Izdvojeno

Sprema se promjena: Prva desetorica neće morati na startu utrke koristiti gume iz Q2?

Piše: Ante Vetma

Prije 8 mjeseci, 17 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Čini se da ćemo od iduće godine imati malu preinaku sportskog pravilnika, te da vozači koji se kvalificiraju na deset najboljih startnih pozicija neće morati koristiti gume s kojima su napravili najbrži krug u drugoj kvalifikacijskoj rundi.

Formula 1 je 2014. godine uvela spomenuto pravilo, i to člankom:

“S izuzetkom bolida koji mora krenuti iz pit-lanea – na početku svake utrke svi bolidi koji su se kvalificirali u Q3 moraju koristiti gume s kojima su postavili najbrži krug u Q2.”

Ideja je bila da se donjoj polovici grida pruži strateška prednost, pogotovo svima koji bi riskirali i odabrali prvi duži stint.

McLarenov šef Andreas Seidl bio je jedan od otvorenih kritičara tog pravila:

“Gledajući iz naše perspektive – mi smo uvijek lobirali da se ovo pravilo makne. Gledajući iz sportske perspektive, to bi bila prava odluka.”

Ross Brawn je također dao pozitivno mišljenje oko ukidanja pravila:

“Nezgodno je to što ovo pravilo najbržim bolidima pruža priliku da biraju s kojim gumama će voziti u Q2, što je onda još veća prednost. Efekt je obrnut od onog kojeg se htjelo postići, rekao bih. Ne mislim da će biti veliki problem ako se pravilo makne.”

Komentiraj

17 komentara

  1. Fernando Alonso
    Lovro Andraka urednik Prikaži

    Podržavam ukidanje i slažem se s Brawnom (napokon neka pametna i od njega). Ovo pravilo je u teoriji trebalo pomoći drugoj polovici grida, ali je zapravo samo pomoglo “prvoligašima” da se odvoje od F1.5 i da najbolji iz F1.5 imaju hendikep u odnosu na svoje društvo koje starta izvan top 10.



    13

    1
  2. Pirelli Intermedium
    crofessional Donator Prikaži

    Pravilo od kojeg su koristili imali samo oni “vječno” jedanaesti… dvanaesti…



    10

    0
    • To si dobro primijetio, nekim momčadima na određenim utrkama se sigurno i isplatilo kad su shvatili da će biti npr. eventualno 10 na softu, pa su onda malo kalkulirali, završili 11, stavili npr. medium gume i završili u bodovima. Dobra taktika, ali podržavam promjenu pravila.



      3

      0
      • Pirelli Intermedium
        crofessional Donator Prikaži

        Od toga su posebice 2020. , u nedostatku stvarne neizvjesnosti, sky-evci radili pravu malu dramu zbog odabira guma. Posebno jer je te godine RB (čitaj Max) bio u nigdjezemskoj u odnosu na Merc i ostatak grida pa su uglavnom bezuspješno eksperimentirali upravo s ovom taktikom…



        1

        0
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      O dada. 11. mjesto strateški je bilo puno boilje od desetog mjesta. Čak i12. mjesto. Ovisno o utrci.



      1

      0
  3. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Je li prije 10-ak godina bilo pravilo da startaju na gumama koje su koristili u Q3 ili se varam? Meni to zvuči logičnije nego ovo danas. Ja sam svakako za to da svi mogu birati gume na kojim će startati bez obzira na to što su radili u kvalifikacijama.



    6

    0
  4. Čini se da se više nitko ne sjeća zašto je pravilo tu, pa će ga ukinuti i onda će se lupiti po čelu….

    Bilo je pravilo da se starta s gumama iz q3, pa se onda događalo da se najbolji ne potrude u q3 nego montiraju “žute” gume jer im to paše strateški za utrku, a neki drugi bez puno šansi u Q3 ne bi niti vozili kako bi sačuvali nove gume za start utrke. To je pokvarilo draž Q3. Da bi se to spriječilo uvedeno je pravilo s gumama iz Q2, jer tu sa sporijim gumama netko riskira da ne prođe u Q3, a s druge strane u Q3 će svi biti u najbržem trimu jer im te gume više ne trebaju i žele što bolju poziciju na startu.

    Rješenje da se ne lupe po čelu je da odabir guma za utrku bude potpuno slobodan.



    6

    0
  5. Možda bi bilo fer da se za pole uzima prosjek sva 3Q, kako nitko ne bi mogao puno kalkulirati nego voziti na max. Također morali bi koristiti barem 2 komponnete guma, a startati sa onom koja je ostvarila najbrži krug.
    Ne znam, razmišljam na glas.


    0

    0
  6. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Nitko ne kaže da bi pravilo bilo OK kada se najjači bolidi ne bi usudili voziti Q2 s tvrđim gumama.
    Po tom pravilu se vidi gdje je poroblem.
    Ukidanjem pravila (što pozdravljam) opet se neće riješiti problem da su najjače memčadi u stanju biti brže od ostalih i na tvrđoj varijanti guma.
    Kada smislite pravilo/pravila koja će im onemogućavati biti brži na tvrđim gumama od drugih momčadi na mekšim gumama onda je tako sve jedno s tim pravilom Q2



    2

    0
  7. Dosadašnje pravilo je nepošteno omogućavalo da prva četvorica startaju utrku na Mediumu i s jednom stopom. Tako da ništa od faktora iznenađenja i sl.
    Formula 1 je natjecanje konstruktora i uvijek će najbrži bolidi biti na čelu (u suhim uvjetima sigurno). I to je to.
    Da su svi bolidi jednaki ja je ne bi niti gledao. Čisto da se razumijemo.

    Možda bi bila fora da na par sezona uvedu kvalifikacijsku komponentu koja se ne koristi u utrci i koja je dosta drugačija po svojstvima od trkaćih guma.
    Skratiti vrijeme Q1, Q2, a Q3 staviti One-shot shootout, pa će se greške skuplje plaćati. Ono doslovno 1 brzi krug.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni