Domenicali: Ne želim društvo u kojem ljudi ne mogu reći što misle, ali vozači ne smiju biti sebični

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 11 mjeseci 2 min 17 komentara

Izvršni direktor Formule 1 Stefano Domenicali je u licemjernoj tiradi opleo po vozačima koji, po njegovom mišljenju, ne misle dovoljno o općem dobru.

Naravno, odnosi se to između ostalog i na kritike na sprint vikende čiji je najveći protivnik među vozačima bio Max Verstappen. Podsjetimo, aktualni svjetski prvak je rekao da bi F1 jednostavno trebala “zaboraviti na sprint format”.

Liberty Media je u međuvremenu uvela i neke druge inovacije poput ekstravagantnog predstavljanja vozača u Miamiju.

Domenicali kaže da takve promjene doprinose Formuli 1 i da će od toga profitirati i vozači.

“Ne želim društvo u kojem ljudi ne smiju reći ono što misle. Ali, vozači bi se ponekad trebali sjetiti da su dio šire slike. Ne smiju biti sebični.”

“Vozači su dio ovog sporta i ovog biznisa. Formula raster jer mislimo na širu sliku. Ponekad nije lako izići iz komforne zone, ali ne možemo se uljuljati u postojeće stanje i biti lijeni.”

“Možemo još raditi na detaljima oko sprint formata na kraju sezone, nakon što ga isprobamo na šest staza. Nećemo svakog vikenda imati sprint.”

“Imamo novu publiku i moramo im pružiti nešto u svakoj sesiji za novac koji daju. Ne želimo dati vozačima i inženjerima da se voze u krug samo za svoje dobro.”

Domenicali kaže da nije zabrinut za Verstappenov mogući odlazak iz Formule 1, a iako je još mlad (25) – Max je nekoliko puta spominjao da možda neće još dugo biti tu, ovisno o “inovacijama” koje Liberty pripremi za budućnost.

“Rekao je da voli ovaj sport i da voli ono što radi. On je svjetski prvak i bori se za treću titulu. On je rođen u bolidu, rekao bih da će tu biti duže nego ja. To nije nikakav problem.”


Odgovor

17 komentara

  1. Red Bull
    Deathbone5 Prikaži

    Ovaj se fakat gubi



    8
    7

    1
  2. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    Liberty Media je u međuvremenu uvela i neke druge inovacije poput ekstravagantnog predstavljanja vozača u Miamiju.

    Zasto tu smiju biti atraktivne zene u atraktivnim kombinacijama a grid girls vise ne smiju biti na gridu? 🤔



    19
    19

    0
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      To, To, Tako je!



      2
      1

      1
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Donator Prikaži

      Nemojmo zaboraviti ni FIA-ino petljanje u isticanje vjerskih, politickih i OSOBNIH poruka i komentara vozača… dok ovaj sada kenja da ne zeli drustvo u kojem vozaci ne smiju reci sto misle…
      https://f1.pulsmedia.hr/71576/



      4
      4

      0
      • avalon Prikaži

        Beethoven87 … možda bi bilo bolje da si FIA samo popljuva ne stavljajući link ka dokaz jer u članku između ostalog piše “Natjecateljima je DOZVOLJENO izražavati svoja mišljenja o političkim, vjerskim i osobnim stvarima prije, tijekom i nakon natjecanja kroz njihove društvene mreže, tijekom intervjua s akreditiranim medijima i tijekom službenih konferencija za medije, ali samo kao odgovor na izravna pitanja akreditiranih novinara.” znači vozači SMIJU iskazati svoje mišljenje o političkim , vjerskim i osobnim stvarima ako im akreditirani novinari postave pitanja o ovim “temama” . ako novinar npr pita vozača kako je vidija tek završenu trku , a ovaj umisto konkretnog odgovora na konkretno pitanje počme pričati o svojim političkim , vjerskim stavovima … bi li to bilo u redu ?
        šta je loše u tome šta FIA brani kritizirati ili imati neprijateljski stav prema tuđim vjerskim ili duhovnim vjerovanjima , a u članku (linku) je navedeno i “…privatne vjerske geste koje ne prozelitiziraju (npr. ukazivanje na nebo ili križanje), prikazivanje vjerskih simbola ni nošenje vjerske odjeće ili ornamenata neće kažnjavati” dakle dozvoljeno je . LH ue “uveja modu” klečanja koju je većina vozača prihvatila ali npr kimi , carlos , max , kvyat i giovinazzi nisu klečali . LH se pokaza borac protiv rasne nejednakosti i kršenja ljudskih prava no na “terenu” katara kojeg konstantno optužuju za kršenje ljudskih prava lewis nije izosta sa trke i na taj način pokaza da je dosljedan i bez kompromisa kad je ova tema u pitanju . a da klečanje nije bila tek u svrhu praćenja “mode” i PR – a ? za razliku od nekih možda su u FIA gledali velo misto i primjetili/upamtili izjavu brice “neču politiku u moju butigu” ;)



        2
        1

        1
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Jao kako volim kretene kada kažu “Ne želim društvo u kojem ljudi ne mogu reći što misle, ali…..”
    Vozači ne misle dovoljno o njegovom materijalnom dobru.
    Uostalom ove nam godine dolazi nam Las Vegas vikend.
    Znate li da je već F1 vozila u Las Vegasu.
    To je dan danas na svim ljestvicama uvjerljivo bila najgora utrka (dvije utrke 1980-1981)
    Za razliku prekrasnog Američkog motodroma u kojem se vozi v.n. SAD-a
    Las Vegas je skup četvrtastih parcela (kao u svim Američkim gradovima) koje okružuje pustinja.
    Ok, tada se vozila doslovno na parkiralištu hotela. Staza je išla cik cak kao trag šivaće mašine 4-5 puta gore dolje i onda ravnina koja spaja prošiveno. Samo što građevinske stupiće nisu stavili koji označavaju stazu kao u auto školi.
    To je bila takva ljiga isključivo zbog novaca okolnih hotela. Čak se i utrka nije zvana v.n. SAD-a nego Las Vegasa.
    Tamo su takve temperature i u jesen da pola vozača nije završilo utrku, a misli Nelson Piqet je dobio toplotni udar. Vjetar je nanosio pijesak na stazu….
    Ok ove sezone žele napraviti drugačiju stazu, koja će naravno prolaziti ulicom kockarnica. Baš me zanima rat između kockarnica/hotela i postavljača tribina. Što su tribine više, manje ekskluzivnih mjesta za gledanje utrke iz hotela. I neće svi hoteli moći sve dobiti bit će rata.
    Da li ste vidjeli konfiguraciju staze? Start nijer na ravnini kod hotela nego 300 metara prije zavoja od 150o. To je manje nego u Monacu.
    Druge gradske utrke se ne postavljaju u centru grada. Ova je u strogom kockarskom centru. Bit će rata.
    I još jedna stvar mi nije jasna. Dodali su već tri utrke u SAD-u, u isto vrijeme smanjujući momčadima novac koji mogu potrošiti.
    Tu je po meni nešto krivo nasađeno. Kako će momčadi trošiti (na putovanja…) više ako smiju manje? Jedino da ukinu Spa, Monzu, Brazil, Meksiko?
    Ovo s uličnim utrkama je za mene obično mijlardersko smeće.
    Zato jako sumnjam da netko preuzima f1 ili je već preuzeo. Moja pretpostavka su naftne kompanije vođene SAD-om.
    U sve to mi se tako lijepo uklapa izvođenje prije utrke vozača kao konja i ove Domencialijeve metastazirane ulične vikende s dvije besmislene utrke.
    Otkud tamo odjednom tolika pompa za F1 da im se treba dati tri utrke?



    11
    10

    1
  4. Sc
    RafaelaF1 Prikaži

    Krepaj sutra,rađe Max nego ti…….



    3
    0

    3
  5. Ferrari
    miki the pirate Donator Prikaži

    “Možemo još raditi na detaljima oko sprint formata na kraju sezone, nakon što ga isprobamo na šest staza. Nećemo svakog vikenda imati sprint.” … zasada

    “Imamo novu publiku i moramo im pružiti nešto u svakoj sesiji za novac koji daju. Ne želimo dati vozačima i inženjerima da se voze u krug samo za svoje dobro.” – ono kad direktor F1 veli da je F1 samo “vozanje” u krug… GG
    otišao na kvasinu meščini



    10
    9

    1
  6. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Nije tema, ali…. našao sam neki video “pet zamjerki vozača oko bolida” po autorovom mišljenju.
    U principu se slažem s nekima, ali kada bi se sve to riješilo dobili bi F2 i utrkivanje podjednakih bolida.
    U Formuli 1 je naglasak uvijek bio na razvoj. Mislim da je na to FIA najviše zaboravila zbog trčanja za sve većom zaradom dioničara.
    Mada zadnja primjedba- smanjenje težine bolida.
    Kada bi uspjeli ih staviti na dijetu i dobiti 100 kg manje, definitivno bi natjecanje dobilo žara. Odjednom imaš bolide koji su puno “poletniji” brže upravljiviji – brze promjene putanje, ako se prekočiš i podereš gumu bilo bi manje bolno….
    Volio bih to vidjeti (mada znam da nema šanse)
    Ono što Alonso kaže “Uvijek imaš jednu momčad koja je vrh i odvojila se od drugih” Tako je zadnjih 30 godina gotovo uvijek.
    Kada bi sada maknuli Red Bull, dobili bi Formulu 2
    https://youtu.be/GQ6tG536gyU



    4
    4

    0
  7. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Ima covjek pravo. Vraga bi Max uzimao 50-60M da je 12 utrka u kalendaru.


    0
    0

    0
  8. avalon Prikaži

    domenicali razborito razmišlja , F 1 je također proizvod koji treba prodat , a da bi se uspješnije prodava treba uvodit nekakve inovacije , pomake “stare kosti” na sve novo gledaju sa negodovanjem ali nove generacije to vjerovatno drugačije gledaju i doživljavaju . zašto bi npr proizvođačima automobila ili pametnih telefona bilo “dozvoljeno” da stalno dodaju nešto novo svom proizvodu zbog privlačenja novih kupaca i povećanja zarade , a u F 1 je to svetogrđe ? gotov sve inovacije u F 1 od KERS – a , halo , DRS – a pa do ovih PU je stalno dočekivano “na nož” jer ne trebaju takve novotarije tehnički i tehnološki najnaprednijem sportu ? može on bit najnapredniji i sa “sistemima” koji ne prate napredak tehnike , znanosti zar ne ? :) :) :)


    0
    0

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Meni uopće nisu sporne tehničke inovacije, ja bi što se toga tiče bio jako liberalan. Ali me smeta kad se od sporta pravi lutrija i cirkus. Čemu doprinosi stojeći start nakon što su se bolidi vozikali 8 krugova iza Safeta. Samo tome da dođe do “zanimljivog” krša i loma. Jel to sport? Baš i nije, to je lutrija. Čemu služi zabranjivanje da vozači treniraju između vikenda i na trkaćim vikendima? Ima li to u još kojem sportu, da su treninzi zabranjeni. Sad je kao problem jer se petkom ne događa ništa “zanimljivo”. Kad sam ja bil deca nisu se prenosili treninzi. To je počelo jer se skupila dovoljna količina manijaka koji su tražili da to gledaju, a nije bilo skupo omogućiti jer su oprema i ljudi ionako bili na stazi…. Isto tako organizatori utrka imaju problem s prodajom ulaznica za petak, pa kukaju da FOMu ne mogu platiti svake godine sve skuplju koncesiju. Broj država koje su dovoljni idioti da sponzoriraju F1 utrku je svake godine sve manji. I tako FOM kako bi ubrao više od postojećih organizatora mora im omogućiti da više naplate…. pa eo imamo kvale petkom, malu trku subotom i veliku trku nedjeljom, a sve zato jer pohlepa nema granica.



      3
      2

      1
      • avalon Prikaži

        wapi … “Čemu služi zabranjivanje da vozači treniraju između vikenda i na trkaćim vikendima? Ima li to u još kojem sportu, da su treninzi zabranjeni” iako F 1 ( i sve ostale moto sportove) smatramo sportom ipak je drugačiji od svih drugih sportova . treniranja bi mogla služiti u svrhu “dorade” , ispravljanja eventualnih promašaja konstruktora . niko ne brani vozačima da između vikenda koriste simulatore šta je također neka vrsta treninga . svi drugi sportovi su isključivo na “ljudski pogon” , F 1 to nije . organizatori trka imaju problema sa prodajom ulaznica petkom ? a možda sve nadoknade subotom i nediljom jer vikendima posjeta najčešće raste u odnosu na proteklu godinu . koncesije su sve skuplje ? pa i karte su sve skuplje i možda organizatori kukaju kako sve teže plaćaju koncesije jer su i oni pohlepni bez granica .”.Broj država koje su dovoljni idioti da sponzoriraju F1 utrku je svake godine sve manji.” ovu sezonu se našlo mislim 21 “idiota” od kojih je 10 već konstantno i dugo tu. neki su toliki “idioti” da su se ponovno vratili npr austrija , meksiko , nizozemska .
        ako smo svjedoci da je svake godine sve više plaćamo proizvode koji su sve skuplji kako , zašto bi F 1 bila izuzetak ? uostalom iz te “pohlepe” FOM – a timovi na kraju sezone zavisno od plasmana dobijaju novčiće , u logistiku “seljenja” opreme ,osoblja ,osiguravanje timovima određenu količinu prijevoza za trke van evrope također je angažirana FOM – a . možda je negdje “pohlepa nužna” da bi se održa “pogon” , a negdje je samo čista pohlepa npr kod naših trgovaca .
        sa npr ovim “Čemu doprinosi stojeći start nakon što su se bolidi vozikali 8 krugova iza Safeta. Samo tome da dođe do “zanimljivog” krša i loma.” se slažem možda i zbog toga jer sam “starog kova” po pitanju krševa ili padova u moto GP – u . ne radujem se takvim stvarima , ne uzbuđuju me . prije bi se moglo reći da strepim kad to gledam/vidim naročito kad su u pitanju trke motora .



        1
        1

        0
  9. 057f1 zd Prikaži

    Kad si tinejđerski ili studentski bend onda te samo oni slušaju i prate, ali i oni odrastu. E sad, pitanje je da li će i bend odrasti ili jednostavno prestati postojati. Trčanje za lovom na kratke staze nikome ne donosi dobro. Kad dugoročno razmišljaš onda postaneš institucija. Zbog čega uništiti ili uništavati već stečeno i spuštati se na neku nisku razinu to mi nikada neće biti jasno.



    4
    4

    0
  10. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Ali već se živi u vremenu gdje se ne smije reći svoje mišljenje, woke brigada nikada ne spava. Nisam jednom banan s nekog foruma za neku izjavu koja mi nije bila sporna uopće.


    0
    -1

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.