F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ferrari povukao tužbu protiv Racing Pointa!

Luka Kolak

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nakon što je danas Racing Point povukao tužbu na odluku sudaca o kazni od 400 tisuća eura te oduzimanju 15 konstruktorskih bodova, Ferrari je također povukao tužbu protiv legalnosti kočionih kanala na bolidima Racing Pointa.

Ferrari je, prije povlačenja tužbe, ostao sam u borbi s Racing Pointom nakon što je prošlog tjedna Renault povukao tužbu, a ranije su to isto napravili McLaren i Williams.

“Scuderia Ferrari Mission Winnow objavljuje kako je obavijestila Međunarodni sud o odluci da povuče svoju tužbu za slučaj ICA-2020-01-02-03-04.”

“U ovih nekoliko tjedana, suradnja između Formule 1, FIA-e i momčadi iznjedrila je niz akata – izmjena i dopuna tehničkog i sportskog pravilnika za 2021., odobrenih od strane F1 komisije i FIA-inog svjetskog motosport vijeća, i tehničkih smjernica – koje objašnjavaju obavezu svakog natjecatelja u dizajniranju komponenti jednosjeda i provedbi specifičnih postupaka praćenja kako bi se sva pravila poštivala.”

“Scuderia Ferrari izražava zahvalnost na pravovremenosti FIA-e i F1 s kojoj su rješili fundamentalni aspekt ovog sporta.”

Priopćenje Ferrarija

Naposljetku, niti jedna momčad više nema žalbe na Racing Point te se polako to poglavlje, koje se provlačilo od početka sezone, polako zatvara.

Mišljenje autora:

Ferrari je ovim vikendom vjerojatno shvatio kako neće biti u izravnoj borbi s Racing Pointom ove sezone te napravio jedini logičan potez, barem jednom.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Kolak
Pulsmedia autor
304 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

35 komentara

  1. Mattia Binotto monkeyseat Prikaži

    Ne brini Binotiću, tvoje kočnice sigurno nitko neće kopirat.



    43

    2
  2. Ferrari AMG Prikaži

    Bravo za “najvecu momcad” na gridu 🥳



    6

    16
  3. Ayrton Senna LR7 Prikaži

    I dalje debilana..



    1

    1
  4. Kimi Raikkonen 7 vwvtc Prikaži

    Ferrari j…ni idioti,u redu motor su vam uštrojili zbog ruba regularnosti ali aerodinamika u k..rcu uglavnom čitavi bolid je loš !!!Trebaju da padaju glave za ovo sramoćenje.



    9

    0
  5. Ferrari ju je naj bolje da sam sebe tuzi.



    9

    0
  6. Honda zekohonda Donator Prikaži

    nisam zadovoljan sa svim odustajanjima počevši od williamsa, mclarena, renaultua, rp-a, i na kraju ferrarija.
    radije bi da se ovo lijepo razsjansi na sudu jer presudom fia-e i kaznom nisam zadovoljan.
    jedino je dobro što neće više neće bit one smijurije od opomene (reprimand).
    valjda je sad sve dovoljno jasno da dogodine(i u buduće) ne gledamo slične scene.



    7

    5
    • Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

      Ma ne zna Ferrari gdje im je glava, a gdje rep, jos im treba da se vucaraju po sudovima i koliko god da su jaki (imenom), ne mogu sami i slucaj bi se razvukao ko pita. Najgore od svega sto je Renault podvio rep, a bio je prvi koji je pokrenuo istragu.



      5

      1
  7. Pascal Wehrlein 94 Wehrlein94 Prikaži

    Ništa ja tu ne razumijem


    0

    1
  8. Da ima ikakve osnove za tuzbu ne bi ni jedna momcad odustala, Ferrari je zadnji prihvatio realnost oko tog slucaja.
    Najsporiji su u svemu pa tako i u ovome.

    Puno veci problem imaju sami sa sebom nego s drugima.



    8

    4
    • Dobili su kaznu znači krivi su! Da li se Ferkanu isplati trošit vrijeme i resurse više na ovo mislim da ne a i mislim da su uspjeli po direktivama odradit šta su htjeli za 2021. Ostali su odustali jer su naravno vezani za mecu… Barem je to moje viđenje ove teme.



      3

      5
      • Za sta su krivi ? Za dizajn usisne rupice na kocnicama ? Uuuuu, call da polis.



        4

        5
      • I cime je to Renault vezan za Mercedes molim te?
        U svemu vidite zavjere s Mercedesom, tesko je prihvatiti da im je jedinima stalo do stvarne poante Formule 1.
        Ferrari 15 godina kupi nivac u F1 dok su im bolidi kante, pitwall hrpa klauna a prvake poput Alonsa, Kimia i Vettela (prije recimo i Prosta) potjeraju na kraju bez pardona ili ih isti sami odhebu.
        Kako to da je Ferrari sad doslovno zadnji po brzini ? Jer nakon sto su uhvaceni i sankcionirani (dogovorom kojeg Ferrari zeli drzati tajnim, Ferrari a ne FIA) imaju motor na razini onih iz 2014, dakle cijelo vrime turbo V6 hibrida oni nisu uopce ulagali u ICE i MGU nego su petljali s protokom goriva.
        I onda ONI idu tuzit nekoga za upitan dizajn oko komada plastike (karbona) oko usisnika kocnice?? Lazovi, licemjeri, hebe se im za F1, hebe im se za svoje vozace, hebe im se za svoje navijace.Ali jej, bitno da je kuverta s 100M eura u djepu na kraju sezone zbog ‘povjesne vrijednosti’.



        10

        5
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Čime je Renault povezan sa Mercedesom? Mnogo čime. Andy Cowell će prijeći upravo u Renault, ali to je manje bitna stvaru ovome, no jedan djelić lanca. Mercedes je “zamolio” Renault da povuče tužbu, a za uzvrat su dobili neka objašnjenja u vezi rada PU kao i način podešavanj prednjeg krila, što smo u Belgiji ali i u Italiji vidjeli da pije vodu… Ne bi me čudilo da se desi i sa Ferrarijem isto. To kako je Mercedes znao na koji način može efektivnije da radi RENAULT-ova pogosnka jedinica mi govori dvije stvari: ili je Renault bio špijuniran od strane Mercedesa, ili je Mercedes pokraden za određene inovacije (možda i za čitav dizajn motora) od strane Renaulta. Kad sve sagledaš mnogo, mnogo mutna scena. Svi muljaju nešto, nadam se da će do kraja godine stvari isplivati, čisto da znamo na čemu smo za 2022. da li će opet da petljaju il će se ko junačine borit (budući da je ova era 2014.-2021. puna petljavine…).



          3

          4
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Koje gluposti majko moja.
          Znači, da bi nagovorio Renault da povuče tužbu, Mercedes je poslao čovjeka u Renault da im objasni koji dihtung treba zamijeniti da bi dobili bolje performanse :bonk:

          Kako je Ferrari povezan sa Mercedesom?



          6

          4
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          To će se tek otkriti. A ako misliš da su gluposti, uputi se malo, nije ovo jedini sajt na kome možeš čitati vijesti, postoji još more podkastova, ako ti je problem engleski jezik imaš podkast na našem koji vode komentatori sa Sportkluba. A prije nego što pomisliš za sebe da si kompententan da ocjeniš da su gluposti pokušaj sebi dati odgovor na pitanje “Da li ja imam adekvatan argument da kažem da su ovo gluposti”, ili ćeš brbljati u prazno?



          3

          6
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          A jel? Pa daj mi molim te onda neki link da i ja informišem.



          3

          4
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Na youtubeu kucaj lap 76 podcast, u zadnjem podcastu za F1 su pričali o tome, također i na autosport youtube kanalu je bio podcast u kome se dotakla ta tema (kako je Renault odjednom buknuo)


          0

          1
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          I tamo je neko rekao da je Renault buknuo zato što je Mercedes dao Renaultu objašnjenje kako treba naštimati njihovu pogonsku jedinicu?
          Ako jeste molim te potvrdi, jer to moram poslušati :D



          1

          2
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Ako te zanima F1 sam ćeš pogledati. Da rekli su. I imena ljudi koji su nagodbe radili… Kao i zbog cega se to desilo



          1

          2
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          bilo je o tome na forumu. špekulacija corriere dela sere.
          https://www.gpblog.com/en/news/67124/-secret-mercedes-info-motivated-renault-to-withdraw-racing-point-appeal-.html
          shodno tome…je li to znači da je merc pomogao i ferrariju kad su ovi odustali od protesta? :D
          a ovo da cowell ide u renault prvi put čujem. i vjerojatno zadnji.



          6

          0
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          @zekohonda ne vjerujem da bi Ferrari tek tako povukao tužbu da nemaju korist u svemu tome. A sto se tiče Cowella, živi bili pa vidjeli. Renault je prosle i ove godine samo skupljao najbolje inženjere, Cowell je već imao razgovore sa ljudima iz Renaulta (nezvanične). Tako da ne bi me čudilo. Tačnije najrealnije je da ide u Renault.



          1

          3
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Pa ovdje nema potpisa novinara.
          S obzirom da je izvor “Corrière della Sera” i ne čudi ovakva glupost.

          Zanemarimo da je Renault i prošle godine bio brz na SPA i Monza, zar stvarno neko misli da postoji neki magični trik, koji će Mercedes šapnuti nekome i da taj neko u jednoj utrci dobije magične performanse.
          I da to niko ne od konkurencije ne primjeti.
          Pa nije ovo dvotaktni motor. PU jedinice se optimiziraju cijelu godinu.

          I znači na kraju balade, ti donosiš na portal nečiju špekulaciju kao činjenicu?

          A gdje si pročitao činjenicu ili špekulaciju da će Andy Cowell preći u Renault?

          Nije ni čudo onda što dolaziš do takvih zaključaka.

          EDIT: i na kojem podkastu od autosporta si čuo da je Renault buknuo zahvaljujući hintu iz Mercedesa?



          7

          2
        • Da li je Mercedes direktno pomogao Renaultu oko PU mislim da možemo samo nagađati. Ali je opće poznato da su Mercedes i Renault partneri. U Mercedosovi ulaznim dizel modelima nalaze se malo dorađeni Renault motori (A180d, CLA 180d, C200d, Smart EV vozila se poizvode i Renault-ovoj tvornici itd.) Tako je lako moguće da je tim putem Mercedes nagovorio Renalult da odustanu od daljnjih tužbi.



          2

          0
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          @Har

          Vidim da nisi stručan, stoga me ne cudi tvoj stav o “magičnom triku”. Imaš jako dobrih knjiga na našem govornom području i mogao bi da se edukujes. Kakve veze ima što nije dvotaktni motor? Hahahahaha toliko o poznavanju. A sad cu ispisat mini roman kao zadnji komentar na ovu temu.

          Istina, Renault je bio brz na Spa i prosle godine, ali u nekoliko navrata ove sezone (za razliku od prosle) bili su najbrži na gridu. Tvoj zaključak zašto je, zadrži kao važeći, to ti niko ne može zabraniti. Međutim da se dotaknemo teme pogonskih jedinica.

          Iz ovakvih PU (hibridnih) nije problem izvući snagu u jednom krugu, ispraznis cijelu brateriju i to je to, odnosno ispraznis maksimalno dopustenu kolicinu energije po jednom krugu, problem je srednja efektivna snaga, koja je kod ovih motora i do 7% manja od maksimalne sto nije slucaj sa standardnim SUS motorom. Upravo zbog ograničenja kolicine energije koja se može isporučiti iz baterije na točkove glavnu ulogu i dalje u formuli 1 igra dio PU sa dijelom za sagorjevanje. Sad da ti ne opisujem sagorjrvanje kao hemijski i tehnoloski proces, jasno ti je da pri sagorjevanju se oslobađa toplota. Eh upravo ta toplota je glavni problem (uz potrošnju goriva) u savremenoj formuli 1. Mali motor = mala povrsina koja izmjenjuje toplotu, mala povrsina = slabo hlađenje. Dakle osnovni limit (uz potrošnju) SUS dijela pogonskih jedinica jeste odvođenje toplote.

          Kada se dotaknemo dijela odvođenja toplote veoma bitnu ulogu igraju rashladna sredstva, fluidi koji su određeni termodinamickim veličinama stanja (pritisak, temperatura, i specifična zapremina) ali i kinematskim veličinama kao sto su brzina(protok), i uz sve to treba dodati fizike sobine fluida kao sto su gustina i viskozitet. Efikasnost SUS motora zavisi od minimalne i maksimalne temperature. Budući da je maksimalna temperatura ogranicena osobinama materijala od kojih se izrađuju dijelovi motora, jasno je da će stepen efikasnosti porasti ukoliko toplotni ponor bude manji (veća razlika temperatura = veća iskorištenost) eh u tom grmu leži zec. Najlakse je ubaciti sto vise goriva u cilindar ali kao sto rekoh ograničeni su maksimalnom temperaturom i kolicinom goriva koju smiju potrošiti.

          Rezime, ako smanjis temperaturu toplotnog ponora (temperatura koja se ostvari u cilindru u 4. taktu) veći ćeš potencijal izvući iz motora, uz konstantnu tempersturu topotnog izvora (detonacije usljed sagorjevanja goriva).

          Sada kada sam ti osnove objasnio, nije li ti logicno da postoji “magični” trik kako izvući koju konjsku snagu više (srednju efektivnu)?

          Ukoliko idalje nije – karskteristike i parametri rashladnog fluida.

          Dalje, što se tiče podcastova, ukoliko te zanima F1 odvojićeš svoje vrijeme, isto kao ja što sam, pa ćeš ispratiti najnovije vijesti. O prelasku Cowella u Renault već sam ti rekao odakle mi izvor informacija. No budući da ćeš i dalje tjerati po svome (što ne osuđujem) ja se odjavljujem sa ovog posta. Ukoliko ti treba još nešto objasniti sa tehničkog aspekta rado ću to uraditi, što se tiče dosadašnjih tema ja sam zavrsio.

          Pozdrav



          2

          3
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          @scuderia1715, Mercedes i Renault su godinama partneri što se tiče cestovnog saobraćaja.
          Ovdje pričamo o F1 ekipama.
          Sem toga da je to razlog, sasijekli bi priču u startu.

          @OffLiberyMedia, znači nema izvora informacija?

          Što se tiče SUS motora, odavno ih nisam izučavao, ali mislim da imam osjećaj da više znam.
          Naravno osjećaj može da vara.
          Što se tiče današnjih PU jednica, zaista si u pravu. Nisam stručan po tom pitanju.
          Čak štoviše, što sam više čitao o njima sve sam ostajao većeg dojma da pojma nemam.

          Kad je tako lako ispucati tu snagu u jednom krugu, pošalji jedan mail u Maranello, objasni ljudima gdje griješe.


          0

          2
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          @har

          Ko to kaže da Ferrari ne uzima max power iz elektricnog dijela PU? Oni imaju drugi problem, dizajnerski, najvjerivatnije to sto su određeni dijelovi (oni koji sa sobom vuku inertivne sile) optimizovaniji za bogatije sagorevanje sto im je onemogućeno prošle sezone.

          Što se tiče izvora informacija naveo sam ti već.


          0

          3
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Pitao sam za izvor informacija, a ne izvor špekulacija ;)



          2

          3
        • Ayrton Senna OffLiberyMedia Prikaži

          Rekao sam ti gdje se navode tačna imena. Spekulacija jeste o čemu su pričali ali to da li su pričali nije. Ali tebi ne vrijedi objasnjavat, ocigledno.

          Nek ti SUS motore razumijes bolje od masinskog inženjera za procesnu tehniku i termofluidni inzenjering, a to sto nisi prepoznao da pricam u prethodnom komentaru o SUS motoru samo govori neke činjenice.



          3

          2
  9. Renault Alpine Prikaži

    Da se nadovežem na povezanost Renaulta i Mercedesa:
    – oba koncerna imaju razmijenjene dionice, po 3% svaki koncern
    – Renault radi zajedničke 1.3 benzinske i 1.5 dizelske motore
    – Renaultova električna tehnologija i proizvodnja za el. Smart i buduća komercijalna vozila
    – zajednička pick up i komercijalna vozila
    – budući Alpine SUV sa platformom Mercedesa GLC i Mercedes motorima, općenito budući Alpine modeli dosta vezani uz Mercedes tehnologiju
    – u budućnosti još više dijeljenja motora, platformi i modela.
    Ovdje govorimo o milijardama eura, tako da jedan mali Racing Point ipak nije mogao poremetiti ukupne odnose, odnosno odvesti momčadi na sud, riješili su to Luca de Meo i Olla Kallenius međusobno.
    Renault je dobio što je htio, druge godine na gridu neće biti 8 Mercedesa i 4 Red Bulla. Da li je još nešto “ušićario” od Mercedesa, o tom po tom.
    Ferrari je isto dobio što je htio, s tim da su oni ipak momčad koja se ne bi trebala zamarati sa Racing Pointom, nego se fokusirati na sebe, dobro su odlučili.


    0

    0
    • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

      Ja ne vjerujem da su se Luca de Meo i Olla Kallenius uopšte bavili ovim stvarima.
      Mercedes nema veze sa ovim, nisu oni ništa što je zabranjeno stavili na svoj bolid pa da bi mogli dobiti sankcije.

      Ovdje je prvenstveno Toto Wolff lobirao, a ne Mercedes.


      0

      2