Izdvojeno

Vettel: Previše utrka bi moglo učiniti Formulu 1 manje posebnom

Piše: Katarina Predovan

Prije 1 godinu, 24 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Vozač momčadi Aston Martina Sebastian Vettel smatra kako bi proširenje kalendara Formule 1 učinilo tu vrstu automobilističkog natjecanja manje posebnom.

Tijekom jučerašnjeg dana stigla je vijest o kalendaru za iduću sezonu koji sadrži 23 utrke, što je najveći broj utrka u sezoni u povijesti natjecanja Formule 1. Već nekoliko puta bilo je riječ o stresu i naporu koje proživljava osoblje svake momčadi u tako zgusnutom rasporedu. Vettel smatra kako je previše utrka mana Formule 1:

“To je samo moje mišljenje i ne vrijedi ništa, ali mislim da ne bismo trebali imati toliko utrka.”

“Iz više razloga. Kao prvo mislim, možda je to previše utrka koje bi ljudi mogli gledati. Više nije posebno, ako ih ima toliko.”

“I drugo, suosjećam sa svima koji rade u F1. Mi vozači imamo dobre strane u toj priči: možemo doći u srijedu navečer i otići, ako pronađemo let i tako dalje, u nedjelju navečer.”

“Ali momčad već ima puno više stresa. Oni stižu u ponedjeljak ili subotu tjedan prije, grade garažu, pripremaju bolide, a zatim moraju raditi cijeli tjedan te spakirati stvari, poslati sve natrag i pripremiti se natrag u tvornici.”

“Za njih je to posao u kojem ste zaposleni svaki radni dan i gotovo svaki vikend, pa nemate vremena za sebe. I mislim da smo u vremenu u kojem ljudi rastu i postaju sve svjesniji da i oni imaju život, te da taj život ne pripada poslodavcu.”

Sebastian Vettel

S obzirom na sve teži posao koji trebaju obavljati članovi momčadi, neki od njih su se potpuno odmakli od sudjelovanja u trkaćim vikendima. Vettel smatra kako je velika greška uvoditi veliki broj utrka s posljedicom manjka osoblja zbog stresnog posla:

“Nisam ja glavni i očito postoje neki drugi interesi, ali samo se brinem da ljudi imaju ravnotežu između svog života kod kuće i vremena provedenog daleko od doma.”

“Mislim da bi to trebao biti broj utrka koje su održive da zadrže vašu strast dugi niz godina, a ne da bude, znate, isisana nakon dvije ili tri godine.”

Sebastian Vettel

Komentiraj

24 komentara

  1. Mislim da nije toliki problem broj utrka koliko raspored po svijetu.
    Imamo Australija, Italija, Miami, Spanjolska, pa Monaco, Baku, Kanada, UK.
    Nek stave na “hrpu” azijske, europske pa americke staze. A ne ova skakanja po globusu.



    9

    2
    • To je mozda logisticki problem, ali ne znam sto bi gledatelji dobili s time. Osim toga, ne moze se momcad ne vracati u bazu, ljudi obiteljima 5-6 utrka zaredom, dakle 2+ mjeseca.



      7

      0
      • Nisam ni mislio na perspektivu gledatelja. Meni osobno bi svaki vikend bilo ok.
        Vise sam ciljao na tu logisticku i obiteljsku stranu. Mogu biti mjesec dana u Aziji, pa se vrate u Europu (gdje mogu i doma izmedju utrka), pa Amerike, opet Europa i tak.
        Znam da nema win-win rjesenja ali ovo mi se cini kao najmanje zlo.



        4

        1
  2. 20 je optimalan broj
    Ali, money, money, money….



    14

    0
  3. Slozio bi se sa recenim na temu…
    Moj neki broj bi bio 17 sto je sasvim dovoljno…



    8

    0
  4. Meni kao gledatelju bolje što više akcije.



    6

    0
  5. Ayrton Senna
    Scuderia Prikaži

    Meni osobno ne opada interes sa povećanjem broja utrka dok god je prvenstvo ovako uzbudljivo i dok su utrke napete kao ove sezone.



    9

    0
  6. Najbolji raspored je imala sezona 2001, sve utrke po mjeri čovjeka, taman koliko ih treba biti :
    1 Australian Grand Prix 2 Malaysian Grand Prix 3 Brazilian Grand Prix 4 San Marino Grand Prix
    5 Spanish Grand Prix 6 Austrian Grand Prix 7 Monaco Grand Prix 8 Canadian Grand Prix
    9 European Grand Prix 10 French Grand Prix 11 British Grand Prix 12 German Grand Prix
    13 Hungarian Grand Prix 14 Belgian Grand Prix 15 Italian Grand Prix 16 United States Grand Prix
    17 Japanese Grand Prix



    9

    0
  7. …kao i ‘kiddy champagne’ u nekim zemljama tako i F1 postaje isključivo ‘milking cow’ i prestiž za superbogate, nešto kao i pokušaj superlige u nogometu…pa nije uspjelo pa sad eto kupili engleski klub i sad če klonirati 3 messija za napad , 3 modrića za vezu i 4 chiellinija za obranu…srećom golman im je dovoljan samo jedan, dovoljno je jednog klonirati za rezervnog…previše utrka!!!!



    7

    0
  8. “I mislim da smo u vremenu u kojem ljudi rastu i postaju sve svjesniji da i oni imaju život, te da taj život ne pripada poslodavcu.”

    Ovo nažalost vrijedi za mnoge poslodavce u svijetu pa tako i u Hr!



    10

    1
    • Zasto nazalost 😎



      1

      5
      • “Ljudi rastu i postaju sve svjesniji da i oni imaju život, te da taj život ne pripada poslodavcu.” Zbog toga. Mnogi poslodavci nisu svjesni toga da radnik nije njihov rob, da mu ne mogu dodavati sve vise posla i ocekivati da im je na raspolaganju 24/7!!!



        8

        0
        • Ne treba igrati na svijest poslodavaca. Treba to država rješiti striktnim zakonima i provjerama.

          Ne prepušta država nama na svijest hoćemo li ići 50kmh iznad ograničenja ili popiti nešto.Love nas iza svakog grma ko zečeve 😁

          Ima se sluha samo kad se treba narod kažnjavati 🙄



          4

          1
        • @Alonso1983

          Ja sam to shvatio kao nesto pozitivno u izjavi posto se referiralo na “rast” radnika pa sam zato pita zasto nazalost 😎


          0

          0
        • A ja sam se osvrnuo na poslodavce koji toga očito nisu svjesni!


          0

          0
        • Kmecat ce kasnije ka i ovi nasi kad ne mognu nac radnika od povjerenja 😬

          Ali da mi je ti sve skupa previse oko F1 utrka, jeste.. Bude ka NBA regularna NBa sezona, zanimljivo i napeto u pm…


          0

          0
  9. 12.-3. mjesec nema nista,plus ljetna pauza mjesec dana i u prosjeku svaki drugi vikend utrka i iznadprosjecne place. Auuuu prestrasno cisti mobing nad radnicima..



    3

    3
    • Michael Schumacher
      Lujo7 Prikaži

      Jesi siguran da nema ništa dok traje prijelaz iz jedne u drugu sezonu, tad se još priprema bolid za iduću sezonu i isprobavaju svakakvi noviteti a zna se da za vrime ljetne pauze najčešće dolaze nove stvari na bolid tako da ekipa i tad radi punom parom
      Sad kakve su im plaće u to neću ulazit jer nemaju sigurno svi iznadprosječne plaće, al kad gledaš sa druge strane svjestan si nedostatka slobodnog vrimena kad prihvaćaš takav posa al svakako da je 23 utrke ipak previše jer to te ispadne nekoliko vezanih vikenda tokom sezone



      7

      0
  10. Ova karta koju igra na račun poslodavaca i robovlasnika mi je totalna glupost. Nešto u rangu s ne radnom nedjeljom u RH koja se u zadnje vrijeme proteže po medijima gdje je AS obitelj.

    Vettel neka ide u penziju i uziva s obitelji, a njegovi mehaničari sigurno ne rade za crkavicu i spajaju kraj s krajem.
    Ako ne može pratiti tempo F1 neka otvori obrt i servisira bosch pumpe i bude poslodavac i neka vidi kako je teško kad zaškripi. Zašto on mora biti u F1 kad sa svojim znanjem moze dobiti posao u bilo kojoj povezanoj industriji.
    Ako ti se ne svida idi dalje.

    F1 je korporacija poput Coca Cola nista se tu bitno ne razlikuje. Direktor Coca Cole ima zadatak da svake godine ostvari rast prodaje 2% i svake godine se traže novi načini i novi kanali, tako i F1 ima zadatk povećati broj prihoda/gledanosti i sto ja znam već.
    Tko ne moze pratiti taj tempo neka izade iz tog cirkusa.



    4

    8
  11. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Vettel i mi smrtnici radimo čitavu godinu i veselimo se godišnjem odmoru. Samo mi nemamo takve plaće kao oni. Uostalom sami su se javili na natječaj za taj posao.



    2

    1
  12. Najbolja zaštita prava radnika je da taj radnik ima znanja koja drugi ne može naučiti za 15 minuta i da je niska nezaposlenost u njegovom poslu. Sve ostalo: država, kontrola, administracija samo proizvodi neproduktivne troškove…. Ovako, ako ti ne valja posao za 2 dana nađeš drugi.


    0

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni