Oktanski koktel

Najgore momčadi u povijesti F1: 1. Mastercard Lola

Piše: Ante Maras

Prije 2 godina, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Za razliku od prije navedenih momčadi, ova je momčad imala potencijala ostaviti traga u F1, i to popriličnog, ali zašto ipak nije, bit će navedeno u tekstu.

Lola kao konstruktor bolida za razna trkača natjecanja je bila nadaleko poznata svim velikim fanovima i pratiteljima motorsporta, a uspjesi koje je postigla su bili izvanredni. F3000, ChampCar, Formula 3, razna prvenstva sportskih automobila i mnogo druga natjecanja su natjecanja u kojima je Lola ostavila neizbrisiv trag i u kojima je ostvarila veliki broj pobjeda i naslova. Samo u Formuli 1 nisu uspjeli, unatoč povremenim nastupima i izradi bolida za Larrousse, Beatrice Haas i Scuderiu Italia. Vlasnik Lole Eric Broadley je htio to promijeniti.

1995. su počela testiranja njihovog prvog samostalnog prototipa bolida F1, a za upravljačem je bio Allan McNish. Nakon intezivnih testiranja tijekom 1995. i 1996., krajem 1996. Eric Broadley najavljuje skori ulazak momčadi u F1, a i dovedeni su razni veliki sponzori, pa se sve činilo sjajnim za momčad, ali upravo su sponzori uprskali sve. Planirani ulazak momčadi je trebao biti 1998., ali ulaze već 1997. zbog pritiska sponzora (najviše Mastercarda) te je momčad imala samo 3 mjeseca do početka sezone da sastavi bolid. S druge strane, vozački paket nije bio problematičan.

Dovedeni su Ricardo Rosset koji je isto donio sponzore, a Vincezo Sospiri je bio u to vrijeme vozač iznimnog potencijala, a o njegovom potencijalu i brzini dovoljno govori činjenica da je upravo on uz Sennu bio uzor Michaelu Schumacheru tijekom ranijih faza karijere. Kad je napokon napravljen bolid, bio je daleko od dobrog. Nije uopće testiran u zračnom tunelu te je jedva imao išta testnih krugova, a obzirom na manjak vremena, planirani kućni Lola V10 motor od strane Ala Menninga nije napravljen u tako kratko vrijeme, stoga je momčad morala uzeti Ford ECA Zetec-R V8 motor kojeg je Forti koristio sezonu prije. Rezultat svega toga je bila prava katastrofa.

Bolid se zbog 107% pravila nije uspio kvalificirati za Veliku Nagradu Australije, budući da su vremena vozača Lole bili 11, odnosno 13 sekundi lošija od najbržeg bolida na stazi. Na sljedećoj utrci u Brazilu su se mehaničari pojavili, ali su tamo saznali da se glavni sponzor Mastercard povukao iz momčadi, što je značilo kraj i momčad se povukla s tog vikenda i prvenstva uopće. Većina se mehaničara vratilo u sjedište momčadi u Huntingdon, dok je mali dio momčadi navodno prešao raditi u Arrows jer je boks Arrowsa bio pokraj njihovog pa su mehaničari Lole upitali Arrows imaju li koje slobodno mjesto jer su taman izgubili posao, što je na kraju bio i slučaj. Po mom skromnom mišljenju, smatram da je, za razliku od ostalih navedenih momčadi, koje su same krive za propast, najveći krivac za propast Lole i njihov loš debi sponzor Mastercard jer su ih natjerali da uđu u F1 prerano, nesvjesni da je ipak za uspjeh Lole u F1 bilo potrebno strpit se još jednu sezonu, a poprilično sam siguran da bi Lola napravila iznimno konkurentan bolid i da bi Lola u F1 bila jako dugo te na kraju krajeva, ostavila puno veći trag u F1.

Momčadi vrijedne spomena:

Simtek

Uspješna konzultantska firma, a kasnije ne tako dobra F1 momčad koju je zezula promjena pravila 1994., a manjak novca također nije od pomoći, ali ih je totalno dotukla smrt Rolanda Ratzenbergera u Imoli 1994. i momčad je prestajala postojati nakon VN Monaka 1995.

Pacific F1

Momčad s priličnim uspjehom u nižim serijama nije se proslavila u F1 zbog lošeg bolida PR01 koji dijeli neke sličnosti s Benettonom B192 budući da je za oba bolida temelj bio Reynardov propali F1 projekt , a uz loš bolid, momčadi je presudio i manjak novca i više se nisu pojavili na gridu nakon Adelaidea 1995.

EuroBrun

Mala talijansko-švicarska momčad koja unatoč solidnom F1 startu nije postigla puno zbog manjka novca te je nestala s grida prije kraja sezone 1990.

Komentiraj

6 komentara

  1. Očekivano prvo mjesto, s obzirom da su svi ostali kandidati na pozicijama od 2. do 5.
    Neprocjenjivo, a za sve ostalo postoji “Mastercard”. :mrgreen:
    Hvala @Ante :pivo:



    10

    0
  2. Michael Schumacher
    Ferrari Maniac Prikaži

    Odlična serija, bio je baš užitak čitati. Za neke od momčadi moram priznati nisam ni čuo, a s obzirom na njihovu povijesnu nezamjetnost, puno sam i naučio kroz čitanje.



    5

    0
  3. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    “Odbindžao” sam ovaj serijal, prije svega pohvale na ideji i trudu Ante :thumbs:

    Autor je komentirao kako mu nije žao zbog propasti nekih od ovih momčadi, ali meni je iskreno žao što takvih padobranaca više nema u svijetu Formule 1. Iako se rijetko spominju, nisu imale nikakvih uspjeha, kratko su trajale i većina ih je zaboravljena (za većinu ovih spomenutih u serijalu sam ja samo čuo), iza njih – kao što vidimo po ovim člancima – zapravo stoje brojne zanimljive priče. Žao mi je što neki entuzijastični luđak u današnjem svijetu ne može skupiti nekakvu siću od početnog kapitala, reći ajmo napraviti F1 bolid i stvarno ga napraviti te se pojaviti na gridu. Danas, u svijetu gdje svi love samo profit, teško mi je zamisliti pojavu ovakve neke “romantične” priče.



    4

    0
    • Mislim da bi slično završio i GP Stefan, “tim” srpskog biznismena da su dozvolili ulazak u F1.



      1

      0
    • Mick Schumacher
      Ante Maras novinar Prikaži

      Možda sam bio malo pregrub, htio sam reći da sam uvijek za neke male momčadi kao što su Minardi, Scuderia Italia ili tako neke jer su one prvi kontakt rookiea s F1, ali nisam za timove kao Andrea Moda jer oni su tu dosli tek reda radi.


      0

      0
  4. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    @Ante Maras,

    Ovaj lik te “prati”:

    https://www.motorsport.com/f1/news/what-happens-when-your-big-f1-break-spirals-into-a-farce/4772508/

    Nisam sve pročitao u ovom motorsport članku….. nećete vjerovati, ne stignem….. ali svaka vam čast, jer eto i kolega Charles Bradley ide stopama f1puls-a i njegove ekipe…… :thumbs:

    Samo tako novinarska ekipo….. :thumbs:


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni