Izdvojeno

Otkazan i drugi slobodni trening na Nürburgringu

Piše: Jelena Benger

Prije 2 godina, 28 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 1 minuta

Pola sata prije no što bi trebao završiti drugi slobodni trening za Veliku nagradu Eifela, objavljeno je kako se trening otkazuje. Razlog je magla baš kao što je to bio slučaj i za prvi slobodni trening. Prije no što je trening otkazan, početak je najprije dva puta odgođen, tako da danas nismo mogli vidjeti bolide na stazi.

Treći slobodni trening na raspredu je sutra u 12:00 sati po hrvatskom vremenu.

Komentiraj

28 komentara

  1. Svi smo frustrirani jer smo htjeli vidjeti malog Schumachera na stazi isto kao i poredak u mokrim uvjetima. To je razumljivo. Ono što nitko ne želi je još jedan Bianchi slučaj. Nema razloga riskirati nečiji život.
    Pitanje koje se meni postavlja je da li je F1 kao institucija mogla napraviti nešto kako bi izbjegla ovakvu situaciju. Nije tajna da se u 10. mjesecu na Nurburgringu često dešavaju ovakvi uvjeti. Ipak je utrka zakazana na ovakav datum, momčadi su došle, sponzori očekuju svoje televizijsko vrijeme itd… Teško je pomiriti se s činjenicom da je ovakva situacija stopirala sport koji vrijedi više od milijarde i pol dolara i zavezala mu ruke, a taj isti sport je imao jasan uvid o mogućoj metereološkoj situaciji za ovaj vremenski period.

    Nordschleife i Nurburgring kompleks održava godišnje velik broj utrka i puno tih utrka vozi se po ovakvom vremenu unatoč činjenici da je ta bolnica i dalje udaljena 45min cestovne vožnje. 24h NBR se održavao po ovakvim uvjetima, a crvenu zastavu su pokazali isključivo iz razloga jer vrijeme nije popustilo niti nakon zalaska sunca pa se smatralo da je tek tada postalo pre riskantno voziti.

    Moje mišljenje je da bi Nurburgring kompleks neovisno o održavanju utrka Forumle 1 trebao imati svoj dežurni medicinski centar koji je opremljen na visokoj razini kako bi opravdao utrkivanje u ovakvim situacijama, a i utrkivanje općenito. Poruka koja se sada šalje ovom situacijom je da su životi vozača Formule 1 vrijedniji od života Endurance vozača. Možda zvuči neozbiljno, ali netko bi vrlo lako mogao izvući ovakav zaključak iz cijele situacije. Jednostavno nije ok da se Endurance vozače stavlja u tu situaciju, a F1 vozače ne. Niti su auti nešto sigurniji, niti je vremenska situacija bila išta bolja. Dapače još se 24h NBR održava s nekolicinom amaterskih automobila, i još koriste Nordschleife konfiguraciju na kojoj je vrlo teško službama u kratkom roku doći na mjesto nesreće pa su opet vozili. A bolnica i dalje udaljena 45 minuta cestovnim putem. Nešto tu jednostavno ne štima.

    Ako stvarno dođe do otkazivanja utrke, (a izgleda da vrlo lako može doći) mislim da manji dio odgovornosti spada na samu Formulu 1, a onaj veći na voditelje Nurburgring kompleksa. Formula 1 može reći da su joj ruke zavezane, a Nurburgring teško da ima neku izliku zbok koje nisu radili na rješavanju tog pitanja jer su se sigurno ranije susretali s tim problemom.



    26

    4
    • Nitko to nece priznat ali crno na bijelo, ispada da je tako..
      Ono sto je eksponiranije u medijima je uvijek vaznije..
      Koliko smo vidjali facebook profila sa zastavom Francuske a koliko sa sa zastavom Jordana, Irana, Libije premda su tragedije u drugim zemljama bile vece magnitude..



      9

      4
      • A znam. Evo sad kada su skuzili da je utrka ugrožena, Michael Masi kaže da rade na alternativnom rješenju “as we speak” da se slučajno nebi desilo da se ne vozi utrka. Organizacija od milijarde i pol dolara nije mogla predvidjeti tu situaciju pa preventivno već u četvrtak organizirati tu “alternativu”… Pre čudno.



        6

        1
      • Kimi Raikkonen 7
        Kos Prikaži

        To je tako bilo i bit će. Jači tlači od pamtivjeka, sad jel to pošteno il nije to je druga stvar. Možda je bolje da je ovako, možda nije ali jedno je sigurno a to je da će tako i ostat. Ja se kladim da 95 % ljudi nije čulo za Leopolda II a pored njega Hićo, Staljin i ostala kompanija, izgledaju kao mirotvorci.


        0

        1
  2. Radim sa helicima neko vrijeme i nagleda sam se svakakvih uvjeta u kojima se letilo, pogotovo u nuzdi..
    Na fotkama ne izgleda strasno i vjerujem da bi se za nuzdu moglo letit..
    Ocito FP1 i FP2 ne smatraju nuzdom i ne zele dodatno povecavati rizik sto mi je ok i razumljivo..
    Na stranu sto bi ja to sve rado gledo ali sigurnosni standardi su takvi kakvi jesu danas i ne vidim svrhu kenjkanja po svima..



    10

    0
  3. fun fact: prvi i posljednji put kad se ovako kasno (u jesen) vozio planinski nurburgring u f1 bilo je 7/10/1984, sto je ujedno i prva utrka na novom layoutu staze



    9

    0
  4. Sebastian Vettel 5
    dzalac Prikaži

    Ma sramota, ako helikopteri mogu vozit po himalajama mogu i po kisi u Njemackoj ako je potrebno



    6

    4
    • F1puls Portal
      Testarossa Prikaži

      Helikopter ne moze doci na Himalaje



      3

      3
      • Sebastian Vettel 5
        dzalac Prikaži

        Naravno da moze, nisam napisao Mt Everest nego himalaje koje su ogrome sa vrhovima na razlicitim visinama i jako teskim uvjetima gdje postoji sluzba helikoptera, naravno do visine gdje elise mogu stvarat otpor



        3

        0
        • F1puls Portal
          Testarossa Prikaži

          Klasicni helikopteri idu do 4,5 km u vis. Ima tu i jačih ali ipak specijalizovanih helokoptera. Veliki Himalaji koji se praktično podrazumjevaju kada se kaze Himalaji su visoki od 6 do 11 km. Naravno da na Himalajima ima dijelova koji su manji od 6 km ali u tom slucaju lete specijalizovani helikopteri koji se sigurno ne nalaze trenutno na Niirburgringu.

          I zar je toliki problem ako se postuju mjere sigurnosti. Licemjerni smo mi kao navijaci jer sad forsiramo trku a sta da se nesto desi, svi bi pljuvali i prosipali naknadnu pamet. Zar je jedna trka vrijedna bilo cijeg života. Pa prije 4 mjeseca nismo bili sigurni da cemo imati bilo kakvu trku ove godine, a sad odjednom je jedna trka problem.


          0

          3
        • Himalaja do 11km? Zanimljivo. Btw visina koju helikopter moze postici ima i vezesa visinom tla s koje poljece u odnosu na nultu tocku mora zar ne? Nije mu isto stvarati uzgon kad poljece na moru i na velebitu. Itekako ima helikopetera koji mogu letati preko himalaje, no covjek je rekao ne preko njezinih vrhova. Vrhovi su ti koji uglavnom su visoki i najvisi je 8900m a ne 11km. Ostali su tako od 6,7km . No cijela himalaja ima itekako dijelova ispod 6000m . Poanta uopce nije dali moze doci na takve vrhove nego u kakvim vremenskim uvijetima ljudi helikoptere voze.



          1

          0
        • Himalaje su dom najviših svjetskih vrhova, uključujući svih 14 svjetskih vrhova viših od 8.000 metara, ali i stotine drugih vrhova viših od 7.200 m. Za usporedbu, najviši vrh izvan Azije, Aconcagua u Andima, je visok 6.961 m.[1] Sastoji se od tri paralelna bila koja se strmo, u obliku luka, spuštaju prema Indo-gangeskoj nizini. Najsjeverni pojas (Visoka Himalaja) obuhvaća najviše i najstarije dijelove; veći broj vrhunaca (pretežno u Nepalu) prelazi 8000 m, a od njih je najviši Mount Everest. Središnji planinski pojas (Niska Himalaja) s prosječnom visinom 3000–4000 m u Nepalu ponegdje doseže 6000 m.

          Znaci postoje djeovi Himalaje s prosjecnom visinom izmedu 3 i 4km. Jer ako razmisljamo logicno planina ima podnozje i svoj vrh. S obzirom na prosjecnu sirinu himalaje koja je oko 300 do 400km logicno je da postoje djelovi iznad koje helici mogu letjeti.



          1

          0
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Vjerovatno je pobrkao sa najvećom dubinom, koja je čini mi se negdje oko 11,6 km…



          1

          0
    • Nije kiša problem nego niski oblaci. U takvim uvjetima je Kobe Bryant lupio u brdo.
      Sasvim mi je razumljivo da piloti helića u ovakvim uvjetima ako ne moraju ne žele riskirati.
      Osim toga pitanje je kakvu opremu imaju ti helići i kakvu dozvolu imaju piloti.
      Recimo oni koji su jedno kraće vrijeme letili medicinske letove u hrvatskoj su imali samo VFR – dakle dan i dobra vidljivost.

      Takva posada je sigurno jeftinija od IFR posade…. U uvjetima bez gledatelja organizator nije baš pri novcima….



      5

      0
    • Boje se slučaja Kobe Bryant.


      0

      0
  5. Fernando Alonso 14
    alonso05espana Prikaži

    Nakon slučaja Bianchi suci jednostavno ne žele dopusti vozačima utrkivanje po kiši + gume za mokro su loše . Znam da je odgođeno zbog helikoptera i sigurnosti, ali vozači su nekad vozili u duplo gorim uvjetima.

    Na kraju ćemo imat isti scenarij kao NASCAR, ako padne kiša – nema utrke.



    2

    3
  6. Ayrton Senna
    LR7 Prikaži

    Ja i dalje ozbiljnost organizacije ne razumjem..Šuma,jesen,kiša…Senni ni helić nije spasio život,nažalost.I treba biti sve max pripremljeno ali sada ozbiljno prijeti otkazivanje kompletno jel sporedni čimbenik utječe na trku a to nije magla već helić..


    0

    1
    • F1puls Portal
      Testarossa Prikaži

      Da nije mu spasio zivot jer su povrede bile takve da spasa nije bilo. Prilicno lose poredjenje al ajde, nema veze. A sta da se desi da neki vozac nastrada danas i da je od odsudne vaznosti da u bolnicu stigne u roku od par minuta. I helic ne moze da poleti i vozac podlegne. Svi bi smo pljuvali FIA-i kao sto pljujemo zbog smrti nekih vozaca u proslosti.

      Nemojte ljudi zezat, sigurnosti nikad dosta. Dva puta sam sam sletio autom i znam sta pricam. Danas jako oprezno vozim i hvala Bogu da me postedio.


      0

      0
  7. Ja ne bi kritizirao ovu odluku, nego onog tko je odlucio da se ova utrka vozi sada.



    3

    0
  8. Isprazniti sobu sa sudcima(svakako su za ništa i od dvije odluke uvijek pogriješe bar jednu) i napraviti operacijsku salu u toj sobi. Nema potrebe za helićem. Utrkivanje može početi. A za nedjelju javljaju bolje vremenske uvjete.



    1

    0
    • Sebastian Vettel 5
      battery992 Prikaži

      FIA I F1 kao i obično pokazuju potpunu nesposobnost…
      Samo još treba utrka u Austriji u Siječnju pa da se čudom čude kako je pao snijeg…
      Jednostavno promašena odluka, tko zna kako će se stvari odvijati sutra i hoćemo li uopće imati trku…


      0

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni