Russell: Simulator pokazuje da će F1 2022. biti potpuno drugačija priča

Luka Jurić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Russell: Simulator pokazuje da će F1 2022. biti potpuno drugačija priča

Luka Jurić

Williamsov George Russell izjavio je kako rana faza rada u simulatoru oko Williamsovog bolida za iduću godinu pokazuje kako će Formula 1 biti „potpuno drugačija priča“ po novom tehničkom pravilniku.

F1 će iduće godine uvesti najveću tehničku promjenu još od uvođenja V6 hibridnih motora 2014. Radi se o temeljitoj reformi dizajna bolida i njihovih aerodinamičkih performansi.

Ti novi bolidi bi trebali biti nekoliko sekundi sporiji po krugu od sadašnjih bolida, ali bi trebali biti bolji za utrkivanje, što bi omogućilo još bolje borbe na stazi.

Russell je u četvrtak izjavio kako nije „uvelike“ uključen u razvoj Williamsovog bolida za 2022., ali da je odradio nešto malo u simulatoru i da mu je to pokazalo koliko će F1 biti drugačija iduće godine.

„Radi se o početnoj fazi, o izgradnji temelja [za iduću godinu].

Iz vozačke perspektive, konstantno dajete povratne informacije o tome što biste htjeli od bolida za iduću godinu; a to bazirate na ovogodišnjem bolidu.

Ali radi se o potpuno drugačijoj priči. Iduća godina će, ja mislim, biti jedna od najvećih promjena u povijesti Formule 1.

Trenutno, pretpostavljam da je jednako za sve momčadi, [svi] se pokušavaju snaći i shvatiti gdje mogu izvući što više performansi.

Ali dok ne dođemo na stazu za prvo testiranje iduće godine, nitko neće imati pojma [o tome gdje se nalaze u odnosu na konkurenciju]“.

– George Russell

Bazirano na tom radu u simulatoru, Russellove rane pretpostavke su te da bi bolid „definitivno trebao biti bolji za utrkivanje“. Russell se također nada kako će smanjena količina prljavog zraka iz bolida ispred također pomoći i s novim 18-inčnim gumama koje Pirelli priprema za iduću godinu.

„Mislim da će to pomoći i s gumama jer onda imate manje prljavog zraka pa će se gume vjerojatno manje pregrijavati.

Očito također dobivamo i 18-inčne gume. Modeliranje svih tih stvari, masivnih aerodinamičkih promjena, modeliranje tih 18-inčnih guma, kako to utječe na dinamiku bolida, u ovoj fazi, bez ijednog odvoženog kruga na stazi kako bi se mogli prikupiti stvarni podaci, je jako teško.

To sve valjda ovisi o tome koliko je dobra povezanost momčadi. Mislim da ako momčad ima dobru korelaciju između CFD-a i zračnog tunela, i onda na stazi, s nečim jako drastičnim poput ovog, mislim da bi oni trebali biti u dobroj poziciji.

Oni onda mogu vjerojatno zaista vjerovati svojim brojkama, dok s druge strane momčadi koje ne mogu toliko vjerovati svojim brojkama će vjerojatno biti u malom zaostatku.

Radi se o tako velikoj promjeni. Prerano je za reći [bilo što]“.

– George Russell

Iako se radi o ranoj fazi razvoja, Ferrarijev Charles Leclerc smatra kako vozači bez obzira na to mogu imati značajan doprinos u ovoj fazi razvoja bolida za 2022. Leclerc smatra da to mogu napraviti popravljajući slabosti na ovogodišnjem bolidu.

„Teško je jer se zasad radi samo o brojkama i pretpostavkama, ali mi definitivno možemo dati svoju povratnu informaciju, pogotovo u simulatoru.

Mi imamo priliku to raditi jer imamo jako dobar simulator u Ferrariju i možemo isprobati različite stvari u tom simulatoru. To je taj doprinos vozača koji je jako, jako važan.

Što se tiče drugih stvari, jako je rano da mi možemo reći nešto. Jedino što možemo napraviti je pokušati raditi na najbolji mogući način, pokušati što bolje objasniti slabosti ovogodišnjeg bolida i zašto imamo te slabosti, i pokušati smanjiti količinu tih pogreški na bolidu za iduću godinu. Čak i ako se radi o projektu koji je potpuno drugačiji [od trenutnog].

Tako da u simulatoru imamo poprilično velik doprinos i možemo puno pomoći. Također, s ovogodišnjim povratnim informacijama možemo pokušati pomoći momčadi da idu u pravom smjeru, kako bi oni točno znali što nama treba da budemo brzi“.

– Charles Leclerc

Podrži nas

Zadnji donatori:
Ibarac00
avalentic

Top donatori:
wapi
Jester
Crash

F1puls autori su dosad napisali 9518 vijesti i tekstova. Ako cijenite što radimo svaki dan već 7 godina, podržite nas
💳 kreditnom karticom, PayPalom ili Revolutom.
Više informacija »

Luka Jurić
Pulsmedia autor
224 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Nigel Mansell pero Prikaži

    Prije svake F1 sezone koja nosi velike promjene – format natjecanja, aerodinamika, motori…. uvijek se pojave iste rečenice:
    “……Ali radi se o potpuno drugačijoj priči. Iduća godina će, ja mislim, biti jedna od najvećih promjena u povijesti Formule 1………..”
    “……Ali dok ne dođemo na stazu za prvo testiranje iduće godine, nitko neće imati pojma [o tome gdje se nalaze u odnosu na konkurenciju]“.



    6

    0
    • Jackie Stewart veki66 Prikaži

      Bas tako…..od kad pratim F1,tamo od 94 svaki put kad je bila tako “velika promijena pravila” i da ce bit drugavije ovo ono….uvijek je na kraju bila ista prica…..promijenilo se nije nista u samom utrkivanje,samo se promijenila najjaca momcad i tko je glavni lovac na najjacu momcad…..eto ako grijesim,neka me netko podsijeti sta se drugo promjenilo u zadnjih 30 godina….



      4

      2
  2. Aston Martin tiptronic Prikaži

    Također, s ovogodišnjim povratnim informacijama možemo pokušati pomoći momčadi da idu u pravom smjeru, kako bi oni točno znali što nama treba da budemo brzi“….kaže Leclerc …smiješno ..za vas je svaka trka kao otvaranje Kinder jajeta.
    Pojma nemate šta ce se desiti.
    Ne znate što ste bili tako loši u Francuskoj a ni što ste bili dobri na prošloj trci.
    Uopšte ne shvatate ponašanje svog bolida ..ali imate odlican simulator …shvaticete do kraja sezone …ako ne shvatite ..nije bitno i tako su novi bolidi od iduce godine ..i imat cete dosta vremena da shvatite njih.



    8

    0
  3. Renault zd1400rt Prikaži

    Samo se nadam da se neće usporiti na razinu F2 bolida kao 2009. ili koje ono godine.

    Kao što kaže ekipa u komentarima iznad, neće tu biti neke revolucionarne promjene u utrkivanju jer brzina i dimenzije tih bolida na kružnim stazama ne mogu pružiti ono što pruža Moto GP gdje su bolidi (bubam napamet) tri puta uži i ne pate toliko od prljavog zraka.

    Ako će pravilnikom taj fokus na smanjenje prljavog zraka uspjeti i ako napadač može provesti iza drugog bolida desetak krugova na bliskoj udaljenosti, onda bi mogli dobiti zanimljivije utrkivanje i bolje iskorištavanje zavjetrine i DRS zona na ravnicama, a možda i borbe kroz zavoje.

    Najvažnije u svemu je da ne treba zaboraviti da je F1 natjecanje konstruktora na prije svega i da će razlika između konstruktora biti ono 100% sigurno. U najboljem slučaju mogli bi se lupati nogom u guzicu da imamo dvije (ili ću biti bezobrazan pa se usuditi reći) tri momčadi koje će dogodine biti podjednake. Samo se nadam, bez obzira tko će krenuti dominantno, da nećemo čekati 7 godina da ih netko sustigne.

    Kad se već razbacujem slovima, dodao bih da su trenutni bolidi meni jako zanimljivi, bez obzira na dvoboje na stazama. Nikad, a pratim F1 preko dvadeset godina, nisam vidio da se vozači toliko teško prilagođavaju novitetima i da se ovoliko griješi na treninzima.
    Sjećam se da su 2006. na startu imali launch control te da je na startu bolid sam mijenjao brzine do prvog kočenja te kontrolu proklizavanja i tko zna što još.
    Ovi bolidi danas to nemaju. To što zbog ovih vrhunskih vozača to nekad izgleda lako i nekima dosadno, vjerujte mi, nije tako kako se čini.

    I još ću samo dodati koliko se divim Alonsovoj čeličnoj volji da trenira i radi na najvišoj razini s obzirom koliko kilometara i koliko raznih generacija bolida ima iza sebe. I evo ga, poboljšava se i grize. Show

    Ne znam za vas, ali meni je ovaj tekst samo mali detalj od mnogih u kojima uživam u ovom sportu.

    F1 fucking rules!!!



    10

    1
  4. Alpine Alpine Prikaži

    Nadam se da bude drugačija priča i da bude više vozača u mogućnosti pobjeđivati, a da ne bude jedan bolji i točka.
    Jer ako i ove godine recimo Max pobijedi bez nekakvih većih problema na većini utrka i postane novi prvak, naravno imati ćemo nekakvu promjenu nakon više godina i to pozdravljam, ali da će baš biti ludo zanimljiva godina, neće.



    2

    0