Razgovarali smo s Jameyem Priceom

Pulsmedia portal

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Intervju

Intervju

Razgovarali smo s Jameyem Priceom

Pulsmedia portal

Jamey Price

Njegove fotografije možete pronaći u najvećim svjetskim časopisima, novinama i web stranicama poput New York Timesa, Autosporta, Top Geara, ESPN-a i još mnogim drugim.

Radio je za brojne F1 momčadi, dugogodišnji je partner Toyote u WEC-u, a u posljednje vrijeme bazirani je na utrkama IMSA-e u SAD-u te ostalim svjetskim utrkama izdržljivosti. Odradio je mnogo legendarnih utrka, a Red Bull, Aston Martin, Lamborghini i Ducati samo su neki od njegovih velikih klijenata.

Jamey Price profesionalno se bavi fotografiranjem automobilizma posljednjih deset godina. Dolazi iz Sjeverne Karoline (Charlotte) u SAD-u i čast mi je što mi se pružila prilika za kratki intervju s osobom koja praktički svaki vikend provodi na stazi.

S Jameyem razgovara naš novinar Nikola Klobučarić.

Za početak, 24 sata Daytone je bila tvoja posljednja utrka. Kako je prošla s obzirom na restrikcije?

– Sve u svemu, bilo je odlično! Najveća razlika u odnosu na prošle godine je što nismo mogli fotografirati s mjesta gdje su navijači, a također niti s tribina. Utrka iz perspektive navijača i pokušaj dočaravanja te priče jedan su od mojih najdražih dijelova utrke, tako da je to nešto na što sam se morao naviknuti.

Koliko je pandemija utjecala na tvoj posao prošle godine?

– Covid je vrlo jako utjecao na moj posao, pogotovo od ožujka do srpnja. Praktički sam bio nezaposlen te nisam imao pravo na bilo kakvu naknadu za nezaposlene u SAD-u. Utrke su se nastavile od srpnja i polako se sve vratilo u normalu. Moje najveće razočarenje je bilo što nisam mogao putovati izvan SAD-a na neke od mojih najdražih utrka.

Je li posao fotografa u automobilizmu poželjan s obzirom na uloženo/vraćeno?

– Ovisi kako shvaćaš vrijednost onoga što ti se vrati. Plaća je u najboljem slučaju prosječna, a vrijeme koje provodite odvojeni od obitelji je ogromno. Međutim, uspio sam ostvariti lijepi životni put uz pomoć sjajnih ljudi koji su mi pružili priliku za ovaj posao. Volim svoj posao (većinu dana), ali ovaj posao sigurno nije za svakoga, čak i ako mislite da ga želite raditi.

Koliko te nervira ilegalno korištenje tvojih fotografija i kako se boriš protiv toga?

 – Ponekad je frustrirajuće. Stvorio sam čvrste veze s vozačima, ali i kroz edukaciju poput moje serije fotografija “FRAMES” koja pokazuje koliko truda ulazi u fotografiju koju oni potom koriste bez ikakvog pitanja odakle je došla.

– Fotografiranje se ne odvija samo od sebe. Netko je došetao do tog zavoja na stazi i zatim s dozom pažnje i umjetnosti odradio fotografiranje. Stoga sam pokušao polako educirati ljude koliko je ovo zahtjevno i kako spominjanje fotografa prilikom objave fotografija nije samo pravilo, već više znak poštovanja prema meni kao umjetniku.

Gdje su bolji uvjeti za fotografa – u SAD-u (IMSA, NASCAR, IndyCar) ili u Europi (F1, WEC, MotoGP)? Gdje si bolje plaćen?

– Vodio sam puno razgovora s mojim kolegama iz Europe i Azije koji su iznenađeni količinom posla kojeg imamo mi u Americi. Nažalost, mislim da europsko tržište nije odviše dobro iz različitih razloga, ali poznajem ljude iz cijeloga svijeta kojima je ovo primaran posao. Dakle, svugdje postoje šanse za ovaj posao. Plaća ovisi o mnogo čimbenika, a najviše o tome koliko cijeniš vlastiti rad. Visoko cijenim svoje vrijeme i rad i u skladu s tim naplaćujem.

Najdraža staza za fotografiranje?

– Na Nordschleifeu je bilo preludo. Strašno sam uživao kroz sva 24 sata. Mogli ste otići na bilo koji zavoj i fotografirati na 10 različitih načina. Staza ima više od 100 zavoja pa je bilo uistinu nevjerojatno fotografirati na takvom mjestu. Sviđaju mi se i neke klasične staze kao Sebring i Road Atlanta te Makao i Monako. Ne volim Daytonu, ali tamo uvijek dobijem odlične fotografije.

24 sata Nurburgringa

Odradio si trostruku krunu fotografirajući na 500 milja Indianapolisa, Le Mansu i Monaku, no vidiš li se na Dakaru ili reliju u budućnosti?

– Volio bih raditi na Dakaru ili reliju u budućnosti. Definitivno bih trebao vrlo ozbiljnog klijenta kako bi se realiziralo takvo nešto. Dakar izgleda iscrpljujuće.

Bi li radije odradio punu sezonu u F1 radeći za jednu momčad ili si više za kombinaciju IMSA-e, IndyCara itd.?

– Ranije sam mislio da je to ono što želim – puna F1 sezona. No, kako sam odrastao i upoznao ostala prvenstva, shvatio sam da postoje sjajne utrke i u ostalim serijama. Staze su drugačije i bolje, a ta raznolikost koju fotografiram iz godine u godinu je specijalna. To mi se sviđa. Volio bih se više posvetiti motorima i MotoGP-u, ali i tu bi mi trebao klijent.

Gesta vozača ili momčadi koja te iznenadila?

– Nekoliko vozača je kupilo moje postere nakon što su pobijedili na velikoj utrci. Lijepo je vidjeti kada vam se jave i žele platiti fotografiju za koju znaš da će visjeti na njihovim zidovima.

Najluđa anegdota s neke utrke?

– Puno je ludih uspomena. Mislim da se moja prva VN Monaka nekako ističe jer sam se našao između Rosbergovih mehaničara nakon njegove pobjede 2014. Spustio se s podija ravno prema meni i ispraznio cijelu bocu šampanjca u moj fotoaparat i mehaničare koji su stajali iza mene.

Kako preživljavaš 24-satne utrke i u kojoj najviše uživaš?

– Naučio sam kako se nositi tijekom utrke. Zaista je teško tijekom utrke ostati priseban i u tom trenutku shvatiti koliko je zapravo utrka duga jer sada kada gledam na nju čini se kratka. Više ne unosim kofein niti ništa slično. Samo vodu i sokove. Kofein mi je omogućio da nakon unošenja imam puno energije, ali onda bi slijedio nevjerojatan umor.

– Nakon što sam prestao unositi kofein, ti problemi su nestali. Svaka od tih utrka je jedinstvena. Daytona mi je stvarno naporna zbog puno klijenata. Le Mans je također naporan, ali pošto sam fokusiran samo na Toyotu, više uživam i manje je stresno. Nürburgring je bio težak jer mi je to bila nova staza s kojom nisam bio upoznat, ali sam se zabavio. Tu je i Spa. Bio sam jednom, ali želio bih je još više upoznati.

Jesi li se sprijateljio s nekim od vozača?

– Postao sam blizak s mnogima, i to u različitim serijama. Kada provedete 8-10 vikenda godišnje s tim ljudima, upoznate ih poprilično dobro. I to čini naš posao ugodnijim jer možete vidjeti tko je osoba iza volana i na taj način ste povezaniji.

Utrka iz prošlosti koju bi volio fotografirati?

– WRC, Grupa B. Ono je izgledalo ludo.

I za kraj… Daj nam neke osnovne savjete za fotografa koji kreće u svijet automobilizma.

– Idite na što više utrka kao navijači. Fotografirajte kao da radite za neku momčad. Kroz fotoaparat pričajte priče, ali najvažnije je da se zabavite. Ne morate ići na utrke Formule 1 kako bi napravili sjajne fotografije. Zapravo, F1 je najteža za fotografiranje ako ste amater. Manja GT i karting prvenstva su puno otvorenija i lakša za rad.

Osim na njegovoj web stranici: www.jameypricephoto.com, Jameyjev rad možete pratiti i na njegovom Instagramu: @jameypricephoto te Twitteru: @jameypricephoto.

Galerija fotografija

Prije tjedan dana smo razgovarali s još jednim fotografom – Darrenom Heathom. Intervju pročitajte ovdje.

Podrži nas

Zadnji donatori:
Kico i  Zekohonda

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako vam se sviđa ovo što radimo, podržite nas iznosom po volji na PayPal.

Pulsmedia portal
Pulsmedia autor
152 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Više o temi: #intervju#Jamey Price

Komentiraj

6 komentara

  1. Sjajno oko vrhunskog majstora i posao iz snova.

    Odličan intervju!



    1

    0
  2. Kakave slike,svaka cast jedino mi Hamilton izgleda iz doba Fangia hahahahah



    2

    0
  3. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    Bianchi 😥

    Svaka cast na ovim intervjuima. Svidja mi se citati o F1 iz perspektive fotografa. Nadam se da ce biti jos intervjua, ne nuzno s fotografima.
    👏💪



    1

    0
  4. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Odlična serija razgovora.



    2

    0
  5. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    Nevjerovatno je kako su bolidi bili debeli, na trećoj slici. Toro Rosso, Williams, a tek Sauber. Skoro da se nimalo podnice ne vidi. Koliko je to napredovalo s godinama, a ove godine ide još ekstremnije.



    1

    0
  6. Honda zekohonda Donator Prikaži

    kasnim puno ali…odličan intervju!
    slažem se sa svim napisanim.
    svezi savjeta za fotografiranje – ista analogija vrijedi i za posjećivanje utrka.


    0

    0