Masashi Yamamoto, šef Hondinog trkaćeg odjela, otkrio je da se Hondin motor za 2022. čije će intelektualno vlasništvo i proizvodnju nakon razvitka prepustiti Red Bullu, neće jako razlikovati od onog korištenog 2021. Razvoj motora će se zamrznuti početkom sezone, a ni na koji način se neće smjeti nadograđivati do kraja 2025. Momčadi će izradu motora morati prilagoditi novoj smjesi goriva naziva E10, što će ujedno biti i najveća razlika u odnosu na prošlogodišnju verziju pogonskih jedinica. Gorivo E10 bi trebalo biti ekološki prihvatljivije, a razina etanola u smjesi bit će 10%.
“Pravila nam dopuštaju da krenemo od početka i napravimo sve dijelove iznova, ali koristit ćemo one dijelove koji su se već pokazali dobrima 2021. Moramo prilagoditi motor gorivu E10, pa ćemo napraviti to.”
Osim proklamacije da će novi motor više biti adaptacija onog iz 2021. nego revolucija u odnosu na istog, Yamamoto se dotakao i detalja koji u dogovoru s Red Bullom još vise u zraku, a koji se tiču marketinga i preuzimanja zasluga. Tako još nije poznato hoće li Hondin brend biti zastupljen na livreji bolida za 2022. niti u kakvom obliku i u kojoj mjeri, ako hoće. Imajući u vidu da su odnosi austrijske momčadi i japanskog proizvođača dobri, Yamamoto je poručio da su razgovori na tu temu još otvoreni.
“Još nismo donijeli odluku o tome, moramo pričekati i vidjeti. Treba proći dovoljno vremena za takvu odluku. Još razmatramo hoće li naziv Honda biti prisutan na bolidu ili ne.”
Dok je Honda u prvih par sezona hibridne ere isporučivala daleko najlošiji proizvod, u zadnje dvije sezone je u suradnji s Red Bullom napravila drastičan zaokret koji je naposljetku okrunjen osvajanjem vozačkog prvenstva, pa odluka o povlačenju, odnosno odabir trenutka odlaska čudi. Na to se nadovezao i Yamamoto, no opovrgnuo je da je vodstvo Honde donijelo odluku o povlačenju jer ne želi poduzimati poslovne rizike.
“Jedno je riskirati, a drugo imati trkaću branšu: ne možemo se utrkivati ako nismo stabilni na poslovnom planu. Možda je to ono što se dogodilo ovaj put, ali priznajem da je tajming ove odluke prilično loš.”
Masashi Yamamoto
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
” Izgleda da Honda nije očekivala odluku o zamrzavanju razvoja motora, ”’
-zamrzavanje pogonskih jedinica je bilo planirano od 2023, pa je zbog hondinog napuštanja i rb-ovog lobiranja pomaknuto za 2022.
-danas je ”Honda Motorsports Announcement” – možda tu bude novih informacija.
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Hvala, dodano “već 2022.”
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nisu mi jasna ova pravila sa zamrzavanjima razvoja. Znaci vec na testiranjima ce se vidjeti tko ce dominirati iduce 4 godine, a tko ce biti “Haas” na gridu. Nadam se da se nece ponoviti 2014. za Red Bull, bilo bi steta jer Checo i Max pripadaju u gornji dio grida.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
prepostavljam da ostaju izmjene/popravci zbog pouzdanosti.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ostaju da, ali za očekivati je da će timovi možda na neki način iskoristiti to i poboljšati motor, ipak pričamo o najboljim inženjerima na svijetu.
Također vrijedi napomenuti da više nakon utrka nema rastavljanja motora na komponente i eventualnih testiranja stanja tih dijelova do sljedeće utrke, cijeli motor je pod ‘seal-om’ FIA-e od utrke do utrke i provjere motora se mogu vršiti softverski ili alatima koji ulaze u motor.
S druge strane, mapiranja motora iz utrke u utrku su dopuštena tako da u tom pogledu se može dogoditi da jednu trku motor nije ni približno dobar dok u drugoj postane ko Mercov motor iz Brazila, naravno s rizikom u pouzdanošću
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
kome se ne otvara stranica 154
https://www.fia.com/sites/default/files/2022_formula_1_technical_regulations_-_iss_3_-_2021-02-19.pdf
A manufacturer may apply to the FIA during the course of the homologation period to carry
out modifications to the homologated Power Unit elements for the sole purposes of
reliability, safety or cost saving.
Applications must be made in writing to the FIA Technical Department and must provide all
necessary supporting information including, where appropriate, clear evidence of failures.
The FIA will circulate the correspondence to all Power Unit Manufacturers for comment. If
the FIA is satisfied, in its absolute discretion, that these changes are acceptable, they will
confirm to the Power Unit Manufacturer concerned that they may be carried out.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Tako je, i to je velika prilika. Uvijek je pravilo da je lakše jak ali kvarljiv motor popraviti, nego pouzdan ubrzati. Možda se netko odluči na sve ili ništa i idu na maksimalnu snagu, pod cijenu pokojeg odustajanja u prvoj sezoni, a onda s “popravcima” riješe to i ostaje prednost u snazi. Zapravo, Mercedes u 2021 upravo je tako izgledao, imali su ((ako se ne varam) najviše izmjena motora, ali i brutalne bljeskove u snazi kad im je trebalo (poput Brazila)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Honda treba biti na bolidima RBR i AT, to je nekako fer i pošteno, bez plaćenog marketinga ili bilo šta slično. Ipak je ono “pod haubom” njihov proizvod. To mi je nekako ljudski
7
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Prvo i jedino pravilo da u biznisu nema pojmova kao što su bilo bi fer ili bilo bi ljudski. Koliko god bilo okrtuno.
16
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
“Pravila nam dopuštaju da krenemo od početka i napravimo sve dijelove iznova,”
Donose li ostali potpuno nove motore za 2022.?
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Renault da.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
https://www.fia.com/sites/default/files/2022_formula_1_technical_regulations_-_iss_3_-_2021-02-19.pdf
stranica 151
kome se ne otvara:
The report also reminds us that in terms of homologation, endothermic, turbocharger, MGU-H, exhaust, fuel and oil must be done by 1 March 2022. While the battery, the electronic control unit and the MGU-K motor generator by 1 September 2022,
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
U cijeloj ovoj prici najvise se veselim onome sto ce ferrari napraviti
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Može objašnjenje ove tvoje izjave jel puno se spominje Ferrari, a ocito mi je nešto promaklo oko njih?
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Po pitanju motora, zato sto oni donose opet nove nadogradnje i agresivniji motor za 2022… zadnji dio sezone su polako testirali motore i bilo je uocljivo npr da alfe lete po ravnici, a to nije bilo sve… samo postepeno testiranje i naprezanje komponenti… vidit cemo sta ce to biti sljedece godine, ja vjerujem u njihov inzinjering i vjerujem da mogu imat najjaci motor sto su vec i dokazali ali maFIA i cvrsto stojim iza toga da su neki jednakiji od drugih
4
1