Izdvojeno

Verstappen uvjerljivo prvi u kvalifikacijama, Leclercu pole position zbog Maxove kazne

Piše: Luka Softić

Prije 2 mjeseci, 31 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Max Verstappen ostvario je daleko najbrže vrijeme u kvalifikacijama za VN Belgije, ali će zbog kazne za korištenje novog mjenjača startati pet mjesta niže. Pole poziciju će tako iskoristiti Leclerc, a u prvom startnom redu će mu se pridružiti Perez. Hamilton i Sainz popunit će drugi startni red, a McLarenov dvojac na čelu s Piastrijem razdvojit će kažnjeni Verstappen.

Q1

S 10 minuta odgode započele su kišne kvalifikacije za glavnu utrku u nedjelju. Prva kvalifikacijska runda obilježena je kruženjem bolida, a čiji rasplet se koncentrirao u posljednjih 2 minute sesije. Lando Norris je imao moment zbog kojeg je morao produžiti u šljunak čime je oštetio prednje krilo. Logan Sargeant morao je pričekati da Williamsovi mehaničari dovrše preventivnu zamjenu mjenjača, ali u konačnici nije bio dovoljno brz za prolaz u drugu rundu. Staza se počela drastično sušiti u zadnjih par minuta, a Lando Norris je zbog popravaka riskirao ostankom u boksu u zadnjim trenucima, te je na kraju prošao u iduću rundu kroz iglene uši. Daniel Ricciardo se na trenutak poveselio zbog novog prolaska u Q2, no par trenutaka kasnije ga je dočekao hladan tuš budući da mu je zbog izlaska sa staze izbrisano vrijeme. U Q2 nisu prošli Albon, Zhou, Sargeant, Ricciardo i Hulkenberg.

Q2

Sunčane zrake i suha trkaća linija obilježile su početak druge kvalifikacijske runde. Nakon par krugova na intermediate gumama, Valtteri Bottas je prvi povukao otponac i stavio crvene soft gume, nakon čega su i drugi vozači počeli slijediti njegov primjer. Esteban Ocon je izgubio kontrolu nad bolidom u drugom sektoru te je udarom u barijere oštetio prednje krilo, zbog čega nije stigao odraditi krug na suhim gumama. Piastri je oduševio najbržim krugom druge runde, a Verstappen je desetim mjestom jedva prošao u treću rundu.

Q3

Suha staza rezultirala je povratkom standardnog ritma postavljanja kompetitivnih vremena – i buđenjem Ferrarija. Dok se činilo da je Oscar Piastri favorit za pole poziciju, Leclerc je u svom prvom krugu sesije postavio za pola sekunde brže vrijeme od McLarenovog novaka, a Carlos Sainz je zauzeo treće mjesto, drugo ako izuzmemo Verstappena. U posljednjem pokušaju poredak se ipak promiješao, a apsolutnu dominaciju u mjerenju najbržeg kruga još jednom je demonstrirao Verstappen koji će u nedjelju startati 6.

Sutrašnja subota rezervirana je za sprint kvalifikacije i sprint utrku.

PVozačMomčadQ1Q2Q3
1Max VerstappenRed Bull Racing Honda RBPT1:58.5151:52.7841:46.168
2Charles Leclerc Ferrari1:58.3001:52.0171:46.988
3Sergio PerezRed Bull Racing Honda RBPT1:58.8991:52.3531:47.045
4Lewis HamiltonMercedes1:58.5631:52.3451:47.087
5Carlos Sainz Ferrari1:58.6881:51.7111:47.152
6Oscar Piastri McLaren Mercedes1:58.8721:51.5341:47.365
7Lando Norris McLaren Mercedes1:59.9811:52.2521:47.669
8George Russell Mercedes1:59.0351:52.6051:47.805
9Fernando AlonsoAston Martin Aramco Mercedes1:58.8341:52.7511:47.843
10Lance Stroll Aston Martin Aramco Mercedes1:59.6631:52.1931:48.841
11Yuki Tsunoda AlphaTauri Honda RBPT1:59.0441:53.148
12Pierre Gasly Alpine Renault1:59.5111:53.671
13Kevin Magnussen Haas Ferrari2:00.0201:54.160
14Valtteri BottasAlfa Romeo Ferrari1:59.4841:54.694
15Esteban Ocon Alpine Renault1:59.6341:56.372
16Alexander Albon Williams Mercedes2:00.314
17Zhou Guanyu Alfa Romeo Ferrari2:00.832
18Logan SargeantWilliams Mercedes2:01.535
19Daniel Ricciardo AlphaTauri Honda RBPT2:02.159
20Nico Hulkenberg Haas Ferrari2:03.166

Komentiraj

31 komentara

  1. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Zanimljive kvale, top 5 timova u Q3, i na kraju Max izvuce zeca iz sesira.



    3

    1
  2. Kao sto rekoh na forumu minut prije nego ce izaci u zadnji pokusaj Max nas vrati u realnost na kraju cim se staza maltene osusila bolid proradio i Max razvalio konkurenciju. Zadnje tri minute Q3 su 2023 in a nutshell🤣



    9

    0
  3. Fernando Alonso 14
    tapa-tapa Prikaži

    Ovi se mogu na bolid za 2025 prebacit…



    8

    0
  4. Bravo Charles, bomba vozač! Šteta što ti karijera traje u vrijeme dominacije drugih timova. Da vidimo koliko otpora sutra eventualno mogu pruziti Leclerc i Perez Maxu.



    5

    10
    • Isto tako je Maxova karijera provela 5-6 godina u Mercedesovoj sjeni.



      15

      1
      • Ali samo 5-6. A Leclercova polako prolazi.


        0

        2
        • Sebastian Vettel 5
          battery992 Prikaži

          WTF? Leclerc je u F1 od 2018. ima 25.god i karijera mu polako prolazi?



          7

          1
        • Baš su nekad smiješne izjave oko Leclerca (vrlo često sa Balkana haha). Iako su isto godište, Charles je debitirao 2018. a u top momčadi je od 2019, dok je Max debitirao 2015 a dobio je bolid u top momčadi 2016 (do titule je došao u 7. sezoni, što bi Leclercu bila sljedeća 2024.). Leclerc je možda imao i impresivniju i konstantniju debitantsku sezonu u Sauberu, u odnosu na Maxa u Toru Rossu (ali ok, Max je tada imao 17), no kada su imali relativno ravnomjerne bolide dijelom 2019 (do kastriranja motora) i dijelom 2022. (do tehničke direktive TD39 u pola sezone) pokazali su obojica da se mogu boriti međusobno na itekako ravnomjernom nivou. Max, Charles, Lando, George i možda zreliji Albon su svi kalibri za titulu ako im se pruži podjednako dobar bolid na vrhu. Piastri vjerojatno isto ali je još prerano za reći.



          17

          0
        • @Fiorano99 Sve tocno osim za Albona.



          3

          0
        • @Realista Zato sam i napisao samo za njega možda.. činjenica je da je u RB bačen u vatru jako mlad u vrlo osjetljivom bolidu (što je Max doduše savladao), ali u Williamsu sve više pokazuje zrelost i kvalitetu, pa bi volio da dobije još jednom šansu u top bolidu i pokaže što može.



          8

          0
    • Ne znam zašto mi lupate minuse, pa istina je da je ludo dobar vozač, ali ovo nisu vremena kada postoji previše borbe za vrh. Uglavnom se radi o dominaciji jedne momčadi. Na ovaj način gdje se tek 2-3 puta u 10 godina dogodi da više od jedne ekipe konkurira za naslov, lutrija je biti u jednoj od tih ekipa. Ferrari je zadnji put se za naslov borio one godine kad je Vettel na zalost izletio u Njemackoj i nakon toga vise-manje nikad vise nije to bio stari Vettel koliko se sjecam. Lani je lijepo pocela sezona za Ferrari i Leclerc mislim da je pokazao da moze voziti na nivou prvaka. No dobro, ako vam ne stima moje misljenje, necu ga govoriti. Jedino moram reci da sam iznenađen da na wikipediji pise da se Leclercu dodjeljuje pole. Mislio sam da se formalno pise Maxu, unatoc kazni. A koliko vidim, Leclercu se pise 20.pole karijere.



      2

      1
  5. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Svaka čast Maxu na pole krugu. Bolid jeste dominantan ali u promjenjivim uslovima i bez puno vremena za nalaženje i podešavanje pravog balansa bolida , on opet radi krug skoro sekundu brže od Leclerca koji je vjerujem vozio na apsolutnom limitu jer realno nema šta izgubiti.

    Možda jeste dosta do bolida ali 0,500s je njegovih sigurno.

    Vrh zanimljive kvalifikacije.



    23

    2
  6. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Da Max starta 20ti postoji i dalje velika sansa da na kraju utrke prvi prode ciljem



    7

    1
  7. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Kao sto se za Schumija govorilo u 90ima da je sveukupno najbolji vozac na gridu to bi se danas moglo reci i za Maxa. Leclerc kao i Hakkinen maestro za kvalifikacije.
    Lewis i dalje dominira nad 13 godina mlađim Russellom kao i Alonso nad Strollom.
    Ricci dobar u novom bolidu u teskim uvijetima odvezao krug slican Tsunodi…steta za izbrisani krug. Vjerujem da ostaje u AT i sljedece godine.
    Piastri polako, ali sigurno dolazi do Norrisove razine i zanima me gdje mu je granica.
    Po suhom su stvari onakve kakve smo ocekivali tako da ja navijam za laganu kisu.



    16

    0
    • Lewis Hamilton 44
      NRteamLH44 Prikaži

      Kažem vam ja odavno da je Piastri razina Maxa, samo dok dodje do broja sezona koje ovaj ima.



      9

      3
    • Po čemu to Lewis dominira u odnosu na Russella?



      4

      4
      • Fernando Alonso
        junior Prikaži

        Kraj prosle sezone i u ovoj sezoni Lewis je dominantniji vozac u Mercedesu te ostavlja bolji dojam. Russell bi trebao bit taj (i ocekivalo se da bude taj) koji ce odmah ostvarivati vdlike rezultate i biti jedan od faktora koji ce otjerati Lewisa u penziju…nesto slicno kao kad su se pojavili Alonso i Kimi pred kraj karijere Schumija.



        3

        0
        • Pa teško da je to baš dominacija u pravom smislu te riječi. Kraj prošle godine se spominje a George je upisao jedinu pobjedu za Mercedes u Brazilu na kraju sezone, a preko cijele sezone je imao više bodova i finiša iznad u utrkama, a i više najbržih krugova. 13 – 9 je bio omjer kvalifikacija za Hamiltona, što je odlično ali ne i dominacija. Ove godine je statistički bolji ali treba pričekati kraj sezone jer je George imao DNF u Australiji, DNF u Kanadi i užasno tempirane kvalifikacije u Mađarskoj. Značajno su bliže njih 2 nego odnos Alonso-Stroll što priznajem da je puna dominacija.



          3

          3
      • Bernie Ecclestone
        Dani Donator Prikaži

        Pa evo na prvu, po bodovima.
        Evo fini osvrt sa planetf1:
        Is it time to talk about George Russell?

        He has been flawless for much of his time at Mercedes, but hasn’t been quite the same since the W14 car sprouted sidepods in Monaco.

        He has outqualified Lewis Hamilton only once (Silverstone) in the last seven races, and has failed to reach Q3 on four occasions (Azerbaijan, Spain, Austria and Hungary) already this season.
        He may have made Q3 at Spa, but never got closer than three tenths to his team-mate in the three qualifying segments and the final gap between them of eight tenths is not flattering.



        5

        0
  8. Max je konstantno s trećim sektorom spašavao vremena jer bi tu bio brži od ostalih za oko 0,5. Nisam gledao tablice, ali tako mi se činilo svaki put kada bi prošao kroz cilj. Na suhoj stazi je napravio još puno veću prednost.
    Bude li nedjelja suha, Max je bez problema prvi do 10. kruga. Bude li kiša, moglo bi biti zanimljivo.



    2

    1
  9. Max prvi..ma nemoguće 🙂



    4

    1
  10. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Kako ste se svi izvrtili ko odojak i odjednom druga prica,pljuvali ste po maxu a sad ga hvalite,srali ste za mclaren a sad ga isto hvalite odkad je odvalia nadogradnjama ,hvalili ste alonsa a sad ga opet pljujete jer mu tim nezna napravit nadogradnju, za ferrari se slazen jbg jer kritike su realne, ,isto ste i mercedes popljuvali pa hvalili i sad opet pljujete, alpine je dobia sto je …ajde to ali kako vi minjate misljenja ko ljudi kapute ,ajde odlucite se koji je vas stav ,nezelin uvridit ovaj portal,puno je bolji od gphr i tih ostalih koji samo vridaju ali kakve promjene misljenja ko da imate bipolarni poremecaj ,bez uvrede ljudima koji vole utrkivanje al e jbg



    4

    3
    • Ne razumijem koji je tvoj problem.

      Kad neki vozači/timovi rade loš posao – onda ih se kudi zbog toga.
      Kad rade dobar posao – onda ih se hvali.
      Sve prema trenutnim rezultatima.

      Što bi po tvom mišljenju sada trebali hvaliti AM, a kuditi McL?



      4

      0
      • Charles Leclerc 16
        Disorder Prikaži

        Ne ali neki pljuju AM a napravili su najbolji posa od ostalih, to sto nemogu vise popratit se sa ostalim neznaci da ih triba kritizirat jer kakav su napredak napravili je pohvaljujuc ,za mclaren jos vise i drago mi je da su zasad drugi najbrzi jer pripadaju vrhu, samo san ogorcen kako ljudi minjaju misljena iz vikenda uz vikend ,cak je ferrari bia pohvaljen za tu jednu utrku i opet se vratili u razocarenje ,naravno da cemo komentirat ali uvrede su previse brt ako shvacas



        2

        1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Jochen Rindt – kratak podsjetnik na jedinog posthumno okrunjenog prvaka Formule 1

Kolumna // Luka Gregorić

Na današnji dan prije 53 godine poginuo je Jochen Rindt Ime je to koje bi pratiteljima Formule 1 danas vrlo vjerojatno stanovalo u uhu baš kao što stanuju ona Jackieja Stewarta, Bernija Ecclestonea ili Helmuta Marka, da nije došlo do nesreće tog kobnog dana u Monzi Bilo je to na treningu za Veliku Nagradu Italije 1970 godine, netom prije Parabolice, gdje su bolidi tada kao i danas prilazili s brzinom većom od 300 km/h Rindt je u tada...

Tržište vozača za 2024. – hoće li svi zadržati iste postave?

Lociranje // Lovro Andraka

Nikad u povijesti Formule 1 nije se dogodilo da nema baš nijedne vozačke promjene između sezona, no čini se da bismo u 2024 mogli ući bez ijednog transfera Evo kakvo je stanje s postojećim ugovorima u svakoj momčadi i koje bi se promjene ipak mogle dogoditi naredne sezone Pored svakog vozača navedena je posljednja godina njihovog tekućeg ugovora, uz napomenu kako za mnoge vozače nije poznato točno trajanje jer su objavljeni samo...

Radio komunikacija između Verstappena i Red Bulla u završnici utrke u Austriji

Radio transkript // Ante Vetma

Radio komunikacija između Maxa Verstappena i ekipe Red Bulla otkriva kako su se u posljednja dva kruga odlučili na dodatno zaustavljanje po novi set soft guma i osvajanje dodatnog boda za najbrži krug: Krug 64/71 Lambiase Just make sure you have some tyres left for the end of the race Might decide to use them Verstappen Well you could also do a pit stop Lambiase That perhaps it’s slightly more risk but either way, just look...

Još kolumni