Izdvojeno

Potvrđeno: Ove sezone tri sprinta; osam bodova za pobjednika, bodovi prvoj osmorici

Piše: Lovro Andraka

Prije 8 mjeseci, 19 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

FIA je objavila izvještaj s prvog ovogodišnjeg sastanka F1 Komisije održanog u Londonu, a među ključnim odlukama su promjene u sustavu bodovanja sprint utrka, kao i promjene u bodovanju skraćenih utrka.

Iako je F1 htjela uvesti više sprintova u odnosu na prošlu sezonu kada su po prvi put isprobani na trima vikendima, njihov broj ostat će na tri nakon što očito nije postignut drukčiji kompromis s ekipama koje su na temelju većeg broja sprintova tražile viši limit budžeta. Sprintovi će se voziti na Velikim nagrada Emilia-Romagne, Austrije i Brazila.

One će ipak ove sezone biti nešto drukčije jer će umjesto prve trojice prva osmorica dobiti bodove po sustavu 8-7-6-5-4-3-2-1, a službeni naziv sprintova više neće biti sprint kvalifikacije, nego samo sprint, što znači da će pole position biti upisan vozaču najbržem u kvalifikacijama u petak. Startni poredak za nedjeljnu utrku i dalje će određivati sprint.

Donesena je i odluka o promjeni sustava bodovanja skraćenih utrka kao odgovor na kontroverzu s prošlogodišnje Velike nagrade Belgije, u kojoj su polovični bodovi dodijeljeni nakon samo dva kruga pod sigurnosnim automobilom.

Sada će se morati odvoziti minimalno dva kruga bez običnog ili virtualnog sigurnosnog automobila da bi se dodijelili bilo kakvi bodovi, no više neće biti polovičnih bodova za minimalnu distancu.

Odvozi li se više od dva kruga, a manje od 25% utrke, bodove će dobiti prva šestorica po sustavu 6-4-3-2-1; odvozi li se više od 25%, a manje od 50%, bodove će dobiti prvih devet vozača (13-10-8-6-5-4-3-2-1), a za utrke s više od 50% odvožene distance, a manje od 75% bodove će dobiti prvih deset, ali sada po sustavu 19-14-12-9-8-6-5-3-2-1.

Sve odluke još treba formalno odobriti Svjetsko motosport vijeće.

Izvještaj se dotaknuo i kontroverzne završnice prošlogodišnjeg prvenstva – bio je ovo prvi sastanak Komisije na kojem je sudjelovao novi predsjednik FIA-je Mohammed Ben Sulayem, a u kratkom odlomku navedeno je kako će on u idućih nekoliko dana javno objaviti promjene u strukturi organizacije i plan daljnjih aktivnosti, kao i povratne informacije Komisije o VN Abu Dhabija.

Komentiraj

19 komentara

  1. Ha ha ha ha…. Idiotizam. Kada ponavljaš iste korake i misliš da ćeš doći do drugog rezultata.



    12

    2
  2. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Više bodova u igri = više rizika i uzbudljivosti. To je logika pretpostavljam. Svejedno i dalje mislim da sam format može biti bolji.



    7

    2
  3. Ne podrzavam sprint utrke.
    Ali ako vec moraju biti , podrzavam bodovanje vise vozaca. Pogotovo sada kad je budget limitiran jos vise.
    Jer realno , i ovako ce neke ekipe bacati novce bezveze na tim utrkama jer im je prakticki nemoguce biti u bodovima.
    Ali barem je sada veca mogucnost ubrat koji bod , za razliku od bodovanja top3 vozaca.



    16

    0
  4. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    od 2023 se nadan natjecanje u driftu s F1 bolidom



    12

    2
  5. Zašto bi netko riskirao prvi startni red na prvoj utrci gdje može u konačnici osvojiti 17 ili 25 bodova radi 8 bodova u sprintu?
    Npr. bolje se zadovoljiti s par bodova manje i ne završiti kao Perez u GB, već si ostaviti šansu boriti se za prave bodove u nedjelju.
    Najveća mana sprinta je što određuju startni poredak za glavnu trku. To je veliki rizik za vozače.
    Pravu sprint utrku i ono što bi ona trebala biti je onaj restart u Bakuu prošle godine.



    3

    1
  6. podržavam navedene promjene, mada bi radije sprint kao u f2 ili skroz reverse grid.
    dobro je što su vratili pp po rezultatima kvala. to je bio najveći zajeb prošle godinel.



    2

    1
  7. Odvozi li se više od dva kruga, a manje od 25% utrke, bodove će dobiti prva šestorica po sustavu 6-4-3-2-1; odvozi li se više od 25%, a manje od 50%, bodove će dobiti prvih devet vozača (13-10-8-6-5-4-3-2-1), a za utrke s više od 50% odvožene distance, a manje od 75% bodove će dobiti prvih deset, ali sada po sustavu 19-14-12-9-8-6-5-3-2-1.

    mislim da je ovo dodatno kompliciranje koje je sasvim nepotrebno.
    dovoljno bi bilo da su ostali na tome da se mora voziti min 2 kruga bez safetya.

    što se sprinta tiče, ide na bolje ali može to još bolje.
    mislim da bi bolje bilo da on ništa ne određuje ali da se boduje prema ovom novom sustavu. više bodova povlači za sobom veću “zainteresiranost” vozača, ali opet i veći rizik za utrku. isplati li se riskirati te, ili dobiti bod više ili startati npr. 17.?



    2

    0
  8. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Sprint utrka je samo korak do razbijanja nedjelje na dijelove. Čemu to?



    2

    0
  9. @Alky, @sisavac potpis

    Jedino što pozdravljam je podjela bodova za 8 vozača u sprintu.
    Sve ostalo je Bože sačuvaj.
    I sakloni. 🙄😁



    3

    0
  10. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    Pocet cu opet pratit nogomet ..



    3

    0
  11. Promjene su mi onako, ide na bolje. Al i dalje su mi 3 treninga, 2 po 90 min i jedan od 60 min top.
    Ovo mi je samo dodatni stres. Na treninzima se lijepo opustim i uzivam.



    1

    0
  12. Treba uvalit u kalendar jednu kružnu utrku na nekoj stazi od NASCAR-a



    6

    0
  13. Startni poredak za nedjeljnu utrku i dalje će određivati sprint.

    ovo me čak najviše nervira kod sprinta 😤



    3

    0
  14. Kvalifikacije i sprint nisu dobro povezane pa je sprint logičan samo zbog tv prijenosa F1 kao zabavnog, a ne sportskog sadržaja. Dodjeljivanje bodova za prekinute utrke je napokon regulirano da se ne bi i u budućnosti dogodilo kao u Belgiji prošle godine kad je direktor utrke darovao pobjedu Verstappenu zamrzavanjem poretka i završetkom utrke iza SC bez ikakve mogućnosti da ga netko ugrozi.



    1

    0
  15. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Sprint na Imoli, da hvala bogu pa je to staza za pretjecanje….


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni