Izdvojeno

Porscheov ulazak u F1 upitan, dogovora s Red Bullom još uvijek nema

Piše: Lovro Andraka

Prije 4 tjedana, 15 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Donedavno se činilo da je Porsche spremniji od Audija po pitanju planova za ulazak u F1, no nekoliko izvora tvrdi da je Porscheov dolazak trenutno pod upitnikom.

Audi je prošlog tjedna službeno potvrdio da će od 2026. sudjelovati u F1 kao proizvođač motora, a iako nije potvrđeno s kime će surađivati, sve upućuje na to da će otkupiti većinski udio Saubera, za kojeg se ubrzo nakon Audijeve objave saznalo da neće produžiti ugovor s Alfa Romeom nakon iduće sezone.

Porscheov plan bio je ući u suradnju s Red Bullom i sve je ukazivalo na skoru službenu objavu – objavljeno je službeno pismo namjere o njihovoj suradnji koja uključuje Porscheovu kupnju 50% Red Bull Technologyja, a Porsche je registrirao riječ “F1nally” za promociju svog F1 projekta.

Helmut Marko izjavio je kako je situacija kompleksna, a Christian Horner je dodao:

“Postoji još puno detalja koje treba razjasniti. Porsche je dobrodošao, ali stvari nisu tako jednostavne. Nadam se da će pregovori završiti dobrim ishodom.”

Auto Motor und Sport tvrdi kako je vlasnik Red Bulla Dietrich Mateschitz odobrio prodaju polovice tehnološkog odjela kompanije, ali se ta ideja ne sviđa visoko pozicioniranim osobama iz momčadi poput Marka, Hornera i Adriana Neweyja jer bi dala preveliku moć Porscheu.

Po svemu sudeći, Red Bull je taj koji ima prednost u pregovorima zahvaljujući novoosnovanom odjelu, Red Bull Powertrainsu, pod čijim imenom od ove sezone koriste Hondine motore. Iako je RBPT trenutno samo ime na njihovom F1 motoru, radi se o ozbiljnom projektu koji već sada ima 300 zaposlenika i planira povećati taj broj do 450. Upravo bi RBPT odradio najveći dio posla u proizvodnji pogonske jedinice za 2026., dok bi broj Porscheovih inženjera bio malen, pri čemu bi Porscheovo ime na motoru bilo većinski marketinške prirode – Audijevi čelnici potvrdili su prilikom svoje objave da bi Porscheovi motori trebali biti proizvedeni u Engleskoj.

“Očito je da nastavljamo s radom na Red Bull Powertrainsu. Prvi motor je upaljen prije ljetne stanke. Do 2026. ima još podosta vremena”, rekao je Horner za Motorsport.

“Imamo dosta vremena i naravno da sa strateške strane moramo napraviti ono što je najbolje za momčad i kompaniju. To je očito stvar za dioničare. Očito je i da postoje konstruktivne tekuće rasprave s Porscheom.”

Horner je poručio kako je Red Bull, bez obzira na Porsche, u potpunosti posvećen vlastitom razvoju pogonske jedinice i nevažno je pod kojim nazivom će ona biti korištena.

Potencijalni problem za Porsche je rok do kojeg proizvođači moraju obavijestiti FIA-ju da se planiraju natjecati od 2026. i platiti naknadu, a to je 15. listopada, no navodno postojeći proizvođači raspravljaju o tom roku s upravljačkim tijelom Formule 1. Hornera, koji ističe kako će Red Bull svakako proizvesti vlastiti motor, ne brine taj rok:

“Određen je datum, no to ne isključuje potpisivanje ugovora nakon 15., stoga će Red Bull Powertrains opskrbljivati dvije momčadi 2026.”

Honda je navodno zainteresirana za punopravni povratak 2026., a iako su oni trenutni Red Bullov partner, njihova suradnja ne čini se izglednom s obzirom na njihove filozofije – u slučaju povratka, japanski proizvođač bi samostalno proizvodio motor, što se kosi s Red Bullovom idejom o centralnoj ulozi RBPT-a.

“Ništa nije fiksirano za 2026.”, rekao je Horner na pitanje o suradnji s Hondom nakon 2025.

“Red Bull Powertrains je osnovan, imamo preko 300 zaposlenika, stoga je to naš put.”

S druge strane, Porscheov ulazak je ovisan o suradnji s Red Bullom i mogli bi ući u sport s nekom drugom momčadi samo s preimenovanim Audijevim motorom, zbog čega je njihov ulazak upitan.

Komentiraj

15 komentara

  1. Stefan Bellof
    Znalac krivina Prikaži

    Najbolje im je pouzdat se u sebe i biti svoj gazda, a ovima iz Porschea se lijepo zahvalit na vremenu i prekinit sve planove s njima.



    11

    0
  2. Ajde Honda nemojte razočarati opet.



    7

    2
  3. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Baš komplicirana situacija


    0

    0
  4. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Realnije bi bilo da imaju “svoje” motore i čekaju da se Honda vrati, a to će biti veoma skoro. Čim malo skoče dionice.



    2

    0
  5. Mislim da je kad su vec krenuli sami,da tako i ostanu…
    Porsche sigurno ima svoje uvijete koje trazi ..Honda se odlaskom zaje… i sad bi nazad a sad to nije vise tako jednostavno…



    2

    0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Samo što honda ima itekakve argumente za pregovore. Ovi motori su tehnološko vlasništvo honde i njihov know how , a ne rb-ov. Da sada dođu mclarenu sa ponudom da im budu tvornička ekipa mislm da bi ovi odmah prihvatili s obzirom kakvi su mercedesovi motori .



      1

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni