Izdvojeno

Honda detaljnije o motoru za 2022.

Piše: Luka Softić

Prije 8 mjeseci, 15 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Masashi Yamamoto, šef Hondinog trkaćeg odjela, otkrio je da se Hondin motor za 2022. čije će intelektualno vlasništvo i proizvodnju nakon razvitka prepustiti Red Bullu, neće jako razlikovati od onog korištenog 2021. Razvoj motora će se zamrznuti početkom sezone, a ni na koji način se neće smjeti nadograđivati do kraja 2025. Momčadi će izradu motora morati prilagoditi novoj smjesi goriva naziva E10, što će ujedno biti i najveća razlika u odnosu na prošlogodišnju verziju pogonskih jedinica. Gorivo E10 bi trebalo biti ekološki prihvatljivije, a razina etanola u smjesi bit će 10%.

“Pravila nam dopuštaju da krenemo od početka i napravimo sve dijelove iznova, ali koristit ćemo one dijelove koji su se već pokazali dobrima 2021. Moramo prilagoditi motor gorivu E10, pa ćemo napraviti to.”

Osim proklamacije da će novi motor više biti adaptacija onog iz 2021. nego revolucija u odnosu na istog, Yamamoto se dotakao i detalja koji u dogovoru s Red Bullom još vise u zraku, a koji se tiču marketinga i preuzimanja zasluga. Tako još nije poznato hoće li Hondin brend biti zastupljen na livreji bolida za 2022. niti u kakvom obliku i u kojoj mjeri, ako hoće. Imajući u vidu da su odnosi austrijske momčadi i japanskog proizvođača dobri, Yamamoto je poručio da su razgovori na tu temu još otvoreni.

“Još nismo donijeli odluku o tome, moramo pričekati i vidjeti. Treba proći dovoljno vremena za takvu odluku. Još razmatramo hoće li naziv Honda biti prisutan na bolidu ili ne.”

Dok je Honda u prvih par sezona hibridne ere isporučivala daleko najlošiji proizvod, u zadnje dvije sezone je u suradnji s Red Bullom napravila drastičan zaokret koji je naposljetku okrunjen osvajanjem vozačkog prvenstva, pa odluka o povlačenju, odnosno odabir trenutka odlaska čudi. Na to se nadovezao i Yamamoto, no opovrgnuo je da je vodstvo Honde donijelo odluku o povlačenju jer ne želi poduzimati poslovne rizike.

“Jedno je riskirati, a drugo imati trkaću branšu: ne možemo se utrkivati ako nismo stabilni na poslovnom planu. Možda je to ono što se dogodilo ovaj put, ali priznajem da je tajming ove odluke prilično loš.”

Masashi Yamamoto

Mišljenje autoraHonda se oprašta od Formule 1 s planom da resurse u potpunosti preusmjeri prema razvoju električnih automobila. Dojma sam da ta službena objava ne otkriva cijelu pozadinu oko Hondinog odlaska, i čini se da je odluka o napuštanju sporta u listopadu 2020. donesena ishitreno. Red Bull je nakon objave o povlačenju promptno reagirao i ishodovao zamrzavanje motora do 2025. a istovremeno je sklopio sporazum s Hondom, koja očito nije htjela na cjedilu ostaviti momčad koja joj je donijela prvu F1 pobjedu još od Buttonove Mađarske 2006. Izgleda da Honda nije očekivala odluku o zamrzavanju razvoja motora već 2022., a prema sporazumu, Red Bull će postati samostalni proizvođač motora, ali će u razvoju pogonske jedinice za 2022. glavnu riječ i dalje voditi Honda, koja će zatim Red Bullu prepustiti intelektualno vlasništvo motora, kao i ljudstvo, postrojenja i resurse za održavanje, dok Red Bull samostalno ne stane na noge. Mora se priznati da je Red Bull ovu kampanju izveo majstorski, a da Honda iz sporta izlazi kao tragičar, budući da će naizgled obaviti cijeli posao do 2025. bez zasluga, a postoji i mogućnost da je RB rekao da će samostalno proizvoditi motore na blef, ako ima istine u glasinama o partnerstvu s Porscheom za 2026. Yamamotova izjava da postoji mogućnost da na bolidu piše Honda također ukazuje na kajanje za odlaskom, a ako je istina da tvrtka nema dovoljno resursa za financiranje trkaćeg odjela, veliki logotip na stražnjem krilu bolida aktualnog svjetskog prvaka najjače kategorije u automobilizmu sigurno neće odmoći u marketinškom smislu. Navodno, u vodstvu kompanije postoji raskol između struje koja i dalje želi gledati Hondu u Formuli 1, i one koja tvrdi da je nezamislivo da se proizvođač automobila sa zelenim ambicijama reklamira u visoko-oktanskom cirkusu. Evidentno je koja struja ima zadnju riječ, ali i to da je Verstappenovim naslovom njihova argumentacija znatno umanjena.

Komentiraj

15 komentara

  1. ” Izgleda da Honda nije očekivala odluku o zamrzavanju razvoja motora, ”’
    -zamrzavanje pogonskih jedinica je bilo planirano od 2023, pa je zbog hondinog napuštanja i rb-ovog lobiranja pomaknuto za 2022.
    -danas je ”Honda Motorsports Announcement” – možda tu bude novih informacija.



    9

    0
  2. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    Razvoj motora će se zamrznuti početkom sezone, a ni na koji način se neće smjeti nadograđivati do kraja 2025.

    Nisu mi jasna ova pravila sa zamrzavanjima razvoja. Znaci vec na testiranjima ce se vidjeti tko ce dominirati iduce 4 godine, a tko ce biti “Haas” na gridu. Nadam se da se nece ponoviti 2014. za Red Bull, bilo bi steta jer Checo i Max pripadaju u gornji dio grida.



    8

    0
    • prepostavljam da ostaju izmjene/popravci zbog pouzdanosti.



      8

      0
      • Jim Clark
        mclaren f1 Prikaži

        Ostaju da, ali za očekivati je da će timovi možda na neki način iskoristiti to i poboljšati motor, ipak pričamo o najboljim inženjerima na svijetu.

        Također vrijedi napomenuti da više nakon utrka nema rastavljanja motora na komponente i eventualnih testiranja stanja tih dijelova do sljedeće utrke, cijeli motor je pod ‘seal-om’ FIA-e od utrke do utrke i provjere motora se mogu vršiti softverski ili alatima koji ulaze u motor.

        S druge strane, mapiranja motora iz utrke u utrku su dopuštena tako da u tom pogledu se može dogoditi da jednu trku motor nije ni približno dobar dok u drugoj postane ko Mercov motor iz Brazila, naravno s rizikom u pouzdanošću



        6

        0
      • kome se ne otvara stranica 154
        https://www.fia.com/sites/default/files/2022_formula_1_technical_regulations_-_iss_3_-_2021-02-19.pdf

        A manufacturer may apply to the FIA during the course of the homologation period to carry
        out modifications to the homologated Power Unit elements for the sole purposes of
        reliability, safety or cost saving.
        Applications must be made in writing to the FIA Technical Department and must provide all
        necessary supporting information including, where appropriate, clear evidence of failures.
        The FIA will circulate the correspondence to all Power Unit Manufacturers for comment. If
        the FIA is satisfied, in its absolute discretion, that these changes are acceptable, they will
        confirm to the Power Unit Manufacturer concerned that they may be carried out.


        0

        0
      • Tako je, i to je velika prilika. Uvijek je pravilo da je lakše jak ali kvarljiv motor popraviti, nego pouzdan ubrzati. Možda se netko odluči na sve ili ništa i idu na maksimalnu snagu, pod cijenu pokojeg odustajanja u prvoj sezoni, a onda s “popravcima” riješe to i ostaje prednost u snazi. Zapravo, Mercedes u 2021 upravo je tako izgledao, imali su ((ako se ne varam) najviše izmjena motora, ali i brutalne bljeskove u snazi kad im je trebalo (poput Brazila)


        0

        0
  3. Ayrton Senna
    OffLiberyMedia Prikaži

    Honda treba biti na bolidima RBR i AT, to je nekako fer i pošteno, bez plaćenog marketinga ili bilo šta slično. Ipak je ono “pod haubom” njihov proizvod. To mi je nekako ljudski



    7

    1
  4. “Pravila nam dopuštaju da krenemo od početka i napravimo sve dijelove iznova,”

    Donose li ostali potpuno nove motore za 2022.?



    1

    0
  5. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    U cijeloj ovoj prici najvise se veselim onome sto ce ferrari napraviti



    1

    0
    • Može objašnjenje ove tvoje izjave jel puno se spominje Ferrari, a ocito mi je nešto promaklo oko njih?



      2

      0
      • Sebastian Vettel 5
        dzalac Prikaži

        Po pitanju motora, zato sto oni donose opet nove nadogradnje i agresivniji motor za 2022… zadnji dio sezone su polako testirali motore i bilo je uocljivo npr da alfe lete po ravnici, a to nije bilo sve… samo postepeno testiranje i naprezanje komponenti… vidit cemo sta ce to biti sljedece godine, ja vjerujem u njihov inzinjering i vjerujem da mogu imat najjaci motor sto su vec i dokazali ali maFIA i cvrsto stojim iza toga da su neki jednakiji od drugih



        4

        1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni