Kontra mraku, kontra G-sili

Poredak vozača: Pozicije 20-16

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

20. Nicholas Latifi

Nicholas Latifi

Kad je objavljeno da Nicholas Latifi neće nastaviti s Williamsom – bilo je prilično jasno da se za njega neće trgati nijedna druga ekipa. Tri godine u Formuli 1 puno je više nego što dobiju neki drugi vozači, i to vjerojatno s više talenta od Kanađanina. I ove godine je Latifi bio uvjerljivo slabiji od Albona, a svaka nada da će mu novi tehnički pravilnik i potpuno drukčiji tip bolida donijeti preporod pala je u vodu već na prvoj utrci kad se u Bahreinu kvalificirao na posljednje mjesto s čak devet desetinki sekunde sporijim vremenom od timskog kolege.

Jedini rezultat vrijedan spomena mu je deveto mjesto s dva boda iz potopljenog Japana. Istina, i tu je bio posljednji u kvalifikacijama, ali mu je odlična strateška odluka za rani prelazak na intermedije donijela osmo mjesto. Do kraja ga je prešao samo Lando Norris, pa je simpatični Kanađanin završio s prvim bodovima još nakon lakrdije u Belgiji prošle godine.

19. Daniel Ricciardo

Daniel Ricciardo, McLaren
Daniel Ricciardo

Iako se s finišem 2021. godine činilo da nova sezona i opći “reset” može donijeti samo nešto bolje za Ricciarda – malo tko je pretpostavljao da će vrijednost njegovih dionica samo dodatno potonuti. Sad znamo da je epilog svega gubitak vozačkog mjesta i ponižavajući transfer na mjesto trećeg vozača Red Bulla, ali još je gore što ni u jednoj fazi tijekom sezone nije izgledalo kao da zaslužuje bilo koji ljepši scenarij.

Daleko je iza nas Imola gdje je ambicioznim potezom uništio utrku Sainzu već u prvom zavoju utrke, ali će se mnogi vjerojatno lakše sjetiti kako je u Meksiku sličnim banzai manevrom okončao utrku Yukiju Tsunodi ili kako je u Brazilu uništio sve što je dotad tog vikenda postigao Kevin Magnussen. Ricciardo je tako od jednog od najvećih potencijala postao najbolja stvar koja se ikad dogodila karijeri Landa Norrisa.

18. Guanyu Zhou

Kad najistaknutija imena Formule 2 prelaze u igru s velikim dečkima – gledatelji nemaju nikakvu garanciju kako će se tko od njih snaći. Bez obzira radi li se o prvacima ili o solidnim “plaćenicima” – pozicije se, kao i odnosi snaga, u Formuli 1 vrlo lako mogu promijeniti. Tako pamtimo solidnu berbu s dolaskom Georgea Russella i Landa Norrisa, ali i nešto slabiju u vidu Latifija, Micka Schumachera ili Nikite Mazepina. U toj priči Zhou bi se ponosno mogao smjestiti negdje u sredinu. Nije oduševio tempom protiv uglavnom solidnog Valtterija Bottasa, ali isto tako ne pamtimo incidentne situacije koje su tako česte kod debitanata.

Guanyu Zhou

Ono što svakako pamtimo su učestali tehnički problemi koji su se uglavnom događali na njegovom bolidu. Miami, Španjolska, Azerbajdžan, Austrija i Francuska bile su samo neke od utrka gdje ih je imao, a pamtimo i sudare za koje nije nužno snosio odgovornost poput Velike Britanije ili Singapura. Bodove je osvajao u Bahreinu na otvaranju sezone, u Kanadi (s osmim mjestom!) i u Italiji. Saldo od šest bodova nije nešto čime će se previše hvaliti, pogotovo ako primijetimo da ih je Bottas sakupio 49, ali je pošteno procijeniti da je Zhou već u prvoj godini mnoge ugodno iznenadio mudrom glavom i mirnom nogom.

17. Yuki Tsunoda

Yuki Tsunoda

Fantastična završnica prošle sezone za Tsunodu je mogla biti novi impuls i podstreh za bolju 2022. godinu. Ipak, usprkos par dobrih rezultata i usprkos nešto slabijoj formi Pierrea Gaslyja – ne može se reći da je Tsunoda bilo koga oduševio. Dobri rezultati dolazili su u bljeskovima umjesto kao konzistentni prikaz forme, a pomalo zabrinjava i crni niz od čak 12 utrka bez osvojenog boda (od Monaka do Japana)!

Na čast mu ne ide ni sudar s timskim kolegom u Velikoj Britaniji, za što se kasnije ispričao i prihvatio odgovornost; a vrijedno je spomena da je u Nizozemskoj napravio glupost s otkopčavanjem remenja za što je dobio petu opomenu, te automatsku kaznu na startnom poretku za iduću utrku – Veliku nagradu Italije. Tamo je, pak, dobio novu kaznu jer tijekom treninga nije usporio u sektoru sa žutim zastavama. “Trifektu” je zaključio tjedan kasnije u Singapuru gdje je krivo procijenio točku kočenja i zabio se u zid nakon što je u kvalifikacijama bio deseti.

16. Lance Stroll

Neobičan slučaj F1 karijere Lancea Strolla nastavlja bauljati između vrlo solidnih i šokantno amaterskih predstava. S jedne strane – njegovi potezi se znaju naći na izdvojenim trenucima na kraju sezone gdje, recimo, startovi utrke izgledaju ponekad i poput Raikkonenovog starta u Portugalu 2020. godine. Onda opet, s druge strane, tu su i brain-fartovi iz Sjedinjenih Američkih Država gdje je Fernando Alonso nakon lansiranja u zrak imao puno sreće da je ostao kalibriran glavom prema gore, a stražnjicom prema dolje, ili pomalo zaboravljeno zatvaranje Nicholasa Latifija iz Australije koje opet demonstrira začuđujuće ignoriranje retrovizora. Iako su te dvije situacije bile kudikamo spektakularnije jer su rezultirale sudarom – ne treba zaboraviti ni zatvaranje Sebastiana Vettela u Brazilu, na što je ovaj prigodno reagirao: “OK”.

Lance Stroll

Sa šest godina iskustva u vožnji F1 bolida, takve stvari više se ne mogu pripisati početničkim falingama, a dok drugi ili a) odlaze iz F1, b) sazrijevaju – Stroll postaje jedan od onih kojih se drugi moraju čuvati na stazi, ako misle završiti s bolidom u jednom komadu.

Ako se zanemare incidenti – Stroll je ove godine uglavnom bio uvjerljivo pobijeđen od strane timskog kolege, s tim da je dobro pitanje što će se dogoditi iduće godine kad mu stiže Fernando Alonso. Španjolac motivaciju očigledno pronalazi u drukčijim izvorima nego Sebastian Vettel, tako da bi ta bitka mogla biti puno žešća s epilozima burnijim od pukog “OK” team-radija.

Komentiraj

6 komentara

  1. Za sad se slažem s Antom. Ajmo dalje :)



    9

    0
  2. Meni bi Zhou završio znatno više. Ponajprije zato što sam imao jako mala očekivanja, dakako. No, sigurno bih ga u svojoj analizi sezone stavio ispred Strolla, oba vozača Alpha Taurija i Micka…



    4

    0
  3. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Manje vise ok,osim Micka koji spada pri dnu,kako su neki portali objavili Mick je i ovu sezonu kao proslu zavrsio prvi po steti napravljenoj,mislim da je time sve receno u vezi njega.


    0

    10
  4. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Ante, hvala za tekst.
    Strpljivo čekamo nastavak.


    0

    0
  5. Nisam siguran da je za Landa Norrisa dobro što je pobijedio ovakvog DRa. Bilo bi za njegovu karijeru puno bolje da ga je uvjerljivo pobijedio u nekoj uzbudljivijoj borbi. Ovako je to izgledalo poput utakmice Reala i Šibenika u kojoj je Šibenik slučajno zabio jedan gol pa je izgubio “samo” 11-1. Pa to dakle za reputaciju Reala ne znači ništa.



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni