Poredak vozača: Pozicije 1-5

Kontra mraku, kontra G-sili

Ante Vetma

Prije 2 godina 5 min 51 komentara

x1

5. Carlos Sainz

Kako u Formuli 1 često sjećanje ne ide dalje od zadnje utrke ili dvije – tako se lako zaboravi da smo dobar dio ove sezone proveli komentirajući koliko je teško pridošlicama u novu ekipu snaći se u novom bolidu i uhvatiti korak s timskim kolegama. Ta je isprika vrijedila za Vettela u Aston Martinu, za Alonsa u Alpineu, a posebno za Pereza u Red Bullu. Carlos Sainz nije imao taj problem. Već je na početku sezone držao korak za Leclercom, da bi u Monaku došao do svog prvog pobjedničkog postolja kojih je ove godine imao čak pet. Dobro, u Mađarskoj je jednog naslijedio nakon diskvalifikacije Vettela, ali svejedno. Osim toga, zanimljivo je da nijednom nije završavao četvrti. Imao je peta mjesta u Imoli i Austriji, a izvan bodova bio je samo u Portugalu i Francuskoj. I on je, kao i timski kolega, imao izleta u barijere, što ne umanjuje impresivan skor od 20 utrka u bodovima u prvoj sezoni s Ferrarijem.

4. Lewis Hamilton

Kad se gleda kraj sezone – Hamilton nema što raditi na ovako niskoj poziciji. No, za njega nikad nismo imali dileme što može napraviti kad je bolid pola sekunde ispred konkurencije. Ono što zapravo škaklja u toj situaciji jest da je skoro osvojio naslov uz ogromne greške u Imoli i u Azerbajdžanu, uz loš vikend u Monaku gdje je čak i Valtteri Bottas, kakav je takav je, bio na stotinke od prve pozicije, a ne može se pohvaliti niti silom manjih grešaka koje ga najčešće nisu skupo koštale. Godine provedene bez prave konkurencije mogu dovesti do ovakve blage zakržljalosti po njegovom standardu, a gledajući pozitivnu stranu – novi izazov u liku Maxa Verstappena i Red Bulla bi ga mogao trgnuti da se iduće godine vrati jači nego ikad.

3. Pierre Gasly

Da je netko nakon 2019. godine rekao da će Gasly biti jedan od najupečatljivijih vozača prošle i ove sezone – vjerojatno bismo pomislili da je pošandrcao. Štoviše, AlphaTauri bi ostavila puno zapaženiji rezultat u konstruktorskom poretku da su imali i drugog vozača na Gaslyjevoj razini, a to bi onda (doslovno) skupo koštalo Alpine, a možda i McLaren. Oduševio je podijem u Azerbajdžanu i sjajnim vožnjama u Nizozemskoj, Meksiku, Mađarskoj, Monaku i Turskoj. Svjetla pozornice i pažnja javnosti uglavnom su bile na kandidatima za naslov, nešto manje na Ferrarijima i na McLarenima, ali fiktivna “best buy” nagrada ove sezone pripada Gaslyju.

2. Lando Norris

Već je na otvaranju sezone četvrtim mjestom u Bahreinu Norris pokazao i nama i Ricciardu da s njime ove godine neće biti šale. Utrku kasnije (u Imoli) je imao greškicu u kvalifikacijama kad je imao treće najbrže vrijeme, samo da bi mu krug bio poništen zbog prekoračenja granice staze. Na kraju je krenuo sedmi, a u finišu utrke nije uspio obraniti drugo mjesto od Hamiltona koji se vraćao kroz poredak nakon crvene zastave. Novi podij došao je već tri utrke kasnije – u Monaku. Uvjerljivu prvu polovicu sezone završio je četvrtim mjestom u Velikoj Britaniji. U Mađarskoj je imao nesreću da se nađe ispred Valtterija Bottasa koji ga je u fliper-manevru lansirao u Verstappena. Taj DNF prekinuo je niz od deset utrka u bodovima od kojih je prosječan rezultat u cilju bio impresivnih 4,5. U Belgiji je nastavio s dobrom formom, a od bodova ga je otkinula pogreška u Q3 kad se unatoč prikazanoj brzini zabio u barijere. Utrke tad zapravo i nije bilo pa je ostao na P14 i bez bodova. U Italiji je pobjedu odnio Daniel Ricciardo, Norris je završio drugi, a hat-trick manjka sreće i iskustva završio se u Rusiji gdje je u rukama imao barem podij, ali su ga krive odluke bacile na P7. Teško se oteti dojmu da su ga te tri utrke (Belgija, Italija i Rusija) pogodile više nego što je priznao jer je do kraja godine bio neobično blizu Ricciardu i vidno je pao u formi. Svejedno, fantastična sezona za Norrisa koji je napokon pokazao da nije samo šaljivdžija nego misli ozbiljno.

1. Max Verstappen

Max Verstappen je ove sezone nivo svoje vožnje prebacio u neke sasvim druge sfere. Misterij njegovih pogubljenih timskih kolega sve je jasniji i sad se već s priličnom sigurnošću može reći da se ne radi o sabotažama, manje sposobnoj strani garaže ili nekoj trećoj vanjskoj sili nego je Max jednostavno toliko brži od svih koji su se našli uz njega u posljednjih par sezona. Kako je bilo za očekivati, vozaču takvog kalibra je dovoljno imati bolid koji će biti sposoban biti redovito blizu Mercedesu. Bilo je tu utrka gdje je margina na Red Bullovoj bila veća (Austrija, Azerbajdžan, Meksiko), ali to nije ni blizu onome što je Mercedes uživao proteklih sezona. Međutim, kad se zbroji koliko je bodova izgubio nevjerojatnom količinom nesreće (Azerbajdžan, Velika Britanija, Mađarska) – zastrašujuće je zaključiti da je naslov mogao osigurati još krajem studenog. No, sreća i nesreća su sastavni dio Formule 1. Po količini i veličini grešaka ove sezone neki novi gledatelj bi teško mogao zaključiti tko je u ovoj borbi na vrhu bio iskusniji i bogatiji za sedam naslova, a tko se s 24 godine bori za svoj prvi naslov. Unatoč svemu tome, unatoč agresivnoj medijskoj mašineriji koja je spretno igrala ulogu bullyja i unatoč činjenici da je u prosjeku imao nešto sporiji bolid i zapanjujući višak sportskog baksuza – Max je pobijedio. Bez ikakve dileme, u teškim uvjetima – daleko najbolji vozač sezone.

Galerija


Odgovor

51 komentara

  1. Ayrton Senna
    OffLiberyMedia Prikaži

    No, za njega nikad nismo imali dileme što može napraviti kad je bolid pola sekunde ispred konkurencije.

    Biti ispred 0.3 sekunde? 😂😂😂



    13
    8

    5
  2. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Po meni isto Hamilton 3,4 mijesto,dosta gresaka ove sezone i da nije dobio raketu od motora u ruke zadnjih 5,6 utrka bilo bi muke do kraja jer smo vidjeli kad su bili al pari bolidi da je Vers bio puno bolji.Mozda bi izmjesao malo Norisa,Gasly i Sainza.



    19
    14

    5
  3. Red Bull
    Kico Donator Prikaži

    Definitivno je Norris tu s Maxom ove godine, zasluzuje p2, iako je Mclaren pao malo zadnju trecinu sezone, veci je talent od Dzordza, i ako Mclaren bude dobar iduce godine, uzet ce par pobjeda, odličan vozac, malo ga je Rusija zeznula u završnici, ali vratit ce se on jos jaci!



    6
    -1

    7
  4. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Carlos je edini koji je završio sve trke.
    Ostvario je 20 plasmana u bodove, ona dva puta, kada nije, bio je 11.
    Možda je mogao biti i malo više plasiran.



    43
    41

    2
  5. Ferrari
    peewoslav88 Prikaži

    uf, ok su vozači u top 5, al nisam siguran je li raspored točan, posebno tu mislim na odnos Sainz v Gasly v Norris. Ako se gledaju pojedinačno utrke onda može proći, ali ako se gleda čitava sezona mislim da je Sainz trebao biti više od obojice pogotovo jer je u novoj momčadi prvu sezonu koju je završio kao best of the rest. Norris je prvu polovicu sezone odlično odvezao, drugu polovicu osrednje, nije ga se imalo gdje vidjet, Gasly je briljirao u kvalama, u utrkama malo manje. Sainz je imao konstantu bez većih oscilacija od početka do kraja.



    32
    32

    0
  6. Williams
    Sinek Prikaži

    norris začuđujuće precijenjen, ne znam na koju foru je on 3 mjesta iznad carlosa…. max carlos norris lh gasly



    20
    16

    4
  7. Sebastian Vettel
    mzf1 Prikaži

    Tužno je što bi 4. najbolji vozač ove sezone osvoija 8. naslov da nije bilo SC-a. I tako iz godine u godinu..



    21
    8

    13
  8. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Pod broj 1 Max, mislim svima koji su pratili sezonu… Sve ostalo je podlozno raspravama… I za mene je Norris previsoko… Lewis je nije ima najbolju sezonu, razloge samo on zna ali da je od pocetka bio na razini na koju smo navikli, nije.. P4 je ok…
    Carlos bi u nekoj ludoj sezoni izjednacenih bolida moga uzet naslov … Ne vidim da to radi cistom brzinom ali znamo da to nije sve..



    18
    16

    2
  9. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Noris previsoko, od rusije nista nismo vidjeli od njega, osim kvalifikacija u abu dhabiu, i pustanje Hamiltonu da prođe, mozda se varam al taj nema mentalitet za prvaka
    Hamilton po meni 3 iza Galsya
    Noris 5
    Sainz 4, jer je pokaza da je konstanta vaznija od 1 kruga



    17
    14

    3
  10. Alpine
    Alpine Prikaži

    Gasly je sjajno vozio ove godine, no mora se reći i da je AlphaTauri bio i sjajan bolid ove sezone. I da, da su imali još jednog takvog vozača, bili bi konstruktorski za barem jedno mjesto iznad u poretku nego što su na kraju bili.



    6
    6

    0
  11. Max Verstappen
    DaveGilmour Prikaži

    S dosadašnjim dijelom poretka sam se više-manje slagao, ali top 5 bih malo izmiješao.

    1. Verstappen
    Za mene nema sumnje tko je bio najbolji vozač ove sezone. Vozio je jednu od najjačih individualnih sezona koju sam gledao. Imao je tu i tamo par grešaka (Bahrein, Saudijska Arabija), ali sve u svemu je vozio na nevjerojatnoj razini i potpuno je ponizio Pereza koji nije neki ”no-name” vozač. Jedina veća zamjerka su mi prljavi potezi pred kraj sezone, ali bez obzira na to, uvjerljivi broj 1 ove sezone.

    2. Hamilton
    Hamiltonu se spočitava par većih grešaka ove godine (Imola, Austrija 2) i nepojavljivanje u Monaku, ali unatoč tome, smatram da je odvozio bolju sezonu nego bilo tko drugi tko se ne zove Max Verstappen. Da, izgubio je naslov u bojem autu, ali nije izgubio naslov protiv bilo koga – izgubio ga je protiv Verstappena koji je ove godine bio u zasebnoj ligi. Također, opet je demontirao Bottasa u istom timu što se malo preolako shvaća.

    3. Norris
    Eventualno bi se mogla povesti rasprava oko toga treba li Norris ili Hamilton biti na drugom mjestu, ali zbog poprilično nevidljivog drugog dijela sezone, Norrisa bih ipak stavio na 3. mjesto. U prvom dijelu sezone je bio rame uz rame s Verstappenom, možda čak i bolji, ali pri kraju se malo pogubio. Je li to zbog par grešaka sredinom sezone ili zbog nečeg drugog, ne znam, ali činjenica je da nije bio jednako spektakularan.

    4. Sainz
    Uz Norrisa, najveće iznenađenje sezone. Međutim, ne mogu se oteti dojmu da nije bio u istoj klasi s prvom trojicom na mojoj listi. Cijele godine je bio brz, ali je u prvom dijelu sezone imao jako puno grešaka. Do kraja sezone je više-manje dostigao Leclercovu brzinu i smanjio broj grešaka što ga u konačnici svrstava na 4. mjesto liste.

    5. Gasly
    Nije mi nikako jasno kako se Gasly uspio naći na 3. mjestu na Vetminoj listi. Da, par puta je zablistao na kvalifikacijama i utrkama, ali mi se čini da nije bio ni približno dovoljno konzistentan za tako visok plasman. Također, stvarna brzina tog Alpha Taurija je velika nepoznanica budući da je Tsunoda imao jako slabu sezonu. Čini mi se da se zbog slabog Tsunode precjenjuje Gaslyeva sezona



    11
    6

    5
    • Michael Schumacher
      Wunderkind Prikaži

      Slažem se s tvojim poretkom :D

      Ne može se Hamiltona staviti niže od 2. mjesta nikako, ne zaboravimo da je prvenstvo izgubio u zadnjem krugu utrke , koju je vodio večim dijelom..

      Za ostala tri vožača također potpuno realno objašnjenje.



      4
      -1

      5
    • Ayrton Senna
      Scuderia Prikaži

      To da se zbog slabog tsunode precjenjuje gaslyjeva sezona bih se mogao složiti. Međutim, taj bismo poučak mogli primijeniti i na dvoboj norris/ricciardo i mnoge druge unutarmomčadske dvoboje trenutno i kroz povijest. Moj je dojam, na primjer, da norris nije imao baš toliko spektakularnu sezonu kao što svi govore. Mclaren je u prvoj polovici sezone bio sigurno treći najbrži bolid (bili su puno brži od ferrarija npr.) i norris je zapravo vozio (koliko me sjećanje služi) dosta samotne utrke, tj. ne sjećam se nekih njegovih velikih okršaja za pozicije na stazi (sad mi ovako na brzinu napamet pada samo austrija). Jednostavno nije se imao s kim boriti, ovi ispred su bili predaleko, ovi iza također. Kad u tu računicu dodaš i standardno nesigurne bottasa i pereza i eto ti nekoliko postolja. Samo što je, kao i tsunoda, ricciardo vozio u katastrofalnoj formi i eto ti priče o preporođenom norrisu. Ja vjerujem da bi ga sainz ponovo pobijedio da nije otišao u ferrari.



      8
      8

      0
  12. Mclaren
    Fittipaldi Prikaži

    Znam da sam rekao da neću više komentirati, ali na ovo sam odvalio od smijeha!

    Zamislite da je netko u sezoni epske borbe između Senne i Prosta stavio Alboreta, Patresea ili Capellija ispred jednog od njih dvojice jer su “manje griješili”, “dobro se prilagodili” i “pobijedili timskog kolegu” hahaha

    Cijeli navijački svijet će zauvijek pamtiti ovu povijesnu sezonu kao sudar titana, dvojice daleko najboljih i najbržih vozača današnjice do zadnjeg kruga zadnje utrke, a samo će Vetma (profesorski) dobaciti koliko je Gasly pokazao više od Hamiltona pobijedivši rookie suvozača. 😂😂

    Evo ovo se zove laughing out loud!



    16
    6

    10
    • Bmw
      Marko Rakić Donator Prikaži

      Daleko najboljih i najbržih vozača? Treba tu uzeti dvije stvari u obzir, a to su momentum i brzina bolida. Bottas i Perez naravno da nisu njihov kalibar, ali da su u tim bolidima bili Alonso ili Leclerc, onda bi to malo drugačije gledali. Kad brz vozač dobije odličan bolid, onda i više pokazuje, to je valjda jasno svakom tko prati malo detaljnije.
      Tako da, suma sumarum, za Verstappena mislim da je trenutno najbolji vozač, a Lewisa bih slobodno stavio u kategoriju s dvojicom gore navedenih, ako ne i njih još par. Velika je stvar kad imaš vrhunsku mašinu i tim dugi niz godina, daje vozaču stabilnost i ne mora se stalno trgati za svaku stotinku.



      13
      8

      5
      • Mclaren
        Fittipaldi Prikaži

        Ova relativizacija nečijih uspjeha je pogubna, na rubu ulaska u domene “i moja bi baba pobijedila u tome”, “daj XY vozaču taj bolid i pobijedit će XY vozača”. To je fantazija, scenarij, mogućnost. Ne stvarnost.

        Možeš misliti, ali ne možeš znati – jer se jedna sasvim druga realnost odvila na stazi.

        Za prvenstvo su se borili Max Verstappen i Lewis Hamilton, redovno su deklasirali svih 18 drugih vozača zajedno i ušli su u finalni krug borbe za naslov. Natukli su rekorde, pole positione, pobjede, postolja i najbrže krugove, imali su nebrojen broj duela na stazi i nijedan nije pomeo pod s drugim (inače bi sezona davno završila).

        Sve to ih kvalificira u zasebnu kategoriju iznad svih drugih vozača. Lako je biti Gasly, smiješak na lice, weekend car i bez pressinga voziti protiv Yukija, no je li isto tako lako s grčem u želucu i posljedicama ulaziti u svaki vikend, utrku ili zavoj poput Lewisa i Maxa?

        “To je valjda jasno svakom tko prati malo detaljnije.”

        Da, tko prati detaljnije vidi tko su dva glavna i jedina aktera sezona i kako bez ijednog od njih dvoje na vrhuncu forme ne bi imali ovakav show do kraja. Problem je kad se upleti ljudi sa simpatijama, agendama i politika protiv nekoga.

        Navijam za Lewisa, Max je bio bolji ove godine, a onda slijedi jedno desetak praznih redova prije sljedećih najboljih.

        Ovo je jednostavno žalosno. Fakt je postao imaginarni pojam, istina više uopće nije važna koliko želja za nekom vlastitom istinom.



        12
        5

        7
        • Lewis Hamilton 44
          NRteamLH44 Prikaži

          Fittipaldi ja sam se morao nasmijati na prve dvije objave o poretku , pa sam i prokomentarisao iz sale,zeze.

          Ali ovaj zadnji raspored nisam morao ni komentarisati. Ne znam zasto se ti uopste lozis na to.

          Cinjenica : Vadjenje dzigere zadnjih 8 godina , trazenje bilo kakvog nacina da se ospori bilo sta sto je uradio Lewis Hamilton. Ja sada da sjednem i krenem na taj nacin pisati o Schumacheru,Senni, ili bilo kojem prvaku , nasli bi svakome iste one stvari koje se zamjeraju Lewisu,i kao takve sluze za osporavanje onog sto je neosporivo.



          7
          0

          7
      • Lewis Hamilton 44
        LH1985 Prikaži

        Mora da je ovo nekakva klasična navlakuša za LH navijače ali ovo sto komentiraš sigurno nije 2021. sezona.



        3
        1

        2
  13. Daniel Ricciardo 3
    Kicker Prikaži

    Ludnica šta si sve uzimamo za pravo kad komentiramo vozače ovakvo iz fotelja.

    Prema ovome smatra se da bi Gasly i Norris pobijedili Maxa da su bili u Mercedesu (radi se o jednoj utrci razlike tokom sezone koju ubogi Hamilton nije dobio zbog svojih grešaka).
    Ajmo ponoviti još jednom, Gasly bi pobijedio Maxa da je vozio Mercedes. Gasly pobijedio Maxa, iako ga je Max znao preći i za cijeli krug što on nije uspio Tsunodu koji je loš već u AT-u.
    Norris bi isto Maxa ali malo teže jer on ipak nije brz ko Gasly no brzi je od Hamiltona pa taman ne bi napravio grešku u Baku i eto ga.
    I to bi bi njih dvoje uspjeli makar nisu uspjeli konzistentno biti bolji od svojih očito sporijih kolega, pogotovo krajem sezone i u vrijeme kad nemaju pressing borbe za naslov.

    OK. I to ja moram komentirati koji sam jedva čekao da netko pobijedi Hamiltona.
    Ludnica.
    Sad barem znam zašto Helmut neće Gaslya u RBu, jer bi ovaj satrao Maxa…hahaahh

    Odličan članak! Tako se dobiva citanost u off sezoni!



    5
    -2

    7
  14. Honda
    CROcrocodile Prikaži

    1.Verstappen
    2.Hamilton
    ***
    Pa ponešto praznog prostora a onda ostatak ekipe.
    Guranje Hamiltona na niže pozicije nije ništa drugo nego neko vlastito nametanje mišljenja koje nema veze sa objektivnim viđenjem sezone.



    16
    12

    4
    • David Croft
      Ferrari Prikaži

      Objektivno je da Max i Hamilton imaju sekundu i kusur brže bolide od Ferrarija, McLarena i ostalih pa bi ih zbog toga trebalo staviti na prvu i drugu poziciju kao “najbolje”? A kolege su im amebe.

      Nema smisla.



      4
      4

      0
      • Honda
        CROcrocodile Prikaži

        Kolege im nisu nikakve ” amebe”. Bilo bi zanimljivo vidjeti kako bi Leclerc, Norris, Gasly prošli u momčadskom obračunu protiv Pereza ili Bottasa. Perez nije nešto u klavifikacijama ali utrkama ima dobar tempo i zna biti tvrd orah u dvobojima i zna pretjecati. Bottas pak zna imati dobre kvale i ako ima čist prostror ispred sebe zna imati i jako dobar tempo…ali ako zapne opozadi onda obično ima problematičnu utrku …a za pretjeći je među lošijma na gridu…


        0
        0

        0
  15. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Ovako su sefovi glasali!!!
    Motorsport / Formula 1
    Votano i team principal: Verstappen il migliore, Sainz batte Leclerc
    L’olandese è stato il pilota migliore dell’anno secondo i boss delle varie scuderie; sul podio Hamilton e Norris



    3
    3

    0
  16. Mclaren
    luke flywalker Donator Prikaži

    Naslovi članaka “Poredak vozača…” ne znači nužno “Najbrži vozači!”, niti “Onaj ko je ispred Lewisa bi pobijedio Maxa da je u Mercedesu!”, više ko neki subjektivni dojam autora na performans i ostvareno u odnosu na očekivano kroz cijelu sezonu.

    Ne pokušavam da advokatiram za Vetmu, naprotiv, ne slažem se da dosta toga iz tri članka. Meni recimo, Lando je možda 5. ili čak niže, bez obzira na super prvi dio sezone ono kurčenje u rusiji i “shut up!!!” racing inženjeru pokazuje dosta nezrelosti i poništi puno dobrih stvari.
    Drugo, svima je jasno da je Lec brži od Carlosa ali ovaj drugi je završio ispred u ukupnom poretku, čak i da nije na mojoj bi listi kotirao visoko upravo zbog toga što više cijenim konstantu nego povremeni bljesak, iako bi im je srednja vrijednost na kraju bila u egalu.. Jel sad takvim mišljenjem ja tvrdim da je Carlos brži? Bolji? Po kojim kriterijima bolji?

    Na kraju, imamo listu koja kaže ranking sezone, mjereno u bodovima:

    https://f1.pulsmedia.hr/statistika-sezona/



    3
    0

    3
    • Daniel Ricciardo 3
      Kicker Prikaži

      Pa ne rangiraju se valjda po tome tko bolje sadi krumpire.
      Koji kriterij bi mogao pokazati da su Gasly i Lando “bolji” od Lewisa kad nisu bili ni toliko bolji od svojih timskih kolega koji su u oba slučaja imali problema sa prilagodbom na bolid.
      Da ne kažem koliko puta su izgubili mjesto na startu i slično.
      Ludo def, bas sam naletio.



      1
      0

      1
  17. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Složio bih se u velike sa Fitipaldijem (20:32). Još kad pročitam autorov komentar od neki dan da je Lewis imao priliku (u Alonsu) naučiti kako se vozi F1. Uredniće okani se “čorava posla”. Čak nije spomenuto, bar kao olakotna okolnost, problemi koje je imao poradi postcovida. Nebih više….nema smisla!
    Svako dobro svima ovdje-do iduće veljače!



    5
    2

    3
  18. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    Kao prvo , ovo je Antino misljenje i Antin poredak. To nije nikakav sluzbeni poredak kvalitete vozaca , i nema previse smisla razglabati o necijem misljenju :D.
    Sainz je mogao biti mozda malo vislje pozicioniran. I ja sam odusljeven njime ovu sezonu.
    Ali reci da je bolji bio od Norrisa ili cak debelo bolji je smjesno.
    Treba sagledati cijelu sezonu , ali vecini je ostao osjecaj zadnjih 5-6 utrka gdje je Carlos blistao a Norris bas i nije.
    Prvi dio sezone smo svi vidjeli Boga u Landu ,dok je drzao trece mjesto ukupnog poretka ispred Pereza i Bottasa :D.



    2
    1

    1
  19. Dietrich Mateschitz
    Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    Zanimljivo je gledati kako neki smatraju da je Lewis rezerviran za 1. ili 2. mjesto kad se ovako raspravlja o dojmu kojeg su vozači ostavili. Šok i nevjerica što su Norris i Gasly ispred njega. Jer, Lewis se borio za naslov, pa gdje da bude osim prvi ili drugi? Osim kad ima “problem s prstom” pa izgubi 25 bodova, ili kad se ne može sastati s bolidom pa izgubi 18 bodova, ili kad se po vlažnoj stazi zakotrlja u šljunak (pa onda proba izvući pa razbije prednje krilo, a sve spasi i u krug ga vrati crvena zastava), ili kad se sudari u Silverstoneu (pa kaznu i oštećeni bolid opet ublaži crvena zastava), ili kad udari u zid pri ulasku u boks, ili kad jedini od 20 vozača ne shvati da je vrijeme za slick. Eto osim toga je bio izvrstan, pogotovo na kraju sezone, ali to je već sve dobro poznato.

    Da se te nabrojane greške ponavljaju u eteru iz vikenda u vikend onda bi se ova sezona pamtila kao rušenje u prosjeku bržeg Mercedesa od strane puno uvjerljivijeg Verstappena i veliki kiks sedmerostrukog prvaka koji je dobar dio godine bio neprepoznatljivo sklon pogreškama. Sve to zamaskirala je užasna sreća kod Maxa i potpuno obrnuto kod Lewisa. U protivnom bi naslov bio osvojen dvije ili tri utrke prije kraja pa bi Hamiltonova vožnja dominantnog bolida u finišu sezone izgledala kao groteskni podsjetnik što je na raspolaganju imao prošlih godina dok je slagao rekorde. Shvaćam da netko tko navija za njega može vidjeti situaciju drukčije, uostalom, zato i pratimo sve ovo.



    17
    11

    6
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Meni je zanimiljivije kako ti smatraš da su ti “neki” manjina ;)

      Ja ne znam nikoga drugog osim tebe (ne znači da i nema), da je Hamiltona ove godine rankirao tako nisko. Ali eto papir trpi i gore stvari :lolz:

      Btw. Azerbejdžan nije vozačka greška. Razbijanje prednjeg krila ga je i izvuklo iz pijeska. Ovo jedini od 20 vozača nije shvatio da je vrijeme za slick gume vjerovatno se radi o Mađarskoj? Ako jeste, nigdje veze …



      3
      -4

      7
      • Michael Schumacher
        DDR Donator Prikaži

        Eno ti ih dosta u komentarima koji bi ga stavili tu negdje gdje i je. JA bi ga stavio čak i iza Sainza. Sainz se razbijao u FP i kvalama, u kvalama nije baš često briljirao, ali u utrkama je bio odličan. S druge strane, Hamilton je imao puuuuno previše čisto vozačkih grešaka (Ante gore pobrojao).

        Azerbajdžan – kako nije vozačka greška? Jel mu netko drugi stisnuo “Magic button”?
        Imola – svojom greškom je i završio u tom pijesku, razbijanje krila je bila direktna posljedica te greške
        Mađarska – šta “nidje veze”? 19 vozača je bez komunikacije sa pit wallom zaključilo da je vrijeme za suhe gume, on jedini nije…



        5
        4

        1
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Mislio sam na ozbiljniji nivo od običnog komentarisanja.

          Činjenica da porediš racecraft Sainza i Hamiltona govori sama za sebe.



          3
          -2

          5
        • Marlboro
          Bubasvaba Prikaži

          @Har Kl pričaš o ozbiljnijem nivou od običnog komentarisanja a sam gore navedeš da greška LH u Aerbejdžanu nije vozačka greška? C’mon, može puno bolje od toga



          4
          3

          1
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Zašto misliš da su Sainz i Hamilton neusporedivi? Jednog je sreća pomazila dobrim bolidom, drugog još nije. Vidiš da i vrlo neimpresivni Bottas bude 3. u prvenstvu. Za očekivati je da bi skoro pa bilo tko mogao biti kao Bottas ili bolji od njega. A to je onda 2. ili 1. mjesto kao i Hamilton.



          4
          1

          3
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          @Bubasvaba nebitno je šta ja i ti mislili o tome. Ljudi koji su mu nadređeni, a i onaj koji ga plaća su rekli da nije vozačka greška.

          @wapi, Sainz bi trebao za početak da nadmaši svoje timske kolege u racecraftu, onda možda da i pobijedi koji put pa tek onda da pričamo da li je spreman za nekih visina.
          Što se tiče vađenja na sreću, sa takvim argumentima bi lako bilo i pok. Laudu napraviti prosječnim vozačem.


          0
          -3

          3
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          @Har Kl

          Lauda nikako ne može biti prosječan vozač. To je čovjek koji je umro više od 40 godina nakon što je dobio zadnji sakrament (bolesničko pomazanje).

          Izgubio je naslov jer nije htio voziti utrku za koju je smatrao da je nesigurna. U povratku u F1 je osvojio naslov
          Postao je kapetan Boeinga 747, 757 i 767. Bio je vlasnik 3 avio kompanije.

          Danas vidimo da nije Toto nego Lauda bio ključni čovjek za uspjeh Mercedesa. U roku od dvije godine od kad je umro manje više sve se raspalo, vidjet ćemo tko će parkirati na grid u Bahreinu…..

          Dakle, taj čovjek ne može biti prosječan ni zbog onoga unutar F1 ni zbog onoga izvan F1. Namjerio si se na krivog.

          Saninz? Pa kad pogledam semafor, pobijedio je momčadskog kolegu uz nekoliko “hold position” naredbi. Dakle realna razlika je i nešto veća nego što kaže semafor, pa eto ne znam kako se definira taj racecraft.



          2
          1

          1
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          Kod Laude je to više stvar karaktera. I on sam je izjavio kod sklapanja ugovora s McLarenom, ako se ne varam da je od, bubam, milon 1 dolar za vozačke sposobnosti a ostalo za karakter.
          Ne znam kako Lewis dijeli sviojih 40 milja.


          0
          0

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Može, ako budem pisao da je sreća uticala na sva ta dostignuća koja si napisao.
          Srećom imao je novca da uđe u F1. Srećom pa su mu ljudi htjeli dati kredit. Srećom pa je preživio požar … itd. Lauda je meni najdraži i najbolji vozač, nisam se ja namjerio ni na koga. Pokušavam ti ukazati kako meni besmisleno zvuče ta vadiona na sreću.
          I ne slažem se da je Lauda umro tada kad si napisao, bez obzira u kojem smislu mislio.

          Dakle, Sainz treba nadmašiti LeClerca u racecraftu (u cijeloj sezoni) i pobijediti bar u nekoj utrci (ne LeClerca, nego pobijediti u utrci), Momak ima 0 pobjeda i 0 PP i ti mene pitaš zašto su njih dvojica neuporedivi?
          To što je na tablici pobijedio LeClerca, uz LeClercova dva DNF, meni ne znači puno.



          2
          0

          2
        • Marlboro
          Bubasvaba Prikaži

          @Har Kl, znači da ljudi koji su nadređeni i koji plačaju LH kažu da vozi žuti bolid, nije bitno što ti i ja vidimo da je bolid crn, bitno je što nadređeni kažu. Super, u životu moraš uvijek poverovati svima sve što kažu :)



          1
          1

          0
        • Mercedes
          Har Kl Donator Prikaži

          Ima neka stvar koja se zove vjerodostojnost. Druga stvar je znanje.
          Znači kad nekom stane bolid, ti možeš vjerovati da je stao zato što ga je vozač greškom ugasio, ili poslušati izjavu lica koji imaju uvid u kompletnu telemetriju bolida.
          Da li vjerovati vračari koja proriče nešto, zbog toga što je nešto vidjela/ usnula ili nauci koja ima egazktne podatke.
          Do tebe je …


          0
          0

          0
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        @wapi

        Sreća ga pomazila? Kad bi sad recimo Alpine od svih vozača na gridu ponudio mjesto Maxu , a ovaj iz sigurno dobrog Red Bulla pristao otići. I Nakon 2 sezone počeo dominirati i ja dodjem i napišem ma sreća ga pomazila svi bi ste me ispljuvali.

        Mercedes sa Totom i Laudom su u to vrijeme početaka ulazili u jak projekat i od svih vozača izabrali su jednoga kome će u ruke dati taj Mercedes. Jer pored dobrog plana trebao je neko siguran da će to na stazi sprovesti u djelo. Zašto nisu išli po Alonsa,Kimia,Vettela po vama na sajtu sve bolje vozače od Hamiltona???

        I šta je tek trebalo imati da iz svog matičnog tima sa kojim je postao prvak predje u taj lijepo zamišljen paket o kojem su mu pričali Toto i Lauda? Vjerujem da takvu priču imaju svi pa npr tako završe u Renaultu kao Ricciardo.


        0
        -3

        3
        • Ayrton Senna
          OffLiberyMedia Prikaži

          Nisu ukazili u jak prjjekt kad je LH dolazio, nego su već bili u jakom projektu. LH je otišao u Merc samo zato jer je kao i sada sto radi, krivio ekipu za gubitak titule 2012. Eto, nekim čudom je profitirao iz toga.



          1
          -2

          3
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Pa evo što je trebalo:
          – razočaranost trenutnim timom, prošle su 4 godine od titule
          – vreća novaca
          – dali su Buttonu jednak status kao i njemu

          O Alonsu nisu imali dobro mišljenje – toksičnost, sukobi, problemi, politika
          Kimi je uživao u Lotusu, tek se vratio u F1.
          Vettel je bio u nizu prvak s RedBullom, zašto bi on mijenjao momčad s 2012 na 2013.

          Druga stvar, doslovno svi vozači F1 su jaaaaaaaaaaako dobri vozači i u pravom autu mogu biti prvaci. Jer F1 jje prvenstveno natjecanje konstruktora, a vozači čine relativno malu razliku. Prednost koju je Mercedes imao svake godine do ove mogao je do titule dovesti bilo koji F1 vozač s nekoliko godina iskustva /da se baš ne razbija prečesto). Koliko je Hamilton pomogao momčadi se nekim svojim feedbackom? Ne znam. kolika je tu razlika među vozačima. Da li bi Rosberg ili Karun Chandook bili jednako dobri pomagači u razvoju bolida – nemam na osnovu čega znati.

          I da, ako sad Max prijeđe u Alpine i oni za 2 godine postanu prvaci, tvrdit ću da je imao sreće, a ne da je on učinio Alpine prvacima.



          7
          7

          0
        • Lewis Hamilton 44
          NRteamLH44 Prikaži

          wapi , ne vjerujem da je presao u Mercedes zbog nijednog od razloga koje si nabrojao. Mislis da bi neki sampion , presao u losiji tim nego u kojem se nalazi radi novca? Mozes vidjeti Maxa u Alpha Tauriu zbog vrece novaca?

          Mozes misliti kako ga je brinuo Button , najdosadniji vozac u F1 tipa Bottasa.

          Da je bio razocaran timom , to mogu povjerovati , ali u to vrijeme McLaren je bio jedan od 3 bolida u kojima si zelio biti ako si se nadao tituli. Sada se mozda Mercedes cini veliki , pa ovo malo cudno zvuci , ali tada je McLaren bio pojam za Mercedes. Cak je i Schumacher smijesno izgledao u tom Mercedesu izgubivsi od Rosberga.

          Mislim da nisi u pravu sa tim da vozaci cine malu razliku, jer da je prvi vozac Mercedesa bio Bottas,mislim da bi Max vec slavio 2 titulu zaredom,a bogami i Vettel bi imao jos 2 titule na one svoje 4.
          Znaci 3 vozacke titule manje bi imao Mercedes da je Bottas vozio Mercedesa umjesto Hamiltona,pa sad eto ako nije do vozaca…
          Mercedes bi lagano izgubio par prvenstava da se pitalo Bottasa.

          Isto tako se moze reci za Red Bull, da ga je vozio iko drugi osim Maxa , taj bi bolid ocito bio 3-4 desetinke sporiji na stazi, jer su ga na tom nivou vozili redom od Kvyata, Ricciarda pa do Pereza.

          Gdje bi bio Alpha Tauri da je prvi vozac Tsunoda?

          Evo ja tebi nabrajam sve te jaaaako dobre vozace, i nema nijednog razloga da kazes da su bili u nekom hendikepu u odnosu na prve vozace, nego je to njihova prava slika, a sa tom slikom ne bi ostvarili ni 50% uspjeha.

          Tako da opet dolazim do toga da bi bilo koji vozac izgubio 2 titule od Vettela 2017-2018. I bilo koji drugi vozac bi vjerovatno izgubio od Maxa 2020-2021.

          Bilo koji drugi vozac ne bi imao toliko pole positiona za Mercedes, jer ih Hamilton nije osvajao sa 1 sekundom prednosti , nego je izvlacio onih par stotinki koje prave sampionsku razliku.


          0
          -3

          3
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Jednu godinu je od dosadnog izgubio.
          Taj McLaren je bio legenda i zbog Mercedesovog motora i suvlasništva. Ta puna podrška je od 2010 smanjena i možda mu je to falilo. Poznavao je pola momčadi. Taj “početnički Mercedes” je tada vodila jedna od najvećih zvijezda F1 (Ross Brawn) koji je 2009. pojeo cijelu konkurenciju i učinio “dosadnog” Buttona prvakom…. Ta 2009 je BTW bila zadnja godina da je kupac motora pobijedio proizvođača.

          Dosadni Button ga je 2011 pobijedio, a 2012 je LH pobijedio za 2 boda, dakle pobjegao je od dosade koje je bila jednako dobra iz momčadi u kojoj je podrška Mercedesa kopnila u momčad sa puno podrškom Mercedesa i beskonačnim budžetom, za razliku od McLarena kojem je falilo 100 milijuna….
          Ali zašto je prešao zna samo on.

          Baš me zanima kako bi AT ponudio više od RBa, kad im lova dolazi od RBa :)

          Niti jedne godine pa niti 2017,2018 ili 2020 nitko nije bio niti blizu, pogotovo nakon ljetne pauze.

          Gdje bi bio AT da mu je Tsunoda prvi vozač? A jel Tsunoda udovoljava mojem uvjetu da ima nekoliko sezona iza sebe. Vidiš da je Merc Russela kalio 3 godine u Williamsu.

          Hamilton je osvajao PPove tijesno, ali u odnosu na BOttasa i Rosberga, a ne u odnosu na ostale, u Race paceu su bilo brzi onoliko koliko je trebalo. NIje bilo razloga da forsiraju više nego je bilo nužno.



          4
          4

          0
    • Daniel Ricciardo 3
      Kicker Prikaži

      Ante pa kako mogu Gasly i Lando ispred Lewisa koji su imali svojih grešaka, a nisu bili u borbi za naslov prvaka.
      Pa da se izvuku sad njihove greške i vrte u eteru pa jel bi ih stvarno stavio odmah iza Maxa?
      Znam da mi volimo te antiheroje i jedva smo dočekali dati drugu šansu Gasly-u ali dali bi ti stvarno sad da si Horner ili Binotto ili Zack zvao Gaslya da ti bude 1. vozač za borbu za naslov naspram Sainza ili Leclerca koji su realno stvarno na top razini protiv svih kolega?

      Overtaking skills od strane Gasly-a su jednostavno jako slabi, bio je dobar kad se kvalificirao visoko (naspram Tsonode) i bio u praznom prostoru. Ostalom RB ima sve podatke i postoji razlog zašto ga ne zovu natrag.



      2
      2

      0
    • Lewis Hamilton 44
      LH1985 Prikaži

      Vjerovatno nisi raspoložen ili si radi xy loše volje pa ćemo ti oprostiti ovaj tekst koji je po mom sudu nešto najpliće od sportskog novinarstva koje sam pročitao. Bez ljutnje :)



      5
      0

      5
  20. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Cjelokupna lista 1-20 slazem se u grubo sa svim. Osim Hamiltona. Koji je po meni rangiran prenisko.
    Imao je žutih minuta u sezoni. Ali iz tih njegovih žutih minuta izvukao bi se svojom brzinom i srećom. Lando je imao bomba sezonu do Rusije.
    Gasley je imao vrhunskih partija, ali AT je dobar bolid pa neka netko kaze sto hoće…

    Da je bilo tko sjedio u Hamitonovom bolidu, Max bi osvojio naslov puno puno lagodnije i ne bi mu trebala sreća SC u zsndjih 4 kruga. Ovo što netko govori da bi bilo drugacije da su u Mercedesu sjedili Alonso ili Leclerc, mogu na to samo reći ha ha ha. Živite u filmu. Ne kazem da su to loši vozači, ali ove sezone s Maxom bi se samo mogao nositi Hamitlon, ne zbog toga što je on brzi od navedinih, mislim mozda i je, vjer je, nego zato jer ima i auru sreće koja ga je izvukla iz teskih rupa. Ali eto sreća prati hrabre ili možda brze…
    1. Max
    2. Hamilton
    Pa svi ostali.



    5
    1

    4
  21. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Sada kada su i sefovi F1 timova i vozaci F1 timova izglasali top 10 poredak vozaca za sezonu 2021 , i samo potvrdili koliko je zapravo ovaj poredak na F1 pulsmedia hr los i neobjektivan,sastavljen sa navijacke strane,samim tim nekvalitetan.



    2
    1

    1

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.