Kontra mraku, kontra G-sili

Poredak vozača: 5-1

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 24 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 7 minuta

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16
Poredak vozača: Pozicije 15-11
Poredak vozača: Pozicije 10-6

5. Lando Norris

Lando Norris, McLaren

Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda. Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2. Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane bez plasmana u top 10 u kvalifikacijama, pa je jasno odakle su dolazili temelji za skepsu oko McLarenove forme. Ipak, u Australiji je (uz neobično dobru formu timskog kolege!) došao do prvih bodova sezone s petom pozicijom, a potpuni preokret forme uslijedio je u Imoli gdje je osvojio treće mjesto i novo pobjedničko postolje.

Gledajući subotnju formu – Ricciardo ga je samo dva puta uspio nadmašiti, a gledajući nedjelju – bodovni omjer ne govori uvijek punu sliku, ali u ovom slučaju je sasvim pristojno predstavila ono što smo gledali. Naime, Norris je završio s više od tri puta više bodova od timskog kolege koji, koliko god u slabijoj formi bio, ipak nije Mazepin. U Monaku je bio šesti u utrci i peti u kvalifikacijama, što je prvi put da je McLaren bio tako visoko plasiran još od 2013. godine. Bez bodova je ostao u Kanadi, Belgiji i Brazilu. Od toga je u Kanadi imao problem s motorom zbog kojeg nije uspio odraditi Q2; u Belgiji je McLaren opet bio nigdje kao na otvaranju sezone (Ricciardo P15!), a u Brazilu je nakon četvrtog vremena u kvalifikacijama ostvario sedmo mjesto u sprintu, samo da bi u glavnoj utrci napravio najveću grešku sezone – sudario se s Charlesom Leclercom. Kasnije je odustao zbog problema s mjenjačem.

U ogromnom je dijelu zaslužan za McLarenovu borbu s Alpineom praktički do finiša sezone – u Alpineu su vozači osvojili 53% i 47% momčadskih bodova, dok je ovdje Norris ostvario 77%, a Ricciardo 23% jedva završivši ispred jednog Aston Martina.

4. Lewis Hamilton

Lewis Hamilton, Mercedes

Kad se sažmu dojmovi ove sezone nekakav kvazi-nepristrani gledatelj mogao bi zaključiti da je Lewis odradio bolji posao od svog timskog kolege. Tu se spominje testiranje eksperimentalnih komponenti na bolidu, pad u formi zbog slabijeg bolida nego li je naviknuo u ranijim godinama i tko zna što sve ne. Ipak, realnost je takva da je Russell došao u novu ekipu i porazio sedmerostrukog svjetskog prvaka. Napravio je ono što Valtteriju Bottasu nije pošlo za rukom od 2017. do 2021., a da pritom nije bilo većih kontroverzi u Rosbergovom stilu. Može se kontemplirati je li za Russella bio pozitivan šok voziti bolid koji se borio za pobjednička postolja, poneki pole i pobjedu; dok je za Hamiltona isto to bio negativan šok. Međutim, od šampiona se očekuje samo nemilosrdno pobjeđivanje kolege i sve što je slabije od toga nije dovoljno dobro.

Izuzev tempa i bodovnog skora ove godine smo vidjeli nove “netipične” greške i loše vikende koji ponovo dokazuju šokantnu inflaciju statistike koja je proteklih sezona natovarena uz Lewisovo ime. Belgiju i sudar s Fernandom “On Zna Voziti Samo Ako Vodi Utrku” Alonsom svi još dobro pamtimo, ali tu je i pogrešan strat odabir na restartu u Nizozemskoj nakon kojeg ga je Verstappen samo zaobišao na pravcu, pa neforsirani udarac u zid u kvalifikacijama u Austriji, užasan vikend u Imoli gdje je kružio na 13. mjestu dok je Russell bio četvrti, udarac u zid u Singapuru, a onda i promašeno kočenje i propuštanje pozicije par krugova kasnije. Naravno, sve bi to bilo opravdano da se može reći da je pritom izvlačio 120% iz bolida i da je obrisao pod s golobradim novajlijom u ekipi, ali – nije. Ništa, nađemo alibi i isprike, ispeglamo malo imidž uz Nebesku asistenciju i pokušamo ponovo dogodine.

3. Charles Leclerc

Charles Leclerc, Ferrari

Neobična priča Charlesa Leclerca se nastavlja, koliko god to bilo teško za prihvatiti njegovim navijačima. Dok s jedne strane pokazuje fantastičnu formu poput početka sezone kad je nakon Bahreina, Saudijske Arabije i Australije izgledao kao sigurni novi šampion i zreo vozač koji suvereno vlada svim elementima Formule 1 – tako je ponekad izgledao kao početnik koji se i u petoj sezoni još mora riješiti amaterskih kikseva. Ako je Imola bila vrijedna lekcija, onda nije savladana jer je u Francuskoj ne samo ponovio nego i poduplao. Iz današnje perspektive apsolutno nije važno, ali u tom trenutku napraviti neforsiranu grešku u momentu kad vodiš u utrci i umjesto da smanjiš Verstappenovu prednost na +31 bod ti mu pokloniš +63 – to bi u nekim ne tako davnim vremenima definiralo karijeru i psihu jednog vozača.

Osim što je sklon neforsiranim pogreškama jedino što mu se može prigovoriti jest da je nedovoljno čvrst kod strateških pitanja. Dok Sainz s vjerojatno nešto manje čiste brzine puno bolje čita utrku i donosi odluke – Charles je vjerojatno jedina osoba u svijetu Formule 1 koja se pouzda u um ljudi na Ferrarijevom pit-wallu. Istovremeno, Mattia Binotto je ne tako davno mahao svojim kažiprstićem Leclercu pred očima, a sad je na burzi rada. U ekipu stiže Leclercov bivši šef i osoba za koju se može reći da dolazi iz njemu bliskih krugova – Fred Vasseur. Utjecaj Leclerca ili ne? Vidjet ćemo uskoro. U međuvremenu, ni najmanje ne sumnjam da će Ćarli i dalje biti briljantno brz, sjajan u duelima, sklon pogreškama i nedovoljno jak u strateškim odlukama. S takvom brzinom možda mu se i može progledati kroz prste, ali do naslova će samo u slučaju potpune dominacije njegove ekipe i nedostatka prave konkurencije. U ovakvoj sezoni kad je Ferrari otišao u krivo s razvojem – sve njegove mušice padaju u drugi plan i u sjećanju ostaju senzacionalne partije koje nam je pružio početkom sezone.

2. George Russell

George Russell, Mercedes

Russell je početkom sezone imao jako puno sreće i na previše se vikenda doimalo da je tek donekle držao korak za Hamiltonom, samo da bi spletom okolnosti završavao ispred njega. No, sreća vas u duelu s timskim kolegom može pratiti vikend, dva ili tri, ali mjesecima ili sezonama ne. Već je u Saudijskoj Arabiji bilo jasno da se radi o brzom vozaču, a kroz godinu je dobio još toliko samopouzdanja da više nije impresioniran ni ekipom, ni kolegom ni konkurentima. Naravno, bilo je tu i pogrešaka i loše sreće, na trenutke i arogancije, ali za razliku od druge strane garaže – sve se to lakše oprosti kad se na kraju isporuči rezultat.

Kao najbolju utrku bez ikakve dileme treba izdvojiti Interlagos (formalno Velika nagrada Sao Paula) gdje je pobijedio i u sprintu i u glavnoj utrci uz najbrži krug. No, pamtimo i sjajan strateški potez u Nizozemskoj koji mu je donio P2, pole position iz Mađarske, treće mjesto iz Španjolske i odličnu utrku u Imoli. Za početak – teško da je mogao očekivati išta bolje od ovog što je ostvario.

1. Max Verstappen

Kad jedan vozač u sezoni odradi šlampavu utrku poput Singapura, izleti u šljunak u Barceloni, izvrti se u Mađarskoj, izgubi poziciju u tri direktna duela na stazi od Leclerca u Austriji i odustane u dvije od prve tri utrke – zvuči prilično nerealno nazvati ga klasom za sebe. Međutim, to je upravo točan opis njegovih performansi ove godine. Kad bi ekipa zakazala – nije ih tetošio nego je zahtijevao izvrsnost, a kad ekipa nije zakazala – onda je od sebe tražio da bude izvrstan i napravi ono što se od njega traži. A što li je napravio… Kao da 15 pobjeda u sezoni nije dovoljno? Tu je i obrana od Sainza u vidno ranjivom Red Bullu u Kanadi, besprijekorne utrke u Belgiji, Saudijskoj Arabiji, Imoli, Miamiju, Nizozemskoj, Italiji, Meksiku, Japanu, Abu Dhabiju… U bezbroj situacija ove sezone je izgledalo da je miljama daleko od timskog kolege bez obzira u kojem stadiju utrke se nalazili ili u kakvom stanju bile gume, a to je nešto na što smo naviknuli početkom milenija od Michaela Schumachera.

Max Verstappen, Red Bull

Komentiraj

24 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Zadovoljan sam, tvojim izborom Ante za prvu petoricu.
    Tako treba biti, i tako je…….



    2

    0
  2. Zašto Latifi nije prvi???



    1

    0
  3. Aston Martin
    tiptronic Prikaži

    Sa nestrpljenjem sam cekao poredak 5-1 …da vidim objašnjenje Landovog 5 tog mjesta. Ocekivao sam hvalospjeve ali ništa ..ima 3x više bodova od Riccia ..i to je to.
    Razocaran sam objašnjenjem za 5 mjesto, ocekivao sam pohvale na racun maestralne vožnje i slicno.
    Ali dobro, svako ima pravo na svoje mišljenje.



    5

    1
  4. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Za LH istina da je puno grijesia,zalia itd,dosta mi je pao u ocima sa onom glumom krizobolje i “plakanja” ali je isto tako imao dosta pehova.
    MV ne vjerujem da je toliko bolji od CL.
    Teoretski da samo zamijene mijesta CL i MV u ekipama mislim da bi CL mozda jos bolje odveza sezonu a MV bi grijesio. Lako vozit kad imas cijelu ekipu iza sebe i bolid brzi pola sekunde.
    Vidjet cemo drugu sezonu,po najavama Ferarri je rijesio pouzdanost motora i navodno ce biti oslobođeno dosta vise snage pa ce moci CL biti opusteniji.



    4

    3
    • zanima me kakve i koliko je pehova 2022. ima lewis ? možda je poanta njegovog najlošijeg plasmana karijere i prva sezona u ovih 16 godina da je završija prvenstvo bez pobjede sažeta u rečenici ” Lako vozit kad imas cijelu ekipu iza sebe i bolid brzi pola sekunde.”
      i zašto se često spominje ta (ne)pouzdanost motora ferraria ? CL je ima 2 odustajanja “vezana” uz PU … baku i španjolska , CS u bakuu i austriji . je li motor BR bija masu pouzdaniji s obzirom da je max ima 2 odustajanja (bahrein i australija) “vezana” uz motor , sergio također 2 … u bahreinu i kanadi = RB 4 odustajanja zbog PU , ferrari 4 odustajanja zbog PU . a RB je bija pouzdan , ferrari nije !?!? naravno , ovde pišem o odustajanjima/problemima u trkama .
      bi li leclerc možda bolje odvozija sezonu da je on vozija RB , a max ferrari ? nisam baš siguran jer ovde se slažem sa antom …. leclerc je brz ali i sklon neforsiranim pogreškama , max ima “hladniju glavu” i nema nekakvu veliku sklonost neforsiranim greškama mada mu se katkad dese . ima nešto i u vozačkoj inteligenciji . npr za mansella koji je bija brz se pričalo da ga baš ne krasi vozačka inteligencija . prosta su zvali profesor baš zbog te inteligencije . i carlos pokazuje po meni zavidan nivo te vozačke inteligencije .
      interesantna mi je i “opaska” ante “.. Mattia Binotto je ne tako davno mahao svojim kažiprstićem Leclercu pred očima, a sad je na burzi rada.” i seb je na “čudan” način poslan na burzu rada , srećom angažiran je u AM pa smo ga gledali još 2 sezone . lani se spominjalo kako se po “uputama”/informacijama carlosa “štima” bolid , ove godine to nije spomenuto . za novog šefa dolazi vasseur koji je ( ili bi lako moga bit ) leclercov čovjek . možda je charles zapravo siva eminencija tima koja se “skriva” iza nedužnog lica ? jer na čudan način neki “otpadaju” iz tima koji se “okuplja” oko charlesa , a njgov utjecaj se širi . ali kako piše ante “Vidjet ćemo uskoro.”



      6

      0
  5. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Russel ispred Leclerca!? Smiješno! 😀



    12

    5
  6. Dosta nas (Vetma, senna66, Ferrari, Vettel-Ferrari, Pastor,……,uključujući i moju malenkost) se “upelo” da opravdamo Seba tokom 2017. i 2018., kako je Benz ipak bolji stroj, bolja ekipa, kako se tamo tačno zna ko ima kakvu ulogu, kako Seb nije imao komfornu zonu čak i na onim vikendima gdje je Ferrarijev bolid bio brži. Pa se opravdavala i ona legendarna greška na VN Njemačke i ta se ne puštanjem nekad ranije u trci od strane Kimija, tj, ne davanjem naređenja Kimiju da ga propusti.
    Da bi čovjek od tada počeo svako malo da se vrti (bilo sam, bilo da on nekoga opali, bilo da neko opali njega).
    Eh sad, za Čarlijevu grešku u Imoli se slažem da je neforsirana, ali niti je izletio iz vodstva, a izgubio je 7 bodova.
    Međutim, zašto VN Francuske? Zašto je to neforsirana greška. Zato što imaš vidno sporiji bolid i nastojiš da održiš vodstvo.
    Da je popustio i da ga je Max uzeo, onda bi bilo da ga je Max otresao k`o slinu i opet ne bi valjalo (slično se pričalo za Miami).
    Dakle, sve je do bolida. Otkrivam li toplu vodu ako kažem da je “sve lakše kad imaš 0,3-0,4sec lufta u džepu”?
    Ono sa čim se mogu složiti je da takva greška (a da ne govorimo, puno veća, kakvu je napravio Seb u Njemačkoj 2018., jer je bio bodovno u vodstvu, a i bilo je u kasnijoj fazi prvenstva), može uticati na psihu vozača. Sreća Vettelova da je već imao 4 titule u džepu. Za Čarlija ćemo vidjeti. Nadam se (mislim) da mu to nije toliko uticalo na psihu. Više mu je na psihu moglo uticati to kako i koliko ga je sopstvena ekipa yebavala u mozak sa strategijama i promjenama guma, te potrošnja guma i pouzdanost bolida.
    Sa poretkom se naravno, ne slažem, to sam rekao u onom prethodnom dijelu. Čak se mogu i složiti sa prva 3 (ostaje prostor za diskusiju na relaciji Leclerc – Russell, ali eto, neka stoji, George je stvarno izvukaao skoro pa maximum iz onoga što mu je Benz pružao tokom sezone, porazio je Hamdu, da ne šiljim sad).
    Dakle, 4. i 5. (pogotovo 5., mada se i za 4. nabrojao u tekstu priličan broj grešaka) nisu za tih pozicija. Ferdo je mogao (trebao) biti u Top 5, komotno. Čovjek je popušio ne svojom krivicom 50-60 bodova. A meni on i nije baš nešto drag lik.



    10

    1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Russell je imao grešaka. Imao je ono ispočetka, možda do pola sezone kada je uvijek završavao u top 5, do one utrke kada je umalo ubio Zhoua… Kasnije je imao sudar sa Sainzom. I mislim da je još nekog pokupio u nekoj utrci. Uglavnom, svi su imali grešaka. Russellu se može progledati kroz prste što je prvi put u top bolidu. Od Hamiltona se ipak treba očekivati više. Imao je i Leclerc svojih grešaka, a on je već dugo u vrhu, pa mi je u redu da je Russell ispred.
      Nije mislim ni Sainz imao puno grešaka. Nešto malo na početku sezone, a ostalo su kvarovi ili ga neko izbaci. Ali bio je spor početkom sezone. Tu je Vertma u pravu, nisu samo greške bitne. Bitno je koliko si brz pored toga. Perez je bio dalje od Maxa po brzini nego Sainz od Leclerca, tako da Sainz zaslužuje biti ispred.

      E sad, znam da se nebi niko usudio staviti ove najbolje iz sredine poretka u top 3, ali mislim da bi se Alonso i Seb mogli bez problema tu staviti, odmah iza Maxa. Prvo, nijedan drugi vozač iz top timova nije bolje od njih odvozio sezonu. A Boga mi ni pojedini prvi. Alonso je izgubio hrpu bodova zbog nepouzdanosti. Seb je isto tako, što zbog strategija, što zbog zabijanja drugih u njega. Jedinu grešku koju pamtim je na njegovoj prvoj utrci u Australiji. A izgubiti 20-ak bodova u AM-u je ravno tih 50-60 bodova u Alpineu. Što sam prošli put rekao, u rangu bolida koji voze. Kad im je vrh negdje oko 6-og mjesta (mislim da je uz normalnu strategiju Seb mogao u Bakuu možda do četvrtog ili petog), a Alpine je ipak mogao redovno računati na bolje pozicije, jer su uglavnom i startali sa boljih pozicija. A u ovom rangu tih par boljih pozicija ti donosi duplo više bodova…
      Treba uzeti u obzir koliko je teži posao ovima u sredini, kada desetinke odlučuju ulazak u Q2 i Q3. Kada te ekipa konstantno ubacuje u gužvu, kada se ne poštuje džentlmenski dogovor o neprestizanju u zadnjem sektoru. I kad ti je bolid baš loš u kvalama. Dok top 3 ekipe Q1 i Q2 prolete sa jednim pokušajem…



      2

      0
  7. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Jest, zaista se slažem sa autorovom ocijenom da LH zaslužuje taj položaj na njegovoj ljestvici. Ni manje ni više. ….Ali, problem se pojavljuje u obrazlaganju njegovog stvaranja podloge za tu ocijenu. To je eklatantan primjer kako netko ‘zgodnim’ manipuliranjem činjenicama može napraviti, gotono pro….kim animozitetom, nabijeno obrazloženje za takvu ocijenu. Nažalost to je dosta česta pojava na ovom ‘sajtu’ u svezi ovog vozača, nije za ćuditi se.



    1

    0
  8. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Slažem se sa izborom.

    Zanima me jako kakav bi Leclerc bio da ima posloženu ekipu iza Sebe. Lako moguće da će mu se dogoditi scenarij kao Sebu. Samo što je Seb, kako kaže Frantic ovdje, već imao 4 naslova prvaka.
    Leclerc je odličan vozač, ali vjerujem da nismo vidjeli njegov maksimum. Volio bi pravu borbu njega i Maxa u podjednakim bolidima i ekipama.
    Teško da ćemo to vidjeti, izgledniji mi je scenarij da će mu Ferrari uništiti cijelu karijeru u F1.



    1

    0
  9. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    okej mi je cjelokupno rangiranje. naravno da je nemoguće pogoditi svačija mišljenja, neki bi malo ovako neki bi malo onako.. ali to su finese i subjektivnosti… više manje to je to….
    i da, kolumne i mišljenja bi uvijek trebali biti protubalans čistoj statistici po pitanju vozačkog skilla, jer imamo različite aute na gridu koji većinski oblikuju poredak.
    ..zato uvijek na instagramu volim vidjeti onaj power standings powered by aramco ili kak već se naziva, gdje se nakon svake trge rangiraju vozači po vozačkim potezima i skillu, a pokušava se zanemariti bolid koji voze i posljedično rezultat (čija je glavna determinanta upravo bolid)


    0

    0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Zajebaješ se? Nema goreg rankinga od onog sranja. Čista britanska propaganda i subjektivnost.


      0

      0
      • Blue Flag
        dFixxx3r Prikaži

        pa i ne.
        naravno da se ne slažem uvijek sa tim poretkom, al mi je super da ističe vozače bez obzira na plasman nego sa nekim (naravno subjektivnim) dojmom s koliko žara i truda su vozili svoje (često) kante od bolida. tako da poredak bude potpuno nevezan za konačan plasman. i znam da su se istaknuti često podudarali s onima koji su meni ostavili jak dojam u utrci, a završili npr na 6. ili 9.tom mjestu, a ovi ih rangirali u top 3 zbog preticanja, borbi itd.
        Ali nisam to uvijek gledao, možda su zabrljali neke koje nisam vidio pa imamo različit dojam..


        0

        0
  10. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Mene zanima po čemu je Lewis Hamilton rangiran na 4 mjesto?

    Kada pročitaš tekst i obrazloženje za Hamiltonovu 4 tu poziciju stičeš utisak da se obrazlaže 17-18 mjesto.

    Ne vidim nijednu pozitivnu činjenicu napisanu vezano za njegov plasman na ovoj listi.

    Ko bi rekao da ćeš na kraju svega pročitanog o Lewisu Hamiltonu naći samo 3 bolja vozača u ovoj sezoni. Kakvi li su tek ovi iza 4 pozicije?

    Ako je 4ti na listi ovoliko griješio , šta su radili oni od 15-20 mjesta? Svaku trku bili u zidu?

    Nevjerovatno koliko neobjektivnosti, izražene mržnje ( da,mržnje jer kako drugačije objasniti zašto se o 4tom vozaču na gridu piše sve u negativnom kontekstu ) kod autora.

    Totalan minus za tekst, jer kako drugacije ocijeniti ovakvo novinarstvo, zamišljam samo da sada u svijetu svi tako pišu o onima koje vole i ne vole , pa bi tekstovi izgledali tipa

    “Parama od nafte Manchester City do još jedne titule”

    “Argentina na sreću do titule prvaka svijeta”

    “Real Madrid prvak LŠ zahvaljući Benzemi”


    0

    2
    • Pirelli Wet
      r2d2 Donator Prikaži

      Alonsovo proročanstvo:
      “When one day he has a car like the others, and he is 4th, 5th, 7th, these four titles will be bad news for him, because people will take these four titles even in a worse than what they are doing now so there are interesting times coming.”
      Iako je govorio o Vettelu isto se može primjeniti i na Hamiltona.



      3

      1
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Alonso samo bezveze laprda jer zna da je imao potencijal isti kao i ova dvojica a nije napravio ništa u poredjenju sa njima zbog svojih loših odluka i loše naravi.



        2

        2
        • A skini te roza naocale bit ce ti bolje.
          Lewis ove sezone nije zasluzio niti ovo cetvrto mjesto, a kamoli nesto vise. Autor clanka je ovo vjerojatno pisao pod debelom rucnom, bas imajuci obzira prema tebi i slicnima.
          Recimo Alonso je dobrano zasluzio ovo ctvrto mjesto proije nego Lujo, a ono o njegovim testiranjuma on i njegva ekipa si moze objesit macki o rep….



          1

          0
        • Lewis Hamilton 44
          NRteamLH44 Prikaži

          Šta bi tek bilo da je autor pisao bez obzira prema meni i sličnima, vjerovatno bi Hamilton i Latifi bili tu negdje zar ne ?


          0

          1
        • “Šta bi tek bilo da je autor pisao bez obzira prema meni i sličnima, vjerovatno bi Hamilton i Latifi bili tu negdje zar ne ?”

          Pa baš uz Lattifija baš i ne, ipak nije bio toliko loš.

          No da ga je stavio u društvo sa Saincom, Perezom i Vettelom, rekao bih da je bio objektivan.



          3

          0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni