Kontra mraku, kontra G-sili

Poredak vozača: Pozicije 15-11

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 7 minuta

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16

15. Mick Schumacher

Možda i najkontroverznija pozicija ove godine pripada Micku Schumacheru. Dok su sasvim u pravu oni koji smatraju da je dobio pristojnu šansu i da je imao dovoljno vremena pokazati što zna – toliko su u pravu i oni koji se mogu pozvati na puno manje talente koji su došli s manjim pedigreom i ostali u sportu duže od Micka. Deplasirano bi bilo pozivati se na tračeve o nesuglasicama s Guntherom Steinerom i ulaziti u karaktere (bilo njihove ili njihovog entouragea), pa nam ostaje samo osvrnuti se na ono što je Schumacher radio na stazi.

Sad se davno čine utrke u kojima je redovito deklasirao Nikitu Mazepina pa smo na njegove rezultate gledali s optimizmom uz malu zadršku zbog relativno učestalih incidenata. Međutim, kad mu je u isti bolid došao stari lisac Kevin Magnussen, Mick je propustio još se jednom dokazati. Dok je bolid bio u solidnoj formi i u mogućnosti da osvaja bodove – on je griješio i nije koristio potencijal onog što ima u rukama. Jednom kad se počeo oporavljati oko Velike nagrade Kanade – počeli su problemi s pouzdanošću, a potom i s čistom brzinom Haasa. Kao najbolje trenutke sezone pamtimo baš Montreal, Silverstone i Austrija, a s druge strane spektra su sudari u Saudijskoj Arabiji, Imoli i Monaku.

Pošteno bi bilo zaključiti da je Mick na momente zaista pokazivao bljeskove koji su podsjećali na njegovog oca, ali je to ipak bilo tako rijetko da nećemo dugo žaliti što je izgubio mjesto.

14. Pierre Gasly

Pierre Gasly, AlphaTauri

Jedno od najvećih vozačkih razočaranja ove sezone je Pierre Gasly, a unatoč svemu, ironično, baš je nakon ove sezone dobio priliku maknuti se iz Red Bullove sestrinske ekipe u momčad s nešto većim apetitima. Radi li se o promjeni tehničkog pravilnika i težem privikavanju na novu generaciju bolida ili samo na lošu reakciju na slabiju formu njegove ekipe – teško je reći, ali bilo da je to razlog ili nešto nama nedokučivo – Gasly će 2022. godinu htjeti što prije zaboraviti. Na stranu tehnički problemi i nešto slabije performanse – možda i najupečatljiviji trenutak sezone se dogodio u Suzuki gdje je tijekom perioda sigurnosnog automobila i crvenih zastava prošao brže od 250 km/h pored krana koji je u tom trenutku uklanjao bolid Carlosa Sainza. Uza sav šlamperaj FIA-e na koji smo već i naviknuli, dio odgovornosti mora snositi i on pa je zato zaradio 20 sekundi kazne na konačno vrijeme. To ga je, doduše, malo koštalo jer je ionako bio daleko izvan bodova. Međutim, počevši s dva boda sudarom u Španjolskoj, pa jednim bodom zbog napuštanja granica staze u Austriji i sudarom na istoj stazi, dva boda zbog spomenutog incidenta u Japanu, dva boda u Teksasu zbog prevelikog razmaka do bolida ispred sebe tijekom perioda sigurnosnog automobila i jednog boda zbog stjecanja prednosti izvan staze u Meksiku – dolazimo do zbroja od 10 bodova, što je samo 2 boda do zabrane nastupanja za jedan GP vikend. I sam je priznao – to je pomalo sramotno, a što je još i gore – ti bodovi nigdje ne odlaze sve do 22. svibnja 2023. godine kad će izgubiti ova dva zarađena u Barceloni.

Standardno je dobar bio u Azerbajdžanu (peto mjesto), a bodove je osvajao na još samo pet utrka ove sezone.

13. Alexander Albon

Alex Albon, Williams

Alex Albon novu je priliku za kompetitivnu vožnju u Formuli 1 dobio kad je Toto Wolff napokon odlučio angažirati Georgea Russella. I, može se reći, u Williamsu nisu požalili. Svima je jasno da Nicholas Latifi nije bogznakakvo mjerilo, ali nakon godinu dana pauze je svakako impresivno vratiti se u velikom stilu i već od početka sezone FW44 gurati do ruba kruga osvajača bodova. Prvi put mu je to uspjelo na trećoj utrci sezone u Australiji, sjetit ćemo se, nakon gotovo cijele utrke odvožene na istom setu guma. U Imoli je unatoč izvrsnoj vožnji ostao kratak za jednu poziciju, a do bodova je opet stigao na idućem vikendu u Miamiju. Uslijedio je niz slabijih utrka pa je postalo jasno da je Williams u svom klasičnom stilu počeo tonuti na benefit ekipa koje su počele rješavati probleme s pouzdanošću ili općenito s performansama. Ipak, i njemu na dušu idu neke od njih poput Monaka gdje je dva puta izlijetao u St. Devote zavoju prije nego je uništio bolid udarcem u zid u Rascasseu.

U idućoj godini čeka ga novi Logan Sargeant kao novi timski kolega i dosad još nepoznat novi šef ekipe. Williams ne izgleda kao ekipa koja je na nekakvom uzbudljivom putu prema boljim plasmanima, ali Albon svejedno zna koji je njegov posao i dok god ga obavlja pošteno – može računati da uz još malo iskustva može biti solidno skrašen u Red Bullovoj obitelji. U kojoj ulozi? Tko će znati…

12. Kevin Magnussen

Bez obzira na to čijem kampu pripadaju vaše simpatije – vjerujem da je apsolutno svakom od nas bilo drago vidjeti osmijeh na licu Kevina Magnussena kad se vratio u Formulu 1. Kako je i sam rekao – jednom kad odete iz F1 teško je pomisliti da ćete se vratiti. Počnete se baviti drugim serijama, postavite si drukčije ciljeve i uvjeravate se da je to jednako dobro kao F1. Međutim, jednom kad ga je Guenther pozvao da se vrati sve su se emocije opet vratile i Magnussen je na prvih nekoliko utrka pred kamerama izgledao kao dječačić na Božićno jutro.

I kako li je samo vratio Steineru za taj poziv! Već je u Bahreinu odradio fantastičan vikend i ostavio dojam da je Haas u tom trenutku “najbolji od ostatka” kad se uzme u obzir da su ispred njih tri velike ekipe. Medeni mjesec nastavio se i vikend kasnije u Saudijskoj Arabiji gdje je osvojio dva boda, a slabu utrku u Australiji (gdje je prvi put izgubio od timskog kolege) zaboravio je u Imoli četvrtim mjestom u kvalifikacijama i osmim mjestom u sprint utrci. Dan kasnije je došao do nova dva boda i u tom periodu sezone bilo je nevjerojatno pratiti Haasov i Magnussenov skor. Petnaest bodova u prve četiri utrke malo tko je predviđao. No, iz današnje perspektive kad znamo da je do kraja sezone uspio sakupiti još samo 10 – jasno je da je forma Haasa drastično pala. Slično kao i kod Micka Schumachera – drugi dio sezone pokazao se težak uz sve kompetitivnije konkurente pa su i neke izvrsne vožnje poput Singapura završile bez opipljivih plodova.

11. Valtteri Bottas

Valtteri Bottas, Alfa Romeo

Osim što se preporodio kao osoba – Valtteri Bottas se u svojoj prvoj sezoni za Alfu Romeo preporodio i kao vozač. Jasno, reći će cinici, lako se preporoditi kad voziš pokraj Guanyua Zhoua umjesto Lewisa Hamiltona. Svejedno, Bottas je osvojio bodove u šest od prvih sedam utrka. Slično kao i Haas, tako je i Alfa Romeo u kasnijem stadiju sezone sve teže dolazila do bodova pa je i Bottasov skor do kraja ostao na skromnih, ali ipak vrijednih 49 bodova, dovoljno za desetu poziciju u vozačkom poretku.

Ironično, najbolji plasman ostvario je u Imoli, na stazi gdje se prošle godine sudario s čovjekom koji ga je zamijenio u Mercedesu. Velika prekretnica ipak je bio Silverstone gdje je Alfa propustila odraditi kvalitetne nadogradnje i nakon toga su bodovi dolazili samo na kapaljku – 11 velikih nula, pa jedan u Meksiku i dva u Brazilu.

Komentiraj

5 komentara

  1. Ja bi Gaslya stavio čak i na nižu poziciju,iako navijam za njega.A možda i ja imam malo prevelika očekivanja.Nadam se da će sljedeća sezona biti puno bolja.



    3

    0
  2. I s ovim dijelom poretka se slazem , idemo dalje :D.
    Znam da ce biti nekih koji se nikako nece sloziti s Mickovom pozicijom :D



    2

    0
  3. Aston Martin
    tiptronic Prikaži

    Slažem se za poredak 11 – 20, i plasman i obrazloženje su ok.



    2

    0
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Sve je tako kako je napisano, (20-11) jedino mali Shumi…. imam osjećaj da je silom htio napraviti dobar plasman sa lošim bolidom. Cijelo vrijeme ga je vozio na rubu i zato se stalno kršio (moj osobni pogled, možda zbog tate sam očekivao više) Glavne face voze na rubu desetak krugova u pokušaju pretjecanja, sustizanja ili razdvajanja, a onda se psihički smire da bi mogli to ponoviti kada zatreba u utrci.

    Ja bih malom mu dao još 1-2 sezone s malo boljim bolidom (nedo bog zla zamjene za Riciarda) ali zamjene za Alonsa npr.
    Ok vjerojatno nisam objektivan i možda mu dajem previše jockera, al velim to je zbog žali za tatom. Ne mogu ga prežaliti kao Senu i Dražena. Ok Umirovio se, ali odmah se slupao kao nikada u životu niti u bolidu kojeg je vozio 350km/h



    2

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni