Izdvojeno

Ni strateška greška nije zaustavila Verstappena na putu do sprint pobjede u Belgiji

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci, 68 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Novi primjer dominacije Maxa Verstappena vidjeli smo na kišnoj sprint utrci na Spa-Francorchampsu. Iako je iz neobjašnjivih razloga ostao na stazi s wet gumama krug duže od potrebnog i time izgubio vodeću poziciju od Oscara Piastrija, ekspresno je vratio vodstvo prvom pravom prilikom te do kraja opušteno stigao do svoje druge ovosezonske sprint pobjede, četvrte ukupno. Drugi je ostao Piastri, a treće mjesto pripalo je Pierreu Gaslyju koji je iskoristio poklone Ferrarijevih vozača i Landa Norrisa kroz boks.

Početak sprint utrke odgođen je za 35 minuta, onoliko koliko je i trajala odgoda sprint raspucavanja, zbog pravila o minimalnom razmaku između početaka sesija. Neposredno prije tog termina krenula je jaka kiša iznad Spa, stoga je utrka iza safety cara krenula sat vremena i pet minuta nakon prvotno planiranog termina. Čak pet krugova vozači su proveli iza Bernda Maylandera za volanom Aston Martina, a zatim je krenula utrka u skraćenom trajanju od 11 krugova.

Iako se očekivalo da će svi odmah pojuriti u boks po intermedije nakon obaveznog starta na full wetu, Verstappen je iznenađujuće ostao na stazi, dok su sve ostale ekipe osim Haasa pozvale u boks vozače koji su bili prvi na stazi. Carlos Sainz krenuo je treći, no kroz boks je izgubio tri pozicije, a Sergio Perez preskočio je Lewisa Hamiltona. Krug kasnije svi koji dotad nisu obavili promjenu guma su to napravili, a Verstappen je pritom pao sekundu i pol iza Piastrija.

Fernando Alonso neće po dobrome pamtiti svoj 42. rođendan jer je nakon kvalificiranja na 15. mjesto za sprint utrku iz iste otpao već u četvrtom krugu. Odmah nakon ispadanja u SQ2 rekao je da ništa neće moći napraviti u sprintu, a to je i dokazao izlijetanjem u Pouhonu. Španjolac je blago dodirnuo mokri rubnik koji ga je poslao u dvostruko izvrtanje i šljunak iz kojeg se nije mogao izvući. Nakon toga je izašao safety car koji se maknuo sa staze u šestom krugu, a čim je utrka restartana, Verstappen je na Kemmel pravcu zaobišao Piastrija i odmaglio prema pobjedi.

Kasnije u istom krugu došlo je do kontakta između Hamiltona i Pereza kod Britančevog pokušaja pretjecanja u Stavelotu, nakon čega je Perez drastično izgubio tempo te u četiri zavoja izgubio tri pozicije. Do kraja kruga izletio je u šljunak, a zatim je dva kruga prije kraja parkirao bolid u garažu. Hamilton je ciljem prošao četvrti, no kazna od pet sekundi za sudar s Meksikancem bacila ga je na sedmo mjesto.

Četvrto i peto mjesto pripalo je Ferrarijevom dvojcu, Sainzu i Leclercu, a u bodovima su završili još šestoplasirani Norris i osmi Russell.

Glavna utrka vikenda za VN Belgije trebala bi početi sutra u 15 sati. S pole positiona krenut će Charles Leclerc, a Max Verstappen starta šesti.

Rezultati

VozačKonstruktorZaostatak
1Max VerstappenRED BULL RACING HONDA RBPT11 krugova
2Oscar PiastriMCLAREN MERCEDES+6.677s
3Pierre GaslyALPINE RENAULT+10.733s
4Carlos SainzFERRARI+12.648s
5Charles LeclercFERRARI+15.016s
6Lando NorrisMCLAREN MERCEDES+16.052s
7Lewis HamiltonMERCEDES+16.757s
8George RussellMERCEDES+16.822s
9Esteban OconALPINE RENAULT+22.410s
10Daniel RicciardoALPHATAURI HONDA RBPT+22.806s
11Lance StrollASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES+25.007s
12Alexander AlbonWILLIAMS MERCEDES+26.303s
13Valtteri BottasALFA ROMEO FERRARI+27.006s
14Kevin MagnussenHAAS FERRARI+32.986s
15Zhou GuanyuALFA ROMEO FERRARI+36.342s
16Logan SargeantWILLIAMS MERCEDES+37.571s
17Nico HulkenbergHAAS FERRARI+37.827s
18Yuki TsunodaALPHATAURI HONDA RBPT+39.267s
19Sergio PerezRED BULL RACING HONDA RBPTodustao
20Fernando AlonsoASTON MARTIN ARAMCO MERCEDESizletio

Komentiraj

68 komentara

  1. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Bravo Oskare! :-)



    12

    2
  2. što ćemo s ferrarijevim boxom? kakve trutine



    3

    2
  3. Najbolje bi bilo da FIA ukine kišu.



    33

    2
  4. Teško bi Maxovo ostajanje na stazi nazvao neobjašnjivim. Logicno je bilo s obzirom da su svi bili blizu i on bi prvi usao u boks ali bi morao čekati dok se drugi provezu kraj njega gdje bi puno izgubio. Ovako se guzva razrjedila, ipqk mu je McLaren malo zasmetao odnosno usporio ga u boksu, ali strateski gledano ima puno više smisla nego da je išao odmah.



    41

    1
  5. realno najdominantniji bolid ikad.. cak i u odnosu na mercedesovu dominaciju.. al bez obzira na to max je svijet za sebe i radi jos vecu razliku nego sto je bolid sam po sebi.. po perezu se vidi ta razlika u klasi vozaca

    bravo oscar i piere 👏🏼

    alonso bolje nek spakira kofere i ode odmah na odmor pa kad se vrati bit ce jos jaci.. ovo defnitivno nije njegov vikende



    12

    17
    • Realno? Po čemu je to realno?



      5

      4
      • bez poraza cijelu sezonu prakticki.. perez da je na razini bilo bi jos uvjerljivije. 1988 i mclarenova dominacija su jedini s kojima se ovo moze usporedivat sam kaj je razlika kaj su tad u momcadi bila dva “maxa”.. unistavaju sve oko sebe, a cak su i ferrari pocetkom 2000 i mecka u svojem periodi bili porazeni u 11 utrka.. ovi su neunistivi, ukljucujuci i sprint.. a sad ti meni reci kako to nije realno.. :)



        10

        0
        • Dominacija nije samo opis jedne utrke. Ako ćemo realno bilo je i vozača i bolida koji su radili i daleko veće razlike u utrkama. Znači onda su oni najdominantniji ikada? Ili je mjerilo samo pobjede u nizu? Da se Ham i Rosberg nisu spucali u španjolskoj i da nije Rosberga Vettel bacio na začelje a Hamu krepucno motor sa 25 sekundi prednosti bilo bi 21 od 21. Samo viša sila ih je spriječila da ne budu stopostoni 2016 god. Je RB jak kao i Max no dominacija se odnosi i na nekakvo vremensko razdoblje. S obzirom da je Mercedesova trajala 8 godina a Red Bullova godinu i pol (2021 nije nikakva dominacija) glupo je pričati o najvećoj dominaciji ikada. Mercedes u prve tri godine hibridne ere je u pobjedi spriječavao isključivo kvar ili međusobni sudari.



          24

          2
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Zanimljivo, znači Mercedesu se za svih 8 godina kad su osvojili naslov pripisuje dominantan bolid, ali za Red Bull nemamo isti kriterij?
          MB je imao dominantan bolid 2014, 2015, 2016, 2019, i 2020.
          2017, 2018, je bio sve samo ne dominantan kao i 2021.
          To što je Ferrari vlastitim glupostima na kraju sezona 17-18 učinio razliku većom nego što je to realno bila je druga stvar.
          No velika razlika između MB i RB je da su u prve tri godine dominacije imali dva vozača koji su se mogli i smjeli međusobno boriti za naslov, sve tri sezone se naslov odlučivao u zadnjih par utrka ili zadnjoj. Dominantan bolid ne znači da bitka za naslov ne može biti zanimljiva. Isto smo vidjeli sa McLarenom ’88.
          Da Max ima dostojnog protivnika bilo bi puno zanimljivije. Ovako je kao Ham-Bottas razlika je prevelika i naslov je riješen bio u prvih 5 utrka.
          Ove sezone je ista stvar kao sa MB može ih samo kvar ili velika greška koštati pobjede.
          Ne vidim načina da netko kroz razvoj dođe blizu ove sezone.
          Sjećam se kako 2019-2020 su apsolutno svi koji ne navijaju za MB njurgali kako je dosadna sezona i bili su u pravu.
          Isto kao što su u pravu oni koji govore to danas.



          6

          0
        • Alain Prost
          Alain Prost Prikaži

          Što je tu zanimljivo, pa Mercedes je bio dominantan 8 godina, pa onda usput i uglavnom samo Hamilton s njim, Ferrari je nešto pokušao, ali nije imao šanse, nije vrag da si se uplašio da će ti Lewis izgubiti.
          Max ovako kako vozi zadnje tri godine da je vozio tada Mercedes vjerojatno bi ima puno više pobjeda od Lewisa…to ti je tako, uvijek dođe mlađi, jači, ne trea to previše srcu primati.



          4

          5
        • Čovjek spominje najdominantniji bolid ikada. Sam si si odgovorio na pitanje koji je taj. Ovo od strane Red Bulla traje godinu dana ako ćemo realno jer si poceli dominirati na spa prošle sezone. Ako je to vama isto kao i Mercedesov niz od 8 godina ok. Samo nam reci omjer bodova merc ferrari 17 i 18 kao i broj pobjeda pa ces doci i do odgovora po pitanju tih sezona. Ferrari je bio u igri u obje godine do singapura . Mercedes što je radio od 14 do 16 je apsolutno ne usporedivo sa ovim što radi RB trenutno.



          3

          0
  6. Nacin na koji se Perez brani je uopće legalan? Ajde dobro, čovjeka pere “vanjski utjecaj” pa ćemo razumjeti…
    Kakva glupost sa 4 kruga formacije 🤡



    2

    9
  7. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Kao navijac Ferraria (uz to da su oba bolida radi toga progitirala) i uzbtonsto nisam fan Hamiltona smatram da ono nije bilo za kaznu
    Isto je bilo nelose akcije iako je bilo samo 4 5 krugova



    5

    3
    • Flavio Briatore
      Unwoken European Prikaži

      Kazna za Hamiltona je bezveze. Kroz svoj F1 život trebao je dobiti desetine kazni koje nikad nije dobio, a onda mu daju za ovu glupost. To bi u nogometu rekli “remplanje”… Oba postave laktove pa tko jači.



      14

      3
      • Stefan Bellof
        BandoBoris Prikaži

        Sjebao je covjeku utrku. Ne razumijem di je problem? Jos je i uspio dobit 2 boda. Moze bit sretan ko i obicno



        9

        12
        • Formula1
          f1zd Prikaži

          Bili su kotač uz kotač, to je trkaći incident po meni



          11

          3
        • sjebo utrku??? kako? pa poćeo je gubiit grip prije dodira i onda je skroz izgubio grip i svi ga prestigli i još izleti? kakve to veze ima sa dodirom?



          3

          9
        • Stefan Bellof
          BandoBoris Prikaži

          Perez je bio ispred. Al zanimljivo je uvijek kad Ham ima borbu kotac uz kotac s nekim zavrsi sa sudarom. Kako je Alonso lijepo rekao: this guy only know how to drive starting first



          8

          7
        • BandoBoris isto tako ja mogu napisati koje preticanje do 2023 je Max napravio a da nije prislilio protivnika ili da se miče ili da dođe do sudara?? uletavao ko štuka i uvijek mu argument bio da je on pravi vozač i da iskorištava svaku priliku…a kada dođe do sudara jer mu se netko nije maknuo onda su svi drugi krivi…. ove godine mu to ne treba je može žmirečki preticati na ravnom bilo koji bolid….. ajde mi navedite jedno zanimljivo i “teško” preticanje ove sezone koje je Max imao? … a sjećamo se vremena kada su Max i RB ismijavao mecu i Hamiltona da je lako pobjeđivati kada se ima njabrži bolid…. zanimljivo kako sada šute i ok im je to….


          0

          0
  8. Formula1
    f1zd Prikaži

    Sramotna kazna za Hamiltona..



    20

    23
  9. Zadovoljan sam da Ferrari nije puno izgubio, samo po 1 poziciju obojica jer ne znam kako se Gasly nacrtao ispred. Zalim Pereza, ali Vitez ga je lijepo sprasio i jos uzeo 2 boda. Generalno, ako maknes Verstappena i njegova stalna 1.mjesta, ostalo je full dramaticno i nepredvidivo. Russell se dobro probio, bod kao kuća.



    12

    1
  10. Jarno Trulli
    Roko Prikaži

    Spa, jednu od meni najdrazih staza, bi trebalo sagraditi kao repliku negdje izvan Belgije. Pisem ovo iz Belgije i vrijeme je cijelo ljeto takvo da ne znam kad bi uopce utrka trebala biti a da se odrzi normalno, cak i bez FIA-inih suludih odluka u zadnje vrijeme.

    Ne znam jesam li ikad vidio da je Lewis presao nekoga bez da ga je izbacio iz utrke? Svakako je bilo glazba za usi slusati Skyevce kako placu nad “ostrom” kaznom.

    Perez nije vozac za ovakav RB, i bez sudara bi zavrsio pre blizu Ricciardu u jednom od najgorih bolida na gridu. Ali, veselim se borbama Piastrija i Maxa u sljedecim godinama! McLaren mora sloziti dobar auto jer imaju dva odlicna vozaca.

    I na kraju, steta za Alonsa, ali sretan sam zbog Gaslyja i Alpinea kojima je trebalo nesto dobro. Nadam se da ce se vratiti uskoro.



    16

    8
  11. Bravo Sainz za omogućavanje pretjecanja i Charlesu! Lijep potez!



    5

    0
  12. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    RB može zaustaviti samo DNF ili ako zaustave razvoj skroz i to sutra nakon utrke.
    Max dominantno kao i obično.
    FIA ne znam jel smiješnije ovo što im nedaju da voze po kiši ili kazna za Hamiltona.
    Nitko mi je može reći da sport koji će izumiti 0 carbon gorivo ne moze napraviti blatobrane koji se samo stave u 10 sek u boxu i skinu kad nema potrebe za njima.
    A Ham i Perez su bili jedan kraj drugoga, tako da je to prije racing incident nego kazna za Hama po meni.
    Bravo za Piastria, pozitivno me iznenadio oče godine, nisam mislio da će biti tako dobar.



    5

    1
    • Imali su nedavno test sa blatobranima koji se pokazao neuspjesan. Veliku kolicinu vode u zrak dizu bolidi sa podnicom kroz difuzor



      5

      0
      • Flavio Briatore
        Unwoken European Prikaži

        Pojasni mi kako se nekad vozilo. I za vrijeme 90ih i mnoga desetljeća prije toga. I možemo za primjer uzeti samo kišne utrke u SPA. Koliko se sjećam spreja iza bolida je uvijek bilo, teških kiša je također bilo na toj stazi. E sad, kako se prije pod istim uvjetima vozilo bez problema i nitko nije niti pomislio da sigurnost, a sada nariču i plaču čim vide tamniji oblak 10 km od staze. Kada smo postali amerikanci, kada je F1 postana Indycar da se boje i najmanje kapi kiše?



        3

        2
        • Pred mjesec dana.

          “The 18-year-old Dutch driver Dilano van ’t Hoff has died as a result of a crash at the Spa-Francorchamps circuit in Belgium. He was competing for MP Motorsport in a race of the Formula Regional European Championship and was caught in a multiple car accident during a restart in wet conditions. In very poor visibility due to spray it appears he spun and was hit at high speed by at the start of the Kemmel straight by the RP Motorsport car driven by Adam Fitzgerald.”

          Objasni njegovim starcima kako se nekad vozilo…



          4

          3
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Vidio sam da su rekli da nije neka sreća bilo na tom testu. Ali dobro šta se ne može smisliti “blatobran” i za difuzor?
        Halo, pa ljudi izmišljaju novo gorivo iz ničega, a onda je sistem blatobrana problem?
        Problem je da FIA to radi, daj momčadima i da vidiš kako bi MB i RB to u dva mjeseca smislili



        1

        0
        • Po meni, wet gume izbacuju ogromnu kolicinu vode u zrak te se ona rasprsuje. Kad stavis blatobrane prakticki litre vode dizes u njih i spustas opet na stazu. Nije mi od pocetka bas bilo jasno kako im blatobran moze pomoci.


          0

          0
  13. Čestitke Oscaru i starom pjeru.
    Na prvu mi kontakt ham-perez nije za kaznu.



    6

    0
    • Flavio Briatore
      Unwoken European Prikaži

      To je bilo samo maženje. Realno gledajući Senna i Schumacher bi u ovoj modernoj ženkastoj F1 dobili minutu kazne svake utrke. Nekoć je bilo normalno gurati drugi bolid u travu, pijesak ili zid… pa ili sudar ili protivnik diže nogu s gasa.



      1

      1
  14. McLaren osvojio najviše bodova. 💪



    1

    0
  15. Michael Schumacher
    marinx1987 Prikaži

    Ne kužim naslov “NI STRATEŠKA GREŠKA”
    Red bull ima na početku pitstop. I da je max uša prvi u box . Naravno da bi prvi promjenio gume, al koliko bi bolida moro propustit da nebi bilo nesigurno puštanje? Da su imali zadnji na izlazu tad bi sigurno uša prvi. Zato prije nego napišete članak pogledajte utrku pa onda pričajte. Isto su se i komentatori čudili na sport klubu hr.



    16

    0
    • Flavio Briatore
      Unwoken European Prikaži

      Piastri je imao sreće što je Mclaren godinama truba pa imaju boxeve na sredini. U toj priči Maxova sudbina je bila odabrati manje zlo. To što je bio prvi ispred sigurnosnog automobila nije mu značilo ništa. Dakle imali su šansu 50-50 i odabrali su bolju strategiju. Ovako su izgubili samo par sekundi i došli na drugu poziciju, a alternativa bi bila veoma rizična i potencijalno mnogo lošija. S druge pozicije znalo se da će Maxonja to srediti za par krugova.



      1

      1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Kad smo već kod toga.
        Tko se sjeća one fore kada je nakon kruga za zagrijavanje Hamilton bio sam na startu.
        Kako je startao prvi, nisu znali što će drugi uraditi.
        Svi osim njega su ušli u boks.
        Sve momčadi su pozvale oba bolida. Jedan bi čekao dok drugome mijenjaju gume.
        Genijalan start.
        Hamilton sam na startu sa kišnim gumama , a svi ostali startaju iz boksa sa gumama za suho.
        (ili je bilo obrnuto što se tiče guma. Sad sam se i ja malo zbunio, ne sjećam se baš.)
        To je bila strateška pogreška, a možda i nemoguća situacija.
        Uglavnom, izgubio je. Mislim čak da je pao na zadnje mjesto.


        0

        1
  16. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Hamilton je pokazao zašto sam ga nekada zvao “fantomski bušač guma” u sezonama kada se još borio (mislim sa Ferrarijem…) za naslov prvaka.
    Svi ste vidjeli što je pokušao napraviti Perecu u prvom pokušaju pretjecanja.
    Prvo ga je probao izgurati sa staze, ali ga je udario previše po sredini da bi se Perec izvrtio, a onda je krilom pokušao probušiti Perecovu gumu.
    Ajde napokon je dobio kaznu za to. Vjerojatno samo zato jer se ne može ove godine boriti za prvaka.



    7

    7
  17. Michele Alboreto
    Drkso Prikaži

    jel smijem komentirati ak ne mislim srat po hamiltonu?



    4

    3

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Jochen Rindt – kratak podsjetnik na jedinog posthumno okrunjenog prvaka Formule 1

Kolumna // Luka Gregorić

Na današnji dan prije 53 godine poginuo je Jochen Rindt Ime je to koje bi pratiteljima Formule 1 danas vrlo vjerojatno stanovalo u uhu baš kao što stanuju ona Jackieja Stewarta, Bernija Ecclestonea ili Helmuta Marka, da nije došlo do nesreće tog kobnog dana u Monzi Bilo je to na treningu za Veliku Nagradu Italije 1970 godine, netom prije Parabolice, gdje su bolidi tada kao i danas prilazili s brzinom većom od 300 km/h Rindt je u tada...

Tržište vozača za 2024. – hoće li svi zadržati iste postave?

Lociranje // Lovro Andraka

Nikad u povijesti Formule 1 nije se dogodilo da nema baš nijedne vozačke promjene između sezona, no čini se da bismo u 2024 mogli ući bez ijednog transfera Evo kakvo je stanje s postojećim ugovorima u svakoj momčadi i koje bi se promjene ipak mogle dogoditi naredne sezone Pored svakog vozača navedena je posljednja godina njihovog tekućeg ugovora, uz napomenu kako za mnoge vozače nije poznato točno trajanje jer su objavljeni samo...

Radio komunikacija između Verstappena i Red Bulla u završnici utrke u Austriji

Radio transkript // Ante Vetma

Radio komunikacija između Maxa Verstappena i ekipe Red Bulla otkriva kako su se u posljednja dva kruga odlučili na dodatno zaustavljanje po novi set soft guma i osvajanje dodatnog boda za najbrži krug: Krug 64/71 Lambiase Just make sure you have some tyres left for the end of the race Might decide to use them Verstappen Well you could also do a pit stop Lambiase That perhaps it’s slightly more risk but either way, just look...

Još kolumni