bar budi dosljedan i nemoj iskrivljavat činjenice onako kako tebi odgovaraju. Pozivaš se na “sretne” pobjede 92. i 93., pa bi bilo red i da spomeneš sennino odustajanje zbog kvara motora 85. dok je bio u vodstvu utrke. Također, mogla bi se komentirat i 84. kada je zbog kiše prekinuta utrka u trenucima kada je uhvatio prosta, da je ta utrka potrajala još 1-2 kruga možda bi senna pobijedio.
      Još jedna stvar, uspoređuješ broj pobjeda senne i schumija u monte carlu pa bi bilo logično da usporediš i broj nastupa. Senna je nastupio 10 puta, a schumacher mislim 18. Inače, rekao si da nijedna schumijeva pobjeda nije bila na guzove, a nakon toga pišeš da je 2001. coulthard trebao startat sa P1, al je imao problema na gridu, pa je schumi startao prvi i pobijedio. Da pogodim, da je to bio senna to bi bila pobjeda “na guzove”. Kvalifikacije ne treba komentirati, dovoljno je reći da je senna 2 godine za redom ostavio momčadskog kolegu četverostrukog svjetskog prvaka, trostrukog pobjednika monte carla dobrano preko sekunde zaostatka za sobom. Senna je u monte carlu bio uspješniji od schumachera, to je činjenica, isto kao što je činjenica i da je schumacher prevelik da bi mu bili potrebni tvoji spinovi.



      8

      2
    • Scuderia … ako ćeš ti bit bistar onda ćeš shvatit da sam samo komentira godine koje ante M navodi . da je spomenija 1985. onda bi i to komentira . a zašto bi komentira 1984. ? MC s e vozi 78 krugova , trka je prekinuta posli 31 krug , moga bi špekulirat šta bi se do kraja dogodilo da se odvozila do kraja ( 47 krugova ) ali to čini mi se za razliku od tebe koji si zaključija da bi senna sigurno pobjedija jer se primica prostu ja ne želim . uski MC , mokra , teška staza , trka prekinuta šta ukazuje na opasnost u vožnji tim više šta u to vrime nisu baš trke prekidali ( ka npr zadnjih godina ) SC . uostalom koliko je pobjeda “sigurna” i u suhim uvjetima pogledaj pod 1988. di ante M piše “U trci je dominantno vodio, čak 40 sekundi ispred Prosta i jureći brze krugove iako nije bilo potrebno, što ga je i koštalo jer se zabio u zid kod Portiera te je u utrci pobijedio njegov momčadski kolega i glavni konkurent Alain Prost.” vidiš katkad ni 40 s prednosti nije “dovoljno” jer trka zna bit nepredvidljiva do samoga kraja . sad pokušaj zamislit koliko je bilo mogučnosti da na teškoj stazi te 1984. u preostalih 47 krugova dođe npr do nekontroliranog proklizavanja šta je u MC sigurno razbijanje , kontakta … pišeš “… da je ta utrka potrajala još 1-2 kruga možda bi senna pobijedio.” naravno , možda bi u krug ili 2 više senna nadoknadija 7,4 s zaostatka za prostom jer toliko je iznosila prostova prednost u trenutku prekida . a onda valjda znamo da je lakše dostići nego prestići naročito u takvim uvjetima i na MC . izvini šta ti ovako pišem ali si se malo “zajapurio” čitajući moj komentar no s obzirom da ti je bedž kaciga AS … razumim te i tvoje ne shvaćanje teksta . jer uopće ne uspoređujem broj pobjeda AS i MS već način “dolaženja” do pobjeda i zaostatke za pobjednikom . ako ante M napiše kako je 1991. AS izdominira ostavivši iza sebe NM 18 , JA 47 samo sam ka pitanje usporedija zaostatke konkurenata na postolju 1994. kad je MS pobjedija . provjeri postoji li upitnik na kraju ;) nadalje , ako si primjetija da Q uopće nisam spominja ni u slučaju AS ni MS . da je npr 2001. coulthard starta sa P 1 , MS sa P 2 pa da je coulthard vodija i odusta , a zbog toga pobjedija MS onda bi i nijemcu pripisa tu pobjedu na “guzove” . uostalom kad bi se već išli “igrat” špekulacijama ko kaže da bi coulthard pobjedija te 2001. i da je starta sa P 1 ? jer npr 1997. je frentzen starta sa P 1 i izgubija trku od MS koji je starta sa P 2 . isto se desilo i 1999. kad je u MC osvajač titule hakkinen te sezone starta sa P 1 i izgubija trku od MS koji je starta sa P 2 . da je npr MS pobjedija te 1999. MH ka šta ga je pobjedija u španjolskoj 2001. kad je MH u zadnjem krugu crka bolid naravno da bi tu pobjedu pripisa “guzovima” MS . tako da ti ovo baš i ne stoji “Da pogodim, da je to bio senna to bi bila pobjeda “na guzove”. ” Q ne treba komentirat ( kako pišeš ) no nije zgorega spomenuti da je AS 2 godine za redom ostavlja prosta preko sekunde . ne treba spominjati ali nije baš da ne treba zar ne ? :) :) :) i šta to znači ? 1988. je AS u Q bija brži 1,4 s , forsira na +40 s ispred prosta , razbija se , pobjedija prost ;) 1989. u Q AS brži od AP 1,1 s … 0,1 s je za tebe kako pišeš “…dobrano preko sekunde zaostatka ” mora bit da nisi dobro pročita ili shvatija ovo šta sam napisa “ipak , brojke su neumoljive pa je broj pobjeda u MC na strani airtona i po tom kriteriju je stvarno VLADAR KNEŽEVINE …” jer da jesi ne bi napisa “Senna je u monte carlu bio uspješniji od schumachera, to je činjenica,…” jer ako sam napisa da je AS stvarno VLADAR KNEŽEVINE onda izgleda da ne osporavam tu činjenicu zar ne ? možda ovi put primjetiš moju potvrdu , slaganje sa činjenicama jer sam pisa velikim slovima … za svaki slučaj :) :):) a kad smo kod spinova zapitaj se ko ih “producira” … pišeš kako bi bija red da spomenem i sennino odustajanje zbog kvara motora 85. dok je bio u vodstvu utrke … HA , da se koristim spinovima u svrhu veličanja MS onda bi valjda spomenija i npr 1996. kad je MS starta sa P 1 , razbija s e na startu , a pobjedija … panis kojemu je to bila jedina pobjeda u karijeri tj u 11 sezona i 158 trka ;) ili još bolje MC 2000. kad je MS starta sa P 1 , vodija 54 kruga i odusta zbog problema sa ovjesom . “spinista” bi to koristija ka šta ti koristiš u svrhu nekakvog pokazatelaj moje nedosljednosti i iskrivljavanja činjenica odustajanje senne 1985. zbog kvara motora jer eto to mi ne paše pa nisam naveja . šta je teško priznat da je 3 od 6 pobjeda AS “izvojeva” na “guzove” ( isto ka MS pobjedu u španjolskoj 2001. ) mada sam napisa i ovo ” iako su i odustajanja dio trka pa i srića …” šta bi značilo da usprkos takvim pobjedama ne negiram ko je po broju pobjeda vladar kneževine …. je li ti sada bar malo jasnija poanta moga predhodnog komentara ?



      3

      6
  7. da ’84 utrka u monaku nije prikinuta prost bi bio prvak a ne lauda. znači sad bi ima 5 naslova. jbga, sigurnost prije svega.



    3

    0