Izdvojeno

Vozači stali u obranu Gaslyja

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 20 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Kolege vozači su stali u obranu Pierrea Gaslyja nakon što je Francuz dobio kaznu zbog prebrze vožnje pod uvjetima crvene zastave.

“Nakon što je prošao pokraj pozicije gdje se dogodio incident – bolid 10 je nastavio voziti pod uvjetima crvene zastave brzinama i preko 200 km/h, a s maksimumom od 251 km/h.”

“Vozač je priznao da sad shvaća da su pokraj staze mogli biti suci ili druge prepreke. Priznao je da je vozio prebrzo.”

FIA

Međutim, Fernando Alonso je imao drukčiji komentar na spornu situaciju:

“U potpunosti podržavam Pierrea. Mi smo vozači i znamo kojim brzinama vozimo, znamo kad imamo kontrolu. Ne očekujemo kranove na stazi. Za to se ne može kriviti Pierre.”

Fernando Alonso

George Russell kaže da pod uvjetima virtualnog sigurnosnog automobila vozači inače ubrzavaju i usporavaju:

“Nema pravila koje govori koliko brzo možete ići. Morate poštovati VSC deltu, ali ako ste 10 sekundi sporiji od predviđenog vremena – morate ubrzati da to vratite na nulu.”

“To svi vozači rade jer je to jedini način za zagrijavanje guma. Priča se o tome da je vozio 250 km/h, ali ljudi zaboravljaju da ovi bolidi idu i 330 km/h. U našem svijetu tih 250 nije neka velika brzina.”

George Russell

Daniel Ricciardo i Nicholas Latifi su potvrdili da je bolide nezgodno voziti sporo u kišnim uvjetima:

“Ovi bolidi nisu puno sigurniji ako se voze sporo u ovim uvjetima. Gubite temperaturu ako vozite tako sporo,” rekao je Ricciardo.

“Čak i ako vozite brzinom sigurnosnog automobila – svejedno ste na granicama gripa jer ove gume nisu dobre za kišu. Bolidi nisu napravljeni da budu spori,” dodao je Latifi.

Povezan članakVozači bijesni zbog krana na stazi

Komentiraj

20 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Tekst koji ne govori u prilog Gaslyiju;

    https://www.gp1.hr/2022/10/sudacka-i-vozacka-neinteligencija/

    Ali ja sam na Gaslyijevoj strani.
    Drži me još ona nesreća Jules Bianchija.
    Vozači su tu da se utrkuju, to je OK. Treba što prije riješiti situaciju na stazi ( u Monacu su redari the best ), ali ne smije se žuriti, u ovom slučaju sa traktorom, dok se vozači/bolidi ne poslože…… bilo crvena zastava, bilo SC, ili nešto deseto.



    5

    1
  2. Ma vrana vrani oči ne kopa. Brane ga vozači, ali argumentima šestogodišnjaka. Imaš crvenu zastavu – kakvo jebeno grijanje guma i jurenje po stazi i to još kad imaš crvenu zastavu radi nekog udesa. Ne treba biti previše pametan da smanjiš brzinu kad vidiš crvenu zastavu.



    9

    5
    • F1puls
      ivanh Prikaži

      Baš tak….👍….još bi mu zabranio da vozi jednu utrku …

      https://youtu.be/zc-ttkMZ7dY



      1

      0
      • Fia je tu da cuva zivote svih na stazi i oko nje.. Vozaci su ti koji su navikli da nema niceg na stazi makar uvik morali bit sremni da mogu reagirat ali to nije opravdanje ako ugrozavas neciji zivot.. Oboje su u krivu, vise fia jer ima uvid di se ko nalazi.. Da se desilo ponovno zlo bi li gasly bia kriv?



        1

        0
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Vozaci su ti koji su navikli da nema niceg na stazi

          Kada je bilo kakvo upozorenje na stazi, a SC i crvena zastava su najstrožija upozorenja, onda se podrazumijeva da moraju očekivati nešto na stazi. Bilo da je to bolid, dijelovi bolida, redari ili vozila za uklanjanje tog nereda. I pod takvim upozorenjima je obavezna oprezna vožnja, što Gasly nije pokazao.

          Znači da je to bio bolid ili redar, nije bitno, jer bi tada mogao ubiti nekog drugog, a kad je u pitanju kran, onda je bitno jer je svojom neopreznom vožnjom mogao ubiti sebe…


          0

          0
        • Gasly opasna voznja sigurno.
          Nije mi jasno zasto fia zuri sa kranom pod crvenom zastavon u pljusku kad ima vozac koi jos tu mora proc, mislin da to nije bilo potrebno..
          Kad u prometu vozis i gledas drugo auto koje radi prekrsaj i dovodi tebe u opasnos oces li nastavit vozit jer si ti u pravu pa sta bude..
          Fia je falila takoder sta im nisu stavili full wet gume iz sigurnosnih razloga mozda se sainc nebi okrenia takoder su mogli naravit dva formacijska kruga i probat maknit bar malo vode sa staze..


          0

          0
  3. Ne kontam zasto ga brane…Crvena zastava a on divlja po stazi…
    Kran na stazi = odite svi skupa kod FIA i samarajte sve redom….
    Gasly je svoj grijeh platio…



    6

    4
  4. Michael Schumacher
    miki2334 Prikaži

    Svima je jasno da traktoru nije mijesto na stazi dok safety car ne pokupi sve vozace,
    Kada su svi iza saftey cara, on diktira tempo i svi mogu proc sigurno pokraj incidenta.
    Ono sto je meni veci problem je da nema nekog stvarnog ogranicenja brzine prilikom prolaska pokraj nesrece.
    Sada zamislimo istu situaciju samo da nema traktora. Mozda je Sainz jos u autu ili pokusava izaci iz njega, na stazi su sigurno i sudci.
    I sada zaostali vozaci prolaze puno vecom brzinom pokraj nesrece, i onda ispadne da je zivot unesrecenog vozaca ili sudca koji su na stazi nebitan???? Delta koju moraju pratiti nije dovoljna, potrebno je neko dodatno ogranicenje kako bi se sprijecila bilo kakva mogucnost dodatnih nesreca



    10

    0
    • F1puls
      ivanh Prikaži

      Pa čovječe njemu cijelo vrijeme uz stazu trepere crvena svjetla, a on šiba 250….!!!!
      Pa gdje je njegov inženjer, live timing, telemetrija……..Svi smo prigovarali kada je u Monzi trebalo 10 minuta da izađe dizalica…sada nàm opet ne odgovara što je izašla expresno brzo a sve zbog idiota koji ne poštuje jednostavnu proceduru…..



      8

      1
  5. Opet smo dobili situaciju gdje je više faktora pomiješano. Stoga je glupo sve strpati u jednu rečenicu od 3-4 riječi i popljucati FIA-u ili vozača.

    Uobičajena je praksa da vozač koji zaostaje za SC kolonom vozi puno brže od njih da iz dostigne i zadrži ili poboljša radne temperature. Mislim da čak postoji kazna ako je predugo daleko iza kolone. Dalje, mora paziti na temperaturu guma, kočnica. Onaj tko misli da je to vožnja istoj u Fiat Puntu, gadno se vara. Te radnje su vozačima utkane u mišićnu memoriju, drugim riječima tako voze instinktivno. Je, bile su crvene zastave i trebao je voziti sporije, ali koliko? 100 km/h, 50 km/h. 50 km/h nije mala brzina. To je skoro 14 metara u sekundi. To nije malo. Očito ni sa pit walla nisu znali da se traktor vozi po stazi jer vjerujem da bi ga upozorili.
    Ako je bila crvena zastava, onda nije ni bilo potrebe da bilo kakvi traktori izlaze na stazu dok nisu svi u boxu. Ajd da je suho vrijeme i dobra vidljivost, ali u ovim uvjetima ovo je bilo šlampavo i opasno.

    Ja sam definitivno na strani vozača, na ovoj stazi u onakvim uvjetima.



    5

    1
  6. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Žali se na traktor na stazi, ali onda uredno juri pod crvenom.

    Kakvo zagrijavanje guma pod crvenom zastavom?
    Crvena zastava, svi usporiti, nema iznimki, niti vremenskih niti ne znam kakvih. Opet onda ulazimo u sive zone i opet će FIA nekonzistentno donositi kazne.



    8

    1
  7. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Priča se o tome da je vozio 250 km/h, ali ljudi zaboravljaju da ovi bolidi idu i 330 km/h. U našem svijetu tih 250 nije neka velika brzina.

    I opet se Russell bruka. Gdje ćeš 330 voziti po kiši. Ne znam za ostale, ali Aston Martin je kasnije u uslovima utrke imao maksimalnu brzinu 296 km/h. I to tada je staza bila puno suša nego kad je Gasly jurio, i po mokrijoj stazi, i pod SC-om i crvenom zastavom…



    3

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni