Izdvojeno

Potvrđeno: Ove sezone tri sprinta; osam bodova za pobjednika, bodovi prvoj osmorici

Piše: Lovro Andraka

Prije 12 mjeseci, 19 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

FIA je objavila izvještaj s prvog ovogodišnjeg sastanka F1 Komisije održanog u Londonu, a među ključnim odlukama su promjene u sustavu bodovanja sprint utrka, kao i promjene u bodovanju skraćenih utrka.

Iako je F1 htjela uvesti više sprintova u odnosu na prošlu sezonu kada su po prvi put isprobani na trima vikendima, njihov broj ostat će na tri nakon što očito nije postignut drukčiji kompromis s ekipama koje su na temelju većeg broja sprintova tražile viši limit budžeta. Sprintovi će se voziti na Velikim nagrada Emilia-Romagne, Austrije i Brazila.

One će ipak ove sezone biti nešto drukčije jer će umjesto prve trojice prva osmorica dobiti bodove po sustavu 8-7-6-5-4-3-2-1, a službeni naziv sprintova više neće biti sprint kvalifikacije, nego samo sprint, što znači da će pole position biti upisan vozaču najbržem u kvalifikacijama u petak. Startni poredak za nedjeljnu utrku i dalje će određivati sprint.

Donesena je i odluka o promjeni sustava bodovanja skraćenih utrka kao odgovor na kontroverzu s prošlogodišnje Velike nagrade Belgije, u kojoj su polovični bodovi dodijeljeni nakon samo dva kruga pod sigurnosnim automobilom.

Sada će se morati odvoziti minimalno dva kruga bez običnog ili virtualnog sigurnosnog automobila da bi se dodijelili bilo kakvi bodovi, no više neće biti polovičnih bodova za minimalnu distancu.

Odvozi li se više od dva kruga, a manje od 25% utrke, bodove će dobiti prva šestorica po sustavu 6-4-3-2-1; odvozi li se više od 25%, a manje od 50%, bodove će dobiti prvih devet vozača (13-10-8-6-5-4-3-2-1), a za utrke s više od 50% odvožene distance, a manje od 75% bodove će dobiti prvih deset, ali sada po sustavu 19-14-12-9-8-6-5-3-2-1.

Sve odluke još treba formalno odobriti Svjetsko motosport vijeće.

Izvještaj se dotaknuo i kontroverzne završnice prošlogodišnjeg prvenstva – bio je ovo prvi sastanak Komisije na kojem je sudjelovao novi predsjednik FIA-je Mohammed Ben Sulayem, a u kratkom odlomku navedeno je kako će on u idućih nekoliko dana javno objaviti promjene u strukturi organizacije i plan daljnjih aktivnosti, kao i povratne informacije Komisije o VN Abu Dhabija.

Komentiraj

19 komentara

  1. Ha ha ha ha…. Idiotizam. Kada ponavljaš iste korake i misliš da ćeš doći do drugog rezultata.



    12

    2
  2. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Više bodova u igri = više rizika i uzbudljivosti. To je logika pretpostavljam. Svejedno i dalje mislim da sam format može biti bolji.



    7

    2
  3. Ne podrzavam sprint utrke.
    Ali ako vec moraju biti , podrzavam bodovanje vise vozaca. Pogotovo sada kad je budget limitiran jos vise.
    Jer realno , i ovako ce neke ekipe bacati novce bezveze na tim utrkama jer im je prakticki nemoguce biti u bodovima.
    Ali barem je sada veca mogucnost ubrat koji bod , za razliku od bodovanja top3 vozaca.



    16

    0
  4. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    od 2023 se nadan natjecanje u driftu s F1 bolidom



    12

    2
  5. Zašto bi netko riskirao prvi startni red na prvoj utrci gdje može u konačnici osvojiti 17 ili 25 bodova radi 8 bodova u sprintu?
    Npr. bolje se zadovoljiti s par bodova manje i ne završiti kao Perez u GB, već si ostaviti šansu boriti se za prave bodove u nedjelju.
    Najveća mana sprinta je što određuju startni poredak za glavnu trku. To je veliki rizik za vozače.
    Pravu sprint utrku i ono što bi ona trebala biti je onaj restart u Bakuu prošle godine.



    3

    1
  6. podržavam navedene promjene, mada bi radije sprint kao u f2 ili skroz reverse grid.
    dobro je što su vratili pp po rezultatima kvala. to je bio najveći zajeb prošle godinel.



    2

    1
  7. Odvozi li se više od dva kruga, a manje od 25% utrke, bodove će dobiti prva šestorica po sustavu 6-4-3-2-1; odvozi li se više od 25%, a manje od 50%, bodove će dobiti prvih devet vozača (13-10-8-6-5-4-3-2-1), a za utrke s više od 50% odvožene distance, a manje od 75% bodove će dobiti prvih deset, ali sada po sustavu 19-14-12-9-8-6-5-3-2-1.

    mislim da je ovo dodatno kompliciranje koje je sasvim nepotrebno.
    dovoljno bi bilo da su ostali na tome da se mora voziti min 2 kruga bez safetya.

    što se sprinta tiče, ide na bolje ali može to još bolje.
    mislim da bi bolje bilo da on ništa ne određuje ali da se boduje prema ovom novom sustavu. više bodova povlači za sobom veću “zainteresiranost” vozača, ali opet i veći rizik za utrku. isplati li se riskirati te, ili dobiti bod više ili startati npr. 17.?



    2

    0
  8. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Sprint utrka je samo korak do razbijanja nedjelje na dijelove. Čemu to?



    2

    0
  9. @Alky, @sisavac potpis

    Jedino što pozdravljam je podjela bodova za 8 vozača u sprintu.
    Sve ostalo je Bože sačuvaj.
    I sakloni. 🙄😁



    3

    0
  10. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    Pocet cu opet pratit nogomet ..



    3

    0
  11. Promjene su mi onako, ide na bolje. Al i dalje su mi 3 treninga, 2 po 90 min i jedan od 60 min top.
    Ovo mi je samo dodatni stres. Na treninzima se lijepo opustim i uzivam.



    1

    0
  12. Treba uvalit u kalendar jednu kružnu utrku na nekoj stazi od NASCAR-a



    6

    0
  13. Startni poredak za nedjeljnu utrku i dalje će određivati sprint.

    ovo me čak najviše nervira kod sprinta 😤



    3

    0
  14. Kvalifikacije i sprint nisu dobro povezane pa je sprint logičan samo zbog tv prijenosa F1 kao zabavnog, a ne sportskog sadržaja. Dodjeljivanje bodova za prekinute utrke je napokon regulirano da se ne bi i u budućnosti dogodilo kao u Belgiji prošle godine kad je direktor utrke darovao pobjedu Verstappenu zamrzavanjem poretka i završetkom utrke iza SC bez ikakve mogućnosti da ga netko ugrozi.



    1

    0
  15. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Sprint na Imoli, da hvala bogu pa je to staza za pretjecanje….


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Poredak vozača: 5-1

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...

Još kolumni