Izdvojeno

Tko je George Russell

Piše: Tomislav Tkalčević

Prije 1 godinu, 11 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 7 minuta

Mercedes je potvrdio kako je George Russell njihov drugi vozač za sljedeću sezonu, te će biti novi timski kolega Lewisu Hamiltonu. No, tko je zapravo George Russell i kako je došao do mjesta vozača u Mercedesu?

Rođen je 15. veljače 1998. godine u King’s Lynnu u Engleskoj, te je najmlađe dijete, ima sestru Caru i starijeg brata Benjyja. Sa 7 godina počinje se baviti kartingom uz brata Benjyja koji se također natjecao. Odrastao je u Wisbechu gdje je pohađao i školu. Sa 18 godina seli u Milton Keynes kako bi bio bliže svojem timu s kojim se natjecao. Godine 2009. postaje prvak MSA British Cadet Championshipa i British Opena. Od tada do 2013. godine osvaja:

  • 2010. godine Super One British championship, Formula Kart Start British i VN Kartmasters British
  • 2011. godine (KF3 klasa) SKUSA Supernationals – CIK-FIA prvak Europe
  • 2012. godine brani naslov prvaka
  • 2013. godine završava kao 19. u CIK-FIA svjetskom prvenstvu (KF1 klasa)

Godine 2014. debitira u single-seater natjecanjima u Formula Renault 2.0 Alps prvenstvu. Prvenstveno je potpisao za Prema Powerteam, no u zadnji tren se predomislio i potpisao za Koiranen GP. Propustio je jednu trku zbog bolesti, a na kraju je završio četvrti u ukupnom poretku, te se jednom pojavio na pobjedničkom postolju, na Red Bull Ringu. Također se natjecao i u Eurocup Formula Renault 2.0 prvenstvu, gdje je u Moskvi vozio za Koiranen GP prije prelaska u Tech 1 Racing za zadnju utrku u Jerezu, gdje se natjecao kao “gost natjecatelj” – natjecatelj s pozivnicom. Na toj utrci je pobijedio nakon starta s pole pozicije.

Iste godine natječe se i u Formuli 4 gdje vozi za branitelje naslova Lanan Racing. Prije zadnje utrke, prvenstvo se odlučivalo između njega i njegovog timskog kolege Arjuna Mainia i dvojca iz HHC Motorsporta, Sennana Fieldinga i Raoula Hymana. Nakon starta s pole pozicije, George Russell pobjeđuje i osvaja naslov s 3 boda prednosti ispred timskog kolege Mainia.

Nagrada za osvajanje BRDC Formula 4 naslova uključivala je testiranje bolida GP3 serije za Arden Motorsport na stazi Yas Marina u Abu Dhabiju. U prosincu Russell osvaja i McLaren Autosport BRDC nagradu, ispred Alexandera Albona, Bena Barnicoata, Sennana Fieldinga, Seba Morrisa i Harrisona Scotta, te je tako postao najmlađi osvajač ove nagrade ikad. Jedan dio nagrade je 100 000 britanskih funti, a drugi članstvo u British Racing Drivers’ klubu i test vožnja McLaren Formula 1 bolida.

Russell 2015. godine debitira u Formula 3 natjecanju vozeći za Carlin pobjedom na drugoj utrci prvog vikenda na Silverstoneu. Drugi i treći bili su također debitanti Charles Leclerc i Antonio Giovinazzi. Tokom sezone još se dva puta uspinjao na pobjednički podij u Spa-Francorchampsu i na Norisringu, te je sezonu završio na šestom mjestu. U poretku debitanata završio je drugi, iza Charlesa Leclerca.

U rujnu iste godine natječe se na Masters of Formula 3 eventu (koji se ne boduje za prvenstvo) na stazi u Zandvoortu. Nakon kvalifikacijske utrke završio je četvrti, a na utrci drugi iza timskog kolege Antonia Giovinazzija.

Godine 2016. prelazi u Hitech GP, pobjeđuje na dvije utrke u sezoni i sezonu završava kao treći u ukupnom poretku.

Od početka sezone 2017. godine George Russell se natječe u GP3 seriji gdje vozi za ART Grand Prix. Prvu vikend u Barceloni završava na četvrtom i petom mjestu. Sljedeći vikend na Red Bull Ringu uzima pole poziciju i pobjeđuje po prvi put u GP3 seriji. Na Monzi uzima četvrtu pobjedu sezone pobjeđujući ispred timskih kolega Jacka Aitkena i Anthoinea Huberta. Na kraju 2017. godine postaje prvak GP3 serije.

Početkom 2017. godine Russell se pridružuje Mercedes-AMG Petronas Motorsportu kao dio njihovog juniorskog programa. Na kraju prvog dijela Formula 1 sezone početkom kolovoza sudjeluje u testiranjima Formule 1 na Hungaroringu, a krajem godine debitira u Formuli 1 na treningu za VN Brazila u tadašnjoj Force Indiji, te kasnije vozi na prvom treningu VN Abu Dhabija.

U siječnju 2018. godine George Russell je potvrđen kao vozač za ART Grand Prix čime je najavljeno njegovo natjecanje u FIA Formula 2 prvenstvu. Na debitanskoj utrci u Bahrainu kvalificirao se kao drugi, a utrku završava peti. Te sezone u Barceloni pobjeđuje nakon duela sa Nyckom de Vriesom, te se penje na drugo mjesto u ukupnom poretku. Do kraja sezone u borbi za naslov prvaka pobjeđuje sunarodnjaka Landa Norrisa. U svibnju godine sudjeluje na testiranjima za Pirelli nakon VN Španjolske vozeći Force Indiju, gdje je odvozio 123 kruga. U rujnu te godine Williams je potvrdio kako je George Russell potpisao ugovor te će voziti za Williams u sezoni 2019. godine zajedno s Robertom Kubicom.

U njegovoj debitantskoj sezoni u Formuli 1, Williamsov bolid FW42 nije mogao držati korak s ostatkom, te je Georgeu Russellu jedini suparnik na stazi bio njegov timski kolega Robert Kubica. Najbliže osvajanju bodova bio je na VN Njemačke gdje je završio kao 13., no kasnije je promoviran na 11. mjesto nakon diskvalifikacije oba vozača Alfe Romeo. Bod mu je pobjegao jer ga je u završnim krugovima utrke pretekao timski kolega Robert Kubica. Sezonu je završio kao posljednji u ukupnom poretku i kao jedini vozač bez ijednog osvojenog boda.

U sezoni obilježenoj pandemijom 2020. godine, Russellov timski kolega u Williamsu je Nicholas Latifi, suparnik iz Formule 2. Na početku sezone na VN Austrije Russell je morao odustati zbog problema s pritiskom goriva, a na sljedećoj utrci, kvalifikacije za VN Štajerske završio je na 11. mjestu nakon kišnih kvalifikacija, a utrku je završio na 16. mjestu. Na VN Emilia Romagna Russell je izletio sa staze s 10. mjesta, vozeći se pod safety carom. Ovaj incident sam je opisao kao “najveću pogrešku karijere”.

Na VN Sakhira Lewis Hamilton je bio pozitivan na koronavirus, te nije bio u mogućnosti voziti utrku. Umjesto njega u Mercedesov bolid je tako uskočio George Russell. Prije utrke izjavio je kako ne osjeća pritisak, a Toto Wolff je izjavio kako je jedino što očekuje da završi među pet najboljih. George, koji je 11 centimetara viši od Lewisa Hamiltona, vozio je u broj manjim tenisicama kako bi uopće stao u Lewisov bolid, te se nakon treninga požalio kako u Lewisovom bolidu nije baš najudobnije za njega.

“Tu je bol i tu su masnice, da budem iskren. No, već smo razgovarali što se treba promijeniti. To se ne može odraditi u par minuta. Mijenjamo sjedalo, radimo marljivo s dečkima kako bi se to riješilo do nedjelje. Siguran sam da ću biti u redu.”

George Russell, VN Sakhira 2020

U kvalifikacijama je osvojio drugu startnu poziciju sa zaostatkom od 26 tisućinki sekunde iza privremenog timskog kolege Valtterija Bottasa. Odmah na startu, Russell je preuzeo vodstvo i vodio veći dio utrke, sve do 20 krugova prije kraja kada su Mercedesovi mehaničari zamijenili gume i na Russellov bolid postavili gume koje su trebale završiti na bolidu Valtterija Bottasa, te je morao ponovno ući u box na ponovnu promjenu guma sljedeći krug kako bi se ispravila pogreška. Russell je završio na devetom mjestu i imao je najbrži krug, čime je osvojio ukupno 3 boda. Nakon utrke, odradio je medijske dužnosti i vratio se u Williams, što mu je teško palo, nakon što je Lewis Hamilton proglašen sposobnim voziti sljedeću utrku. S utrke ćemo pamtiti i fantastično pretjecanje nad Bottasom u direktnom okršaju na stazi.

Williams je za 2021. zadržao vozačku postavu Russell-Latifi. Na VN Mađarske, nakon što je startao sa 17. mjesta, te nakon diskvalifikacije Sebastiana Vettela, ostvario je najbolji rezultat karijere u Formuli 1 te završio kao osmi, te osvojio prve bodove za Williams. Tijekom kišnih kvalifikacija za VN Belgije ostvario je drugo vrijeme, te nakon utrke od 2 kruga iza safety cara osvojio drugo mjesto.

Još mu je devet utrka ostalo do kraja sezone u Williamsu, a nakon toga će dobiti priliku karijere u Mercedesu za kojeg se očekuje da će, unatoč promjeni pravila, i iduće godine biti kompetitivan.

Što očekujete od duela Hamilton-Russell?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Komentiraj

11 komentara

  1. Budući šampion sigurno, svaka čast za članak :)



    5

    1
  2. Jedva čekam upoznavanje: “George, it’s James”.



    2

    3
  3. x1

    Meni on izgleda kao zlostavljano dijete iz jednog od aristokratskih internata koje će jednog dana puknuti pa se u nekom podrumu s prostitutkama igrati Hitlera….

    Eto to su moje asocijacije kad ga vidim. Nekako nemam dojam da mu je u glavi sve na broju.



    15

    2
  4. Sebastian Vettel
    The Best F1 Driver Prikaži

    Bottas je imao daleko ozbiljnije i veće rezultate od Russella prije dolaska u Mercedes, a bio je i nova nada ili ti ga novi “leteći Finac”…
    Pa su ga svejedno Toto i ekipa sveli tek na ultra poslušnog vodonošu…
    Osim ako Hamilton ne ode u Ferrari ili ako nešto drastično ne zahladi odnose na relaciji Toto – James – Lewis, za očekivat je da će se isto desit i sa Russellom…



    3

    3
  5. U Mercedesu su morali probati naći momčadskog kolegu Hamiltonu koji će mu biti po performansama još bliži nego Bottas. Jer kad je ovako zgusnuto na vrhu, Bottas definitivno ništa ne pomaže Hamiltonu ako starta npr. 5 i onda se vuče ko crknuta mačka do kraja utrke. Nit smrdi nit miriše. Donese on dosta bodova, ali svom kolegi nije pomogao ništa. I zato dolazi Đorđe. Naravno, kad će biti brži od Hamiltona, pustiti će ga da pobijedi.
    Inače, kad smo kod dolazaka, mislim da su još dva nepopunjena mjesta u F1, u Williams bi možda mogao De Vries na mjesto Georga, za nagradu što je za Mercedes postao šampion formule E, a u Sauberu se nadam da će među šefovima momčadi proraditi “francuska veza”, pa da će uzeti ili Zhoua ili Piastria, zavisno o tome koji osvoji F2. Znam da su šanse male ali…..


    0

    3
    • Toto Wolff
      KaTomoF1 Prikaži

      Bottas kompromitira gotovo svaku utrku zbog hama.. sad da svom kolegi nije pomogao baš ništa je smiješno. Merc ima problem sa Maxom i što ga Ham ne može stići, sad bi još vi i da bottas završi ispred ???!! pa lik svaku utrku gdje nema problema završi iza njih dvoje.



      1

      0
  6. James Hunt
    Luca Badoer Prikaži

    Koliko je zapravo jaka britanska propaganda…kad procitam clanak sjetim se i da mu brojke u utrkama i nisu nesto s obzirom na reputaciju i nestvaran one lap pace.

    Nego me to sve podsjeti na Julesa Bianchija…sto je taj radio u duplo vecoj kanturini od Williamsa…kakva steta

    Malo je prevelik kontrast izmedu velicanja britanskih talenata i ignoriranja drugih.

    Npr Giovinazzi ubija ove god u kvalama a nikad ga se ne spomene i jos usput ostaje bez mjesta iduce god…



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni