F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Najgore momčadi u povijesti F1: 2. Andrea Moda Formula

Ante Maras

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nostalgija

Svakako jedna od najkontroverznijih momčadi u povijesti F1 svoj put počinje kad Andrea Sassetti, osnivač i vlasnik Andrea Mode, kupi Coloni u rujnu 1991. te preimenuje momčad u ime svoje kompanije. Isto tako, sklapaju dogovor sa Simtekom oko otkupa bolida kojeg je Simtek radio u suradnji s BMWom 1990. zbog navodnog ulaska BMWa u F1 koji se na kraju nije dogodio. Motor koji se počinje ugrađivati u bolid je bio Judd V10 i taj bolid postaje Andrea Moda S921.

Bolid nije bio spreman pa su morali uzeti modificirani Coloni C4B, a vozači su bili Enrico Bertaggia i Alex Caffi. Međutim, bolid nije bio jedini problem. Osim par demonstracijskih krugova na Kyalamiju, nisu smjeli nastupiti jer momčad nije platila 100 000 dolara depozita jer su vođeni kao nova momčad, a vlasnik Andrea Sassetti nije tako smatrao. Budući da je kupio Colonijeve pogone i sve ostalo od Colonija, smatrao je da nisu nova momčad, već da su momčad koja odavno se natječe, ali FIA je ostala pri svome. Inače, Andrea Sassetti je bio vlasnik Andrea Mode, modne kompanije koja je proizvodila ženske cipele, ali izvor njegova bogatstva ostaje misterija. On je tvrdio da je bogat zbog bogatog oca, ali većina smatra da se obogatio na kockanju, a neki da je čak se obogatio preko mafije, obzirom da su pucali na njega jednom restoranu i da su mu zapalili diskoteku.

Isto tako, tražio je od ljudi u njegovoj tvornici cipela da rade i u njegovoj F1 momčadi jer je u momčadi radilo samo 40 ljudi. Nakon što su nekako uspjeli izgladit stvari sa FIA-om, pojavili su se na Velikoj Nagradi Meksika, ali opet nisu nastupili jer bolid nije još uvijek bio spreman. Zbog svega toga, Bertaggia i Caffi su počeli kritizirati momčad, za što im je Sassetti zahvalio otkazom. Umjesto njih su došli Roberto Moreno i Perry McCarthy (prijašnji test vozač Williamsa te kasnije poznat kao The Stig). Ali, opet su počeli problemi za momčad. Roberto Moreno je počeo vozit njihov bolid Andrea Moda S921 po prvi put, ali Perry McCarthy nije jer mu FIA nije htjela dati Superlicencu. Na kraju u tome ipak uspijeva, ali se ne uspijeva pretkvalificirati jer mu je otkazao bolid čim je izašao na stazu, a ni Moreno se ne uspijeva pretkvalificirati.

U to vrijeme Caffi se pokušava vratiti u momčad i navodno donosi 1 milijun dolara sponzorskog novca. Sassetti ga je htio vratiti, ali FIA je to stopirala jer im je bilo dosta cirkusa oko vozača što ga je Sassetti izvodio. Zbog toga i zbog činjenice da je izgubio popriličan sponzorski novac, Sassetti sve više zanemaruje McCarthya i posvećuje se Morenu. Napokon se momčad uspijeva kvalificirat na nekoj utrci, to uspijeva Morenu u Monacu koji starta 26., a McCarthy ne prolazi pretkvalifikacije s vremenom 17:05.924. Nažalost, Moreno odustaje nakon 11 krugova zbog kvara na motoru. Kad se činilo da su se malo smirili i uozbiljili, na sljedećoj utrci zamalo nisu nastupili jer nisu imali motore budući da Sassetti nije platio Juddu, pa su se obratili Brabhamu koji im je posudio motor. Moreno nije uspio proći pretkvalifikacije, a McCarthy nije nastupio.

Vrhunac neorganizacije i cirkusa u momčadi se dogodio na Velikoj Nagradi Francuske na kojoj nisu nastupili jer im je kamion s opremom zapeo u tadašnjoj blokadi francuskih vozača kamiona, a što je najgore, sve su momčadi uspjele ispregovarati da puste njihove kamione osim Andrea Moda Formule. Zbog svega toga, i ono malo sponzora je napustilo momčad i Sassetti je morao sam u potpunosti financirati momčad. Nakon toga se još više pogoršao tretman momčadi prema McCarthyu, čiji su bolid smatrali u biti rezervnim za Roberta Morena, kojeg su poslali na stazu na Velikoj Nagradi Velike Britanije na gumama za mokro iako je staza bila suha, a na Velikoj Nagradi Mađarske su ga poslali na stazu 45 sekundi prije kraja pretkvalifikacija i nije uspio napraviti vrijeme. Zbog svega toga su Sassettiju iz FIAe zaprijetili da će izbaciti njegovu momčad ako se takvo ponašanje nastavi.

Na sljedećem F1 vikendu, na Velikoj Nagradi Belgije, momčad nije više morala nastupiti na pretkvalifikacijama budući da je Brabham ugašen, ali se opet nisu uspjeli kvalificirati za utrku. Ali, to je bio najmanji problem za momčad budući da je vlasnik momčadi Andrea Sassetti uhićen u paddocku na tom vikendu zbog krivotvorenja računa za auto dijelove, a momčad je sljedećeg tjedna diskvalificirana do kraja sezone zbog nemogućnosti da momčad postoji na način koji je u skladu s pravilnikom FIA-e, a kamionima momčadi je zabranjen pristup na sljedećem F1 vikendu u Monzi, iako su se pojavili. Na kraju svega, drago mi je što takva momčad ne postoji više jer ovakva momčad blati ugled Formule 1 kao sporta, a i žao mi je Perrya McCarthya zbog svega što je pretrpio u momčadi. Što reći za vlanika Andreu Sassettija? Naspram njega Flavio Briatore ispada mala maca.

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naš zadnji Donator je: Crash.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Ante Maras
Pulsmedia autor
12 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

9 komentara

  1. Max Verstappen DaveGilmour Prikaži

    Svi dobri timovi nalik su jedni na druge, svaki loš tim loš je na svoj način. Andrea Moda je vjerojatno najgore vođeni tim u povijesti motosporta, ali su za razliku od nekih drugih imali koliko-toliko konkurentan bolid (bolid je namjerno u jednini jer su se ionako samo o jednom bolidu brinuli :) ). Moreno se uspio kvalificirati na jednu utrku i još par puta je uspio postaviti ”respektabilna” vremena u pretkvalifikacijama tako da bolid, na onim vikendima kada su ga zapravo uspijeli posložiti, sigurno nije bio neki teški krš. No sve to pada u vodu kada u timu imaš takve ridikule kakve je imala Andrea Moda. Posebno je šokantna priča s VN Belgije te godine gdje je McCarthy imao nesreću na treningu jer ga je tim svjesno poslao na stazu sa slomljenim ”steering armom” (ne znam hrvatsku riječ za ovaj pojam). Da su imali bolje vodstvo tima, od Andree Mode bi možda i nastao solidan backmarker ala Minardi.

    Life se, s druge strane, jednostavno odlučio pojaviti s traktorom na F1 gridu. Mislim da nikada u povijesti nijedan bolid nije bio toliko sporiji od konkurencije kao što je to bio Life. Da su se pojavili sami na GP vikendu, vjerojatno se opet nebi uspijeli kvalificirati za kvalifikacije :mrgreen: Tim nije bio ni približno tako loše vođen kao Andrea Moda, ali od Lifea ni dream team na pitwallu nebi napravio konkurentan tim.

    U konačnici se sve svodi i na osobni dojam koji od ova dva tima ćemo proglasiti lošijima, ali za mene će Life uvijek ostati u posebnoj kategoriji lošega. Toliko loši da su zapravo dobri. Pretpostavljam da nam je za kraj još ostala Lola, tim koji je izdržao pola vikenda u F1.



    9

    0
  2. Svaka čast na ovakvim člancima, jednostavno koliko god da ih napišete ja ih se nebi mogao dovoljno načitati, samo tako nastavite. Samo bih dodao da staviti u isti kontekst Andreu Sassettija i Flavio Briatorea mi nikako ne drži vodu ( možda samo po ekscentričnosti i tu po meni svaka sličnost prestaje ).



    2

    0
    • Tag Heuer Ante Maras novinar Prikaži

      Pa gledaj, obojici nije strano tumačenje pravila na njihov način, a i nije im nepoznata ona strana zakona, ali za Sassettija je Briatore malo nevinašce jer sigurno ti neće zapaliti klub i pucati na tebe u restoranu ako nisi duboko zaglibio u kriminal i muljanja, a Briatore baš i nije toliko zaglibio koliko Sassetti.



      2

      0
    • Samo mi je žao šta u tom vremenu nije bilo portala o motosportu. Koje bi onda bile rasprave. Slavko Cvitković bi ispalija na živce od tolikih informacija.


      0

      0
  3. Formula1 f1zd Prikaži

    Ovo sam čekao :)
    Mislio sam da će oni biti na prvom mjestu, baš me zanima tko je gori..



    1

    0
  4. Idem dati mašti na volju i pretpostaviti kako će izgledati s najgorom momčadi: nisu uspjeli sastaviti bolid niti odvoziti nijednu utrku, neki članovi ekipe su dobili otkaz, neki su ga sami dali, a vodstvo momčadi je završilo u zatvoru… Oooooo…


    0

    0
  5. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Čekao sam kad će jadni “The Stig” doći na red.
    Sjećam se kako su se mediji raspisalio o tome kako je izašao iz garaže i stao nakon 10 metara.



    1

    0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      Hvala @zeko :thumbs:

      Nisam znao za Benetton

      Kakva scena :rofl:

      At the time Silverstone featured a super-fast right-hander at Bridge. McCarthy was surprised to learn how the future seven-times world champion approached that daunting corner.

      “I had been very fast considering I’d had a total of 13 laps that year. So it really was going well. I was still a bit off Michael. And I said to him, how are you taking this?

      “He said ‘Bridge corner, I’m flat’. I said ‘No way’.” McCarthy took some persuading it could be done. “I’m coming up to that with my balls wrapped around my neck with a light tap on the brake, let alone a lift, a light tap on the brake and I’m coming through scaring myself.”

      Nonetheless, he resolved to tackle Bridge flat-out next time. “I just absolutely jammed my foot onto the throttle so I couldn’t take it off. It was such a stupid thing to do.

      “The car went everywhere. My hands were moving faster than Bruce Lee in a Kung Fu movie. Somehow I did all the right things, but I got unbelievably lucky that I kept the car out of both walls, the one on the inside, the one on the outside and everything else.”

      Back in the pits after his run, engineer Pat Symonds asked McCarthy “did you have a little bit of a moment out there?” After McCarthy denied it, Symonds replied: “That’s funny because our telemetry is showing you on full opposite lock at 180 mph.”

      McCarthy confessed: “I said ‘OK Pat but it was Michael, Michael said he could take it flat and I had to try it’. He said ‘You idiot. Michael was talking about when he’s on qualifying with no fuel in the car. You are on old race tyres with half a tank of fuel…’”


      0

      0