Šef Red Bullove F1 momčadi Christian Horner već je ranije izjavio kako je skeptičan oko stvarne koristi uvođenja ograničenja budžeta, a sada je iznio ideju koja bi za njega bila prikladnija – uvođenje prodaje čitavih bolida manjim momčadima.
Sve dosad planirane utrke su otkazane ili odgođene, a kada nema utrka, nema ni prihoda za momčadi. Neizbježne ekonomske posljedice pandemije koronavirusa opasno prijete egzistenciji brojnih poduzeća – šef McLarena Zak Brown, inače zagovaratelj čim nižeg ograničenja budžeta, smatra kako bi u najgorem scenariju četiri momčadi mogle nestati.
Horner, čija momčad trenutno troši daleko više od planiranog ograničenja koje se pokušava dodatno sniziti, smatra kako kroz raspravu o ograničenju budžeta određene momčadi samo pokušavaju progurati vlastite interese:
“Momčadi su konkurentne zvijeri, naravno da pokušavaju iskoristiti priliku. Ograničenje budžeta je rasprava o konkurentnosti, ne o novcu. Stvar je u pokušaju spuštanja top momčadi na nivo na kojem momčadi iz sredine smatraju da im mogu konkurirati. Stvarnost je takva da će pri svakoj razini potrošnje uvijek postojati momčadi koje će biti na vrhu i one koje će biti na začelju.”
On za smanjenje troškova predlaže da se momčadima dozvoli kupnja čitavih bolida od konkurencije:
“Ako ćemo stvarno biti ozbiljni oko smanjenja troškova, pogotovo za male momčadi, potpuno bih podržao prodaju čitavog bolida za iduće dvije godine. Manje momčadi ne bi uopće trebale istraživanje i razvoj. Natjecale bi se samo kao trkaće momčadi i uvelike bi smanjile svoje troškove.”
Iako se već desetljećima F1 momčadi moraju natjecati s vlastitim bolidima, prodaja čitavih bolida ne bi bila nova pojava u povijesti F1 – takva praksa bila je sasvim normalna sve do ranih 80-ih.
“S modernom 3D fotografskom tehnologijom koju sve momčadi koriste one ionako međusobno pokušavaju kopirati bolide. Vremena se mijenjaju, stvari se kreću. F1 je nekad imala kupljene bolide. Mogli ste kupiti bolid od Marcha ili Ferrarija i krenuti s utrkivanjem.”
“Moramo razmišljati izvan okvira, a ne samo ići u krug i razbijati glave oko brojeva. Ako je sve ovo zbog spašavanja malih momčadi i poboljšanja njihove konkurentnosti, teško bi bilo oboriti logiku u kojoj mala momčad može kupiti čitav bolid.”
– Christian Horner za The Guardian
Güntheru Steineru, šefu Haasa, momčadi koja je poznata po tome da od svog dobavljača motora Ferrarija kupuje i sve ostale dozvoljene dijelove bolida, se ideja o prodaji i kupnji čitavih bolida ne sviđa:
“Mi bismo u tom slučaju bili kupci i veće momčadi bi mogle manipulirati našim performansama”, rekao je za Ziggo Sport.
“Bilo bi kao da imamo prošlogodišnji bolid. Oni [velike momčadi] bi uvijek bili ispred nas.”
“S ograničenjem budžeta mi još uvijek ne dosežemo budžete većih momčadi, ali bliže smo.”
Ograničenje budžeta uvest će se od iduće godine, a prvotno dogovorena granica je bila 175 milijuna dolara. Momčadi su neformalno dogovorile sniženje granice na 150 milijuna dolara, no rasprava o konačnoj cifri i dalje traje.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ajde Kristijane ne trkeljaj.
To sa sobom donosi 10x više problema nego ograničenje budžeta. (Ograničenje ne donosi nikakav problem, samo je veće ekipe trta što će biti kad se otopi prednost).
A i baš mi se gleda sport sa Mercedesom, Red Bullom i Ferrarijem i njihovim starijim bolidima.
8
10
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
i kakva bi to pomoć bila?
dvije godine ne bi morali razvijati bolid? I šta nakon dvije godine?
Ako bi stvarno uštedili, onda bi raspustili teamove za razvoj… pa bi ih valjda za dvije godine skupili na cesti?
0
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A pajdo krvi ti Isove, dotraće ga Kramar(F1 AMG W10) samo nek bude na prodaju.
1
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Off topic: Ante, napravi neku nagradu za najgluplji komentar, Zlatni Palmer ili tako nešto…
16
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kasniš malo, Racing Point već primjenjuje tu ideju u stvarnost…
16
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ajmo prekinuti f1, troškovi ce biti 0 i cilj ispunjen
3
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Znači Indycar.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ovde fali jedan dfv motor za narod.
mislim da bi se tako ublažila ova nebuloza danas.
1
0