Lociranje

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 6 minuta

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao “najčišći” mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone.

Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima je jedan vozač imao kvar ili odustajanje.

Shodno tome, kvalifikacijski rezultati imaju puno manje izuzetaka i daju puno veći uzorak na kojem se mogu donositi zaključci o brzini vozača, dok u utrkama puno više varijabli poput startne pozicije, sudara, raznih incidenata, strategije ulazaka u boks i (ne)sreće u slučaju neutralizacije utrke može utjecati na konačni rezultat vozača – ipak, te su stvari previše neodvojive od samog koncepta utrke, stoga su ovdje odustajanja jedini razlog za izuzeće.

Red Bull: Maxova dominacija

S obzirom na to da je Verstappen izdominirao cjelokupnim prvenstvom, rezultati njegovog duela s Perezom ne pokazuju ništa neočekivano. Sada dvostruki prvak samo je četiri puta gubio u kvalifikacijama od timskog kolege, a zanimljivo je da se radi o četiri ulične staze: Džedi, Monaku, Bakuu i Singapuru. Ne čudi da je Nizozemac nedavno izjavio da ne voli ulične staze.

Osim kod Perezovih dviju pobjeda u Monaku i Singapuru, Verstappen je iza Meksikanca završio samo u Velikoj Britaniji kada je u ranoj fazi utrke oštetio bolid, a u sva tri sprinta završio je ispred.

Max VerstappenvsSergio Perez
1.Pozicija u prvenstvu3.
18Kvalifikacijski duel4
15Duel u utrkama3
3Duel u sprintovima0

Ferrari: Izjednačeno u utrkama, ali…

Leclerc se istaknuo kao uvjerljivo bolji vozač Ferrarija u kvalifikacijama – prvi poraz doživio je tek u Velikoj Britaniji, a u tri od zadnja četiri vikenda Sainz je smanjio njegovu prednost. U utrkama koje su obojica završila je izjednačeno, ali tu već dolazimo do spomenutih faktora koji nisu vezani uz samu brzinu vozača – čak pet Leclercovih poraza nije toliko realno jer se radi o Monaku, Kanadi, Velikoj Britaniji, Mađarskoj i Belgiji, u kojima su ga kazne starta sa začelja i upitne strategije koštale potencijalno boljih rezultata.

Charles LeclercvsCarlos Sainz
2.Pozicija u prvenstvu5.
14Kvalifikacijski duel6
7Duel u utrkama7
2Duel u sprintovima1

Mercedes: Hamiltonu kvalifikacije, Russellu utrke

Nakon poprilično podjednakog prvog dijela sezone, sedmerostruki prvak Hamilton uspio se izdvojiti i nadmašiti novog timskog kolegu – Russell je nakon ljetne stanke samo dvaput uspio biti brži od Hamiltona u kvalifikacijama, dok je u utrkama stigao do tijesne pobjede. Nakon prvih osam utrka Russell je imao 7-1, no i tu se Hamilton oporavio u nastavku sezone.

George RussellvsLewis Hamilton
4.Pozicija u prvenstvu6.
8Kvalifikacijski duel13
10Duel u utrkama9
3Duel u sprintovima0

Alpine: Alonso za dlaku bolji

Iako bodovno stanje pokazuje drukčiju situaciju, iskusni Španjolac uspio je nadmašiti timskog kolegu u oba segmenta, doduše, u oba za samo jedan poen. Radi se o jedinom dvoboju u kojem je vozač koji je završio niže u konačnom poretku prvenstva bio bolji i u kvalifikacijama i u utrkama.

Esteban OconvsFernando Alonso
8.Pozicija u prvenstvu9.
10Kvalifikacijski duel11
7Duel u utrkama8
1Duel u sprintovima1

McLaren: Potpuni potop Ricciarda

Duel u McLarenu bio je u potpunosti jednostran, a posebice se to vidi po kvalifikacijama – Ricciardo je samo u Španjolskoj uspio biti brži od Norrisa. Omjer u utrkama je u usporedbi s tim bolji za Australca, no i dalje se radi o dominaciji Norrisa.

Lando NorrisvsDaniel Ricciardo
7.Pozicija u prvenstvu11.
20Kvalifikacijski duel1
14Duel u utrkama4
3Duel u sprintovima0

Alfa Romeo: Bottas uvjerljiv protiv kolege debitanta

Valtteri Bottas otvorio je sezonu u novoj ekipi sa sedam pobjeda nad debitantom Guanyuom Zhouom, no zatim je Kinez uzvratio s tri uzastopne pobjede. Do kraja nije bilo tolike dominacije Bottasa, no sveukupno je to i dalje uvjerljiva pobjeda za Finca, dok je u utrkama Zhou samo u Italiji i Abu Dhabiju uspio završiti ispred timskog kolege.

Valtteri BottasvsGuanyu Zhou
10.Pozicija u prvenstvu18.
14Kvalifikacijski duel8
10Duel u utrkama2
1Duel u sprintovima1

Aston Martin: Vettel bolji, ali ne koliko bi se očekivalo

Nijemac je u oproštajnoj sezoni uspio nadmašiti timskog kolegu Strolla, ali uz dosta manju prednost od onog što bi većina očekivala. U kvalifikacijama je bio uvjerljiviji s pet poena prednosti, dok je u utrkama pobijedio za samo jedan poen.

Vettela je zbog bolesti u prvim dvjema utrkama zamijenio Nico Hülkenberg koji je sa Strollom imao 1-1 u oba segmenta.

Sebastian VettelvsLance Stroll
12.Pozicija u prvenstvu15.
12Kvalifikacijski duel7
8Duel u utrkama7
2Duel u sprintovima0

Haas: Magnussen uvjerljiv u kvalifikacijama, Schumacher bolji u utrkama

Slično kao kod Alpinea, osvojeni bodovi nisu u potpunosti u skladu s izravnim usporedbama svih rezultata. Schumacher, koji za razliku od Magnussena nije zadržao mjesto za iduću sezonu, samo se šest puta kvalificirao ispred timskog kolege, ali je u utrkama koje su obojica završila duel otišao na stranu Nijemca.

Kevin MagnussenvsMick Schumacher
13.Pozicija u prvenstvu16.
16Kvalifikacijski duel6
6Duel u utrkama9
3Duel u sprintovima0

AlphaTauri: Najizjednačeniji duo u kvalifikacijama

Dvoboj Gaslyja i Tsunode jedini je koji je završio bez pobjednika u kvalifikacijama, pri čemu nijedan od njih dvojice nije uspio povezati više od dvije uzastopne pobjede nad kolegom. U utrkama je Francuz bio nešto bolji.

Pierre GaslyvsYuki Tsunoda
14.Pozicija u prvenstvu17.
10Kvalifikacijski duel10
7Duel u utrkama5
2Duel u sprintovima1

Williams: Latifi kao utjeha Ricciardu

Rezultate duela u Williamsu mogli ste i sami pretpostaviti – Albon je Latifija pobijedio u svim kvalifikacijama osim u onima u Velikoj Britaniji, a Kanađanin je bio lošiji i u oba dijela vikenda od Nycka de Vriesa u njegovom F1 debiju u Italiji pa se Ricciardo može utješiti da nije jedini vozač kojeg je timski kolega toliko demolirao u kvalifikacijama. Latifi je i u utrkama imao samo jednu pobjedu; ciljem je ispred Albona prošao samo u Španjolskoj.

Alexander AlbonvsNicholas Latifi
19.Pozicija u prvenstvu20.
18Kvalifikacijski duel1
12Duel u utrkama1
2Duel u sprintovima0

Komentiraj

5 komentara

  1. Ricciardo plaća 17 mil. dolara
    Landova plaća 11 mil. dolara
    Ricci potopljen od Landa u kvalifikacijama i utrkama.
    122bodova Lando, Ricci 37
    Treba se znati prodati.



    6

    0
    • Mclaren
      raca Prikaži

      Da su bar uzeli 2021 De Vriesa na godinu za godinu dok ne nađu stalnije rješenje, više bi bodova osvojio, a puno, puno manje koštao. Prošla godina još nekako za Ricciarda, ova nikako



      4

      0
  2. Pirelli Wet
    r2d2 Donator Prikaži

    Iako se ne slažem sa svim iznesenim tezama, pohvale za članak. Sažeta i jednostavna ocjena učinka vozača u protekloj sezonii volio bih više takvih članaka. Imam dvije opaske/sugestije. Prvo, meni bi nekeko dobro u tablicama sjeo i broj ostvarenih bodova, može i u zagradi pokraj plasmana u prvenstvu. Drugo, iako nemam ništa protiv izostavljanja odustajanja, želio bih naglasiti da nisu sva odustajanja ista. Npr ako se vozač X zaleti u vozača Y i oba odustanu, onda je odustajanje vozača Y posljedica faktora izvan njegove kontrole i može se pripisati lošoj sreći. S druge strane, odustajanje vozača X je posljedica njegove pogreške odnosno sam si je kriv (i sebi i Y-u). Ta tema je šira od onoga iznesenog u tekstu i stvari nisu uvijek crno bijele ali i izlijetanja, sudari i kvarovi su dio utrkivanja.



    6

    0
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Nema puno veze sa temom, ali…
    Da li ste primijetili (ili se samo to meni čini)
    Da Alonsa SKY SPORT mrzi..
    U svakoj utrci prikazuju one najbolje i one borbe na začelju i u sredini…… sve osim Alonsovih.
    Primjer, kada Alonso mora startati sa začelja, napravi 10-tak pretjecanja, i utrku završi na 7 mjestu, a sve što vidimo i čujemo na prijenosu o Alonsu je trenutak kada ga Hamilton pretekne..
    Imam osjećaj da ga namjerno bojkotiraju.
    Velim , možda je to samo moj osjećaj, ali kada pratim vremena u kutu slike prijenosa, lijepo se može vidjeti kako Alonso stiže konkurenta po 1 sekundu po krugu ili da je 0,3 desetinke iza konkurenta i da će doći neminovno do pretjecanja, ali nema šanse da to vidimo u prijenosu. 7-8 utrka je bilo u kojima je Alonsko bio vozač s najviše pretjecanja (ili u grupi od 2 vozača s najviše pretjecanja, Pretjecanja ostalih vozača smo sve vidjeli ali Alonsovo niti jedno. Da ne spominjem njegove godine, ali čovjek vozi kao da je u vrhu karijere. Šteta. Baš me čovjek razveseljavao ove dvije sezone, ali ga nisi mogao vidjeti na direktnom prijenosu.
    Što vi mislite? Da li je to samo moja “uobrazilija” ili je stvarno tako.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni