Izdvojeno

Bottas pojasnio zašto je odabrao Alfu umjesto Williamsa

Piše: Luka Softić

Prije 11 mjeseci, 13 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Nakon pet sezona Valtteri Bottas napustio je Mercedes, a priznao je da je među opcijama koje je imao za 2022. bio i nastavak karijere u Williamsu. 32-godišnji Finac debitirao je za Williams 2013. a njegova konzistentnost i pouzdanost su mu 2017. osigurale poziv Tota Wolffa za popunjavanje mjesta upražnjenog Rosbergovim umirovljenjem. Svoju karijeru u Mercedesu okončao je s 10 pobjeda i 67 podija, a nedavno je priznao da bi sigurno bio uspješniji da je tijekom pet sezona imao dugoročni ugovor, a ne princip jednogodišnjeg produživanja na kraju svake sezone.

U nedavnom gostovanju na podcastu Beyond The Grid otkrio je da je postojala mogućnost da ostane još jednu sezonu u Mercedesu, ali na koncu je za Hamiltonovog partnera 2022. ipak odabran dugo najavljivani George Russell.

“Da, postojala je mogućnost [da ostanem u Mercedesu]. Ali, u tom trenutku sam razmišljao dugoročno, i realno gledajući, jedine dvije takve opcije su bile Williams ili Alfa Romeo.”

“Odluka nije bila jednostavna. Pokušao sam prikupiti što više informacija od obje strane, a istovremeno sam htio slušati vlastiti instinkt i bazirati odluku samo na informacijama koje sam imao.”

“Williams je trenutno u usponu i mislim da imaju svijetlu budućnost, ali sam nekako imao osjećaj da je Alfa prava stvar za mene.”

Bottas kaže da ga je privuklo i to što Alfa Romeo koristi Ferrarijeve motore, za razliku od Mercedesovih koje je Bottas koristio tijekom gotovo cijele F1 karijere.

“Nekako je lijepo prijeći na pogon koji nije Mercedesov, nemati više tu poveznicu. Ovo je meni nešto potpuno novo i drugačije.”

Valtteri Bottas

Odlaskom Raikkonena u mirovinu i dolaskom novih kineskih sponzora, vozačku postavu će uz Bottasa popuniti debitant Guanyu Zhou, a Antonio Giovinazzi će karijeru nastaviti u Formuli E.

Komentiraj

13 komentara

  1. Hm, ne znam da li je do mene, no ja ovdje ne vidim nikakav “razlog” tj. argument zašto je odabrao “Alfu”. Tek eventualne nemušte racionalizacije o izboru Alfe jer su možda ponudili “dugoročniji” ili “unosniji” ugovor. Dio o Ferrarijevoj pogonskoj jedinici neću niti spominjati …. zaista smiješno…….
    Isto tako teško je za povjerovati da je bila realna opcija da je Bottas mogao ostati u Mercedesu. Russell je već tri godine fermentirao u Williamsu i trebalo je nešto napraviti ili rizikovati da George pređe pod novu zastavu.
    Baš sam iznenađen da je Alfa Romeo kao ekipa sa samog kraja jakosnog poretka odabrala vozača koji dokazano NEMA sposobnosti lakog pretjecanja. U kvalifikacijama je bio dobar, ali utrka je sasvim druga krajnost ……
    Ako nije znao/mogao pretjecati u najdominantnijem ekipi u povijesti F1 šta tek treba očekivati sada kada se nalazi u osjetno slabijoj ekipi. Ili nema dostupnih vozača na tržištu ili Bottas vrijedi više nego što to ukazuje njegov konto iz Mercedesa…….. Svakako ćemo saznati još ove sezone.



    9

    4
  2. Bottas nije cijelu F1 karijeru na Mercedesovim motorima. 2013. u Williamsu je vozio Renault.
    Ja svaki puta kad ispravim autora: https://cutt.ly/2U6KgPX



    8

    0
  3. Mick Schumacher
    Ante Maras novinar Prikaži

    Moj osobni dojam je da je već duže vrijeme bio nezadovoljan statusom i tretmanom u Mercedesu, što se vidjelo već prijašnjih sezona, no ostao je zbog neke nade u bolje sutra i dobrog ugovora. Promjena dolazi kad je shvatio da neće biti nikakve promjene u statusu, a i količina novca koju je dobijao više nije mogla nadomjestiti to nezadovoljstvo te je odlučio promijeniti sredinu, i to u potpunosti, što se primijetilo od VN Nizozemske. Iskreno, dobro za njega da se maknuo i odlučio stvoriti neku novu priču u drugačijoj i boljoj okolini za njega.



    10

    1
    • Mattia Binotto
      Har Kl Donator Prikaži

      Meni izgleda da ti brkaš njegov izbor oko Alfe i Williamsa, sa njegovim izborom da li da ostane u Mercedesu ili da ode iz njega.
      On da je mogao ostati u Mercedesu, on bi i ostao. Dovoditi u kontekst da bi neko (bilo ko) radije vozio u Alfi nego u Mercedesu je malo smiješna. Bar meni …
      Da se nije bilo pandemije, mislim da bi se ova promjena dogodila godinu dana ranije.



      4

      1
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Mislim da se izjava

        postojala je mogućnost [da ostanem u Mercedesu]

        može realnije shvatiti kao – u Mercedesu su razmišljali da ga ostave još jednu godinu. To je bio prvenstveno Mercedesov izbor, ne njegov.

        Zapravo se njegov izbor nakon Mercedesove odluke sveo na Williams ili Alfu. I tu se slažem s Antom. Nakon svega toga, gorkih pilula koje je morao progutati, ko zna kakvih diskusija sa Totom, mislim da je Bottasu bilo dosta Mercedesa. Williams ima dosta jake veze s Mercedesom preko motora, managementa i sl. (a čini mi se da su im još uvijek i dužni neke novce oko motora), pa se vidi i kako im ispunjavaju svaku želju – od davanja Russela na raspolaganje po potrebi, do uvijek identičnih izjava i glasanja po potrebi. Nije idealno mjesto ako se hoćeš maknuti od starog načina života. U skladu s tim je vjerojatno Bottas vidio Alfu kao detox nakon Nove godine. 😃



        9

        0
        • Mattia Binotto
          Har Kl Donator Prikaži

          Ja sam se osvrnuo samo na dio, u kojem Ante tvrdi da se Bottas odlučio na promjenu tj. Da zamijeni Mercedes sa Alfom iz xy razloga.

          Bottasov izbor između Alfe l Williamsa nisam komentarisao. Ne znam kako on razmišlja, a nemam nekog razloga da mu vjerujem ili ne vjerujem.
          Meni se činilo da je odluka pala dok je Andretti bio u igri za preuzimanje Saubera.
          Vidjet ćemo ubrzo da li je pogodio ili promašio sa izborom.


          0

          1
      • @ Har Kl
        Hvala, upravo sam ciljao na ovo što ste tako efikasno poentirali. Dok je bio u Mercedesu Bottas i kada je imao veoma lošu utrku mogao je računati na “solidne” bodove, kada je imao dobru ili bar normalnu utrku bio bi na postolju.
        Nasuprot tome u Alfi će trebati da svojski zapne i da mu se poklope svi “zvjezdice” da bi uopće mogao računati na samu pomisao osvajanja kojeg poena.
        Kao osnova neka posluži sljedeći primjer: Alfa je u cijeloj 2021. godini osvojila 13 poena, a Bottas je samo na prvoj utrci (Bahrain) u Mercedesu uzeo treće mjesto i najbrži krug, dakle 16 poena.



        1

        2
        • dejan_s … nisam baš shvatija prve 2 rečenice tvoga komentara ( bit će to do mene ) u kojem pišeš o VB u mercu i korelaciju sa njegovim nastavkom karijere u alfi vezanu uz osvajanje bodova sa novim timom . virujem da posli punih 9 sezona i 178 GP – a ima dovoljno iskustva da zna domete alfe . moglo bi se reći da je ovo prelazak sa “konja na magarca” ali možda neko može bit sritniji , zadovoljniji “jašući magarca” nego rasnog konja . “slučaj” VB je složena priča . nisu u MB bili glupi da uzmu valtteria zbog boje očiju nego zbog odličnih plasmana 2014./15. kad su od njega bolje plasirani bili samo vozači MB , RB , ferraria jer ipak williams ma koliko se “revitalizira” u odnosu na npr 2013. kad su osvojili samo 5 bodova i bili bolji tek od marussie i caterhama nije moga parirat MB , RB , ferrariu .
          VB je u 27. dobija ponudu koja se ne odbija jer ko bi odbija poziv tima koji je već 3 sezone pokaziva super dominaciju u odnosu na sve ostale . ni financijska strana nije zanemariva jer MB je jedan od najbogatijih timova F 1 , williams ….. uz ove 2 odlične stvari dolazile su za VB i 2 loše
          1. “ugovori na kapaljku” tj samo iz sezone u sezonu je obnavljan njegov ugovor možda iz opreza da im se ne ponovi “slučaj rosberg”
          2. VB je doša u “kuću” lewisa di je ovaj bija neprikosnoven
          s obzirom na okolnosti VB je po mom mišljenju uradija maksimalno 2 X je prvenstvo završava 2. , 2 X 3. , a da nije bilo peha u bakuu kad mu se probila guma 3 kruga prije kraja ( dok je vodija trku ) i tu 2018. bi završija kao 3. objektivno gledajući VR je u MB na kraju svih njegovih sezona gubija samo od LH , 2 X od seba i ovu zadnju sezonu od LH i maxa . mnogi su mu zamjerali kako u daleko najboljem bolidu ne može parirat lewisu zaboravljajući da ga je toto “proglasija” najboljim pomoćnikom čime je i javno , svima nama objelodanio status VB u MB . ka najbolji pomoćnik ispunija je svoj zadatak i u 32. više ne treba mercu . bolje rješenje je 9 godina mlađi , a talentirani ( iako meni malo ljigav ) russell tako da sumnjam da je VB moga ostat još jednu sezonu u MB sve i da je želija .
          i na kraju ovo šta mi je malo komično “Nasuprot tome u Alfi će trebati da svojski zapne i da mu se poklope svi “zvjezdice” da bi uopće mogao računati na samu pomisao osvajanja kojeg poena.” a da je otiša u williams ima bi veće šanse za osvajanje kojeg poena pa alfa i nije neki izbor ? zar nije komično komparirat bottasovu mogućnost osvajanja bodova sa MB i mogućih sa alfom ? itina , alfa je 2021. osvojila tek 13 bodova ali da nije bilo one “komične” trke u belgiji koja je trajala 3 min i 27 s ( najkraći GP u povijesti F 1 ;) ) di je russel završija 2. alfa i williams bi imali isti broj bodova na kraju , s tim šta je 2020. alfa imala sitnih 8 ali williams baš nijedan bod pa su završili na zadnjem mistu konstruktora . VB i nije ima baš neki izbor jer je treba birat između 2 tima sa začelja . možda je ante ( maras , ne vetma ) u pravu kad piše “Moj osobni dojam je da je već duže vrijeme bio nezadovoljan statusom i tretmanom u Mercedesu…” i moj je dojam da se VB osjeća povrijeđen odnosom prema njemu , da je želija “prekinut” sve veze sa mercedesom ( pa makar u vodu PU williamsa ) i da je zato odabra alfu i od 2 “zla” odabra bar za sebe manje “zlo” . ko zna šta nosi 2022. s obzirom na izmjene . za alfu sa financijama kojim raspolaže uspjeh bi bija i 7. misto u konkurenciji konstruktora šta neće bit lako jer uz iskusnog VB i kolegu rookia …hm . šteta šta u alfi nisu ostavili giovinazzia jer bi im u tom slučaju šanse bile nešto bolje .



          3

          0
  4. Kao kada prosječni radnik u RH objašnjava zašto je kupio 10 godina staru Opel Astru, a ne novi Aston Martin.



    1

    0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Kao kada prosječni radnik u RH objašnjava zašto je kupio 10 godina staru Opel Astru, a ne 10 godina stari Ford Focus.

      Usput doda da je u igri bio i Aston Martin njegovog gazde koji ga guzi i prca već x godina, ali se gazda predomislio i ipak dao svoj Aston Martin nekom drugom…


      0

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Dueli timskih kolega 2022. – pregled kvalifikacija i utrka

Lociranje // Lovro Andraka

Usporedba rezultata timskih kolega često se u raspravama spominje kao "najčišći" mogući oblik komparacije između dvojice vozače Formule 1, stoga ovaj članak donosi pregled unutarmomčadskih duela iz nedavno okončane sezone Pregled je fokusiran na rezultate kvalifikacija i utrka, a vozačima je u duelima dodijeljen poen samo za sesije koje je i njihov timski kolega uspio dovršiti, odnosno, izuzete su kvalifikacije i utrke u kojima...

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Još kolumni