Donedavno se činilo da je Porsche spremniji od Audija po pitanju planova za ulazak u F1, no nekoliko izvora tvrdi da je Porscheov dolazak trenutno pod upitnikom.
Audi je prošlog tjedna službeno potvrdio da će od 2026. sudjelovati u F1 kao proizvođač motora, a iako nije potvrđeno s kime će surađivati, sve upućuje na to da će otkupiti većinski udio Saubera, za kojeg se ubrzo nakon Audijeve objave saznalo da neće produžiti ugovor s Alfa Romeom nakon iduće sezone.
Porscheov plan bio je ući u suradnju s Red Bullom i sve je ukazivalo na skoru službenu objavu – objavljeno je službeno pismo namjere o njihovoj suradnji koja uključuje Porscheovu kupnju 50% Red Bull Technologyja, a Porsche je registrirao riječ “F1nally” za promociju svog F1 projekta.
Helmut Marko izjavio je kako je situacija kompleksna, a Christian Horner je dodao:
“Postoji još puno detalja koje treba razjasniti. Porsche je dobrodošao, ali stvari nisu tako jednostavne. Nadam se da će pregovori završiti dobrim ishodom.”
Auto Motor und Sport tvrdi kako je vlasnik Red Bulla Dietrich Mateschitz odobrio prodaju polovice tehnološkog odjela kompanije, ali se ta ideja ne sviđa visoko pozicioniranim osobama iz momčadi poput Marka, Hornera i Adriana Neweyja jer bi dala preveliku moć Porscheu.
Po svemu sudeći, Red Bull je taj koji ima prednost u pregovorima zahvaljujući novoosnovanom odjelu, Red Bull Powertrainsu, pod čijim imenom od ove sezone koriste Hondine motore. Iako je RBPT trenutno samo ime na njihovom F1 motoru, radi se o ozbiljnom projektu koji već sada ima 300 zaposlenika i planira povećati taj broj do 450. Upravo bi RBPT odradio najveći dio posla u proizvodnji pogonske jedinice za 2026., dok bi broj Porscheovih inženjera bio malen, pri čemu bi Porscheovo ime na motoru bilo većinski marketinške prirode – Audijevi čelnici potvrdili su prilikom svoje objave da bi Porscheovi motori trebali biti proizvedeni u Engleskoj.
“Očito je da nastavljamo s radom na Red Bull Powertrainsu. Prvi motor je upaljen prije ljetne stanke. Do 2026. ima još podosta vremena”, rekao je Horner za Motorsport.
“Imamo dosta vremena i naravno da sa strateške strane moramo napraviti ono što je najbolje za momčad i kompaniju. To je očito stvar za dioničare. Očito je i da postoje konstruktivne tekuće rasprave s Porscheom.”
Horner je poručio kako je Red Bull, bez obzira na Porsche, u potpunosti posvećen vlastitom razvoju pogonske jedinice i nevažno je pod kojim nazivom će ona biti korištena.
Potencijalni problem za Porsche je rok do kojeg proizvođači moraju obavijestiti FIA-ju da se planiraju natjecati od 2026. i platiti naknadu, a to je 15. listopada, no navodno postojeći proizvođači raspravljaju o tom roku s upravljačkim tijelom Formule 1. Hornera, koji ističe kako će Red Bull svakako proizvesti vlastiti motor, ne brine taj rok:
“Određen je datum, no to ne isključuje potpisivanje ugovora nakon 15., stoga će Red Bull Powertrains opskrbljivati dvije momčadi 2026.”
Honda je navodno zainteresirana za punopravni povratak 2026., a iako su oni trenutni Red Bullov partner, njihova suradnja ne čini se izglednom s obzirom na njihove filozofije – u slučaju povratka, japanski proizvođač bi samostalno proizvodio motor, što se kosi s Red Bullovom idejom o centralnoj ulozi RBPT-a.
“Ništa nije fiksirano za 2026.”, rekao je Horner na pitanje o suradnji s Hondom nakon 2025.
“Red Bull Powertrains je osnovan, imamo preko 300 zaposlenika, stoga je to naš put.”
S druge strane, Porscheov ulazak je ovisan o suradnji s Red Bullom i mogli bi ući u sport s nekom drugom momčadi samo s preimenovanim Audijevim motorom, zbog čega je njihov ulazak upitan.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Najbolje im je pouzdat se u sebe i biti svoj gazda, a ovima iz Porschea se lijepo zahvalit na vremenu i prekinit sve planove s njima.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ajde Honda nemojte razočarati opet.
7
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako pristanu, neka je pod uvjetom da se ova sezona pise njima.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Baš komplicirana situacija
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
sami su je zakomplicirali. Ne znaju jel bi piškili ili kakili.
Neka krenu sami u svoj motor i budu svoji na svome, da ne ovise o nekom upravnom odboru negdje u Njemačkoj ili Japanu, koji će u nekom trenutku sigurno glasati da odlaze iz F1. Da sam RB ja bi Porsche tražio jamstvo na 99 godina. U slučaju ranijeg povlačenja dužni su 7 budget capova. Ako ne pristanu, sve ti je jasno
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sve to stoji, ali imaju li dovoljno kvalitetnih ljudi da sami proizvedu pogonsku jedinicu? Meni ovo više liči na pregovaračke izjave i podizanje svojeg rejtinga sad kad očito imaju dva potencijalna dobavljača pa da vide od koga će izvući bolje uvjete. No, to je samo moje mišljenje, vidjeti ćemo kroz mjesec i pol dana
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
zakaj ne bi imali? pokupili su hrpu iz Merca
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jesu, ali kakav kadar? Moguće da su to sve top ljudi, ali zašto onda uopće i pregovaraju s nekim tko bi ih, kako si rekao, mogao napustiti kroz x godina? Puno je tu nejasnoća
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
https://www.formula1.com/en/latest/article.mercedes-engine-head-hodgkinson-to-join-red-bull-in-may-after-teams-agree.4bHccF9rWnF7KXBe7wY6t9.html
pri dnu članka je popis.
i početkom mjeseca phil prew.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bome, solidan popis
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pregovaraju jer DM hoće imati sve opcije. Sad je trač da samo DM želi Porsche, a da bi momčad sama
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ma mislim da će ipak biti sa Porscheom. Mislim da su ovo samo neki tračevi, da se o nečemu piše…
Mislim da od Honde nema ništa. Ako bi opet sa Hondom, kada se ovi opet povuku, onda su opet u belaju, jer bi ovi sami razvijali motor. I povukli bi ga sa sobom. Ovo sa Porscheom bi bili ravnopravni partneri. Ako bi se Porsche povukao, njima bi ostalo sve, samo sa većim troškovima. A zbog toga su i vodili ove pregovore, da smanje troškove. Samo trebaju postaviti neki uslov da Porsche mora njima ponovo prodati dionice, ako budu napuštali.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Realnije bi bilo da imaju “svoje” motore i čekaju da se Honda vrati, a to će biti veoma skoro. Čim malo skoče dionice.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je kad su vec krenuli sami,da tako i ostanu…
Porsche sigurno ima svoje uvijete koje trazi ..Honda se odlaskom zaje… i sad bi nazad a sad to nije vise tako jednostavno…
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Samo što honda ima itekakve argumente za pregovore. Ovi motori su tehnološko vlasništvo honde i njihov know how , a ne rb-ov. Da sada dođu mclarenu sa ponudom da im budu tvornička ekipa mislm da bi ovi odmah prihvatili s obzirom kakvi su mercedesovi motori .
1
0