Najgore momčadi u povijesti F15. Forti Corse
4. Scuderia Coloni
3. Life
2. Andrea Moda Formula
Svakako jedna od najkontroverznijih momčadi u povijesti F1 svoj put počinje kad Andrea Sassetti, osnivač i vlasnik Andrea Mode, kupi Coloni u rujnu 1991. te preimenuje momčad u ime svoje kompanije. Isto tako, sklapaju dogovor sa Simtekom oko otkupa bolida kojeg je Simtek radio u suradnji s BMWom 1990. zbog navodnog ulaska BMWa u F1 koji se na kraju nije dogodio. Motor koji se počinje ugrađivati u bolid je bio Judd V10 i taj bolid postaje Andrea Moda S921.
Bolid nije bio spreman pa su morali uzeti modificirani Coloni C4B, a vozači su bili Enrico Bertaggia i Alex Caffi. Međutim, bolid nije bio jedini problem. Osim par demonstracijskih krugova na Kyalamiju, nisu smjeli nastupiti jer momčad nije platila 100 000 dolara depozita jer su vođeni kao nova momčad, a vlasnik Andrea Sassetti nije tako smatrao. Budući da je kupio Colonijeve pogone i sve ostalo od Colonija, smatrao je da nisu nova momčad, već da su momčad koja odavno se natječe, ali FIA je ostala pri svome. Inače, Andrea Sassetti je bio vlasnik Andrea Mode, modne kompanije koja je proizvodila ženske cipele, ali izvor njegova bogatstva ostaje misterija. On je tvrdio da je bogat zbog bogatog oca, ali većina smatra da se obogatio na kockanju, a neki da je čak se obogatio preko mafije, obzirom da su pucali na njega jednom restoranu i da su mu zapalili diskoteku.
Isto tako, tražio je od ljudi u njegovoj tvornici cipela da rade i u njegovoj F1 momčadi jer je u momčadi radilo samo 40 ljudi. Nakon što su nekako uspjeli izgladit stvari sa FIA-om, pojavili su se na Velikoj Nagradi Meksika, ali opet nisu nastupili jer bolid nije još uvijek bio spreman. Zbog svega toga, Bertaggia i Caffi su počeli kritizirati momčad, za što im je Sassetti zahvalio otkazom. Umjesto njih su došli Roberto Moreno i Perry McCarthy (prijašnji test vozač Williamsa te kasnije poznat kao The Stig). Ali, opet su počeli problemi za momčad. Roberto Moreno je počeo vozit njihov bolid Andrea Moda S921 po prvi put, ali Perry McCarthy nije jer mu FIA nije htjela dati Superlicencu. Na kraju u tome ipak uspijeva, ali se ne uspijeva pretkvalificirati jer mu je otkazao bolid čim je izašao na stazu, a ni Moreno se ne uspijeva pretkvalificirati.
U to vrijeme Caffi se pokušava vratiti u momčad i navodno donosi 1 milijun dolara sponzorskog novca. Sassetti ga je htio vratiti, ali FIA je to stopirala jer im je bilo dosta cirkusa oko vozača što ga je Sassetti izvodio. Zbog toga i zbog činjenice da je izgubio popriličan sponzorski novac, Sassetti sve više zanemaruje McCarthya i posvećuje se Morenu. Napokon se momčad uspijeva kvalificirat na nekoj utrci, to uspijeva Morenu u Monacu koji starta 26., a McCarthy ne prolazi pretkvalifikacije s vremenom 17:05.924. Nažalost, Moreno odustaje nakon 11 krugova zbog kvara na motoru. Kad se činilo da su se malo smirili i uozbiljili, na sljedećoj utrci zamalo nisu nastupili jer nisu imali motore budući da Sassetti nije platio Juddu, pa su se obratili Brabhamu koji im je posudio motor. Moreno nije uspio proći pretkvalifikacije, a McCarthy nije nastupio.
Vrhunac neorganizacije i cirkusa u momčadi se dogodio na Velikoj Nagradi Francuske na kojoj nisu nastupili jer im je kamion s opremom zapeo u tadašnjoj blokadi francuskih vozača kamiona, a što je najgore, sve su momčadi uspjele ispregovarati da puste njihove kamione osim Andrea Moda Formule. Zbog svega toga, i ono malo sponzora je napustilo momčad i Sassetti je morao sam u potpunosti financirati momčad. Nakon toga se još više pogoršao tretman momčadi prema McCarthyu, čiji su bolid smatrali u biti rezervnim za Roberta Morena, kojeg su poslali na stazu na Velikoj Nagradi Velike Britanije na gumama za mokro iako je staza bila suha, a na Velikoj Nagradi Mađarske su ga poslali na stazu 45 sekundi prije kraja pretkvalifikacija i nije uspio napraviti vrijeme. Zbog svega toga su Sassettiju iz FIAe zaprijetili da će izbaciti njegovu momčad ako se takvo ponašanje nastavi.
Na sljedećem F1 vikendu, na Velikoj Nagradi Belgije, momčad nije više morala nastupiti na pretkvalifikacijama budući da je Brabham ugašen, ali se opet nisu uspjeli kvalificirati za utrku. Ali, to je bio najmanji problem za momčad budući da je vlasnik momčadi Andrea Sassetti uhićen u paddocku na tom vikendu zbog krivotvorenja računa za auto dijelove, a momčad je sljedećeg tjedna diskvalificirana do kraja sezone zbog nemogućnosti da momčad postoji na način koji je u skladu s pravilnikom FIA-e, a kamionima momčadi je zabranjen pristup na sljedećem F1 vikendu u Monzi, iako su se pojavili. Na kraju svega, drago mi je što takva momčad ne postoji više jer ovakva momčad blati ugled Formule 1 kao sporta, a i žao mi je Perrya McCarthya zbog svega što je pretrpio u momčadi. Što reći za vlanika Andreu Sassettija? Naspram njega Flavio Briatore ispada mala maca.
Nudite proizvod ili uslugu? Reklamirajte se na najposjećenijem specijaliziranom sportskom portalu u Hrvatskoj. Kontaktirajte nas na [email protected].
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Završila je pretposljednja utrka kalendara Formule 1 na ulicama Las Vegasa O samom događaju je napisano pregršt tekstova uz neviđenu pompu oko samog eventa pa ćemo se ovdje pokušati manje fokusirati na neke „cringe“ trenutke, a više na sami sportski događaj koji je sve u svemu donio zanimljivost i na samome vrhu Borba u vrhu se odvijala između Ferrarija i Red Bulla, točnije Verstappena i Leclerca, gdje se uz pomoć SC-a...
Nakon nekoliko prijašnjih analiza što momčadi tako i vozača došlo je vrijeme za podrobniju analizu najstarijeg od svih Nekima drag nekima mrzak, ali vjerojatno svima vozač koji plijeni pažnju svojim vožnjama (bome i karakterom) iz vikenda u vikend od ranih dvijetisućitih pa do Velike Nagrade Brazila prethodnog vikenda, a tko zna koliko još Stoga, uživajmo u ovakvim izvedbama dok traju kao i u ovakvim utrkama koje Interlagos...
Kroz prizmu taktike i odabira guma za završetak utrke u Meksiku sve se svelo na medium ili hard Što odabrati ovisi o postavkama bolida, pretpostavljenoj potrošnji guma i slično Svaka od ekipa ima simulacijski softver pomoću kojih provjerava ogromne količine podataka koje će na kraju dovesti do jedne konačne odluke Naravno, puno je parametara u igri, ali čini se da se u Ferrariju od hrpe podataka znaju pogubiti pa možemo izreći...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Svi dobri timovi nalik su jedni na druge, svaki loš tim loš je na svoj način. Andrea Moda je vjerojatno najgore vođeni tim u povijesti motosporta, ali su za razliku od nekih drugih imali koliko-toliko konkurentan bolid (bolid je namjerno u jednini jer su se ionako samo o jednom bolidu brinuli :) ). Moreno se uspio kvalificirati na jednu utrku i još par puta je uspio postaviti ”respektabilna” vremena u pretkvalifikacijama tako da bolid, na onim vikendima kada su ga zapravo uspijeli posložiti, sigurno nije bio neki teški krš. No sve to pada u vodu kada u timu imaš takve ridikule kakve je imala Andrea Moda. Posebno je šokantna priča s VN Belgije te godine gdje je McCarthy imao nesreću na treningu jer ga je tim svjesno poslao na stazu sa slomljenim ”steering armom” (ne znam hrvatsku riječ za ovaj pojam). Da su imali bolje vodstvo tima, od Andree Mode bi možda i nastao solidan backmarker ala Minardi.
Life se, s druge strane, jednostavno odlučio pojaviti s traktorom na F1 gridu. Mislim da nikada u povijesti nijedan bolid nije bio toliko sporiji od konkurencije kao što je to bio Life. Da su se pojavili sami na GP vikendu, vjerojatno se opet nebi uspijeli kvalificirati za kvalifikacije :mrgreen: Tim nije bio ni približno tako loše vođen kao Andrea Moda, ali od Lifea ni dream team na pitwallu nebi napravio konkurentan tim.
U konačnici se sve svodi i na osobni dojam koji od ova dva tima ćemo proglasiti lošijima, ali za mene će Life uvijek ostati u posebnoj kategoriji lošega. Toliko loši da su zapravo dobri. Pretpostavljam da nam je za kraj još ostala Lola, tim koji je izdržao pola vikenda u F1.
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Svaka čast na ovakvim člancima, jednostavno koliko god da ih napišete ja ih se nebi mogao dovoljno načitati, samo tako nastavite. Samo bih dodao da staviti u isti kontekst Andreu Sassettija i Flavio Briatorea mi nikako ne drži vodu ( možda samo po ekscentričnosti i tu po meni svaka sličnost prestaje ).
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa gledaj, obojici nije strano tumačenje pravila na njihov način, a i nije im nepoznata ona strana zakona, ali za Sassettija je Briatore malo nevinašce jer sigurno ti neće zapaliti klub i pucati na tebe u restoranu ako nisi duboko zaglibio u kriminal i muljanja, a Briatore baš i nije toliko zaglibio koliko Sassetti.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Samo mi je žao šta u tom vremenu nije bilo portala o motosportu. Koje bi onda bile rasprave. Slavko Cvitković bi ispalija na živce od tolikih informacija.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovo sam čekao :)
Mislio sam da će oni biti na prvom mjestu, baš me zanima tko je gori..
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Idem dati mašti na volju i pretpostaviti kako će izgledati s najgorom momčadi: nisu uspjeli sastaviti bolid niti odvoziti nijednu utrku, neki članovi ekipe su dobili otkaz, neki su ga sami dali, a vodstvo momčadi je završilo u zatvoru… Oooooo…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Čekao sam kad će jadni “The Stig” doći na red.
Sjećam se kako su se mediji raspisalio o tome kako je izašao iz garaže i stao nakon 10 metara.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
mccarthy o f1 bolidima koje vozio, zanimljivo štivo.
https://www.racefans.net/2020/04/02/my-f1-cars-perry-mccarthy/
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Hvala @zeko :thumbs:
Nisam znao za Benetton
Kakva scena :rofl:
0
0