Izdvojeno

Horner predlaže prodaju čitavih bolida manjim momčadima radi smanjenja troškova

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Šef Red Bullove F1 momčadi Christian Horner već je ranije izjavio kako je skeptičan oko stvarne koristi uvođenja ograničenja budžeta, a sada je iznio ideju koja bi za njega bila prikladnija – uvođenje prodaje čitavih bolida manjim momčadima.

Sve dosad planirane utrke su otkazane ili odgođene, a kada nema utrka, nema ni prihoda za momčadi. Neizbježne ekonomske posljedice pandemije koronavirusa opasno prijete egzistenciji brojnih poduzeća – šef McLarena Zak Brown, inače zagovaratelj čim nižeg ograničenja budžeta, smatra kako bi u najgorem scenariju četiri momčadi mogle nestati.

Horner, čija momčad trenutno troši daleko više od planiranog ograničenja koje se pokušava dodatno sniziti, smatra kako kroz raspravu o ograničenju budžeta određene momčadi samo pokušavaju progurati vlastite interese:

“Momčadi su konkurentne zvijeri, naravno da pokušavaju iskoristiti priliku. Ograničenje budžeta je rasprava o konkurentnosti, ne o novcu. Stvar je u pokušaju spuštanja top momčadi na nivo na kojem momčadi iz sredine smatraju da im mogu konkurirati. Stvarnost je takva da će pri svakoj razini potrošnje uvijek postojati momčadi koje će biti na vrhu i one koje će biti na začelju.”

On za smanjenje troškova predlaže da se momčadima dozvoli kupnja čitavih bolida od konkurencije:

“Ako ćemo stvarno biti ozbiljni oko smanjenja troškova, pogotovo za male momčadi, potpuno bih podržao prodaju čitavog bolida za iduće dvije godine. Manje momčadi ne bi uopće trebale istraživanje i razvoj. Natjecale bi se samo kao trkaće momčadi i uvelike bi smanjile svoje troškove.”

Iako se već desetljećima F1 momčadi moraju natjecati s vlastitim bolidima, prodaja čitavih bolida ne bi bila nova pojava u povijesti F1 – takva praksa bila je sasvim normalna sve do ranih 80-ih.

“S modernom 3D fotografskom tehnologijom koju sve momčadi koriste one ionako međusobno pokušavaju kopirati bolide. Vremena se mijenjaju, stvari se kreću. F1 je nekad imala kupljene bolide. Mogli ste kupiti bolid od Marcha ili Ferrarija i krenuti s utrkivanjem.”

“Moramo razmišljati izvan okvira, a ne samo ići u krug i razbijati glave oko brojeva. Ako je sve ovo zbog spašavanja malih momčadi i poboljšanja njihove konkurentnosti, teško bi bilo oboriti logiku u kojoj mala momčad može kupiti čitav bolid.”

– Christian Horner za The Guardian

Güntheru Steineru, šefu Haasa, momčadi koja je poznata po tome da od svog dobavljača motora Ferrarija kupuje i sve ostale dozvoljene dijelove bolida, se ideja o prodaji i kupnji čitavih bolida ne sviđa:

“Mi bismo u tom slučaju bili kupci i veće momčadi bi mogle manipulirati našim performansama”, rekao je za Ziggo Sport.

“Bilo bi kao da imamo prošlogodišnji bolid. Oni [velike momčadi] bi uvijek bili ispred nas.”

“S ograničenjem budžeta mi još uvijek ne dosežemo budžete većih momčadi, ali bliže smo.”

Ograničenje budžeta uvest će se od iduće godine, a prvotno dogovorena granica je bila 175 milijuna dolara. Momčadi su neformalno dogovorile sniženje granice na 150 milijuna dolara, no rasprava o konačnoj cifri i dalje traje.

Komentiraj

8 komentara

  1. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Ajde Kristijane ne trkeljaj.
    To sa sobom donosi 10x više problema nego ograničenje budžeta. (Ograničenje ne donosi nikakav problem, samo je veće ekipe trta što će biti kad se otopi prednost).
    A i baš mi se gleda sport sa Mercedesom, Red Bullom i Ferrarijem i njihovim starijim bolidima.



    8

    10
  2. Nigel Mansell
    dusko Prikaži

    i kakva bi to pomoć bila?
    dvije godine ne bi morali razvijati bolid? I šta nakon dvije godine?
    Ako bi stvarno uštedili, onda bi raspustili teamove za razvoj… pa bi ih valjda za dvije godine skupili na cesti?


    0

    4
  3. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    A pajdo krvi ti Isove, dotraće ga Kramar(F1 AMG W10) samo nek bude na prodaju.



    1

    4
  4. Jenson Button
    Lotus Prikaži

    Off topic: Ante, napravi neku nagradu za najgluplji komentar, Zlatni Palmer ili tako nešto…



    16

    0
  5. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Kasniš malo, Racing Point već primjenjuje tu ideju u stvarnost…



    16

    1
  6. Ajmo prekinuti f1, troškovi ce biti 0 i cilj ispunjen



    3

    2
  7. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Znači Indycar.


    0

    0
  8. ovde fali jedan dfv motor za narod.
    mislim da bi se tako ublažila ova nebuloza danas.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni