Izdvojeno

Potvrđeno povećanje minimalne mase bolida za tri kilograma

Piše: Lovro Andraka

Prije 6 mjeseci, 30 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

U najnovijoj verziji tehničkog pravilnika za 2022. potvrđeno je kako je FIA formalno odobrila novo povećanje mase bolida za još tri kilograma.

Prošlogodišnji bolidi morali su težiti 752 kilograma bez goriva, a brojka je sada za 46 kg veća – sa 795 povećana je na 798 kg. Prvi plan za novu generaciju bolida bio je da teže 775 kg, no odonda se dogodio niz povećanja. Nova promjena je dogovorena nakon rasprava između FIA-je i momčadi koje su imale problema sa spuštanjem do minimalne mase.

Glasine s testiranja tvrdile su da je Alfa Romeo jedina momčad koja je uspjela dostići 795 kg, stoga su svi ostali tražili povećanje. Tražilo se i više od 3 kg, no tu je pronađen kompromis. Jedan od razloga zašto su momčadi htjele povećanje je ograničenje budžeta, uz koje bi ulaganja u smanjenje mase bila vrlo izazovna.

Kompromis od 3 kg dogovoren je kako onima blizu minimalnoj masi ne bi bilo oduzeto previše prednosti. Novi bolidi tako će biti uvjerljivo najteži u povijesti, a nekoliko vozača komentiralo je to u smislu njihovog upravljanja.

“Mislim da je bolide toliko drukčije voziti jer su tako teški”, rekao je nakon testiranja Sebastian Vettel koji će zbog zaraze covidom propustiti VN Bahreina.

“Osjećate masu i čine se pomalo tromima. Razgovarao sam s ostalima, svi imaju isti osjećaj.”

Komentiraj

30 komentara

  1. Svi koji voze utrke žele smanjiti kilograme ovi indijanci ih povečavaju ,stvarno smiješno
    Zašto i kome će to koristiti ?!?



    22

    0
  2. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Plakat ćemo za Masijem još.
    U ovoj maFIJI 🤡 do 🤡-a. Da sam navijač Alfe ne znam kako bi reagirao na ovo, a i ovako mi ide na živce.



    23

    1
  3. ovo je kao da ne uspijes sloziti motor s vise od 100KS pa trazis pravilo da je 100KS maksimum… smijeh



    22

    0
  4. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    nije ni krenia FP1, a vec 2 cudne odluke, a šta nas tek čeka



    4

    0
  5. Malo kurvinjski od FIA-e ovako u zadnji tren jer ako me pamćenje služi, svi su imali problema doći do potrebne težine, osim Alfe.. tako da je to malo, onako, gorka pilula za Alfu. Ipak su oni uspjeli nekako to sve ugurati u granice dopuštenog, a sad to sve padne u vodu. Ne sviđa mi se da se nikako ne mogu usuglasit pravila i specifikacije.. malo mi je to neozbiljno za ovu razinu natjecanja (a to je ipak sam vrh motosporta).
    Ovako ispada da smo na natjecanju oranja između sela Piškorevci i Donja Motičina, pa Mata donio plug sa 1 brazdom a svi drugi sa 2… a pravilo bilo da svi moraju bit sa 1.. ali aj sad kad su već svi došli sa 2, nekako će i Mata proć. Malo karikiram… bez uvrede ikome.
    Eto, dočekali smo i početak konačno… svim fanovima sretnu i zanimljivu sezonu želim!!!



    26

    0
    • Zaista izgleda neozbiljno, kao da rade sve ručno bez ikakvih izračuna pa tko ubode – ubode.
      Pročitao sam negdje da u tih 3kg otpada 1kg na to što su gume ispale teže?? Pa za svaku automobilsku gumu imaš propisanu masu, a Pirelli to nije uskladio, kao da ih izrađuje lokalni vulkanizer bez iskustva pa pogađa smjese.



      16

      0
      • vrh motosporta i automobilske tehnologije…
        stvarno neozbiljno od FIA-a. opet se pravila mijenjaju u zadnji čas i tijekom sezone.
        ali nisu mi jasne ni momčadi. imaš pravilnik koji se zna već godinu dana kakva su pravila i sve, i onda ne napraviš ono što je jedan od temeljnih ciljeva F1 – što lakši, a time i brži, bolid.
        razumio bih da su pretjerali u minus pa da su bolidi prelagani, ali ovo mi nikako ne ide u glavu.



        7

        0
      • Ovo nema veze sa FIAom. Jasno su zadali težinu. Alfa i McLaren su postigli zadanu težinu. Ostali nisu. Što je trebalo? Pustiti na grid samo Alfu i McLaren. I tako koliko utrka? FIA bez timova ne može. Očito su ovdje timovi bili složni. Da se radilo o jednom ili dva tima onda bi start bez njih još i bio moguć



        1

        8
  6. Umjesto da se Alfu nagradi jer su jedini uspjeli složiti bolid s minimalnom težinom, oni joj natovare utege. Dno dna.



    19

    0
  7. …war is peace…freedom is slavery…ignorance is strength…

    Ovako FIA uvjerava ove koji su na “TI” sa tezinom bolida da je ovo dobra odluka…



    10

    0
    • Pirelli Wet
      r2d2 Donator Prikaži

      Ne, u 1984. je jaka diktatura koja u sprezi s druge dvije drži sve pod kontrolom, svaka sličnost s današnjim svijetom je slučajna, a FIA je prilično šeprtljava (da ne kažem diletantska) organizacija koja popušta/puca pod pritiskom ekipa.
      Đabe ti što nešto napraviš dobro, ako nemaš političku moć ostali če te ili nadglasati ili iza scene politički she8ati.


      0

      0
  8. Sezona nije ni pocela a politka je vec krenila……gade mi se……



    6

    0
  9. Ovo je preloše, gdje je tu komponenta kompetitivnosti da se napravi najbolje moguće pod zadanim pravilima i nagrada za najboljeg. Još na kraju ispadne kazna ako se neko (Alfa) spustio na granicu.

    Zar nije potreban tu neki pristanak svih ekipa ili tako nešto?



    10

    0
  10. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Ovo je totalni BS.
    Nadam se zanimljivoj borbi u vrhu i Ferrari u top formi, pa da konačno gledam Sainza i Leclreca u brobi za prva mjesta.
    Ali ovako sastrane gledajući čini mi se kao da sve opet ide u Mercov korner. Nema sidepodova-ok može, spejsi retrovizori-to je isto ok, nedolazak na gala večeru i pritom riskirati kaznu iz F1 članka- ma ok ali dečki malo se posipajte pepelom…………
    ali Alfa ima najlakši bolid,-sve ok dignut ćemo min težinu…ali Masi nas je zeznuo-ide na drugu poziciju……….:)



    12

    4
  11. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Trebali su postaviti minimalnu težinu na 790kg.
    Tako bi postigli dva cilja:
    1. svi timovi bi do kraja sezone dostigli tu magičnu brojku
    2. timovi nikad više ne bi tražili povećanje težine bolida



    8

    1
  12. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Opet pogodovanje nekome, zna se i kome….fuj….A ništa, ajmo dečki svi na janjetinu ispod peke u obilnim količinama :D



    1

    5
  13. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Vijest stara tjedan dana,ali nije ni krenulo vec imamo nekih cudnih odluka.


    0

    0
  14. Stefan Bellof
    mario550 Prikaži

    Ja neznam o čemu vi pričate, ovo je dobro za Alfu jer će im to omogućiti 3 kg dodatnog balasta na idealnim mjestima , isto vrijedi za Mclaren


    0

    2
  15. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    ovo treba uvest na ljeto .. svi koju su uspjeli smršavit preko zime moraju se udebljat da nama ne bude neugodno ..



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni