Izdvojeno

Brown o najgorem scenariju: Mogli bismo izgubiti četiri momčadi

Piše: Lovro Andraka

Prije 3 godina, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Izvršni direktor McLarena Zak Brown komentirao je trenutnu krizu i upozorio na najgori scenarij u kojem vidi gašenje i do četiri F1 momčadi, ne bude li situacija upravljana na pravi način.

Momčadi, kao i gotovo sva poduzeća na svijetu, trenutno se nalaze u teškoj situaciji. Nema utrka pa nema ni prihoda od sudjelovanja, a ni sponzori ne stoje ništa bolje. Ovakva kriza utječe i na velike kompanije, stoga ne čudi bojazan manje bogatih ekipa.

Upravo je Brownov McLaren prvi poduzeo mjere rezanja troškova – vozači i članovi višeg menadžmenta, uključujući Browna, pristali su na smanjenje plaća, a niz zaposlenika poslan je na dopust. Primjenu istih mjera danas su potvrdili i iz Williamsa.

“Ovo bi moglo biti razarajuće za momčadi, a ako bude razarajuće za dovoljno momčadi – što ne mora značiti više od dvije – onda to prijeti cijeloj F1.”

“Mogu li vidjeti – uzevši u obzir ono što se trenutno događa u svijetu, ako ne riješimo ovu situaciju brzo i agresivno – nestanak dviju momčadi? Da.”

“Zapravo, mogu vidjeti nestanak četiriju momčad ako ovo ne bude riješeno na pravi način.”

“Zatim, s obzirom na to koliko dugo traje sastavljanje F1 momčad i s obzirom na ekonomsku i zdravstvenu krizu u kojoj se trenutno nalazimo, misliti da će postojati ljudi koji će stajati u redu za preuzimanje tih momčadi kao što je bilo u prošlosti…Mislim da vrijeme za to ne može biti gore.”

“Zato smatram kako je F1 trenutno u vrlo ranjivom stanju.”

– Zak Brown za BBC Sport

Jedna od stvari koja bi trebala pomoći manjim momčadima je ograničenje budžeta, čije je uvođenje dogovoreno od iduće godine. Granica je trenutno postavljena 175 milijuna dolara, no momčadi žele značajno smanjenje te granice. Brown kaže kako je spuštanje ograničenja na 150 milijuna dolara dogovoreno sa svim momčadima, a većina je spremna za još nižu cifru:

“Svi su za 150 milijuna dolara, a velika većina – uključujući jednu od velikih momčadi – spremna je otići značajno ispod 150 milijuna dolara.”

Brown nije imenovao momčadi, no BBC tvrdi kako je Mercedes za dodatno sniženje ograničenja, dok se Ferrari i Red Bull s time ne slažu. Red Bullov Christian Horner izjavio je kako smatra da je ograničenje budžeta “sekundarna” mjera i da bi prioritet trebalo biti “smanjenje troška utrkivanja” jer mnoge manje momčadi ionako ne troše 150 milijuna dolara i to im ne bi donijelo nikakvu pomoć. Na taj argument Brown je odgovorio:

“Pomislili biste kako njima [velikim momčadima] ne odgovara poštena borba s momčadima koje dosad možda nisu smatrali svojim konkurentima i možda im ne odgovara poštena borba jer nikad nisu bili u takvoj.”

Smatra kako gubitak jedne momčadi sport može preživjeti, no sve više od toga je alarmantno:

“Trenutno imamo 10 momčadi i 20 bolida na gridu. Ne tako davno, nakon financijske krize, smo imali 18 bolida. Mislim da je to granica, stoga bismo si realno mogli priuštiti gubitak jedne [momčadi]. Dvije su crvena zona, a mislim da kod tri imamo vrlo, vrlo ozbiljne probleme.”

O dodatnom smanjenju budžeta šefovi momčadi će raspraviti na današnjem elektronskom sastanku – manje momčadi tražit će smanjenje na 100 milijuna dolara.

Komentiraj

10 komentara

  1. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Haas opasno visi. Svi su u problemima, ne samo mali timovi.
    Za ne povjerovati je, koliko su se stvari promijenile u 14 dana. Ovo baš liči na scenarij nekog filma.



    11

    3
  2. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Nažalost i to je realnost, ako situacija potraje…



    1

    0
  3. Mclaren
    KERS Prikaži

    Jbna Korona bu sve sjbla…



    5

    0
  4. Slika i prilika skoro svakog sporta danas. Maksimalna zarada na prvom mjestu, zatim sve ostalo i tek na kraju cijele priče se onako sramežljivo pojavi sport. Šteta….



    12

    1
    • Svatko realan je svjestan toga. Sto mislis naprimjer dali teze Ronaldu i Messiju pada sada daleko manja placa ili sto ne osvoje neki trofej? Dali upravi reala teze pada to sto nema nogometa, gledatelja , sponzora, tv prijenosa ili mozda neka izgubljena utakmica? Isto je u F1. Svi gledaju svoju zaradu jer da nije tako ne bi npr ronaldo otisao iz Reala u Juve zbog 5mil eira vece place. Ne bi riciardo otisao iz red bulla. Ham da nije dobio ovakav ugovor od Mercedesa 2014 vjerovatno nikad ne bi ni razmotrio ponudu. Svi oni prvo voze za sebe a onda radi drugih pa na kraju radi nas gledatelja. I ja posao koji odradim gledam da odradim kako spada zbog poslodavca ali u prvom planu mi je moja zarada moj zivot i moja obitelj. Ako mi neodgovora idem dalje. Ova situacija samo pokazuje da su svi oni u svemu tome radi novaca. Da se sport igra za kikiriki kao nekada bilo bi profi sportasa kao nekada odnosno jedno 80% manje. Na kraju krajeva f1 je skupu sport a kad stoji jos skuplji jer troskove imas a zarada steka . Mene ne bi cudilo da neke ekipe nakon ovoga ne mogu normalno funkcionirati dalje. Evo vam situacije u dinamu. Svi bi full place a sjede doma. Jbg to je po meni ipak malo pohlepno. Ako svi ljudi koji trenutno ne rade mogu na 4000kn mogu i oni prihvatiti to smanjenje place a ne zele to. Znaci ipak ispadada je pojedincima vaznija njihova lova od kluba misljenja javnosti itd.



      7

      1
      • Slažem se s tobom i svaka ti je na mjestu. Ono što mene smeta je, uzet ću konkretno primjer iz nogometa (iako se to odnosi i na mnogo ostalih sportova), što su te razmažene balerine po meni totalno preplaćene. Daleko od toga da ne bi trebali biti adekvatno plaćeni, ali baš toliko? I na kraju krajeva, to ustvari ubija sport.



        6

        1
        • Mattia Binotto
          Har Kl Donator Prikaži

          Zato što se više ne radi o sportu, već o biznisu.
          Sport možeš naći samo u amaterskim serijama. Ostalo je sve računica i igra za platu, a ne za duh.



          2

          2
  5. Ross Brawn
    Tuzlaensis novinar Prikaži

    Pomislili biste kako njima [velikim momčadima] ne odgovara poštena borba s momčadima koje dosad možda nisu smatrali svojim konkurentima i možda im ne odgovara poštena borba jer nikad nisu bili u takvoj.

    Kako to da je odjednom rezanje troškova sinonim za poštenu borbu? A to što decenijama ne postoji ograničenje troškova i to da je F1 sport bogatih, niko ne uzima u obzir kada njemu ne ide u korist?



    6

    0
    • Jenson Button
      Lotus Prikaži

      Molim te, postoji nekoliko vizija formule 1. Neki žele gledati stalne sudare i pretjecanja. Oni gledaju Indycar. F1 mora biti sport u kojem najbolji pobjeđuje, a da bi bio dobar, moraš biti bogat.



      1

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni