Izdvojeno

FOM objavio rezultate simulacije: Red Bull ispred Mercedesa u kvalifikacijskoj formi, Ferrari daleko iza

Piše: Ante Vetma

Prije 2 godina, 25 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Formula One Management je objavio rezultate analize utemeljene na simulacijama nakon tri predsezonska testna dana. Tvrde da su eliminirali razlike u količinama goriva, vremenskim uvjetima i različitim setova guma.

Njihovi rezultati kažu da je Red Bull najbrži bolid u jednom krugu, odnosno u kvalifikacijama, ali da je Mercedes i dalje dominantan u dužem stintu.

Naravno, ostaje pitanje je li netko od njih ostavio adut u rukavu za sam početak sezone.

Kvalifikacijski krugovi

 1.  Red Bull
 2.  Mercedes     +0,52s
 3.  McLaren      +0,59s
 4.  Aston Martin +0,72s
 5.  Alpine       +0,80s
 6.  AlphaTauri   +0,97s
 7.  Alfa Romeo   +1,21s
 8.  Ferrari      +1,28s
 9.  Haas         +1,50s
 10. Williams     +1,95s 

Duži stintovi

 1.  Mercedes
 2.  Red Bull      +0,40s
 3.  Aston Martin  +0,73s
 4.  McLaren       +0,76s
 5.  Alpine        +0,89s
 6.  Ferrari       +1,58s
 7.  Alpha Tauri   +1,76s
 8.  Alfa Romeo    +1,90s
 9.  Williams      +2,00s
 10. Haas          +2,90s 

Kao što se vidi, FOM ne predviđa bajan početak sezone za Ferrari koji izgleda daleko od najbolje petorke, a neizvjesna bitka bi se mogla voditi između McLarena i Aston Martina koji u svojim bolidima sad imaju iste motore.

Komentiraj

25 komentara

  1. Nelson Piquet
    Frantic Donator Prikaži

    Ne vidim “logiku” iza podataka da je bolid X brži u kvalama od bolida Y za 0,52sec, da bi taj bolid Y bio brži od od tog bolida X u dužem stintu (simulacija trke) za 0,4sec
    Ne pamtim takav slučaj.
    Analiza im je za q…..
    Tj. nije čak ni za toga



    23

    2
    • Kroz zadnjih 25 godina F1 bilo je vec par slucajeva gdije su najbrzi bolidi u jednom krugu bili u utrci sporiji na kraju…sto zbog potrosnje i konstantnosti guma,potrosnje goriva i bla,bla razloga…. Tako da nekuzim zasto tu nema logike….



      6

      1
      • Nelson Piquet
        Frantic Donator Prikaži

        Npr.?
        Zanemari slučajeve kada smo imali 2 dobavljača guma ili kada su se kvale vozile sa onom količinom goriva sa kojom se moralo i startati.
        Zanemari i slučajeve kada je bolid X bio brži u kvalama od bolida Y za 0,1sec, a bolid Y bio brži od bolida X u dugom stintu za 0,1sec.
        To je OK.
        Međutim, ovdje pričamo o razlici od 0,92sec!!
        Ja se za ovih skoro 40 godina koliko pratim sport mogu sjetiti nekog PPa iz stare turbo ere, kada su Benettoni pogonjeni onim BMW monstrumom od skoro 1400ks u kvali modu uzimali PP, da bi Williams Honde bile bolje u trkama.
        Ali to su bili “izolovani” slučajevi.



        13

        0
        • Pa sve ok to sto kazes….ali ovo su simulacije testiranja….tako da je sve moguce,tu logika ionako nema smisla… :-) ako tako dugo pratis F1(znaci matoriji si jos od mene :-) hahaha) onda se sigurno sijescas sezone 1997 i predsezonskih testiranja Benetona sa Alesiem i Bergerom…..prebili su sva testiranja od prvog do zadnjeg dana…..a u cijeloj sezoni uzeli samo jednu pobijedu na starom Hockhenheimu,onom od 6,5 kilometera….i to zato sto je Fisichelli otkazala hidraulika na Jordanu,Berger dosao do pobijede…….



          4

          0
        • Nelson Piquet
          Frantic Donator Prikaži

          Koliko se sjećam i Ferrari (neka me neko ispravi, ako nije tačno) je na testiranjima 1991. izgledao bolje od Mclarena, pa su u sezoni imali totalni flop, a sve je rezultiralo otkazom prostu, prije kraja sezone.
          Ali to je drugi par opanaka, kao i slučaj koji si ti naveo (da budem iskren, ne mogu se sjetiti, ali ću ti vjerovati da je bilo tako).
          Dakle, nemoj miješati činjenice da su neki bolidi na testiranjima bili dobri, pa se kasnije u sezoni pokazalo da ipak nisu toliko dobri (tj. da je bilo i puno boljih) sa “činjenicom” (namjerno pod znacima navoda) da su stručnjaci analizom simulacija “izračunali” da jedan bolid ima prednost pola sekunde u hot lapu u odnosu na drugi bolid, a da na dužem stintu kasni skoro pola sekunde.



          7

          0
        • dobro…..tu nemam sta rec…..u ovoj eri sve je jasno……vise nego jasno je da Mercedes glumi….ali jebiga…takva era je……ja ju mrzim,ali …..jebiga……..


          0

          0
      • Toro Rosso
        25_321 Prikaži

        Na simulacijama su uglavnom vrtili 1. stint. Ocito razlika u korist RB-a u brzom krugu su i Mercedesovi problemi sa straznjim downforce-om tj. “bacanjem”, sto je manje faktor kod teskih bolida na pocetku utrke.

        Ali tolikoj promjeni iz jednog do drugog slucaja je tesko povjerovati, zakljucak sigurno ima veliku nepouzdanost (to bi takoder trebali objavljivati). Pa i Merc je priznao da su sporiji u utrci, zar bi to rekli da imaju komotnu prednost…sutjeli bi.



        1

        0
        • da budemo jasni…..ja mislim da je to samo propaganda……..”kao ima neko tko ce srusit Mercedes”……..
          samo da nesto dodam….
          znaci najjaci ponudjac motora ima novu jaku momcad u svom “dvoristu”
          i ……e to slucjno……..sve momcadi sa najjacim motorom imaju najmanje krugova………….cudo……cudo……..:-)



          3

          0

    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Zašto ne, što je tu novog…

      Recimo skoro pa cijela RB era je bila upravo to.
      RB brži od konkurencije u kvalifikacijama, dok je u utrkama konkurencija često znala bit brža.
      Druga je stvar što hrpa staza i općenito današnja aerodinamika + brzoraspadajuće Pirelli gume dovedu do toga da je prestizanje na stazi skoro pa nemoguća misija.
      Ono bolid od iza je vidno brži u uvjetima utrke, no čak ni 0,5 sec po krugu ne znači puno kad dođe unutar sekundu-dvije, onda se sva prednost jednostavno izgubi i nije dovoljna za prestizanje.



      6

      1
      • uz to onaj koji ke prvi ima kud i kamo bolji menadžment guma.. što se svodi na to da diktira race pace, ism ako nema generalni problem sa gumama, tad mu nema pomoći. Recimo Meecedes je vrh na mediumu i tvrđim komponentama, nerjetko brži nego na mekšim, no da je suprotno bio bi vjerovatno problem.



        4

        0
    • Pamtis i to ne tako davno. 2013 godine mercedes je imao skoro pola PP u sezoni, ali setup i grubost prema gumama su ga u duzim stintovima eliminisali. Sad i ovi podaci su vezani za stazu na kojoj je radjeno testiranje i njoj slicne, sigurno da ovakvi podaci ne vrijede za Monza ili Monako.



      5

      0
      • Nelson Piquet
        Frantic Donator Prikaži

        Benz je u sezoni 2013. imao 8 PPa, a RB 11.
        Međutim, koliko god PPa uzeo Benz (čak i da je bilo npr. 13-6 u PP za Benz), da li možemo reći da su imali brži bolid od RBa u kvalama za 0,5 sec?
        Ne.
        To da su bili sporiji u trci, to stoji.
        Ali nisu bili brži u kvalama od RBa 0,5 sec, pa u trci bili sporiji za 0,5 sec.
        Prije će biti da su u kvalama bili u, ajd recimo, egalu (od staze do staze), a u trkama bili sporiji od RBa za 0,5 sec (negdje više, negdje manje, od staze do staze).
        Naravno, nije sad ovo neka duboka analiza.
        U tome je razlika između ovog slučaja i onoga na što sam poentirao u svom prvom postu.



        7

        0
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Ma dobro, i ova analiza može biti samo mjerilo za ovu stazu. A sigurno se znalo desiti da neko ima toliku razliku između kvala i utrke na određenoj stazi. Ali to ne znači da vjerujem ovoj analizi, ne samo zbog Mercedesa… :)



          1

          0
  2. Super Aguri
    luke990 urednik Prikaži

    Alfa ispred Ferrarija 😂😂😂



    8

    0
  3. Safety Car
    Osnes Prikaži

    Zanimljivo. Ne sjećam se da li su i lani poslije testiranja bile kakve procjene i ako jesu jel tko zna koliko su im bile točne?



    5

    0
  4. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Možda ovo i je točna analiza testiranja, ali jesu li svi sve isto testirali? Čisto sumnjam.


    0

    0
  5. RB brzi za pola sekunde u Q i onda ih Mercedes ostavi 25-30 sec u utrci.?!
    Nekako smrdi na više levela.
    Mercedes nešto krije, ali nije ni RB pokazao sve.



    5

    0
  6. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Bolje su naši strucnjaci procjenil napredak maje šuput, nego ovi iz FOM vremena bolida



    4

    0
  7. Sumnjam da FOMa zna točne podatke o količini goriva od svakog tima tokom dugih stintova, kao niti u kojem modu im mašina radi. FIA to sigurno ne smije otkrivati da im je i poznato. Stoga bi ove podatke uzeo sa veelikim oprezom. Također ova staza nije referenca jer je previše vjetrovita, što znači da više paše bolidima sa više krila dok su lagani u kvali stintovima.. te se uvijeti mijenjaju iz sekundu u sekundu. Po meni nikakva referenca, pa čak i da se neki bolidi ponašaju kao balerine. Takiđer prvih oar utrka negovori u biti previše.. tqmo negdje od 4-5 utrke već možemo vidjeti kud nešto vodi.



    4

    0
  8. Ovi natežu te brojke ko naš stožer broj inficiranih



    1

    1
  9. Dal ima ista takva analiza iz prošle sezone? Malo je teško guglat pošto su ključne riječi preopširne…


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni