Izdvojeno

F1 želi uvesti obvezne vožnje za mlade vozače tijekom treninga

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 godinu, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Čelnici Formule 1 potvrdili su kako već od iduće sezone žele uvesti pravilo po kojem bi sve momčadi morale dati priliku mladim vozačima na određenom broju slobodnih treninga.

“Tema mladih vozača vrlo nam je bitna i zanima nas, stoga, u vremenu kada su testiranja toliko ograničena, postoje ideje o kojima ćemo raspravljati na idućim sastancima s momčadima”, rekao je izvršni direktor F1 Stefano Domenicali.

“Konkretno, želimo da prisutnost mladih vozača na slobodnom treningu postane obvezna.”

Momčadi već godinama imaju mogućnost da na prvom treningu u petak u jednom od bolida sjedi vozač koji nije dio standardne postave, a zadovoljava kriterije koji su manji nego za nastup na samoj utrci. Roy Nissany tako je triput dosad ove sezone vozio za Williams, Guanyu Zhou jednom je sjedio u Alpineu, dok je Callum Ilott dobio dvije vožnje za Alfa Romeo – švicarska momčad koristila je i rezervnog vozača Roberta Kubicu na trima treninzima, prije nego je na posljednjim dvjema utrkama Poljak mijenjao covid-pozitivnog Kimija Raikkonena.

Takva pravila vrijede još od 2007., a prvo pravilo koje je davalo priliku trećim vozačima bilo je uvedeno 2003. godine. Tada su momčadi imale treći bolid pa im je bilo dozvoljeno da ga na prvom treningu koriste za treće vozače. Od 2004. to je bilo dozvoljeno momčadima koje su sezonu ranije završile niže od četvrtog mjesta u prvenstvu.

Sportski direktor F1 Ross Brawn potvrdio je da se žele uvesti obvezne vožnje za mlade vozače, s time da još uvijek rade na definiciji mladog vozača, odnosno rookieja – na testovima mladih vozača, oni su definirani kao vozači s najviše dvije odvožene F1 utrke:

“Petkom će svaka momčad morati odraditi prvi trening s rookiejem. Vrlo smo pažljivi oko definiranja rookieja.”

“Mislim da će iduće godine morati imati mladog vozača u petak, svaka momčad određeni broj puta.”

Šef McLarena Andreas Seidl komentirao je ideju u pozitivnom tonu, a usput je otkrio koliko puta bi u početku bilo obavezno da momčadi koriste mladog vozača.

“Sasvim sam zadovoljan time. Također ima smisla da to uvodimo postepeno. Iduće godine pričamo o dva ili tri treninga, što je dobar prvi korak.”

“Kasnije mislim da bismo bili zadovoljni da se taj broj treninga poveća.”

Komentiraj

5 komentara

  1. Fernando Alonso 14
    Lukica Prikaži

    Nek uvedu pravilo da svaka momčad mora jednom u sezoni pobijedit, eto čisto tako, nek se nađe…



    5

    3
    • hahaha svaka cast.toliko pravila imati je suludo.Neko nece smjeti prdnut bez da pogleda koji paragraf pravilnika.



      8

      3
      • “Toliko pravila imati je suludo.”

        Legendo, sport se doslovno zove Formula 1, gdje se prema formuli pravila, uputa i propisa kreira bolid za utrkivanje. Tehnička i sportska pravila u Formuli 1 su kao trava i lopta u nogometu, bazna podloga svega.

        I što je toliko loše u tome da mladi vozači dobiju pozornost F1 svijeta, makar to bilo na slabo gledanom treningu?



        10

        6
  2. Super.

    Često se sve vrti oko toga čiji tata ima više para i on će testirati na treningu, a ovako će kroz F1 procirkulirati i dobiti pozornosti mnogo više mladih vozača – i to čak i onih kojima je prednost talent, a ne novac.

    Samo da Alonso ne uleti na test mladih vozača kao lani. 😂



    9

    9

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni