Tombazis: Razlika između najboljeg i najlošijeg bolida na kraju 2022. neće više biti 3 sekunde nego 1,5

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 2 godina 2 min 15 komentara

Formula 1 od iduće sezone okreće novu stranicu. FIA-in tehnički direktor Nikolas Tombazis kaže da bi sve to moglo dovesti do boljeg utrkivanja i bolida koji će po performansama biti bliže jedni drugima.

“Teško je zamisliti da iduće godine možemo priuštiti sezonu koja će biti bolja od ove. No, važno je ispuniti dva cilja koja smo si postavili. Bolidi bi trebali biti sličnijih performansi i trebali bi se moći pratiti na manjoj udaljenosti.”

Tombazis vjeruje da će prvi cilj biti ostvaren do kraja nadolazeće sezone:

“Trenutno imamo 3 sekunde razmaka između najbržeg i najsporijeg bolida. Nadamo se da će do kraja 2022. godine taj razmak biti samo jedna i pol sekunda.”

Ipak, priprema nas na moguće velike razmake na početku sezone:

“Bolidi će se brzo prilagoditi kad postane jasno što funkcionira, a što ne.”

Trikovi i drukčije interpretacije pravilnika vjerojatno će naići na neodobravanje FIA-e tijekom sezone, a sve u svrhu unificiranja grida:

“Očekujem prilagodbu (pravilnika) kroz sezonu ako stvari ne budu onakve kakve očekujemo da će biti.”

“Bolidi će se razlikovati u nekim detaljima. Na početku godine sigurno više nego kasnije. Ekipe će shvatiti koji je pravi razvojni put. Budimo iskreni, i ovi bolidi sad izgledaju prilično identično. 2019. godine smo napravili anketu u kojoj šefovi ekipa nisu mogli prepoznati bolide ako su svi obojeni u bijelu boju.”

Tombazis ne želi predviđati koliko će novi bolidi biti brzi, ali je sklon mišljenju da neće biti sporiji tri sekunde kao što se pretpostavljalo.

“Još sam oprezan jer ne znamo efekt novih 18-inčnih guma, E10 gorivu i voznim karakteristikama.”

Bolidi će možda biti teži za vožnju jer Venturijev efekt pritišće bolide prema stazi u bržim zavojima, ali drastično pada u sporijim zavojima.

“Ako bolidi budu teži za vožnju – to će biti dobro za Formulu 1.”


Odgovor

15 komentara

  1. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    vrlo optimistična prognoza.



    8
    8

    0
  2. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Mislim da Formula 1 nastavlja uporno i sigurno gubiti svoj smisao postojanja, uređenog pred puno desetlječa. Od iduče godine to će biti isključivo Šou poradi zabave. Pretpostavljam da time gotovo nestaje i gubi svrhu WCC a i WDC neće dugo. Ostaje samo “palac gore ili palac dolje”. Ali taj moj pesimizam nije razlog da vam svima zaželim svako dobro a posebice zdravlje.



    9
    9

    0
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      koji je to “smisao postojanja” ?
      ne kažem da se formula ne mijenja, ali to se događa od kada je f1 stvorena. tko definira u kojem smjeru se promjena može događati, koji su okviri za promjene … ?


      0
      0

      0
  3. Fernando Alonso 14
    Dalonso Prikaži

    Bice zanimljivo …..


    0
    0

    0
  4. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    Konstantno inzistiranje na štednji, zelenilu i ostalim glupostima meni ubijaju čar F1. Kažu da gledanost nije nikad bila veća, ali meni je to sve umjetno. Nabacana grafika na televiziji o stanju guma (AWS-ov nonsens), predikcija preticanja protivnika i slično mi je za video igre. Da nema DRS-a broj preticanja u utrci bi bio možda 10% od ovoga šta gledamo danas. Staze bezvezne i uškopljene kao i bolidi. Još malo pa če doć na tonu težine.
    Tomba mi se čini preoptimističan jer unatoč budget capu opet će velike momčadi imat prednost i vjerojatno smislit i imat kojeg aduta u rukavu, a ekipe sa dna će se opet obilazit za krug prije polovice utrke. Štelanje pravilnika tijekom sezone će samo unest konfuziju i bijes momčadi. Samo da ne bude sa sadašnjih 3 sekunde na 5, a ne na 1,5.
    Živi bili pa vidjeli!!
    Mene zanima tko će smislit kakvu inovaciju u sivoj zoni pa potegnut od starta :-)



    9
    9

    0
  5. Red Bull
    Deathbone5 Prikaži

    Koja je poanta unificiranja bolida.? F1 je nekoć bila natjecanje u kojem su se i tehnološki natjecali, pa tko će bolje zaobić osnovna pravila, a ne da se sve što više ograničava. Kao za bolje utrkivanje, ali uvijek će biti dvije dominatnije momačadi, pustite da vidimo razna rješenja koja ljudi mogu osmisliti.



    3
    3

    0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Pa prvo i osnovno nisu svi isti u startu jer ako je Mercedesov motor onako moćan kao u zadnjim utrkama onda veću startu ekipe na Mercedesovom motoru imaju lijepu prednost jer je razvoj istih zamrznut. Da je npr Ferrarijev, Hondin ili Renaultov motor najbolji bas me zanima dali bi se islo na zamrzavanje razvoja istih.



      2
      1

      1
  6. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    “Trikovi i drukčije interpretacije pravilnika vjerojatno će naići na neodobravanje FIA-e tijekom sezone, a sve u svrhu unificiranja grida”

    Da mi je znati što ste radili proteklih 8 godina? Nadam se da to vrijedi za sve ekipe a ne one na kojima se inače trenira strogoća.



    2
    1

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.