Izdvojeno

Talijanski Motorsport: Red Bull nije prošao crash test?

Piše: Ante Vetma

Prije 8 mjeseci, 15 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Talijanski Motorsport tvrdi da Red Bull vjerojatno nije uspio proći FIA-in crash test, te da će trebati pojačati konstrukciju prednjeg krila. Takvi planovi ne brinu ekipu Adriana Neweya i njegove inženjere jer su vjerojatno pribjegli ekstremnijim rješenjima pa nisu iznenađeni ovim problemom.

Glasine iz Milton Keynesa kažu da je RB18 trenutno po brzini dosegnuo bolid s kojim je Max Verstappen osvojio naslov prošle sezone. Ako je to točno, učinak ground-efekta na novom bolidu mogao bi biti veći nego se pretpostavljalo.

Red Bull je jedna od ekipa koja još uvijek nije otkrila službeni datum predstavljanja svog novog uratka, za razliku od Aston Martina, McLarena, AlphaTaurija, Ferrarija, Mercedesa i Alpinea.

Talijani pretpostavljaju da se Newey odlučio na duži bolid sa stražnje strane i kraći s prednje. S novim pravilnikom više nema potrebe da se prednji kotači udaljavaju od sredine bolida jer je upravo taj aerodinamički segment uvelike ograničen.

Stoga ne bi iznenadilo da RB18 bude imao nešto manji osovinski razmak od propisanih maksimalnih 3600 milimetara, vjerojatno drukčije od većine ostalih rješenja i sličnije “demo” bolidu kojeg je za FIA-u dizajnirao Pat Symonds.

Komentiraj

15 komentara

  1. Kimi Raikkonen
    Mentor_Kimi Prikaži

    Ha ha mislim da pola grida strahuje od Adriana i njegovih inovacija. Vidjet ćemo šta nam ima za ponudit ove godine



    24

    2
  2. Lakše je dodat težine na bolid, nego je skinut. Tako da ovo vjerojatno ne znači ništa, ako je uopće istina, jer su izvori iz Rb sve demantirali navodno.



    3

    1
  3. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    S obzirom da ne trebaju vise prostor za barge boardove i bitnije je da od sidepodova do nazad bude duzi jer je tu sav downforce. Mogli bi imat zanimljive proporcije bolida, a kraci bolid je puno okretniji tako da jedva cekam da ih pokazu. Trebat ce se naviknuti malo na izgled, al brzo ce to sve sjest na svoje mjesto.



    11

    1
    • Jedva cekam da vidim ta nova cuda tehnologije.
      A sto se navikavanja tice, ako smo prezivjeli halo i sharkfinove, mozemo sve. ☺️



      11

      0
    • Sebastian Vettel 5
      Pastor Prikaži

      Neki “stručnjaci” kažu (a govorili su i za ova prošlogodišnja pravila da će više odgovarati jednima, pa ispalo suprotno…) da “high rake” neće odgovarati ovim bolidima. Ali ja nekako mislim da će, ako iko ode u tom smjeru, to opet biti Red Bull. I da će napraviti da radi. Baš ako se radi o kraćem bolidu, kako se ovdje spominje, mislim da bi baš mogao biti “high rake” koncept.

      Ima i logike da bude kraći, zbog nedostatka bargeboardsa. Da se zrak usmjeruje oko sidepoda direkt preko prednjeg krila. A isto tako kažu da će ovim bolidima najveća slabost biti spore krivine, pa tako sa kraćim bolidom bi to najlakše riješio. A drag bi svakako trebao biti puno manji nego na prošloj generaciji bolida, jer je dosta stvari uklonjeno koje su ometali protok zraka. Tako da kažu da će na pravcu biti brži, a u krivinama sporiji. Zato bi dobar kompromis bio da se skrate bolidi, da se nadoknadi ono što će se izgubiti u sporim krivinama. A i kraći bolid će biti lakši, pa će biti jednostavnije rasporediti kilažu, ako ga naprave ispod minimalne težine.



      6

      1
      • Michael Schumacher
        ZJ11 Prikaži

        Mislim da su zavjesice koje su tu da zatvore venturijeve tunele propisane na odredjenu dimenziju i samim time ova prica o high rake i low rake odlazi u povijest jer se svi moraju potrudit da te zavjese budu sto blize tlu a vezane su za ovjes.
        Tako se barem spominjalo prije 2 godine ako se dobro sjecam.
        Ovo za kraci medjuosovinski stoji i tu bi u odnosu koliki je trebalo biti izrazenije kome pase koji stil staze, a opet budemo vidili kad sve krene.



        2

        0
        • Sebastian Vettel 5
          Pastor Prikaži

          Prava “ground effect” era je imala te zavjesice od gume, koje su dirale po asfaltu. Ali tada je aerodinamika još bilo primitivna. I opet su bolidi gubili downforce čim nalete na malu neravninu… Mislim da će se to danas moći riješiti bez diranja zavjesica po podu. A takve svakako nisu ni moguće po ovim pravilima…

          Koncept high rake-a je da ti se čitava podnica ponaša kao jedan veliki difuzor. Ne znam, vidjet ćemo šta će biti. Ali ja mislim da je i dalje moguće napraviti high rake bolid, i mislim da će ih i biti na ovogodišnjem gridu.



          1

          0
  4. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Prednje krilo od fiberglasa 😉


    0

    0
  5. Alain Prost
    aleneoprosti Prikaži

    A nije bilo novije slike nego ova iz Renaultovog doba…



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni