Izdvojeno

Coulthard: Mercedes mora napraviti ogroman skok, a to se nikad nije dogodilo usred sezone

Piše: Marko Litvić

Prije 8 mjeseci, 36 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Momčad Mercedesa, koja je zadnjih osam godina uspješno osvojila konstruktorski naslov, trenutno je druga u poretku, a iako bi se na prvi pogled po toj informaciji možda dalo zaključiti kako nastavljaju biti u igri za pobjede – prava slika je puno drugačija. Prvenstvo je dosad, što se brzine tiče, bilo s Ferrarijem protiv Red Bulla. No, Red Bull ima problem što su im bolidi jednako nepouzdani koliko su i brzi.

Podsjećamo, nakon tri odvožene utrke Ferrari je prvi sa 104 boda, drugi Mercedes sa 65, a trećeplasirani Red Bull ima 55 bodova.

Razlog Mercedesova pada leži u tome što se nisu uspjeli u potpunosti prilagoditi na nova pravila. Bilo da se radi o poskakivanju na pravcima ili nešto slabijim performansama motora – nije neobična pojava da se poredak momčadi izmijeni nakon promjena u tehničkom pravilniku. Upravo tako je Brawn GP došao do oba naslova prvaka 2009. godine. Tada su pobijedili u šest od prvih sedam utrka prije nego što im je itko uspio uopće prići.

David Coulthard misli kako se Mercedes neće uspjeti pretjerano podići u poretku jer će se i ostale momčadi poboljšavati s vremenom.

“Dogodio se veliki broj promjena u pravilima, gorivo je isto drugačije i mislim kako Mercedesova pogonska jedinica na njega nije reagirala jednako dobro kao Ferrarijeva, Hondina ili Renaultova. Naravno, Ferrari je na samom vrhu.”

“Ovo će biti duga i teška sezona za Mercedes. Razumijem kako imaju grupu ljudi koja može pomoći s razvojem toga bolida, ali nitko drugi neće stajati i ne raditi ništa i to je njihov problem. Stoga oni ne mogu raditi sitne koračiće, nego moraju napraviti ogroman skok unaprijed, a koliko se sjećam, to se nikad nije dogodilo usred sezone.”

David Coulthard

Mercedesov strateški direktor James Vowles je nakon utrke u Australiji rekao kad se otprilike mogu očekivati neki razvoji na bolidu, te kako je momčad Mercedesa svjesna kako će i njihovi suparnici poboljšavati svoje bolide kako vrijeme bude prolazilo.

“Momčadi obično najviše razvijaju bolide kad se uđemo u europski dio sezone. Vjerujemo da ćete tada vidjeti razvoj naših suparnika, a mi se moramo potruditi kako bismo uspješno držali korak s njima.”

James Vowles

Komentiraj

36 komentara

  1. Napokon jedna pametna izjava.
    I apsolutno je u pravu takav skok unutar sezone ni ja ne pamtim a pratim formulu preko 25 godina.

    I Mercedes i Red Bull imaju razloga za strah jer nemojmo zaboraviti da Ferrari još uvijek nije doneo niti jedan značajan paket nadogradnji osim rada na poskakivanju bolida.
    Ferrari ima ogromnu prednost po pitanju kako bolid funkcionira bolid jednostavno radi kako Marko kaže na svim stazama, temperaturama i gumama i to im daje veliku prednost pri podešavanju bolida imaju više prostora u tom polju.

    Kako Horner i Marko kažu Ferrarijev bolid je (out off the box) fenomenalan av šta će tek biti kad krenu nadogradnje.

    Plus kako je Binoto izjavio da njihov bolid radi u malo kozervativnijem modu te da če ga postepeno odvrtati kako pouzdanost bude rasla koja je naprama Honde miljama ispred.

    Također treba spomenuti da je Ferrari naspram Red Bulla do sada vozio sa više downforcea nego konkurencija i usprkos većem drag-u je bio brži bolid.
    Pa po tome mi se čini da Red Bullova brzina ba pravcu naspram Ferraria nije uopće
    realna sa obzirom na više downforcea koji Ferrari koristio do sada.

    Sve u svemu imaju trenutno ogromnu prednost u svim poljima brzina,pouzdanost, reakcija bolid jednostavno sluša ono što vozač traži.

    U ovom trenutku najveći neprijatelj Ferraria je sam Ferrari.
    Jedini oni sami mogu ovo prokockati.



    37

    2
    • Kimi Raikkonen
      zoka Prikaži

      Sad dolazi na vidjelo onaj “dzentlmenski dogovor” kad su ih uhvatili da varaju sa baterijama 👏👏



      3

      12
      • Ako misliš na Ferrari, Ferrari nije varao sa baterijom imao je drugačiji koncept jedna baterija podijeljena na dva dijela dok jedna polovica isporučuje snagu druga se puni i obratno.
        Taj isti koncept je i Mercedes preuzeo.
        Taj način sa baterijama nije nikada bilo varanje jer je baterija i dalje isporučivala 160 KS koliko je bilo dozvoljeno.



        14

        1
    • Lewis Hamilton
      smr201 Prikaži

      Ja bi rekao da je primjer takvog skoka napravio RB 2009 kada su do kraja sezone debelo prestigli Brown iako su ovi na početku sezone bili klasa za sebe.
      Dok MB ne riješi problem poskakivanja i ne ne možemo uopće znati da li taj bolid/koncept ima potencijala za borbu sa Ferrarijem, sad je to sve zamućeno time što moraju dizati ride height, pa gube masu donwforcea.
      Ferrari je veliki favorit daleko od toga, ali u ovako dugoj sezoni ne bi još otpisivao nikoga.
      Nek se Charles i Max skrše jednom i eto MB u igri po bodovima samo tako.
      A ovo za motor, mislim da sve ekipe imaju potencijal odvrtiti motor više nego je sad.
      No da Ferrari ima najbolji i najprilagodljiviji bolid (što je još bitnije) to stoji.



      7

      1
      • 2009. je i mclaren napravio veliki napredak.



        5

        0
      • U slučaju BrownGP i Red Bulla nije bila nikava tajna da je jedina stvar koja je kočila ostale je dupli difuzor i to su znali od početka. Kao kompletan paket Brown nije bio ni blizu Red Bulla i da su kojim slučajem ranije razvili svoj difuzor bili bi prvaci te godine.
        Samo 11 bodova u vozačkom i 19 u konstruktornom na kraju.



        2

        1
        • zaposlenici brawna se ne bi složili s tobom:

          ” because we were not quite sure if the double diffuser would remain legal or not, we put a conventional diffuser back on, re-optimised it, and we only lost about 0.3s in lap time.”

          ”Red Bull thought the double diffuser was the reason why we were seconds faster at the beginning of the year and they tried to copy it. The truth was that it was worth a couple of tenths, but they had to completely redesign a new gearbox and rear crash structure around it before they fitted a version to their car and realised it was just only a few tenths!”

          citati iz odličnog serijala o brawnu:
          https://www.espn.com/f1/story/_/id/28167450/busting-myth-brawn-gp-legendary-double-diffuser



          2

          0
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Ma ja, nije “dd” bio toliko bitan. Bila su jo dva tima koja su ga imali od početka sezone (Williams i još neko), pa nisu bili ni blizu…
          A Red Bull je i početkom sezone imao dobru brzinu, ali slabu pouzdanost…



          2

          0
  2. Mattia Binotto
    Limpskinz Prikaži

    Crveni ferrari juri kroz noc



    20

    0
  3. Realno CL i Ferrari su prvacii…osim ako Red bull ne popravi pouzdanost…



    4

    7
  4. Sa puno stvari se slažem, ali ne mogu izbiti ovaj detalj iz glave – lanjsku sezonu i Mercedsov bolid od Brazila pa nadalje – ono sto je Lewis radio u Brazilu sa “motorom na raketni pogon” ličilo je kao su u Meredesu stisnuli “čarobno dugme”.
    Realno, od tamo pa nadalje, to je bio najbrži bolid i Max je moral jako igrati “na mišiće”. Znam, odvrnuli su motor, blabla, ali ja njih kao ekipu nikada ne bi isključio ovako rano u sezoni, pogotovo ovakvoj sezoni koja ima 23 utrke u kalendaru. 🧐



    12

    1
    • Nikakvog čarobnog dugmeta tu nije bilo.
      Motori su postavljane tako da izdrže 6Gp vikenda koliko je propisano da moraju da bi izbjegli kazne za prijevremenu zamjenu motora.
      Motor je mapiran da izvuče maximum ali opet da izdrži 6 GP vikenda.

      Mercedesov motor iz Brazila nije imao te restrikcije jer je bilo samo tri utrke do kraja pa su mogli ga mapirati za samo tri utrke umjesto standardnih te su mogli koristiiti jače mape nego inače.

      Zato su bili onoliko brži a ne nekakvo magično dugme i zato su ih iz Red Bulla optuživali da su koristili Bottasa u prijašnjem vikendu i izmišljali kvarove da bi mogli te motore proslijediti na Hamiltonov bolid.



      18

      3
      • Bernie Ecclestone
        Dani Donator Prikaži

        Daj mi objasni kako se Bottasov motor može ugraditi u Hamiltonov? Svaki motor je pod pečatom fia-e za svakog vozača.



        1

        1
        • Pitaj onog novinara koji je izgubio akreditaciju zahvaljujući Totu.



          2

          1
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Kakve veze ima novinar i akreditacija sa fia-om i njihovim sucima i plombama na motoru?


          0

          0
        • On mu je postavio slično pitanje samo što mu Toto nije dozvolio da postavlja pitanja koja nisu unaprijed odobrena od strane ekipe.
          Toto napustio prostorije i rezultat nakon toga gubitak akreditacije bar tako su Nizozemci izvjesili.



          2

          1
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Veliš nizozemac izgubio akreditaciju. Koje pitanje je postavio? Ako je ovo kao što si ti rekao onda ni ne čudi da je izgubio intervju i akreditaciju. Nepoznavanje elementarnih pravila f1. Ajde još ja, ali on je profesionalac koji od toga živi i trebao bi znati pravila. Čista provokacija. Možda je trebao to pitanje postaviti fia-i pa da vidimo odgovor.


          0

          1
    • To sa Brazilom je čisti PR kojeg je objeručke prihvstio čak i poticao i sam Mercedes.

      Što je zaoravo čudno u Brazilu? Da u 1/3 utrke dođe Merc ili RB do 5. mjesta?

      U glavnoj utrci nakon SCa Hamilton je bio 3. i kad je prošao Pereza bio je 3s iza Maxa. Te 3s je nadoknadio u sljedećih 30+ krugova.

      To što su kasnije koristili i namjerno bockali ostale sa spicey engine je čisti PR.



      1

      5
  5. Stvarno mi nije jasno kako su toliko pogriješili u dizajnu bolida, iskreno ove godine sam očekivao troboj sa malom prednošću Ferrarija jer se nisu borili za prvenstvo. Za Ferrari i Red Bull sam pogodio, ali Mercedes mi je i dalje enigma. Znam da imaju samo oko 600 sati u zračnom tunelu (do srpnja ove godine), Alfa Romeo i Haas imaju oko 1200 i više ( ne da mi se sad provjeravati točne brojke, u svakom slučaju imaju duplo više ), tako da to možda objašnjava zašto je Alfa brza, ali i dalje ne objašnjava u potpunosti Mercedesov podbačaj. Red Bull isto nije imao puno sati, ali to je druga priča, Neweyu valjda ni ne treba zračni tunel, on valjda u svojoj glavi vidi kuda zrak struji, ali takav se rijetko rađa.
    Čak ni u Imoli ne budu imali nadogradnje, za razliku od većine drugih jer nemaju uopće pojma što da nadograde. Tako da ako taj bolid ne proradi u između Imole i Barcelone, tada će morati otpisati ovu sezonu.



    9

    0
    • Mercedes se je malo ukakio da se tako izrazim jer su razvijali dva drastično drugačija koncepta i to su resursi koje ne mogu više vratiti. Da ih je prvi bolid koštao minimalno 20-30 % resursa to je 35 miliona manje u kasici za nastavak sezone.
      U ovim svim ograničenjima to je vrlo ozbiljan hendikep.

      Ne kažem da se ne mogu priključiti ali vrlo teško jer ne možeš kako su i sami izjavili više proizvoditi dijelove i trpati na bolid samo reda radi.
      Onaj prvi koncept bi ih mogao skupo koštati po pitanju resursa (CFD i zračni tunel) koji su potrošili.



      8

      2
    • Otišli su neki ljudi. Izgleda da su bili važni. To je sve. Ali i nisu oni nikad imali fenomenalnu šasiju.

      Mercova prednost je uvijek bio motor, robotska konzistentnost LH i dobar odnos s Pirellijem. Robotske konzistentnosti više nema (barem nije bilo prošle godine), a motor je slabo baždaren na alkohol. Gume su skroz nove. Niti Pirelli ne zna kaj su napravili, ali čini mi se da s ovim novim gumama bi Ferrari i McLaren trebali imati neku prednost s obzirom na iskustvo sportskih automobila.



      14

      0
  6. Stefan Bellof
    BandoBoris Prikaži

    Nikad u povijesti F1 nijedna ekipa nije dominirala sportom 8 godina zaredom, pa eto dogodilo se i to. Tako da nikad ne reci nikad.



    7

    1
  7. Kako ga ono nazivase u pred sezonskim testovima srebrni metak hahahahahaha



    4

    1
  8. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Sjetimo se ove ozjave Allisona:

    https://f1.pulsmedia.hr/64090/allison-ocekuje-da-ce-nekoliko-ekipa-potpuno-promasiti-s-novim-pravilnikom/

    Ko bi rekao da će to biti Mercedes, kada kažem Mercedes, ne mislim na team, već i na motore. McLaren, Williams pogotovo Aston Martin ne izgledaju impresivno.

    Kada bi podijelili F1 u dvije kategorije, u prvoj koja se bori za titulu Mercedes je podbacio, te ona koja se bori za bodove Aston Martin.

    Opet McLaren daje bar neki tračak nade, jer oni su se drastično promjenili od prve do treće utrke. Mercedes će doći u fazu da pobjeđuje, ali ne sa ovim konceptom, trebati će šleper novih komponenti u Barcelonu.

    Opet realno je za očekivati da će Mercedes doći do stagnacije rezultata, to je gorak okus koji su svi timovi okusili, pa i oni sada.



    5

    0
  9. Mene tu kod njih najviše od svega brine “navodno” pregrijavanje. Ako je Hamilton zbilja imao problema s pregrijavanjem kad bi prišao Georgeu…što će tek u Monzi, Mađarskoj, pa ostatku pustinjskih utrka…

    Najviše smrdi tu taj size zero koncept, dok je na kontra strani Ferrari to raširio i očito lijepo usmjerio zrak.



    2

    0
  10. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Na pamet mi pada 2005. i McLarenov uspon nakon početnih problema.


    0

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni