Izdvojeno

Tombazis: Razlika između najboljeg i najlošijeg bolida na kraju 2022. neće više biti 3 sekunde nego 1,5

Piše: Ante Vetma

Prije 11 mjeseci, 15 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Formula 1 od iduće sezone okreće novu stranicu. FIA-in tehnički direktor Nikolas Tombazis kaže da bi sve to moglo dovesti do boljeg utrkivanja i bolida koji će po performansama biti bliže jedni drugima.

“Teško je zamisliti da iduće godine možemo priuštiti sezonu koja će biti bolja od ove. No, važno je ispuniti dva cilja koja smo si postavili. Bolidi bi trebali biti sličnijih performansi i trebali bi se moći pratiti na manjoj udaljenosti.”

Tombazis vjeruje da će prvi cilj biti ostvaren do kraja nadolazeće sezone:

“Trenutno imamo 3 sekunde razmaka između najbržeg i najsporijeg bolida. Nadamo se da će do kraja 2022. godine taj razmak biti samo jedna i pol sekunda.”

Ipak, priprema nas na moguće velike razmake na početku sezone:

“Bolidi će se brzo prilagoditi kad postane jasno što funkcionira, a što ne.”

Trikovi i drukčije interpretacije pravilnika vjerojatno će naići na neodobravanje FIA-e tijekom sezone, a sve u svrhu unificiranja grida:

“Očekujem prilagodbu (pravilnika) kroz sezonu ako stvari ne budu onakve kakve očekujemo da će biti.”

“Bolidi će se razlikovati u nekim detaljima. Na početku godine sigurno više nego kasnije. Ekipe će shvatiti koji je pravi razvojni put. Budimo iskreni, i ovi bolidi sad izgledaju prilično identično. 2019. godine smo napravili anketu u kojoj šefovi ekipa nisu mogli prepoznati bolide ako su svi obojeni u bijelu boju.”

Tombazis ne želi predviđati koliko će novi bolidi biti brzi, ali je sklon mišljenju da neće biti sporiji tri sekunde kao što se pretpostavljalo.

“Još sam oprezan jer ne znamo efekt novih 18-inčnih guma, E10 gorivu i voznim karakteristikama.”

Bolidi će možda biti teži za vožnju jer Venturijev efekt pritišće bolide prema stazi u bržim zavojima, ali drastično pada u sporijim zavojima.

“Ako bolidi budu teži za vožnju – to će biti dobro za Formulu 1.”

Komentiraj

15 komentara

  1. vrlo optimistična prognoza.



    8

    0
  2. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Mislim da Formula 1 nastavlja uporno i sigurno gubiti svoj smisao postojanja, uređenog pred puno desetlječa. Od iduče godine to će biti isključivo Šou poradi zabave. Pretpostavljam da time gotovo nestaje i gubi svrhu WCC a i WDC neće dugo. Ostaje samo “palac gore ili palac dolje”. Ali taj moj pesimizam nije razlog da vam svima zaželim svako dobro a posebice zdravlje.



    9

    0
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      koji je to “smisao postojanja” ?
      ne kažem da se formula ne mijenja, ali to se događa od kada je f1 stvorena. tko definira u kojem smjeru se promjena može događati, koji su okviri za promjene … ?


      0

      0
  3. Fernando Alonso 14
    Dalonso Prikaži

    Bice zanimljivo …..


    0

    0
  4. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Konstantno inzistiranje na štednji, zelenilu i ostalim glupostima meni ubijaju čar F1. Kažu da gledanost nije nikad bila veća, ali meni je to sve umjetno. Nabacana grafika na televiziji o stanju guma (AWS-ov nonsens), predikcija preticanja protivnika i slično mi je za video igre. Da nema DRS-a broj preticanja u utrci bi bio možda 10% od ovoga šta gledamo danas. Staze bezvezne i uškopljene kao i bolidi. Još malo pa če doć na tonu težine.
    Tomba mi se čini preoptimističan jer unatoč budget capu opet će velike momčadi imat prednost i vjerojatno smislit i imat kojeg aduta u rukavu, a ekipe sa dna će se opet obilazit za krug prije polovice utrke. Štelanje pravilnika tijekom sezone će samo unest konfuziju i bijes momčadi. Samo da ne bude sa sadašnjih 3 sekunde na 5, a ne na 1,5.
    Živi bili pa vidjeli!!
    Mene zanima tko će smislit kakvu inovaciju u sivoj zoni pa potegnut od starta :-)



    9

    0
  5. Koja je poanta unificiranja bolida.? F1 je nekoć bila natjecanje u kojem su se i tehnološki natjecali, pa tko će bolje zaobić osnovna pravila, a ne da se sve što više ograničava. Kao za bolje utrkivanje, ali uvijek će biti dvije dominatnije momačadi, pustite da vidimo razna rješenja koja ljudi mogu osmisliti.



    3

    0
    • Pa prvo i osnovno nisu svi isti u startu jer ako je Mercedesov motor onako moćan kao u zadnjim utrkama onda veću startu ekipe na Mercedesovom motoru imaju lijepu prednost jer je razvoj istih zamrznut. Da je npr Ferrarijev, Hondin ili Renaultov motor najbolji bas me zanima dali bi se islo na zamrzavanje razvoja istih.



      2

      1
  6. “Trikovi i drukčije interpretacije pravilnika vjerojatno će naići na neodobravanje FIA-e tijekom sezone, a sve u svrhu unificiranja grida”

    Da mi je znati što ste radili proteklih 8 godina? Nadam se da to vrijedi za sve ekipe a ne one na kojima se inače trenira strogoća.



    2

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni