Čini se da ćemo od iduće godine imati malu preinaku sportskog pravilnika, te da vozači koji se kvalificiraju na deset najboljih startnih pozicija neće morati koristiti gume s kojima su napravili najbrži krug u drugoj kvalifikacijskoj rundi.
Formula 1 je 2014. godine uvela spomenuto pravilo, i to člankom:
“S izuzetkom bolida koji mora krenuti iz pit-lanea – na početku svake utrke svi bolidi koji su se kvalificirali u Q3 moraju koristiti gume s kojima su postavili najbrži krug u Q2.”
Ideja je bila da se donjoj polovici grida pruži strateška prednost, pogotovo svima koji bi riskirali i odabrali prvi duži stint.
McLarenov šef Andreas Seidl bio je jedan od otvorenih kritičara tog pravila:
“Gledajući iz naše perspektive – mi smo uvijek lobirali da se ovo pravilo makne. Gledajući iz sportske perspektive, to bi bila prava odluka.”
Ross Brawn je također dao pozitivno mišljenje oko ukidanja pravila:
“Nezgodno je to što ovo pravilo najbržim bolidima pruža priliku da biraju s kojim gumama će voziti u Q2, što je onda još veća prednost. Efekt je obrnut od onog kojeg se htjelo postići, rekao bih. Ne mislim da će biti veliki problem ako se pravilo makne.”
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Pročitajte najprije:Poredak vozača: Pozicije 20-16Poredak vozača: Pozicije 15-11Poredak vozača: Pozicije 10-6 5 Lando Norris Kako je McLaren krenuo u sezonu bili smo prilično uvjereni da će ovo biti neobično loša godina za Landa Norrisa i Daniela Ricciarda Bahrein je bolje ne spominjati, a na drugoj utrci sezone, u Saudijskoj Arabiji, je zapeo u Q2 Cijele prošle sezone se nije dogodilo da na dva uzastopna GP vikenda ostane...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Podržavam ukidanje i slažem se s Brawnom (napokon neka pametna i od njega). Ovo pravilo je u teoriji trebalo pomoći drugoj polovici grida, ali je zapravo samo pomoglo “prvoligašima” da se odvoje od F1.5 i da najbolji iz F1.5 imaju hendikep u odnosu na svoje društvo koje starta izvan top 10.
13
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Sve potpisujem.
5
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pravilo od kojeg su koristili imali samo oni “vječno” jedanaesti… dvanaesti…
10
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
To si dobro primijetio, nekim momčadima na određenim utrkama se sigurno i isplatilo kad su shvatili da će biti npr. eventualno 10 na softu, pa su onda malo kalkulirali, završili 11, stavili npr. medium gume i završili u bodovima. Dobra taktika, ali podržavam promjenu pravila.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Od toga su posebice 2020. , u nedostatku stvarne neizvjesnosti, sky-evci radili pravu malu dramu zbog odabira guma. Posebno jer je te godine RB (čitaj Max) bio u nigdjezemskoj u odnosu na Merc i ostatak grida pa su uglavnom bezuspješno eksperimentirali upravo s ovom taktikom…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
O dada. 11. mjesto strateški je bilo puno boilje od desetog mjesta. Čak i12. mjesto. Ovisno o utrci.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Je li prije 10-ak godina bilo pravilo da startaju na gumama koje su koristili u Q3 ili se varam? Meni to zvuči logičnije nego ovo danas. Ja sam svakako za to da svi mogu birati gume na kojim će startati bez obzira na to što su radili u kvalifikacijama.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Gume iz q3 nemaju nikakvog smisla, logičnije je ovo sada.
2
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Čini se da se više nitko ne sjeća zašto je pravilo tu, pa će ga ukinuti i onda će se lupiti po čelu….
Bilo je pravilo da se starta s gumama iz q3, pa se onda događalo da se najbolji ne potrude u q3 nego montiraju “žute” gume jer im to paše strateški za utrku, a neki drugi bez puno šansi u Q3 ne bi niti vozili kako bi sačuvali nove gume za start utrke. To je pokvarilo draž Q3. Da bi se to spriječilo uvedeno je pravilo s gumama iz Q2, jer tu sa sporijim gumama netko riskira da ne prođe u Q3, a s druge strane u Q3 će svi biti u najbržem trimu jer im te gume više ne trebaju i žele što bolju poziciju na startu.
Rješenje da se ne lupe po čelu je da odabir guma za utrku bude potpuno slobodan.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa sa ukidanjem tog pravila i je sad potpuno slobodan..
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Da, to će biti ok, ako ne vrate Q3 gume.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Može i to.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Možda bi bilo fer da se za pole uzima prosjek sva 3Q, kako nitko ne bi mogao puno kalkulirati nego voziti na max. Također morali bi koristiti barem 2 komponnete guma, a startati sa onom koja je ostvarila najbrži krug.
Ne znam, razmišljam na glas.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Hmm, zašto ne, jedna od ideja koja bi mogla živjeti jednako kao i pravilo Q2
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
osim što dežurno trolaš sve, objasni zašto tako misliš il kako bi po tebi trebalo biti?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nitko ne kaže da bi pravilo bilo OK kada se najjači bolidi ne bi usudili voziti Q2 s tvrđim gumama.
Po tom pravilu se vidi gdje je poroblem.
Ukidanjem pravila (što pozdravljam) opet se neće riješiti problem da su najjače memčadi u stanju biti brže od ostalih i na tvrđoj varijanti guma.
Kada smislite pravilo/pravila koja će im onemogućavati biti brži na tvrđim gumama od drugih momčadi na mekšim gumama onda je tako sve jedno s tim pravilom Q2
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Dosadašnje pravilo je nepošteno omogućavalo da prva četvorica startaju utrku na Mediumu i s jednom stopom. Tako da ništa od faktora iznenađenja i sl.
Formula 1 je natjecanje konstruktora i uvijek će najbrži bolidi biti na čelu (u suhim uvjetima sigurno). I to je to.
Da su svi bolidi jednaki ja je ne bi niti gledao. Čisto da se razumijemo.
Možda bi bila fora da na par sezona uvedu kvalifikacijsku komponentu koja se ne koristi u utrci i koja je dosta drugačija po svojstvima od trkaćih guma.
Skratiti vrijeme Q1, Q2, a Q3 staviti One-shot shootout, pa će se greške skuplje plaćati. Ono doslovno 1 brzi krug.
0
0