F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Racing Point: 100% smo u skladu s pravilnikom, protesti su uzaludni i gubitak vremena

Lovro Andraka

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Racing Pointov šef Otmar Szafnauer uvjeren je kako je njihov bolid u potpunosti legalan i smatra kako su protesti protiv njih uzaludni i gubitak vremena.

Njihov RP20 izazvao je velike kontroverze već na testiranjima zbog svoje sličnosti s prošlogodišnjim Mercedesom, a njegove performanse dodatno su povećale sumnje oko legalnosti.

Iz momčadi su sasvim jasno priznali da je njihov bolid zaista kopija Mercedesa W10, ali kažu kako su to odradili samostalno, što je u skladu s pravilnikom.

Renault je odlučio uložiti protest na njihov bolid nakon VN Štajerske, a isto su učinili i nakon VN Mađarske – suci su zaplijenili određene dijelove RP20 i zatražili od Mercedesa iste dijelove s prošlogodišnjeg bolida. Odluke i dalje nema, no očekuje se da bi mogla stići prije VN Velike Britanije ovog vikenda.

“Nadam se da neće konstantno pokušavati”, rekao je Szafnauer za RaceFans.

“Mi poznajemo pravila, poznajemo sportski pravilnik i poznajemo tehnički pravilnik jako dobro. 100% smo u skladu s njima.”

“Nismo prekršili ništa, stoga mislim da je uzaludno i trošenje vremena iznova prelaziti preko iste stvari.”

“FIA je došla u ožujku i dobro je znala kako smo razvili ovaj bolid, što smo učinili kako bismo došli gdje jesmo. Oni su 100% zadovoljni jer smo to napravili legalno i unutar pravila. Samo suci nisu došli, stoga sada sucima moramo objašnjavati ono što smo objašnjavali FIA-jinim tehničkim delegatima.”

Racing Point trenutno drži četvrto mjesto u poretku konstruktora sa samo bodom manje od McLarena, uz četvrto mjesto Lancea Strolla na VN Mađarske kao najboljim pojedinačnim rezultatom.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je:Vettel-Ferrari, Fishkal.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Lovro Andraka
Pulsmedia autor
646 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

51 komentara

  1. Brawn Gp F1 Zagorec Prikaži

    Radi njihovog dobra, nadam se da je Otmar u pravu!
    Bolid je kopija ali isto tako vjerujem da su ga kopirali unutar pravilnika.
    Uostalom – zašto uopće pravilnik dopušta kopiranje tuđeg intelektualnog vlasništva?
    Ja sam profesionalni glazbenik i u glazbi su strogo zabranjena kopiranja tuđih ideja: npr. ako se u ZAMP-u ustanovi da u nečijoj pjesmi ima 4 slična ili ista takta kao u nekoj postojećoj pjesmi, slijedi opomena, pa sankcije pa kazna. Pjesma u prosjeku ima 80 taktova a na temelju samo 4 takta se utvrđuje “kopranje”……
    Mislim da Pinky ima daleko više od “4 takta” Mercedesove pjesme……



    23

    1
    • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

      Kao prof glazbeniku takodjer, fora usporedba, ali ipak pre daleka za ovaj slucaj.
      Dalo bi se jako puno raspravljati. Nikad nije bas tako crno-bijelo.
      Postoji jako puno svjetskih i domacih hitova koji su čisti plagijati i nikom nista, a jos su i poznatiji od originala…
      U glazbi se po sluhu moze “skinuti” i kopirati baš sve, dok kod ovog ne znam odn. nisam siguran.
      S jedne strane mozes laicki reci da je npr. 90% nase estrade na uvijek istih 4/5 harmi (akorada), kao sto netko moze rec da su danasnji F1 bolidi naoko svi isti, razlike pre minimalne, pa time i da su to sve zapravo “dosadni” plagijati.
      Pitanje je samo interesa i politike, koliko ce se netko zaliti, kome i koliko ce smetati, koliko ce netko uspjet nesto pravno dokazat/izmanipulirat…
      A najznacajnije je pitanje, zasto se u ovom slucaju autor originala (Mercedes) ne žali…?



      10

      0
      • Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

        A najznacajnije je pitanje, zasto se u ovom slucaju autor originala (Mercedes) ne žali…?

        1. RP daleko iza, pa nema potrebe.
        2. Bratske ekipe, povezane na više načina.
        3. Čuvaju leđa Mercedesu, mada Merc se ne treba nista cuvati.
        4. Lijepo ih posluže kao u Monaku sa propuštanjem, a ostale štopaju.
        5. Kad smo se već dotakli glazbe, amo reći da stariji, poznatiji, uspješniji brat je napisao pjesmu mlađem bratu da se probije do vrha, baš lijepo od njega.



        13

        0
      • Brawn Gp F1 Zagorec Prikaži

        O ovoj problematici plagiranja, u našoj branši se raspravlja i borimo se tim već godinama (budući da sam član svjetske glazbene organizacije za zaštitu autorskih prava). Jer originalni autori (među kojima sam i ja) ne plagiramo, dok drugi rade na način da plagijate “upakiraju” nedokazivo! Npr.: plagiraš pjesmu i svakih nekoliko taktova ubaciš nešto drugačije i izbjegneš 4 takta za redom sličnosti s originalom. Bojim se samo da se to “upakiravanje” ne bi RP odbilo o glavu.



        4

        1
    • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

      Kako onda komentirat i povezati slucaj npr.:
      Zamisli da se npr. Bijelo Dugme žali na pjesmu Crvene Jabuke “Sviđa mi se ova stvar” (100%-tni plagijat Beatles-ovog “Twist and Shout”) 🙂
      A opus Bijelog Dugmeta se valjda takodjer bar 50% bazira na “preuzetim” idejama svjetskih hitova… 😄

      Mozda sam trebao malo istraziti (pricu, ishod) prije ovog komentara, ali nemam volje 😁

      Ugl., nisam cuo za slucaj i smijesno bi bilo da se u glazbi netko treći žali na plagijat, a sam autor pjesme ne…



      3

      1
      • Jenson Button Lotus Prikaži

        Ugl., nisam cuo za slucaj i smijesno bi bilo da se u glazbi netko treći žali na plagijat, a sam autor pjesme ne…

        Glazba je bila loš primjer, uvijek će se žaliti onaj koji najviše gubi u glazbi samo autor, a u f1 onaj koji je izgubio poziciju (renault, mclaren, ferrari, red bull?)



        4

        1
        • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

          Mislim da je dobar primjer, ako gledamo na princip krađe ili kopiranja tuđe ideje.
          Može se žaliti ko god hoće, ali samo autor je taj koji ima pravo da tuži i traži blokiranje daljnjeg korištenja ili za naknadu štete.
          Vlasnik autorskog prava može svoje vlasništvo zadržati za sebe, pokloniti nekome (može i svima) ili prodati nekome. On je vlasnik i to je njegovo i on ima pravo.

          Ovdje je drugačiji problem.
          F1 je organizacija koja ima svoja pravila i gdje je određeno šta se smije kupiti (ili dobiti besplatno), a šta ne.
          Tako da ekipe imaju puno pravo da se žale, jer u slučaju da se dokaže da su u RP ukrali ili dobili ono što ne bi smjeli, oni su oštećena strana.

          Takođe i RP ima pravo da se brani. Oni tvrde da je to njihovo intelektualno vlasništo i da je to lako dokazivo.

          FIA će biti ta koja će presuditi, ali ja mislim da je RP sve uradio u skladu sa pravilnikom.



          5

          8
  2. Mercedes QFlash82 Donator Prikaži

    Haas jr iz godine u godinu kopija Ferraria, dizajnom, djelovima i filozofijom bolida.No tamo na zagelju nikome ne smeta.
    Alfa Tauti/TR radi istu stvar vec desetljece i nesto, nitko da spomene.

    RP napravi kopiju Merca i eto ga na svijet motosporta je u soku, ali tako je to kad te zaboli guza od nekog od kog to nisi ocekivao niti bio spreman za.



    14

    5
    • Kimi Raikkonen 7 Azavi Donator Prikaži

      Haas kupi od Ferrarija sve sto moze, a ostalo rade sami, a Racing Point ima i ono sto smije i ono sto nesmije od Mercedesa.



      12

      4
      • Ferrari AMG Prikaži

        Kako ti znas da ima? Eventualno mozes reci da ima dijelove bolida koji slice Mercedesovom proslogodisnjem, a to vidi svatko pa tako i ja, ali nemam potrebu govoriti da imaju nesto Mercedesovo sto ne bi smijeli imati, jer jednostavno dalje od slike/snimke na ekranu nisam vidio, bas kao ti, pretpostavljam :)

        Po stoti put, po sadasnjem pravilniku je nemoguce dokazati ilegalnost ovog bolida, nisu u RP bedaci pa da se nisu unaprijed pobrinuli za to…



        10

        5
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Stari Bernie bi to riješio uz bocu whiskeya, a i nitko se ne bi u ovo upustio da ne provjeri s gazdom jel’ smije.

          A gazda je superinteligentan tip koji razumije čemu vodi ako ovo RPu prođe. Vodi prvenstu 3 momčadi koje će imati višestruke budžete i autsajderima u Mclarenu i Renaultu koji nemaju svoje satelite, a imaju neki ponos i želju da sami rade svoje bolide. To sam mislio i za Williams, ali oni su na prodaju, pa tko zna što se sve zapravo prodaje.



          1

          0
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Haas nikad nije bio identična kopija Ferrarija. Toro Rosso je zadnji put bio kopija Red Bulla 2008. godine, kada su važila neka sasvim druga pravila…
      A ako već hoćeš da izvučeš nešto od Ferrarija, pogledaj Sauber iz 2004 i Ferrari iz 2003. Ali i tada su važila potpuno druga pravila…



      2

      0
  3. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Znamo i sami da je bilo raznih slucajeva i povijeti F1 kada su ekipe varale.
    I tada su te ekipe znale sta pise u pravilniku. Tako da to sta Szafnauer kaze da poznaju pravilnik nema nikakve veze , niti garancije da nisu varali.

    Vidjeti cemo kakva ce biti odluka. Ali vjerojatno nista od toga. Prvenstveno jer je Mercedes umjesan tako da ce se tesko nesto dogoditi.



    6

    2
  4. Predivna momčad. Nadam se da su ponosni na svoje sposobnosti…



    13

    2
  5. https://www.youtube.com/watch?v=X_I_ubyk918&t=16s

    00:47 mislim da je RP rekao,a tu je i njihova izjava da su bolid razvijali u suradnji sa FIA-om tj da je FIA nadgledala razvoj bolida i da je utvrdila da je sve legalno…



    1

    1
  6. Renault Alpine Prikaži

    Da, od protesta neće biti ništa. Znaju to i u Renaultu, ali rade što mogu.
    A neće biti ništa jer su jedini preostali potpuno nezavisni konstruktor, i sami su, McLaren i Williams moraju biti tiho, Ferrari i njegovi sateliti imaju svojih problema, a Red Bull čeka u prikrajku i ako stvar prođe, a proći će, imati ćemo druge godine 4 Red Bull bolida.
    Naravno da Mercedes kao dioničar Aston Martina ne može dopustiti da se vuku po stazi ko crknuta kokoš. Pripremili su stvar, dobili blagoslove od koga su trebali dobiti i to je to. Može se žaliti koliko tko hoće…..



    12

    0
  7. mislim da je u pitanju licemjerje jer ako je dozvoljeno prodavanje fotografija i nekih komponenti onda o čemu pričamo ? da bi se bilo uspješnim nije dovoljno iskopirati samo ono šta je oku vidljivo , bitno je ono oku nevidljivo pa onda usklađeno sa onim vidljivim . ako su inžinjeri RP to uradili bez pomoći mercedesa ( mada činjenica je da usko surađuju ) onda im treba skinut kapu . ako se legalno mogu kupit/prodat fotke onda je taj segment OK , zadovoljena legalnost . legalno je i kupovat neke komponente osim kočionog sistema koji timovi moraju sami napravit . zato su i uzeti sistemi RP i mercedesa radi provjere . ako bi to bilo identično onda bi renaultove žalbe bile oprevdane , a ako ne onda su želbe neosnovane . ovo je bija donekle riskantan potez RP jer moglo je sve otić “u krivo” , a onda bi doživili podsmjehe sa svih strana npr tipa ” vidi papke , mislili su da će kopiranjem šasije bit uspješni” da su fulali i bili ( bar do sada ) neuspješni nikome kopija ne bi smetala no s obzirom da pokazuju da su dobro odradili “domaći” kopija smeta . ako su kočnice kopija onda čisto sumnjam da je neko iz RB doša u “štalu” mercedesa i pokra ih , a ovi nisu znali za to . ako su znali , surađivali onda …. za takav tango je potrebno dvoje zar ne ? ne mislite li da je RP kupija fotke mercedesa ( ako je tako bilo ) šta je legalno ne da bi kopira šasiju nego da bi te fotke povješali po svojoj tvornici , boxovima ? možda bi tako nešto uradili i drugi ( ka npr haas sa ferrariem mada su me neki uvjeravali u suprotno ) da ih ne jbe valjda taština . u RP su to uradili bez problema zanemarujući taštinu i rezultati su evidentni . naravno da je najbolje ako sam osmisliš dobar , konkuretan koncept ali “mali” nemaju novca za to , a ni vrimena jer svaka sezona u kojoj ne osvajaju bodove ili ih premalo osvoje zbog “taštine” , želje da sami osmišljavaju rješenja , ne kopiraju utiće na njihov budžet za iduću sezonu . ovaj koncept nije popularan ali je učinkovit , legalan .. i naj jeftiniji . pokaza haas ( na početku “karijere” , sada i RP .



    6

    0
  8. Fernando Alonso Alen Šmit Prikaži

    U ostaliim vijestima: Renault i McLaren su kompletni konjomuti.

    Dajte molim vas, ovo ne sme da dozvoli FIA. Mečka pali ulje, FIA se “dogovorila” s Ferrarijem pa neka se tako “dogovore” s RP/AM. Totalno van svake pameti, sistem je sheban ali sada je s3.14čkan 110%.

    A još ako FIA ovo dozboli imaćemo RB koji će davati AT da “fotografiše” bolid. Haas Ferrari također. I šta onda dobijemo? Takmičenje u kojem su McLaren, Renault, Alfa Romeo i Williams hebane ovce. Ne ne pričam o Sven Bømwøllen igrici, nego o nečemu mnogo gore. Kao oni arapi koji idu u šumicu/oazu pa traže koze. Da da, FIA predtsvlja arape a Williams, Alfa Romeo, Renault ii McLaren su te jadne koze. Cici mici pričica i ups, desilo se ♥♥♥♥♥

    Sveta Majko Hebanja :O

    Neka FIA bude hebeno transparentna. Ili neka diskvalifikuju RP ili neka kažu “možete kopirati bolide do mile volje”. Ajmo neka F1 se pretvori u platformu MotoGPa ili DTMa. Idemo u satelitske timove pored B i C timova. To će sahraniti McLaren, Renault, Alfu Romeo i Williams. Ali bitno je da RP/AM/Haas može kopirati pa da jeftino kradu bodove onima koji krvare da bi dizajnirali što bolji automobil. Bitno je da se preko te krvi prelazi a svi se smeju im u lice. To Seidl zna i u Renaultu. Ja više nemam reči…. :(



    4

    5
    • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

      Šta nije tužno da nezavisni konstruktori sa budgetom Renaulta i McL nisu u stanju napraviti bolji bolid od kopije stare godinu dana?
      Onda nisu ni zaslužili bolje. Ovo je genijalan potez RP jer su dobili 2 godine konkurentnog bolida i mogu se u miru pripremati za 2022.



      5

      7
      • Fernando Alonso Alen Šmit Prikaži

        Nisi dva put razmislio pre pisanja poruke, dakle McLaren i Renault se bore protiv bolida koji je lane rušio rekorde staza ali uz to RP20 ima ovogodišnje mečkine PJ! Jedino što ne dobijaju iste smese goriva i ulja, čini mi se.

        Dakle to je šamarčina Renaultu i McLarenu, zašto recimo RP nije evoulirao RP19? Ovo što FIA dopušta je smrt Formule 1 jer ćemo imati 4 tvorničke ekipe, 3 satelitske ekipe, jednu c ekipu (Alfa Romeo) i ostatak su Williams, Renault i McLaren. Marko je lepo rekao, ako FIA dopusti jeftine trikove onda će AT biti prošlogodišnji RB a naravno da će Haas isto raditi s Ferrarijem.

        Jadno, bedno. To ne treba da prolazi tako olako. Ja uskoro očekujem proteste McLarena i možda Williamsa.



        2

        1
        • Lewis Hamilton smr201 Prikaži

          To je bolid koje je rušio rekorde staza u rukama MB. Ovi nisu ni blizu toga da izvuku taj potencijal iz tog bolida. Kao što smo vidjeli kad je pala kiša u Austriji.
          RP je prešao na low rake koncept ove godine i sad kupe benefite u toga. Svi dijelovi koje kupuju od MB su namijenjeni za taj koncept. Tako da je tu vjerojatno kombinacija faktora jer da se može tako lako to napraviti misliš da Williams ne bi napravio istu stvar? Ili bar 70% toga da we maknu s začelja?



          1

          8
  9. Max Verstappen 33 Multi 21 Prikaži

    RP je cijelu zimu proveo precrtavajući sve nacrte od prošlogodišnjeg Mercedesa da imaju kao dokaz kad ih neko počne zajebavati. :mrgreen: Naljepilji pečat, ovjerili kod javnog bilježnika i sve je legalno.
    Neznam šta da mislim, na prvu mi je bilo suludo da bi netko išao na taj način varati, ali sad mi je suludo pomisliti da je RP to sve uspio preka fotografija ili čega već kopirati. Kad smo ga prvi put vidili bio sam jedan od onih koji je tvrdio : Neš ti, Haas je radio isto, neće im puno pomoći itd…
    Ali performanse su tu tako da… sumnjivo.



    8

    1
  10. Michael Schumacher Slavenowsky Donator Prikaži

    Njima svaka cast, oni jesu u pravilniku, tj drze ga se, ali Mercedesov bolid nije taj pravilnik!

    Mercedes je najbolje iskoristio taj pravilnik, uradili su domacu zadacu, dok RP je prepisao istu. Razlika proslogodisnjeg bolida i ovog sada je ko nebo i zemlja. RP je napredovao u svakom segmentu. Napravili su bolid koji je za 2 sekunde brzi od proslogodisnjeg, pa to je napredak u svijetlosnim godinama ispred ostalih. U samo u 3 utrke su skupili i vise od polovine bodova naspram proslogodisnje sezone, gdje su za 21 utrku skupili samo 70 bodova.

    Nesto ovdje smrdi! Rijetko ko moze kpirati bas ovako kvalitetan bolid, ne samo da se radi se o estetici, vec i u preformansama.

    Apsolutno nemam nista protiv da jedan privatnik izroni, pa da krene pobjedjivati, ali me brine da taj isti bude samo “pacemaker”.

    Nama u F1 ne treba vodonosa, nama treba onih koji su spremni poljuljati svakoga. RP u ovom slucaju je postao samo smetalo na stazi onima koji zele dostici Mercedes svojim inovacijama.



    6

    2
    • Sergio Perez Ibarac00 Prikaži

      Nama u F1 ne treba vodonosa, nama treba onih koji su spremni poljuljati svakoga. RP u ovom slucaju je postao samo smetalo na stazi onima koji zele dostici Mercedes svojim inovacijama.

      Smetalo na stazi?
      Dostići Mercedes svojim inovacijama?

      Amo korak po korak, nek prvo uhvate RP20, ili po nekim ‘pink mercedes’ pa onda da hvataju Mercedes.



      1

      4
  11. moram samo napomenuti koliko je lose napisan ovaj clanak…i ne mogu vjerovati da je uopce objavljen….jako lose od autora…..nije uopce ni spomenuto sto je fia rekla na sve to kao ni ostali koje se spominje da su povezani sa tim.,niti su navedene sve cinjenice…stvarno lose…ovako bi trebao izgledati clanak koji opisuje cijelu pricu oko legalnosti RP.
    i nitko nije upitao za legalnost bolida RP-kao sto je naveo autor- nego samo za legalnost brake ducts-a …i takoder nije navedeno koje dijelove je fia uzela za usporedivanje….a uzela je,naravno samo brake ducts jer je renault na njih ulozio zalbu

    https://www.racefans.net/2020/07/22/did-the-fia-really-overlook-racing-points-disputed-brake-ducts-and-will-it-matter/



    2

    2
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Je. U Renaultu rade inteligentni inženjeri – unutrašnjost brake ducta se ne može kopirati preko fotografija, a ključna je za dobro držanje kočnica i felgi na radnoj temperaturi. Ako se pokaže da je unutrašnjost identična RP će biti diskvalificiran jer nije dozvoljeno kupiti dizajn brake ductova to se mora napraviti samostalno.

      Također tehnički je jednostavno pokazati jesu li identični ili nisu pa se proces može otegnuti samo pravnim smicalicama.
      U međuvremenu Renault će nastaviti ulagati proteste na sve utrke do pravomoćnosti presude.



      2

      0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        @wapi
        ima pravna caka koju sam pročitao na racefansima koja kaže:
        i da je unutrašnjost identična onoj na mercu iz 2019. ako su kupili od merca ip prije 01.01.2020. legalni su.



        2

        0
        • Sebastian Vettel 5 Crash Donator Prikaži

          Mislim da ne treba ovo “i da je”… Vjerujem da je unutrasnjost identicna.. Pokazuje samo koliko je Mercedes ispred ostalih u svemu…


          0

          0
        • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži
          Reakcija "Pirelli" za smiješan komentar

          FIA će odluku donijeti na temelju toga jesu li Racing Point inženjeri u CAD-u išli na “save” opciju nakon 2019. godine ili na “save as”.



          11

          1
        • @ zekohonda

          mislim da se brake ducts ne mogu kupiti…moze se kupiti kocioni sustav,ali ne i brake ducts

          “Listed parts
          Brake ducts on F1 cars are incredibly complex, and is especially important because under the 2020 Formula 1 regulations they fall under the category of ‘Listed Parts’.

          This means that unlike suspension and brake assemblies that teams are allowed to purchase from one another, the design of the brake ducts must be their own and not sourced from another competitor or third party.”

          https://www.motorsport.com/f1/news/racing-point-mercedes-brake-duct/4833399/

          tu se lijpo mogu usporediti kako izgledaju kodjednih i kod drugih…..



          1

          1
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Ne da su identični nego su iz istog kalupa izašli.

          Ovo je zapravo bitka i Mercedesa. Ako RP bude kriv, Mercedes je suodgovoran, a to će značiti ponovnu reputacijsku štetu od koje se neće oporaviti – Concorde neće biti potpisan, Mercedes odlazi, a Toto prelazi u RP od 2022 kod svog frendića Strolla.



          1

          0
        • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

          @resiver11
          To je novo pravilo za 2020. Do 2019 se smjelo kupiti. A oni su svakako kupili/kopirali brake duct od Mercedesa iz 2019. Sad je pitanje kad su ga kupili, prije ili poslije važenja ovog pravila…



          1

          0
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          @Pastor
          Pravilo važi sad, dakle sad ne smiješ imati tuđi brake duct. Irelevatno kad si kupio za ovu godinu moraš imati drukčiji,


          0

          1
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          @wapi
          Ne slažem se.


          0

          0
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          @zekohonda
          Onda može Mercedes sljedeće godine imati DAS jer ga je napravio ove godine? Ne bi rekao.


          0

          0
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          @wapi
          Je li das listed part?


          0

          0
        • Honda zekohonda Donator Prikaži

          I naravno,:
          Pravila su promijenjena u odnosu 20-21.


          0

          0
        • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

          Ne znam, ali jednako tako je legalan ove godine, a iduće nije. Ne vrijede tu pravila homologacije komercijalnih automobila.


          0

          0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        Apsolutno se slažem.


        0

        0
  12. Vjerujem da ce timovi poput RB, Ferrarija, McLarena kao ce sezona odmicati polako sustici i prestici “KOPIRKU”.
    Usput nema RP vozace koji bi eventualno iskoristili trenutnu prednost bolida.
    To je samo moj filing, nadam se da je tocan.
    Jer jedno je kada te neki dizajn inspirira pa pokusas napraviti nesto na tom tragu. Ali doslovno kopirati i jos se time hvaliti. To je nemoralno.



    3

    5
  13. Williams Montoya Prikaži

    Ne vjerujem da se Mercedes igrao s time i dao im ikakve podatke jer nikad neznaš kad bi se mogao neki spygate opet pojavit. Bolid je očito precrtan, ali to je 10% posla. Treba razumjeti određeni dio kako funkcionira, a ne kako izgleda. Džabe ti napraviš neki usisnik da bude 99% Mečka lookalike, ako ne kužiš kako bi trebao funkcionirat.



    4

    0
  14. Ma kratko i jasno: Vi ste sramota ovog sporta!



    3

    6
  15. Ne kužim zašto FIA prije poćetka sezone sve bolide ne pregleda i to je to. Ako je sve ok dobijo odobrenje i nema viže žalbi a ovak svaku trku se neko žali na nekoga.


    0

    4
  16. Ferrari dAr1o77 Prikaži

    Nebi RP mogao ni jedan krug na Monopoliju da odradi bez krsenja pravila


    0

    0