Izdvojeno

Alonso: Gledatelji moraju odlučiti o budućnosti sprint formata

Piše: Luka Softić

Prije 10 mjeseci, 15 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

U 2021. vidjeli smo debi takozvanih “sprint-kvalifikacija”. Novina u trkaćem vikendu, sprint-utrka sastoji se od trećine krugova glavne utrke, vozi se subotom, a odlučuje o startnom poretku glavne utrke u nedjelju. Pobjednik sprint-utrke osim starta s pole pozicije za nedjelju pridodaje tri boda na tablicu vozačkog prvenstva, a drugoplasirani i trećeplasirani po dva, odnosno jedan bod. Standardne kvalifikacije u vikendu sa sprint-utrkom voze se dan ranije i određuju startni poredak u samom sprintu.

Sprint-utrku vodstvo F1 plasiralo je kao format koji bi trebao pridonijeti uzbudljivosti cjelokupnog trkaćeg vikenda, privući nove fanove, ali i proširiti pozornost nedjeljnih gledatelja na ranija događanja u vikendu. Probne sprint-utrke u Silverstoneu, Monzi i Brazilu su tako proglašene uspjehom, pa je vodstvo za narednu sezonu zakazalo čak šest sprint-utrka s još nepotvrđenim lokacijama, a izgledni kandidati u ovom trenutku su Bahrain, Imola, Kanada, Austrija, Nizozemska i Brazil.

Format je s druge strane izazvao negodovanja među navijačima koji preferiraju tradiciju, ali i nekim ekipama koje se brinu kako će uskladiti financijsku stranu utrkivanja s obzirom na novo pravilo ograničenja budžeta i rekordnim kalendarom od 23 planirane utrke za 2022. Svoje mišljenje iznio je i, nedavnim umirovljenjem Raikkonena, najiskusniji vozač na gridu u nedavnom intervjuu sa španjolskim Motorsportom:

“Mislim da je ovaj format uveden za fanove, da se uveća spektakl i da se privuku novi fanovi. Stoga mislim da bi se upravo njih trebalo pitati za mišljenje. Što misle o vikendu, što je prošlo dobro, što nije? Ako ćemo nešto mijenjati, oni moraju odlučiti.”

“Mislim da za momčadi nije bilo ni bolje ni lošije, samo drugačije. Pripremali smo se za vikend na drukčiji način, ali na kraju je došlo na isto za sve nas. Prema tome, navijači trebaju biti prioritet, oni nam moraju kazati što im se ne sviđa i što bi trebalo popraviti.”

Fernando Alonso

Podsjećamo, Alonso je izvrsno iskoristio prvu sprint-utrku u Silverstonu tako što je već u prvom krugu zaobišao pet bolida, a Lewis Hamilton je u Brazilu obavio čak 15 pretjecanja i tako značajno ublažio diskvalifikaciju s kvalifikacija u petak.

Također, sprint utrka iz vikend rasporeda potiskuje jedan od standardna tri treninga, što znatno utječe na proces postave i prilagodbe bolida budući da već nakon prvog treninga u petak ekipe ulaze u parc-ferme zbog kvalifikacija u istom danu, a drugi trening se održava subotom prije sprinta.

“Sretan sam što smo imali malu promjenu rutine na koju smo navikli svaki vikend, ali to donosi i više stresa budući da imamo samo jedan trening prije parc-fermea i onda dvije utrke nakon. Za nas je prošlo dobro, možda zato imam pozitivno mišljenje o sprint-utrkama.”

Fernando Alonso

Komentiraj

15 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    U povijest s sprint utrkama.
    Samo je donijelo pomutnju u prvenstvo.
    Bolje da stave quali u stari format.



    18

    0
  2. Kimi Raikkonen
    Mentor_Kimi Prikaži

    Meni su normalne kvalifikacije sasvim u redu i ne bi mijenjao ništa



    13

    0
  3. Da nije bilo sprint kvalija nebi bilo niti situacije sa Maxom u zidu. Ono što je napravio u subotu, napravio bi u nedjelju i imao laganu pobjedu.



    10

    1
    • Ali ajde ti ljudima to objasni ,jer oni imaju neku svoju istinu
      Kao i da hamilton nije vratio a morao je prvo mjesto na zadnjoj utrci kada je lola sjekao zavoj i odjednom,1,5 sec. ,prednosti
      Ali nisam primjetio da netko od navijača hama to spominje,eto kao nije se dogodilo
      Ma,vjeruj meni a ne svojim očima



      2

      1
  4. Meni i nisu toliko lose sprint utrke, ali se ne slazem da odredjuju start utrke.
    Neka kvale odredjuju start za nedjelju, a sprint neka bude uvod u utrku. Neka i povecaju fond bodova tako da barem prvih 5 dobije bodove.
    Jedino ne znam kako bi se poredak odredio za start. Kvale od petka? Prosla utrka? Trenutni poredak u prvenstvu? Obrnuti grid? Svaka opcija od tih ima pluseve i minuse. Obrnuti grid je mozda i najmanje privlacna opcija.

    OT
    Pohvala za Dnevnu zagonetku. Bas me ugodno iznenadila novina. 👍



    5

    0
  5. Kvalifikacije jedan po jedan. Obrnutim poretkom od stanja u prvenstvu.
    Nakon svakih 7 stanka za reklame…A može se napraviti i nešto kao izvlačenje startnih brojeva u skijanju…. Za dio, ili za cijeli grid. Jer ima situacija kad se staza jako ubrzava prema kraju kvala, pa da ne bude uvijek prvi u prednosti….
    Onda nema bullshita a time tko je kome smetao i tko je koga pretekao prije ciljne ravnine.

    Svi dobiju jednaku pozornost kamera i najnapetije je na kraju.
    BE nije volio jednaku pozornost kamera jer je s time trgovao.



    11

    5
  6. Charles Leclerc
    Emin1 Prikaži

    Bilo bi dobro da je sprint odvojen od trke i da se odrzava u petak a quale za trku u subotu i da u sprintu bude reverse grid i da vise vozaca osvajaju bodove



    1

    0
  7. Meni se ne sviđaju.
    Ali to sam ja, sa svojim staromodnim stavom, jbga
    Ne sumnjam da će ih zadržati.
    Biće katastrofa još ako ih ostave u ovakvom usranom formatu, sa kvalam koje je se računaju za taj sprint, umjesto za glavnu trku i sa ovih pišljivih 3+2+1 boda za raspodjelu prvoj trojici.



    10

    0
  8. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Tri utrke, po meni premalo za konačni sud. Nije bilo loše ali da vidim (i čujem od natjecatelja, publike, momčadi…) dublje probleme, ne vidim. Baš zbog samo tri utrke.
    Možda samo ovo. Kada bi malo razvijali taj format i pronašli još bolju formulu, ja sam još uvijek na “zašto ne probati”



    4

    0
  9. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Nisam za sprint. Ne želim da se boduju. Nema smisla. Bodovi su za nedjelju. Ne volim kud ide to bodovanje jer na kraju ćemo imat neko NASCAR bodovanje za koje ćw ti trebat algoritamske tablice. To je iato kao da sad ne znam u košarci prije utakmice igraju samo jednu četvrtinu i tko pobjedi dobije bod.



    4

    0
  10. Problem manjka akcije u sprint utrci je što utječe na start prave utrke gdje su pravi bodovi. I nitko neće riskirati rezultat kvalifikacija radi jedne pozicije više.

    Sprint utrka bi trebala biti odvojena od prave utrke i da više bolida osvaja bodove. Prvi 10, a deseti 1. Poredak na startu sprint utrke bi trebao biti obrnuti od poretka u prvenstvu. Znači da vodeći startaju zadnji. E onda bi imali utrkivanje. Ako netko odustane, nikom ništa, gubi samo ono što se može dobiti u Sprintu.

    Kvalifikacije u petak za utrku u nedjelju.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni