F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Horner predlaže prodaju čitavih bolida manjim momčadima radi smanjenja troškova

Lovro Andraka

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Šef Red Bullove F1 momčadi Christian Horner već je ranije izjavio kako je skeptičan oko stvarne koristi uvođenja ograničenja budžeta, a sada je iznio ideju koja bi za njega bila prikladnija – uvođenje prodaje čitavih bolida manjim momčadima.

Sve dosad planirane utrke su otkazane ili odgođene, a kada nema utrka, nema ni prihoda za momčadi. Neizbježne ekonomske posljedice pandemije koronavirusa opasno prijete egzistenciji brojnih poduzeća – šef McLarena Zak Brown, inače zagovaratelj čim nižeg ograničenja budžeta, smatra kako bi u najgorem scenariju četiri momčadi mogle nestati.

Horner, čija momčad trenutno troši daleko više od planiranog ograničenja koje se pokušava dodatno sniziti, smatra kako kroz raspravu o ograničenju budžeta određene momčadi samo pokušavaju progurati vlastite interese:

“Momčadi su konkurentne zvijeri, naravno da pokušavaju iskoristiti priliku. Ograničenje budžeta je rasprava o konkurentnosti, ne o novcu. Stvar je u pokušaju spuštanja top momčadi na nivo na kojem momčadi iz sredine smatraju da im mogu konkurirati. Stvarnost je takva da će pri svakoj razini potrošnje uvijek postojati momčadi koje će biti na vrhu i one koje će biti na začelju.”

On za smanjenje troškova predlaže da se momčadima dozvoli kupnja čitavih bolida od konkurencije:

“Ako ćemo stvarno biti ozbiljni oko smanjenja troškova, pogotovo za male momčadi, potpuno bih podržao prodaju čitavog bolida za iduće dvije godine. Manje momčadi ne bi uopće trebale istraživanje i razvoj. Natjecale bi se samo kao trkaće momčadi i uvelike bi smanjile svoje troškove.”

Iako se već desetljećima F1 momčadi moraju natjecati s vlastitim bolidima, prodaja čitavih bolida ne bi bila nova pojava u povijesti F1 – takva praksa bila je sasvim normalna sve do ranih 80-ih.

“S modernom 3D fotografskom tehnologijom koju sve momčadi koriste one ionako međusobno pokušavaju kopirati bolide. Vremena se mijenjaju, stvari se kreću. F1 je nekad imala kupljene bolide. Mogli ste kupiti bolid od Marcha ili Ferrarija i krenuti s utrkivanjem.”

“Moramo razmišljati izvan okvira, a ne samo ići u krug i razbijati glave oko brojeva. Ako je sve ovo zbog spašavanja malih momčadi i poboljšanja njihove konkurentnosti, teško bi bilo oboriti logiku u kojoj mala momčad može kupiti čitav bolid.”

– Christian Horner za The Guardian

Güntheru Steineru, šefu Haasa, momčadi koja je poznata po tome da od svog dobavljača motora Ferrarija kupuje i sve ostale dozvoljene dijelove bolida, se ideja o prodaji i kupnji čitavih bolida ne sviđa:

“Mi bismo u tom slučaju bili kupci i veće momčadi bi mogle manipulirati našim performansama”, rekao je za Ziggo Sport.

“Bilo bi kao da imamo prošlogodišnji bolid. Oni [velike momčadi] bi uvijek bili ispred nas.”

“S ograničenjem budžeta mi još uvijek ne dosežemo budžete većih momčadi, ali bliže smo.”

Ograničenje budžeta uvest će se od iduće godine, a prvotno dogovorena granica je bila 175 milijuna dolara. Momčadi su neformalno dogovorile sniženje granice na 150 milijuna dolara, no rasprava o konačnoj cifri i dalje traje.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Lovro Andraka
Pulsmedia autor
694 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

8 komentara

  1. Kamui Kobayashi Multi 21 Prikaži

    Ajde Kristijane ne trkeljaj.
    To sa sobom donosi 10x više problema nego ograničenje budžeta. (Ograničenje ne donosi nikakav problem, samo je veće ekipe trta što će biti kad se otopi prednost).
    A i baš mi se gleda sport sa Mercedesom, Red Bullom i Ferrarijem i njihovim starijim bolidima.



    8

    10
  2. Nigel Mansell dusko Prikaži

    i kakva bi to pomoć bila?
    dvije godine ne bi morali razvijati bolid? I šta nakon dvije godine?
    Ako bi stvarno uštedili, onda bi raspustili teamove za razvoj… pa bi ih valjda za dvije godine skupili na cesti?


    0

    4
  3. Nigel Mansell The Simpsons Prikaži

    A pajdo krvi ti Isove, dotraće ga Kramar(F1 AMG W10) samo nek bude na prodaju.



    1

    4
  4. Jenson Button Lotus Prikaži

    Off topic: Ante, napravi neku nagradu za najgluplji komentar, Zlatni Palmer ili tako nešto…



    16

    0
  5. Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

    Kasniš malo, Racing Point već primjenjuje tu ideju u stvarnost…



    16

    1
  6. Ajmo prekinuti f1, troškovi ce biti 0 i cilj ispunjen



    3

    2
  7. Bernie Ecclestone Dani Donator Prikaži

    Znači Indycar.


    0

    0
  8. ovde fali jedan dfv motor za narod.
    mislim da bi se tako ublažila ova nebuloza danas.



    1

    0