Izdvojeno

Njemački mediji: Audi povećao ponudu za kupovinu McLaren F1 Racing Teama

Piše: Haris Džananović

Prije 8 mjeseci, 14 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Jedan od najdugoročnijih i najekskluzivnijih brendova Volkswagen AG grupacije, Audi, poslao je navodno novu ponudu za preuzimanje McLarenove F1 momčadi. Ako je vjerovati njemačkim medijima, mjemačka kompanija s bogatim pedigreom u automoto sportu nudi oko 650 milijuna eura za ulazak u oktanski cirkus. Ideja je zapravo da Audi postane vlasnik McLarenove intelektualnog vlasništva, svih projekata i resursa koji se odnose isključivo na Formulu 1, što naravno uključuje i ljudsku radnu snagu.

U prvom dijelu projekta, Audi bi naslijedio sve važeće ugovore pa tako i onaj s Mercedesom o isporučivanju pogonske jedinice, dok bi u drugom koraku inkorporirali vlastito rješenje – što se vjerojatno poklapa s novom generacijom motora čiji je dolazak planiran za 2026. godinu.

Dvije ugovorne strane planiraju potpisati pismo namjere početkom ovog tjedna, dok će Volkswagenov upravni odbor nakon određenih diskusija i javno obznaniti cijeli projekt polovinom ili krajem ovog mjeseca.

Koketiranje njemačkog automobilskog giganta s Formulom 1 traje već godinama, dok se interes za konkretne korake i preuzimanje jedne od ekipa pojavio krajem prošle godine. McLaren je također bio prvi izbor u takvom scenariju, no prva ponuda je odbijena, vjerojatno iz financijskih razloga. McLaren s druge strane nastavlja pregovore s BMW AG koncernom, nakon što je potpisan memorandum o obostranom razumijevanju – što obično predstavlja grubi okvir nekog predloženog ugovora – koji se tiče proizvodnje i arhitektonskih rješenja za električne sportske automobile. Međutim, takva vrsta dogovora nije čvrsto obavezujuća ni za jednu od strana, te nakon eventualnog zaključenja ugovora s Audijem postaje ništavna.

Vrijedi napomenuti da Volkswagen nastavlja sa ranijom strategijom ulaska u sport preko još jednog brenda, Porsche SE, što navodno podrazumijeva suradnju s Oracle Red Bull Racingom u domeni isporuke pogonskih jedinica.

Komentiraj

14 komentara

  1. Sebastian Vettel 5
    GP2Engine Prikaži

    McLaren – lova do krova i sponzori, Audi ih želi otkupit’, performanse niđe veze.
    To ti je Zak Brown. Američki marketing samo. PR i pranje mozga fanovima. Ron Dennis je u nekim stvarima u pravu dok je vodio bio. Kakav Whitmarsh, taj je uništio McL, sad je i AMR uništen. Ron Dennis i Ross Brawn najbolji team vođe ikad.



    17

    1
  2. Audi s Mercedes motorom 🤣



    5

    0
  3. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    McLaren s druge strane nastavlja pregovore s BMW AG koncernom, nakon što je potpisan memorandum o obostranom razumijevanju – što obično predstavlja grubi okvir nekog predloženog ugovora – koji se tiče proizvodnje i arhitektonskih rješenja za električne sportske automobile. Međutim, takva vrsta dogovora nije čvrsto obavezujuća ni za jednu od strana, te nakon eventualnog zaključenja ugovora s Audijem postaje ništavna.

    Kakve ovo veze ima sa Audijem, ako samo namjeravaju kupiti F1 ekipu?



    2

    0
    • Ross Brawn
      Haris Džananović novinar Prikaži

      Prije svega, ima veze jer dva diva njemačke autoindustrije igraju oko McLarena i jedan od njih kvarenje planova ovom drugom vidi kao potencijalnu prevlast na tržištu. Tako da je moguće da Audi ode van okvira ovog ugovora, tj. da je kupovina F1 tima samo početak, a isto tako BMW može proširiti pregovore i zagrabiti malo više od već dogovorenog.



      6

      1
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Da, ekipa se je malo zaigrala.

        Razumijem potrebu VW korporacije da uđe u F1 i na taj način dobije marketing i dodatno poliranje svojih sportskih brandova. To ima smisla. S druge strane ne vidim zašto bi još gomilali brandove koji proizvode sportske automobile. Već imaju Lamborghini, Porsche i Bugatti, koji im je korporacijski interes tu gurati još i McLaren?

        Što se BMW-a tiče, to je možda premium brand, ali i dalje nije ekskluzivni sportski brand, pa bi mu preuzimanje McLarenovog auto odjela donijelo pristup i tržištu super sportskih automobila. Već su se prije izjasnili da ih F1 ne zanima.

        Sve paše onako odvojeno samo za sebe, ali sve zajedno ispadne glupo ako je jedan McLaren u vlasništvu Audija, a drugi u vlasništvu BMWa. S tim se gubi sva ona priča oko marketinga i brendiranja. Nekako mi se čini da će se veći igrači još neko vrijeme nadmudrivati i na kraju će jedan od tih poslova otpasti. Osim ako ne preraste u prepucavanje tipa čiji je veći, pa završi kao priča oko Rolls Roysa i Bently-ja iz devedesetih…



        4

        0
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Meni to više izgleda da bi McLaren F1 tim mogao nestati. Do 2026 bi ostali McLaren i koristili Mercedesove motore, a od 2026 bi to postala Audijeva tvornička ekipa. Tako da bi ostao samo taj cestovni McLaren u BMW-ovom vlasništvu…



          3

          0
  4. Ta nova pogonska jedinica od 2026 će se očito raditi u suradnji Red Bulla i VW korporacije i to u Red Bullu, što samo znači da će McLarenu biti isto kao i do sad, Red Bullovi inženjeri će ipak imati barem malu prednost u odabiru filozofije, arhitekture te integracije pogonske jedinice u šasiju, a McLaren će dobiti kao i do sad ono što mu isporuče.



    5

    1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Slaba ti ta logika. Ako bi McLaren bio u vlasništvu Audija čisto sumnjam da bi samo dobijali isporučene motore o kojima ništa ne znaju, a da Red Bull koji bi samo bio partner dobija veću podršku. To će vjerovatno biti isti motor, koji će biti brendiran kao Audi i Porsche. Red Bull bi dobio ekskluzivnog partnera, koji bi se proširio i na AlphaTauri. Dok bi McLaren bio Audijeva tvornička ekipa. I sigurno je da bi kao takvi imali uvid u cijeli razvoj motora.



      2

      0
  5. Ovo je nešto što bi Liberty trebao osujetiti, a ne Andrettija.
    Korporacija koja kenja novce hoće kupiti jednog od zadnjeg dinosaura F1, da bi za 8 godina neki novi guzonja na čelu Upravnog odbora VW grupe zaključio kako “F1 nije najbolje usklađen sa strateškim ciljevima i da se žele koncentrirati na promjenjivo tržište….”
    Nek si osnuju svoju momčad pa nek klate….



    11

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni